Η Ford Performance «μετρά» τις αντιδράσεις του κοινού διαρρέοντας πως σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να παρουσιάσει μια πιο γρήγορη και ακόμα πιο σκληροπυρηνική σε χαρακτήρα έκδοση του νέου Focus RS.

Η εν λόγω πληροφορία, η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα από τον βρετανικό αυτοκινητικό τύπο, θέλει τους ιθύνοντες της Ford να μπαίνουν για τα καλά στη μάχη του «ταχύτερου hatch» παρουσιάζοντας μια ακόμα πιο «καυτή» έκδοση του νέου Focus RS. Στόχος τους, η δημιουργία ενός αυτοκινήτου περιορισμένης, ασφαλώς, παραγωγής που θα σπάσει όλα τα ρεκόρ σε επίπεδο χρόνων, αλλά και απόδοσης στο δρόμο.

Πρώτο στοίχημα για τους μηχανικούς της εταιρείας για τη δημιουργία του RS+ θεωρείται πως είναι η αύξηση της ισχύος του κινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων άνω του σημερινού «φράγματος» των 350 ίππων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο, προς το παρόν τουλάχιστον, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο, μιας και η αύξηση της απόδοσης μοιραία θα επιβάλει την υιοθέτηση μεγαλύτερων εναλλακτών θερμότητας, οι οποίοι όμως δύσκολα «βολεύονται» στον ήδη περιορισμένο διαθέσιμο χώρο κάτω από το εμπρός καπό.

Σε ότι αφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων που θα συνοδεύει τον αναβαθμισμένο EcoBoost, η επιθυμητή λύση για τους ιθύνοντες της Ford ακούει στο όνομα PowerShift. Και εδώ, όμως, υπάρχει ένας ακόμα ύφαλος: αυτός της… αντοχής, καθώς το «διπλόδισκο» αυτό κιβώτιο δεν έχει κατασκευαστεί για να «περνά» στο δρόμο ροπή μεγαλύτερη των 470 Nm. Όση, δηλαδή, αποδίδει η σημερινή εκδοχή του 2,3 EcoBoost κινητήρα. Και αυτό είναι κάτι που οι άνθρωποι της Ford, σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους στη Getrag, οφείλουν να... διαλευκάνουν.

Ως εκ τούτου, η προφανής λύση θα έρθει μέσω της… δίαιτας, από την οποία θα εξοικονομηθούν περισσότερα από 100 κιλά. Πως θα επιτευχθεί αυτό; Πρώτον, με την… απογύμνωση του εσωτερικού, από το οποίο θα αφαιρεθούν οι περιττές πολυτέλειες και δεύτερον με την υιοθέτηση ελαφριών υλικών, όπως το πλαστικό στα τζάμια, τα ανθρακονήματα στις εξωτερικές επιφάνειες και το αλουμίνιο στις αναρτήσεις.

Φυσικά, όλα αυτά θα κοστίσουν… κάτι παραπάνω σε όσους επιλέξουν να αποκτήσουν την ειδική αυτή έκδοση, η οποία μοιραία θα αγγίξει σε τιμή εκείνη των Audi RS3 και Mercedes A45 AMG. Όλα όμως, θέλοντας και μη, έχουν το τίμημα τους.

Ασφαλώς, το «ειδικό» αυτό Focus RS θα είναι και αυτό τετρακίνητο διαθέτοντας μάλιστα ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα.

Δε μένει παρά να περιμένουμε ούτως ώστε να δούμε αν το συγκεκριμένο εγχείρημα θα πάρει τελικά σάρκα και οστά. Το ευχόμαστε, πάντως._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά