top icon
Συνεντεύξεις

Έλληνες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Νώντας Χριστοδουλόπουλος

Σας παρουσιάζουμε ακόμα μία ιστορία Έλληνα μηχανικού ο οποίος, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη χώρα μας, άνοιξε τα φτερά του για το εξωτερικό.

Σε μια εποχή κατά την οποία η υπερτροφοδότηση (τούρμπο) στα αυτοκίνητα θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, ένας συμπατριώτης μας εργάζεται ακριβώς στην… πηγή.

Αφού έλαβε το πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο Νώντας Χριστοδουλόπουλος βρέθηκε σε ηλικία 26 ετών στη Γερμανία.

Προορισμός του η IHI Charging Systems International, από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής και εξέλιξης τούρμπο στον κόσμο, η οποία συνεργάζεται με μάρκες όπως Ferrari, Audi, Daimler ή Toyota.

Πώς είναι η ζωή σε ρυθμούς… τούρμπο; Ας το διαπιστώσουμε.

Η σχέση μου με την αυτοκίνηση ήταν μάλλον προδιαγεγραμμένη, καθώς η οικογενειακή επιχείρηση δραστηριοποιείται στην πώληση, συντήρηση και στους αγώνες αυτοκινήτων από το 1965.

Στην IHI εργάζομαι ως Μηχανικός Ανάπτυξης (Senior Development Engineer) από το 2011. Αντικείμενο της εργασίας μου είναι η εξέλιξη λύσεων στον τομέα της υπερτροφοδότησης, από λειτουργικά πρωτότυπα έως ώριμες για μαζική παραγωγή λύσεις. Παράλληλα υποστηρίζω το τεχνικό ή ποιοτικό σκέλος προϊόντων που βρίσκονται ήδη σε παραγωγή.

Η χρήση των τούρμπο συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση κινητήρων, μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους. Πλέον, αρκεί ένας μικρός 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας, και μάλιστα με εν δυνάμει χαμηλότερη κατανάλωση, εκεί που πριν από 15-20 χρόνια ήταν απαραίτητος ένας 2λιτρος. Τα τούρμπο και η εξέλιξη στα συστήματα διαχείρισης προσφέρουν πολλές ελευθερίες σε κατασκευαστές και οδηγούς.

Η χρήση τούρμπο θα συνεχίσει να ακολουθεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Λόγω της ηλεκτροκίνησης, οι όγκοι αναμένεται να μειωθούν, αλλά οι υπερτροφοδοτούμενοι θερμικοί κινητήρες θα διατηρήσουν το μερίδιό τους, μιας και οι νέες τεχνολογίες καλύπτουν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες.

Οι περιβαλλοντικοί στόχοι και η νομοθεσία, που επικεντρώνεται στους ρύπους οι οποίοι «βγαίνουν» από την εξάτμιση, αφήνουν μικρά περιθώρια για λύσεις πέρα από ηλεκτρικές ή υβριδικές. Προσωπικά, αναρωτιέμαι πόσο άμεσα μπορούμε να περάσουμε σε αυτές -και άρα να πετύχουμε τους στόχους- χωρίς να κάνουμε μία ακόμα περιβαλλοντική ζημία, πιέζοντας προς λύσεις που ακόμη αφορούν λίγους.

Όνειρό μου είναι να συνεχίσω την ενασχόληση με σύγχρονα θέματα του αντικειμένου σπουδών μου, και εύχομαι οι συνθήκες στην Ελλάδα να γίνουν γόνιμες, ώστε το «όνειρο» να συνεχιστεί εκεί.

Info

Νώντας Χριστοδουλόπουλος

Γεννήθηκε: 1985, Λάρισα

Σπούδασε: Μηχανολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)

Εργάζεται ως: Μηχανικός Ανάπτυξης στην IHI Charging Systems International, από το 2011

Στο παρακάτω link μπορείτε να διαβάσετε όλες τις συνεντεύξεις των συμπατριωτών μας, που διαγράφουν αξιόλογη πορεία στο εξωτερικό με άξονα την αυτοκινητοβιομηχανία και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ