top icon
Επικαιρότητα

Yves Matton

Συζητάμε με τον επικεφαλής της Citroen Racing Team, Υβ Ματόν.

Έχετε ήδη πει ότι το μέλλον της Citroen στο WRC είναι εξασφαλισμένο για το 2015. Τι ισχύει, όμως, για τα επόμενα χρόνια; Θα υπάρχει συνέχεια στο θεσμό ή όλα εξαρτώνται από τη συμφωνία με το Άμπου Ντάμπι; Θα πρέπει να περιμένουμε τις αποφάσεις σχετικά με τις συζητήσεις που αφορούν τις αλλαγές των κανονισμών το 2017, ώστε να εξετάσουμε τα ενδεχόμενα της εμπλοκής μας στο WRC. Προς το παρόν, έχουμε τη συμφωνία με το Άμπου Ντάμπι για το 2015, με ανοιχτή την επέκταση του συμβολαίου για ακόμα δύο χρόνια. Η πρόθεσή μας είναι να βρισκόμαστε στο πρωτάθλημα του 2016, αλλά κάτι τέτοιο θα έχει νόημα μόνο εάν υπάρχει μια πιο μακροπρόθεσμη προοπτική, οπότε είναι ακόμη αρκετά νωρίς για να πούμε κάτι με σιγουριά.

Πόσο δύσκολη ήταν φέτος η ταυτόχρονη εμπλοκή σε δύο κορυφαίους θεσμούς, όπως το WRC και το WTCC; Μέχρι στιγμής το φετινό εγχείρημα δείχνει να δουλεύει πολύ καλά. Το δυσκολότερο κομμάτι ήταν η διαμόρφωση της δομής της ομάδας σε επιχειρησιακό αλλά και διοικητικό επίπεδο, ώστε να λειτουργεί με βάση τα διαφορετικά δεδομένα και τις διαφορετικές απαιτήσεις δύο θεσμών ταυτόχρονα, ειδικά τις εβδομάδες που διεξάγονται αγώνες τόσο στο WRC όσο και στο WTCC. Έχουμε οργανώσει, λοιπόν, δύο ανεξάρτητα γκρουπ με το βασικό πυρήνα προσωπικού και μηχανικών, το καθένα από τα οποία είναι αφοσιωμένο αποκλειστικά σε έναν από τους δύο θεσμούς. Ο Μάρεκ Ναβαρέσκι είναι υπεύθυνος του τμήματος για το WRC, ενώ ο τεχνικός διευθυντής, Ξαβιέ Μεστελάν, ασχολείται κυρίως με το WTCC, με εμένα επικεφαλής σε ρόλο συνδετικού κρίκου. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και κάποια υψηλόβαθμα στελέχη, κυρίως από το κομμάτι της διοίκησης, που συνεργάζονται με κάθε τμήμα, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτικός σε επίπεδο συνεργασίας. Έχουμε καταφέρει να βρισκόμαστε πολύ κοντά στους στόχους που είχαμε θέσει στην αρχή της χρονιάς. Στο WTCC έχουμε ένα σημαντικό προβάδισμα για την κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών και τους οδηγούς μας στις τρεις πρώτες θέσεις της βαθμολογίας, ενώ στο WRC επιδίωξή μας είναι να έχουμε μια καλή απόδοση, να κερδίσουμε κάποιους αγώνες και να φέρουμε στο προσκήνιο κάποια νέα ταλέντα. Μπορεί να μην έχουμε φθάσει στη νίκη, αλλά σε τρεις αγώνες έχουμε βρεθεί πολύ κοντά σε αυτήν και, χάρη στον Κρις Μικ, μετά τη Φινλανδία είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Ήταν ένα στοίχημα για εμάς η επάνοδος του Κρις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, και βλέπουμε την επιλογή μας να δικαιώνεται. Είναι από τους ελάχιστους που έχουν καταφέρει να είναι ανταγωνιστικοί με τους οδηγούς της VW, και είμαι σίγουρος πως θα είναι μεταξύ των κορυφαίων οδηγών στους αγώνες που ακολουθούν, και βέβαια την επόμενη χρονιά.

Θα υπάρχει κάποια εξέλιξη του DS3 WRC για το 2015 και πότε θα τη δούμε στους αγώνες; Στο Μόντε Κάρλο θα υπάρχει μια καινούργια έκδοση του αυτοκινήτου με νέο κινητήρα, πεταλούδα στο τιμόνι αντί κλασικού επιλογέα και αναβαθμισμένα τμήματα στην πίσω ανάρτηση, ενώ μέσα στη χρονιά θα παρουσιάσουμε και άλλες βελτιώσεις, που δε θα έχουμε προλάβει να ολοκληρώσουμε μέχρι τον πρώτο αγώνα. Πάντως οι αλλαγές που θα κάνουμε στην αρχή θα είναι οι πιο σημαντικές, και μπορώ να πω με σιγουριά πως θα είναι το μεγαλύτερο βήμα εξέλιξης που έχουμε κάνει στο DS3 WRC εδώ και πολύ καιρό.

Τι εξελίξεις υπάρχουν για τους οδηγούς το 2015; Είχατε πει πριν από τη Φινλανδία ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν μετά τη μέση της χρονιάς και πως για κανέναν δεν είναι κάτι σίγουρο. Η σκέψη ήταν οι ανακοινώσεις σχετικά με τους οδηγούς να γίνουν μετά την Αυστραλία. Σήμερα, όμως, θα σας πω ότι θα χρειαστεί να περιμένουμε και τον αγώνα στη Γαλλία για να μιλήσουμε με σιγουριά. Πάντως είναι δεδομένη η εκτίμησή μας στο πρόσωπο του Κρις Μικ, και θεωρώ πως θα είναι μαζί μας και την επόμενη χρονιά.

Σκέφτεστε να διεκδικήσετε κάποιο από τα κορυφαία ονόματα, όπως τον Οζιέ ή τον Λάτβαλα ή μήπως υπάρχει κάποια δόση αλήθειας πίσω από τις φήμες που μιλούν για τον Πέτερ Σόλμπεργκ; Μπορώ να σας βεβαιώσω πως αυτήν τη στιγμή δε βρισκόμαστε σε συζητήσεις με κανέναν από τους οδηγούς της VW. Επιδίωξή μας είναι να δοκιμάσουμε κάποιους νέους οδηγούς, όπως τον Σεμπαστιάν Σαρντονέ και τον Σεμπαστιάν Λεφέβρ, και όχι να στραφούμε σε κάποια από τα γνωστά ονόματα. Αυτό ισχύει και για τον Πέτερ Σόλμπεργκ. Η μόνη επαφή μας μαζί του αφορά τη βοήθεια που του παρέχουμε ώστε να βελτιώσει το αυτοκίνητό του για το Πρωτάθλημα RallyCross.

Το δυσκολότερο κομμάτι ήταν η διαμόρφωση της δομής της ομάδας σε επιχειρησιακό αλλά και διοικητικό επίπεδο, ώστε να λειτουργεί με βάση τα διαφορετικά δεδομένα και τις διαφορετικές απαιτήσεις δύο θεσμών ταυτόχρονα

Είδαμε πως η FIA απέρριψε το σχέδιο για τη shootout stage, που θέλει τον νικητή του αγώνα να κρίνεται στην τελευταία ειδική διαδρομή. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω σε αυτό; Το να εξαρτάται η έκβαση ενός ολόκληρου αγώνα από το αποτέλεσμα της τελευταίας ειδικής δε νομίζω πως είναι σύμφωνο με το πνεύμα των αγώνων ράλλυ. Είμαστε όμως θετικοί στη συζήτηση της πρότασης που θέλει τη σειρά εκκίνησης τις δύο πρώτες ημέρες να δίνεται με βάση τη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Θα ήταν πολύ θετικό το να υπάρξει επάνω σε αυτό μια συμβιβαστική συμφωνία μεταξύ ομάδων και θεατών. Το πιο σημαντικό για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι να προκύπτουν αποφάσεις που ενισχύουν τον παράγοντα του ανταγωνισμού, βοηθώντας στη διατήρηση της μάχης και του ενδιαφέροντος σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ειδικά σήμερα, που η ανάπτυξη του Διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της μεταφοράς πληροφοριών έχει αυξήσει το κοινό που παρακολουθεί και ασχολείται με τους αγώνες.

Υπάρχουν αναφορές για σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς από το 2017. Ποια είναι η δική σας τοποθέτηση σε αυτό το θέμα; Δεν είναι κάτι ξεκάθαρο ακόμη. Η FIA έχει βάλει στο τραπέζι αρκετές προτάσεις, εξετάζοντας τα ενδεχόμενα για νέους τύπους αυτοκινήτων, για εισαγωγή νέων τεχνολογιών και πιθανώς υβριδικών συστημάτων στους κινητήρες. Ωστόσο, η ομοσπονδία δεν έχει πάρει κάποια συγκεκριμένη θέση επάνω στο συγκεκριμένο θέμα μέχρι σήμερα. Αυτό που μπορώ να πω από τη δική μας πλευρά είναι πως οι τρέχοντες κανονισμοί λειτουργούν ιδιαίτερα ικανοποιητικά, οπότε δε θεωρούμε πως χρειάζεται να προβούμε σε ριζικές αλλαγές, αλλά να εστιάσουμε στη βελτίωση των σημερινών αυτοκινήτων. Ίσως να κάνουμε κάποια επιπλέον βήματα για την αναβάθμιση της τεχνολογίας των κεντρικών διαφορικών, χωρίς όμως να φθάσουμε στην υπερβολή των αυτοκινήτων του 2006, που ήταν γεμάτα με πανάκριβα ηλεκτρονικά συστήματα.

Πώς βλέπετε το ημερολόγιο του 2015, τους αγώνες αλλά και τη σειρά με την οποία έχουν τοποθετηθεί; Από ό,τι έχω δει, δε θα υπάρχουν σημαντικές διαφορές με φέτος. Η Αργεντινή δεν είναι ιδιαίτερα χαρούμενη με την αλλαγή ημερομηνίας, αλλά είναι πολύ θετικό για τις ομάδες να είναι διαδοχικοί οι αγώνες σε Μεξικό και Αργεντινή, καθώς έτσι μειώνεται σημαντικά το κόστος μετακινήσεων. Επίσης, κατά τη γνώμη μου, είναι καλύτερο η αυλαία του πρωταθλήματος να πέφτει επί ευρωπαϊκού εδάφους, στη Μεγάλη Βρετανία, παρά να χρειάζεται να μεταφερόμαστε στην Αυστραλία.

Είστε ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα της εταιρείας που έχει αναλάβει την προώθηση του WRC και η οποία είχε εξαρχής δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες; Είχα ασκήσει αυστηρή κριτική στον promoter του πρωταθλήματος στην αρχή της χρονιάς. Στη συνέχεια, όμως, και μέχρι σήμερα, έχουν γίνει αρκετά θετικά βήματα, αλλά υπάρχουν και πολλά περιθώρια βελτίωσης. Θεωρώ πως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι ένα ακατέργαστο διαμάντι που περιμένει τον σωστό τεχνίτη. Οι έρευνες δείχνουν πως υπάρχει μια αύξηση της τάξης του 30% στο κοινό που παρακολουθεί το WRC. Ένα από τα καλύτερα πράγματα που έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό από τον promoter είναι το λανσάρισμα της νέας εφαρμογής WRC+, η οποία επιτρέπει στον καθένα, ακόμα και αν δε βρίσκεται στον αγώνα, να παρακολουθεί, να ενημερώνεται για τις εξελίξεις και να αισθάνεται πως είναι μέρος του παιχνιδιού, πως βρίσκεται μέσα στα αυτοκίνητα, δίπλα στους οδηγούς. _Γιάννης Χαρπίδης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ