top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο Mazda3

Το νέο Mazda3 με τη γενιά των SkyActiv-X κινητήρων είναι πλέον εδώ – και από το 2019 και επίσημα στη χώρα μας.

Την Έκθεση του Λ. Άντζελες στα ΗΠΑ επέλεξε η Mazda προκειμένου να παρουσιάσει το ολοκαίνουργιο «3», ένα αυτοκίνητο που αισίως φτάνει στην τέταρτη κατά σειρά του φιλοξενώντας και με τη… βούλα πλέον κάτω από το εμπρός καπό του τη νέα γενιά των SkyActivX SPCCI (Spark Plug Controlled Compession Ingition) μονάδων των Ιαπώνων από τη Χιροσίμα. Πώς λειτουργεί, όμως, ο συγκεκριμένος κινητήρας; Σαν μια μείξη αυτανάφλεξης και ανάφλεξης με σπινθήρα. Και εξηγούμαστε. Σ’ ένα συμβατικό τετράχρονο βενζινοκινητήρα, καύσιμο και αέρας αναμειγνύονται κατά τη φάση εισαγωγής και αναφλέγονται στο τέλος της φάσης συμπίεσης με τη βοήθεια του μπουζί. Στον ντίζελ, αντίθετα, εισάγεται και συμπιέζεται μόνον ο αέρας, ενώ η ανάφλεξη δε γίνεται με εξωτερικό σπινθήρα, αλλά με την εισαγωγή του καυσίμου στο τέλος της φάσης συμπίεσης, λόγω της υψηλότερης σχέσης συμπίεσης. Ο κλασικός κινητήρας HCCI βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά τα δύο concept: παρόλο που στον κύλινδρο εισάγεται και συμπιέζεται καύσιμο μείγμα (όπως στο βενζινοκινητήρα), αυτό αυταναφλέγεται μέσω της συμπίεσης, όπως στην περίπτωση του ντίζελ.

Ο 2λιτρος κινητήρας Skyactiv-X της Mazda διαφέρει στο ότι διαθέτει σύστημα ανάφλεξης, το οποίο και χρησιμοποιεί με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο. O ψεκασμός γίνεται σε δύο στάδια. Αρχικά δημιουργείται ένα πολύ φτωχό καύσιμο μείγμα – τόσο φτωχό, που δε θα μπορούσε να αναφλεγεί με σπινθήρα – το οποίο και ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης. Λόγω κατασκευής του αυλού εισαγωγής, δημιουργείται έντονος στροβιλισμός, και το μείγμα ωθείται προς τα τοιχώματα του κυλίνδρου. Κατόπιν, ένας δεύτερος ψεκασμός καυσίμου γίνεται κοντά στο μπουζί και αναφλέγεται με σπινθήρα. Η φλόγα εκτείνεται από το μπουζί προς τα κάτω, δημιουργώντας ένα κύμα πίεσης αντίθετο ως προς την κίνηση του εμβόλου. Η αύξηση της πίεσης, και όχι το μέτωπο της φλόγας, είναι αυτή που εντέλει αναφλέγει το καύσιμο μείγμα. Η ακρίβεια του συνδυασμού αυτανάφλεξης και ανάφλεξης με σπινθήρα μπορεί να ελεγχθεί με διαφοροποιήσεις στο κύμα πίεσης, μέσω του χρονισμό ψεκασμού/σπινθήρα.

Προς το παρόν, η Mazda δεν δημοσιοποιεί στοιχεία που να αφορούν στην απόδοση, στην κατανάλωση καυσίμου ή στις επιδόσεις που θα προσδίδουν στο νέο «3» οι διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων που θα δούμε να φιλοξενούνται κάτω από το εμπρός καπό του νέου αυτοκινήτου – που παρεμπιπτόντως θα είναι διαθέσιμο σε 5θυρο και 4θυρο αμάξωμα. Σύμφωνα πάντως με το επίσημο δ.Τ., στην Ευρώπη η Mazda θα φέρει το νέο «3» με κινητήρες χωρητικότητας 1,5 και 2,0 λίτρων της γενιάς SkyActivG, καθώς και με τον SkyActivD κινητήρα ντίζελ των 1,8 λίτρων, για τον οποίο επίσης δεν δίνονται στοιχεία που να αφορούν στις τεχνικές περγαμηνές του. Χωρίς να δίνει λεπτομέρειες, η Mazda σημειώνει πως οι κινητήρες του νέου «3» θα συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο «6άρι» κιβώτιο, είτε με αυτόματο με ίδιο αριθμό σχέσεων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πληροφορία ότι το ιαπωνικό μοντέλο, το οποίο βασίζεται στο νέο δάπεδο Skyactiv-Vehicle Architecture της Mazda, θα είναι διαθέσιμο και με τετρακίνηση, άγνωστο όμως σε ποιες εκδόσεις, η οποία φέρει την επίσημη ονομασία iActiv AWD και συνδυάζεται με το σύστημα GVectoring Control Plus (GVC Plus) που ελέγχει διαρκώς και σε πραγματικό χρόνο το «μοίρασμα» της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Σε σχέση με την προηγούμενη διάταξη των Ιαπώνων, η νέα είναι σε θέση να μειώσει τις μηχανικές απώλειες έως και 60%. Από εκεί και πέρα, οι μόνες τεχνικές πληροφορίες για το νέο «3» αφορούν στις διαστάσεις των δύο διαθέσιμων αμαξωμάτων (4.459×1.797×1.440 χλστ. για το hatchback και 4.662×1.797×1.445 χλστ.), τα οποία και μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο (2.725 χλστ.)._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ