top icon
Επικαιρότητα

Mazda RX-Vision Concept: Η επιστροφή του ρότορα

Με ένα εντυπωσιακό κουπέ, η Mazda κλείνει το μάτι στον ανταγωνισμό προϊδεάζοντας ταυτόχρονα τους απανταχού λάτρεις των περιστροφικών κινητήρων για τη μορφή της νέας γενιάς RX που, ειρήσθω εν παρόδω, θα δούμε σε λίγα χρόνια στους δρόμους.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το νέο RX, που θα «πατά» σχεδιαστικά στο εν λόγω πρότυπο, είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστεί σε δύο χρόνια από σήμερα –που αλλού;- στην ιαπωνική πρωτεύουσα και στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου που παραδοσιακά φιλοξενεί αυτή την εποχή. Γιορτάζοντας ιδανικά έτσι τα 50 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου περιστροφικού της κινητήρα, η Mazda σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα πισωκίνητο κουπέ, με τη σύγχρονη εκδοχή του Wankel κινητήρα της να φιλοξενείται εμπρός. Μέχρι τώρα, πάντως, άγνωστο παραμένει αν ο τελευταίος θα διαθέτει φυσική αναπνοή ή turbo, σε συνδυασμό με έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες που θα αυξάνουν ακόμα περισσότερο τα χαρακτηριστικά απόδοσης. Ωστόσο, τα τελευταίο σενάριο φαντάζει ως το πλέον απίθανο, εξαιτίας της πολυπλοκότητάς του.

Σύμφωνα με δηλώσεις των ιθυνόντων της εταιρείας στα πλαίσια της φετινής Έκθεσης του Τόκιο, ο νέος περιστροφικός κινητήρας SkyActiv-R, για τον οποίο δεν ανακοινώνονται περαιτέρω τεχνικά στοιχεία, θα έχει λύσει τα προβλήματα της αξιοπιστίας, της οικονομίας καυσίμου, των εκπομπών ρύπων και της συντήρησης, καθώς μια ειδική ομάδα μηχανικών εργάζεται εδώ και αρκετό καιρό πάνω στο συγκεκριμένο project.

Όσον αφορά το RX-Vision Concept, οι Ιάπωνες ανακοινώνουν ελάχιστα στοιχεία, όπως είναι οι διαστάσεις του αμαξώματος (ΜxΠxΥ: 4.389×1.925×1.160 χλστ.) και το μεταξόνιο (2,7 μ.). Από εκεί και πέρα, η εταιρεία σημειώνει με έμφαση πως κάτω από τις σμιλευμένες εξωτερικές επιφάνειές του κρύβεται μια εντελώς νέα πλατφόρμα που ουδεμία σχέση έχει με εκείνη του MX-5. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι άνθρωποι της Mazda, το μοντέλο παραγωγής είναι πολύ πιθανό να έχει πιο «μαζεμένες» διαστάσεις σε σχέση με αυτές του RX-Vision Concept τοποθετώντας το έτσι στα «επίπεδα» της Porsche Cayman.

Ενδεικτικά, ο υπεύθυνος του τμήματος R&D της εταιρείας, Kiyoshi Fujiwara, δήλωσε:

«Αν πρόκειται για το μοντέλο μαζικής παραγωγής, η Cayman είναι ο πιο ενδεδειγμένος αντίπαλος. Θέλουμε να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο ελαφρύ από αυτή».

Το γεγονός ότι οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας «στοχοποιούν» το γερμανικό κουπέ, μάλλον αναδεικνύει την πρόθεσή τους ο νέος Wankel να υπερβαίνει σε απόδοση το άτυπο φράγμα των 300 ίππων.

Σε ότι αφορά το σύστημα μετάδοσης, ο Kiyoshi Fujiwara δήλωσε στο Τόκιο πως η καλύτερη επιλογή-συνδυασμός θα είναι ένα μηχανικό κιβώτιο. Ωστόσο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ο περιστροφικός κινητήρας του νέου RX να συνδυάζεται με ένα νέο κιβώτιο τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Σε συνέχεια της αναγγελίας του Πρωθυπουργού, πιστεύετε πως η πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030...

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ