top icon
Επικαιρότητα

Πραγματικός Οδηγός: Ο τελικός!

Η τελική φάση του διαγωνισμού για την ανάδειξη του Πραγματικού Οδηγού θα διεξαχθεί στις 22 Οκτωβρίου στην πίστα των Μεγάρων, με τους 40 επιλεχθέντες να εκπαιδεύονται διαγωνιζόμενοι σε τέσσερις δοκιμασίες.

Η τελική φάση του διαγωνισμού για την ανάδειξη του Πραγματικού Οδηγού θα διεξαχθεί στις 22 Οκτωβρίου στην πίστα των Μεγάρων. Οι 40 επιλεχθέντες που θα συμμετάσχουν στον τελικό θα εκπαιδευτούν και θα διαγωνισθούν σε τέσσερις δοκιμασίες ασφαλούς οδήγησης και στη συνέχεια θα αξιολογηθούν από τους εκπαιδευτές ώστε να προκύψει και ο μεγάλος νικητής που θα ταξιδέψει μαζί με την συντακτική ομάδα του περιοδικού στην έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο του 2011.
 
Οι τέσσερις ασκήσεις-δοκιμασίες είναι οι παρακάτω:
 
Μικρή Αράχνη
Σε αυτή την δοκιμασία οι πίσω τροχοί του αυτοκινήτου είναι τοποθετημένοι επάνω σε μία βάση με τέσσερα μικρά ροδάκια, οπότε η πρόσφυση του πίσω μέρους ουσιαστικά μηδενίζεται σαν οι πίσω τροχοί να πατούν σε πάγο. Το αποτέλεσμα είναι να παρουσιάζεται έντονα το φαινόμενο μεταφοράς βάρους με αντίστοιχη εκδήλωση υπερστροφής σε κάθε αλλαγή πορείας και κάθε μεταβολή της ταχύτητας του αυτοκινήτου. Στην διαδικασία το ζητούμενο είναι ο οδηγός να διασχίσει την οριοθετημένη περιοχή κάνοντας σλάλομ. Τα πιο σημαντικά στοιχεία εδώ είναι οι ακριβείς αλλά απαλοί και προοδευτικοί χειρισμοί στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο ώστε να μην διαταράσσεται απότομα η ιδιαίτερα εύθραυστη δυναμική ισορροπία οδηγώντας έτσι σε ανεξέλεγκτο τετ-α-κε. Επιπλέον σημασία έχει ο σωστός έλεγχος της υπερστροφής καθώς και η σωστή επιλογή της γραμμής στην είσοδο της στροφής ώστε να απαιτούνται οι λιγότερες δυνατές διορθώσεις και το αυτοκίνητο να είναι κατάλληλα τοποθετημένο στην έξοδό της.
 
Φρενάρισμα με αποφυγή εμποδίου
Πρόκειται για εξομοίωση φρεναρίσματος πανικού από την εμφάνιση ξαφνικού εμποδίου. Στη διαδικασία ο οδηγός κινείται με συγκεκριμένη ταχύτητα και καλείται μετά από ξαφνική εντολή να φρενάρει πριν το εμπόδιο που οροθετεί ένας «τοίχος» από κώνους. Επειδή η απόσταση από το εμπόδιο είναι μικρή ο οδηγός ταυτόχρονα με το φρενάρισμα θα πρέπει να πραγματοποιήσει και ελιγμό για την αποφυγή του. Με το δεδομένο πως η απόσταση από το εμπόδιο είναι μικρή σημαντικό στοιχείο της δοκιμασία αποτελεί η ετοιμότητα του οδηγού να ανταποκριθεί άμεσα στην εντολή για φρενάρισμα ώστε να εξασφαλίσει όσο το δυνατό περισσότερη απόσταση αντίδρασης. Επίσης σημασία έχει και ο συγχρονισμός των κινήσεων του οδηγού που πρέπει μαζί με το φρενάρισμα να βρει και την κατάλληλη γωνία περιστροφής του τιμονιού. Αξίζει να σημειώσουμε πως το φρενάρισμα με ταυτόχρονο στρίψιμο είναι αντίστοιχο της επιτάχυνσης στην στροφή. Η πρόσφυση είναι εύκολο να ξεπεραστεί με αποτέλεσμα η πολύ έντονη επιβράδυνση να μην αφήνει περιθώριο για μεγάλη γωνία των τροχών δυσχεραίνοντας την κατευθυντικότητα ενώ το πολύ στρίψιμο του τιμονιού μειώνει την δυνατότητα φρεναρίσματος.
 
Σλάλομ – Αλλαγή κατεύθυνσης
Πρόκειται για διαδικασία που απαιτεί αρκετά λεπτούς και ακριβείς χειρισμούς. Βασικό στοιχείο είναι η απότομη μεταφορά βάρους που κάνει ιδιαίτερα σημαντική την ικανότητα ελέγχου της μεταβαλλόμενης δυναμικής ισορροπίας του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα την διατήρηση της επιθυμητής τροχιάς.
Στην συγκεκριμένη διαδικασία μπορεί να εκτιμηθεί η σωστή ή όχι θέση των χεριών στο τιμόνι, η αρμονία και ακρίβεια των χειρισμών, η τοποθέτηση στην κατάλληλη γραμμή, η σωστή αντίληψη των αποστάσεων και της ταχύτητας, καθώς και η εξοικείωση με τη μεταφορά βάρους, καθώς ο ιδανικός ελιγμός ανάμεσα από τους κώνους απαιτεί κατάλληλο χειρισμό του γκαζιού για εξουδετέρωση των υποστροφικών αντιδράσεων που παρουσιάζει το αυτοκίνητο, αλλά και γρήγορο έλεγχο της υπερστροφής η οποία αν εξελιχτεί αρκετά χαλά σημαντικά την γραμμή και την ταχύτητα διέλευσης.
 
Οδήγηση στην πίστα
Η οδήγηση μέσα στην πίστα αποτελεί εξομοίωση των συνθηκών και της μορφολογίας διαδρομής με ποικιλία στροφών οπότε σημαντικό ρόλο παίζει συνολικά ο τρόπος οδήγησης, οι χειρισμοί και η αντίληψη του οδηγού. Το ζητούμενο είναι η σωστή ανάγνωση των στροφών, η επιλογή της ιδανικής γραμμής και η σωστή τοποθέτηση στην είσοδο, στο μέσο και στην έξοδο κάθε στροφής μαζί με την εύρεση των κατάλληλων σημείων για επιβράδυνση και επιτάχυνση ώστε να αποφεύγεται το γλίστρημα και να μην δημιουργείται ανάγκη διόρθωσης που τελικά επηρεάζει την ταχύτητα. Επίσης οι προοδευτικοί αλλά και αποφασιστικοί χειρισμοί αποτελούν βασικό στοιχείο της οδήγησης ώστε να υπάρχει αμεσότητα σε κάθε απαιτούμενη αλλαγή κατεύθυνσης και μεταβολή της ταχύτητας χωρίς όμως να επηρεάζεται η δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου.
 
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να αποστείλουν στο περιοδικό, εντός τριών ημερών από την ημέρα της εκδήλωσης, ένα κείμενο 300 λέξεων στα αγγλικά στο οποίο θα περιγράφουν την εμπειρία τους από την διαδικασία. Επίσης, θα μπορούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης να φωτογραφίζουν ώστε ιδανικά να συνοδεύσουν το κείμενό τους και με φωτογραφίες. Τα κείμενα που θα αποσταλούν θα παίξουν ρόλο στην τελική αξιολόγηση των συμμετεχόντων από την οποία θα προκύψει και ο νικητής του διαγωνισμού.
 
Πληροφορίες
Την ημέρα της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες θα πρέπει:
 - Να έχουν μαζί τους μια φωτογραφία μεγέθους ταυτότητας και το δίπλωμα οδήγησης.
 - Να φοράνε αθλητικά παπούτσια κατάλληλα για οδήγηση.
 
 
 
 
Πραγματικός Οδηγός: Εκτός δρόμου με Toyota Land Cruiser
Οι 40 συμμετέχοντες στον τελικό του Πραγματικού Οδηγού είναι οι εξής:
 
1. ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΑΘΗΝΑ
2. ΑΓΡΑΠΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
3. ΑΛΕΞΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΝΑΥΠΛΙΟ
4. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
5. ΒΕΛΕΝΤΖΑΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ, ΧΑΪΔΑΡΙ
6. ΒΕΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΑΘΗΝΑ
7. ΓΑΛΟΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
8. ΓΟΥΡΖΟΥΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΓΕΡΑΚΑΣ
9. ΔΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΧΑΪΔΑΡΙ
10. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΑΘΗΝΑ
11. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΧΑΡΗΣ, ΛΑΜΙΑ
12. ΚΑΠΕΤΑΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑ
13. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
14. ΚΑΡΑΤΑΓΛΙΔΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ, ΚΑΣΤΟΡΙΑ
15. ΚΟΝΤΑΡΓΥΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΑΘΗΝΑ
16. ΚΟΝΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΛΟΥΤΡΑΚΙ
17. ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ ΛΑΜΠΗΣ, ΚΟΡΙΝΘΟΣ
18. ΚΡΗΤΙΚΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ
19. ΛΙΩΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΑΘΗΝΑ
20. ΜΕΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΦΑΛΗΡΟ
21. ΜΠΑΚΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ, ΑΘΗΝΑ
22. ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗ ΜΑΡΙΝΑ, ΜΑΡΟΥΣΙ
23. ΝΙΑΡΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ, ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ
24. ΞΥΔΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΥΡΓΟΣ
25. ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΚΑΛΥΒΙΑ
26. ΠΑΠΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ
27. ΠΑΠΠΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΝΑΥΠΛΙΟ
28. ΠΑΡΠΕΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΡΟΔΟΣ
29. ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
30. ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
31. ΣΙΜΟΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ, Π. ΦΑΛΗΡΟ
32. ΣΜΙΤΙΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ
33. ΣΤΕΦΑΝΗΣ ΑΝΤΡΕΑΣ, Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ
34. ΤΑΛΦΑΝΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ
35. ΤΕΛΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΓΛΥΦΑΔΑ
36. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
37. ΤΡΥΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
38. ΤΣΑΓΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ
39. ΦΑΣΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΚΟΖΑΝΗ
40. ΧΟΡΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΠΑΤΡΑ

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ