top icon
Επικαιρότητα

Ποιοι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν περισσότερα ΝΟx από τα «κανονικά»;

Σύμφωνα με έρευνα του Emission Analytics που επικαλείται η ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Guardian, οι κινητήρες ντίζελ τεσσάρων ακόμα εταιρειών εκπέμπουν περισσότερες ποσότητες οξειδίων του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες κίνησης απ’ ότι δηλώνουν οι κατασκευαστές τους με βάση τις πιστοποιημένες δοκιμές μετρήσεων που πραγματοποιούνται σήμερα στη γηραιά ήπειρο.

Η ύπαρξη αλλά και χρήση του διαβόητου πλέον παράτυπου λογισμικού χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων που υιοθετήθηκε, όπως όλα δείχνουν, σε περισσότερους από 11 εκ. πετρελαιοκινητήρες μοντέλων του Ομίλου VW, έχει αρχίζει να κλονίζει έντονα την εμπιστοσύνη των καταναλωτών θέτοντας εν αμφιβόλω τους επίσημους «ισχυρισμούς» του συνόλου των κατασκευαστών όσον αφορά στις… αληθινές εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων τους. Το όλο θέμα αφορά στη διαφορά που φαίνεται να υπάρχει ανάμεσα στις εκπομπές NOx, όταν το αυτοκίνητο οδηγείται στον… πραγματικό κόσμο, σε αντιπαραβολή με εκείνες που προκύπτουν στο εργαστήριο, γεγονός που αν μη τι άλλο εγείρει σοβαρά θέματα. Τόσο σε σχέση με την συμβολή των κινητήρων ντίζελ στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με επιβλαβείς για τον ανθρώπινο οργανισμό ρύπους, όσο και με την ίδια την αξιοπιστία της διαδικασίας πιστοποίησης, που θεωρητικά πάντα οφείλει να προστατεύσει, πριν από οτιδήποτε άλλο, τους ίδιους τους καταναλωτές. Και σίγουρα, όχι τους κατασκευαστές.

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, πετρελαιοκίνητα μοντέλα των Mercedes, Honda, Mazda και Mitsubishi αποδεικνύονται… ανακόλουθα ως προς τις εκπομπές NOx σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, χωρίς ωστόσο να εμπίπτουν στη σκανδαλώδη «περίπτωση VW», καθώς κανενός είδους λογισμικό «εξαπάτησης» δεν βρέθηκε στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6 των τεσσάρων αυτών κατασκευαστών που δοκίμασαν οι ιθύνοντες της Emission Analytics.

Πιο αναλυτικά, τα μοντέλα της Mercedes που υπεβλήθησαν στην εν λόγω δοκιμή εξέπεμπαν στο δρόμο κατά μέσο όρο 0,406 gr NOx/χλμ., τιμή αυξημένη κατά 2,6 φορές σε σχέση με τις πιστοποιημένες μετρήσεις στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (New European Driving Cycle-NEDC) για τις περιπτώσεις των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας που εφοδιάζονταν με κινητήρα προδιαγραφών Euro 5, αλλά και κατά 5,0 φορές για εκείνες με κινητήρα σύννομο με την κοινοτική νόρμα Euro 6.

Στην περίπτωση της Honda, η μέση τιμή των 0,484 gr NOx/χλμ. ήταν «τσιμπημένη» από 2,6 έως και 6 φορές σε σχέση με τις επίσημες εργαστηριακές μετρήσεις.

Στο στρατόπεδο της Mazda, τα αποτελέσματα (μ.ο.: 0,293 gr NOx/χλμ.) κατέδειξαν μια απόκλιση από 1,6 έως και 3,6 φορές μεγαλύτερη από την πιστοποιημένη.

Ανάλογα, τέλος, ήταν και τα αποτελέσματα στην περίπτωση της Mitsubishi, με τις εκπομπές ρύπων στο δρόμο να είναι κατά μέσο όρο πολλαπλάσιες έως και 3,4 φορές των εργοστασιακών.

Όπως ήταν αναμενόμενο, αμέσως μετά τη δημοσίευση των παραπάνω αποτελεσμάτων, οι τέσσερις κατασκευαστές έσπευσαν να δώσουν τη δική τους, ως όφειλαν, απάντηση. Οι ιθύνοντες της Mercedes δήλωσαν πως «με δεδομένο ότι οι πραγματικές συνθήκες οδήγησης δεν αντανακλούν εκείνες του εργαστηρίου, τα αποτελέσματα στην πρώτη περίπτωση είναι πολύ πιθανό να διαφέρουν από εκείνη της δεύτερης». Στέλεχος της Honda δήλωσε λακωνικά πως «τα μοντέλα της Honda πληρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία», ενώ ακόμα πιο… ξεκάθαρη ήταν η τοποθέτηση της Mitsubishi, στέλεχος της οποίας τόνισε πως «ο κύκλος δοκιμών NEDC δεν αντιπροσωπεύει τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης».

Το όλο ζήτημα αποκτά ακόμα πιο ευρεία διάσταση, καθώς από τα 200 μοντέλα που υποβλήθηκαν σε δοκιμή στο δρόμο (50 προδιαγραφών Euro 6 και 150 προδιαγραφών Euro 5), μόλις πέντε επαλήθευσαν στην πράξη τις επίσημες μετρήσεις στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών!_Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ