Η άνοδος της δημοτικότητας των premium αυτοκινήτων της κατηγορίας C, αλλά και η επιταχυνόμενη… φυγή πολλών οπαδών τους, που πλέον στρέφονται ολοένα και πιο ανοιχτά στις αντίστοιχου μεγέθους προτάσεις της SUV κατηγορίας, έφεραν σε δυσχερέστερη εμπορική θέση σε σχέση με το 2015 δύο από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές της κλάσης: τα VW Golf και Ford Focus.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Jato Dynamics, το VW Golf είδε τις πωλήσεις του να πέφτουν κατά σχεδόν 40.000 αντίτυπα, ή αλλιώς, κατά 8,1%, στη διάρκεια του πρώτου 10μηνου του έτους που μας πέρασε, διατηρώντας ωστόσο την ηγετική του θέση στους πίνακες πωλήσεων της κατηγορίας C καταγράφοντας 417.424 ταξινομήσεις στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Την ίδια στιγμή, σε ανάλογα επίπεδα κυμάνθηκε και η εμπορική συμπίεση που υπέστη το Ford Focus (-9,6%), το οποίο από τη δεύτερη θέση έπεσε στην τέταρτη, πίσω από τα Opel Astra (+29,2%) και Skoda Octavia (+4,4%).   

Ένας καθοριστικός λόγος που οδήγησε στην πτώση της δημοτικότητας των Golf και Focus φαίνεται να είναι η άνοδος των πωλήσεων των premium προτάσεων της κατηγορίας C, οι οποίες απαριθμούν συνολικά κατά τη διάρκεια των πρώτων δέκα μηνών του 2016, περισσότερες από 632.000 ταξινομήσεις, αριθμός αυξημένος κατά 9,2% σε σχέση με εκείνον της αντίστοιχης περιόδου του 2015. Και για να έχει κανείς ένα απτό σημείο αναφοράς σε σχέση με τα παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί πως οι μικρομεσαίες προτάσεις των Audi, BMW και Mercedes κατάφεραν να «καταλάβουν» αθροιστικά μερίδιο επί του συνόλου της κατηγορίας C που αγγίζει –ούτε λίγο ούτε πολύ- το 24,6%.

Ένα ακόμα ιδιαίτερο γνώρισμα της κατηγορίας C κατά τη διάρκεια του πρώτου 10μηνου του 2016 είναι η συνέχιση του εμπορικού… παραγκωνισμού των 3θυρων αμαξωμάτων, με τα τελευταία να καταλαμβάνουν, στην ίδια πάντα περίοδο, μερίδιο που δεν υπερβαίνει το 6% στις mainstream προτάσεις του είδους και 5% στις premium. Εν αντιθέσει, τα στέισον βάγκον αμαξώματα δείχνουν πολύ μεγαλύτερη… ανθεκτικότητα στο «βασικό» κομμάτι της κατηγορίας C αποσπώντας στο πρώτο 10μηνο του 2016 μερίδιο που φτάνει το 36%!

Συνολικά, στο πρώτο 10μηνο οι προτάσεις της μικρομεσαίας κλάσης κατάφεραν να αποσπάσουν μερίδιο επί του συνόλου της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη που άγγιξε το 20,2%, έναντι 20,6% για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015, καταγράφοντας 2,57 εκ. πωλήσεις.

Σε ότι αφορά στις επιδόσεις των αυτοκινήτων της κατηγορίας C στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου, παρά την πτώση που εμφάνισαν στις μεγαλύτερες εξ αυτών (Γερμανία: -1,6% και Μ. Βρετανία: -7,6%), η εμπορική ισορροπία και η διατήρηση σχεδόν των ίδιων μεριδίων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, κατέστη εφικτή χάρη στο… άλμα της κλάσης C που παρατηρήθηκε στην Ιταλία (+37%), επίδοση που αποδίδεται εξ ολοκλήρου στην επιτυχία του Fiat Tipo, στη Γαλλία (+8%) αλλά και στην Ισπανία (+1,9%)._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά