top icon
Επικαιρότητα

Πλήγμα για BMW και Daimler ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας

BMW και Daimler βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση σκεπτόμενες να μεταφέρουν την παραγωγή των SUV οχημάτων τους εκτός ΗΠΑ ως αποτέλεσμα των τεταμένων εμπορικών σχέσεων ανάμεσα σε Ουάσινγκτον και Πεκίνο.

Μετά τις εξαγγελίες Trump για επιβολή πρόσθετων φόρων σε κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στις ΗΠΑ, το Πεκίνο απάντησε με την επιβολή δασμών ύψους 25% σε μια ποικιλία αμερικανικών αγαθών που «έρχονται» από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στη μεγαλύτερη χώρα του πλανήτη. Ο εν λόγω δασμός αναμένεται να επηρεάσει πάνω από 270.000 οχήματα που αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στις ΗΠΑ και εξάγονται στην Κίνα. Η αξία των παραπάνω ανέρχεται στα 11 δις δολάρια, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, με τα 7 από αυτά να αφορούν προϊόντα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Ένας πρόσθετος δασμός της τάξης του 25% θα αποτελούσε αρνητική τιμολογιακή επιβάρυνση ύψους 1,73 δισ. δολαρίων που απευθύνεται στους κατασκευαστές της Νότιας Γερμανίας από την Κίνα», αναφέρουν χαρακτηριστικά αναλυτές της παγκόσμιας αγοράς.

Η BMW, για παράδειγμα, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων από τις ΗΠΑ όσον αφορά την αξία των τελευταίων, έχει το μεγαλύτερο εργοστάσιό της στο Spartanburg της Β. Καρολίνας αντιμετωπίζοντας μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες οικονομικές επιπτώσεις από τους κινεζικούς δασμούς ύψους 965 εκ. δολαρίων, με την Daimler «εκτίθεται» σ’ ένα χτύπημα αξίας 765 εκ. δολαρίων. Αυτή τη στιγμή, οι Βαυαροί της BMW κατασκευάζουν τα X3, X4, X5, X6 και σύντομα το X7 στη συγκεκριμένη μονάδα.

«Πρέπει να λάβουμε αποφάσεις, για τα εργοστάσια μας στο Spartanburg και στο Μεξικό, τα οποία λειτουργούν με ορίζοντα 20 έως 30 ετών. Εάν επρόκειτο να αλλάξουμε τη στρατηγική μας κάθε φορά που βγαίνει ένα tweet, θα τρελαθούμε», δήλωσε πριν λίγες μέρες το μέλος του ΔΣ της BMW, Peter Schwarzenbauer.

Περίπου το 18% όλων των BMW που πωλούνται στηn Κίνα, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, εξήχθησαν τη χρονιά που πέρασε από το Spartanburg. Ήτοι, 100.203 αυτοκίνητα.

Θυμίζουμε πως η διαφαινόμενη εδώ και καιρό ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες είχε ως αποτέλεσμα η BMW να σταματήσει… αθόρυβα την εξαγωγή της Χ3 από τις ΗΠΑ στην Κίνα (σ.σ.: το εν λόγω μοντέλο αντιπροσωπεύει το 35% των εξαγωγών της εταιρείας από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στο Πεκίνο), με τα εν λόγω αυτοκίνητα να παράγονται το 2017 στα εργοστάσια των Βαυαρών στο Rosslyn της Ν. Αφρικής και στην Shenyang της Κίνας.

Βέβαια, η «παραγωγική μετάβαση» της BMW από τις ΗΠΑ στην Κίνα υπαγορεύτηκε και από τις αυστηρότερες απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών της τελευταίας, οι οποίες επιβάλλουν στους κατασκευαστές να προμηθεύονται όλο και περισσότερα εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν εντός κινεζικής επικράτειας από εγχώριους προμηθευτές.

Η Daimler από τη μεριά της αρνήθηκε να παράσχει συγκεκριμένα στοιχεία για τις εξαγωγές από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Κίνα, δηλώνοντας τα εξής:

«Δεν επιθυμούμε να προβούμε σε εικασίες για τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις. Ασφαλώς παρακολουθούμε την κατάσταση από κοντά»._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ