Το αμερικάνικο super car περνά στην 5η του γενιά επαναπροσδιορίζοντας πολλές από τις τεχνικές περγαμηνές του. Όχι όμως και τον θηριώδη ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα των 8,4 λίτρων!
Το αμερικάνικο super car περνά στην πέμπτη κατά σειρά φάση της ζωής του επαναπροσδιορίζοντας πολλές από τις τεχνικές περγαμηνές του. Όχι όμως και εκείνες που αφορούν τον θηριώδη V10 κινητήρα των 8,4 λίτρων!
Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σύμβολο στην «ιδιόρρυθμη» αγορά της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού, το οποίο, αν και δεν κατάφερε να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις τα ευρωπαϊκά super car, επί δεκαετίες κέρδισε την καρδιά των οδηγών προσφέροντάς τους έντονες συγκινήσεις. Σήμερα, θέλοντας να εκσυγχρονιστεί ακόμα περισσότερο, χωρίς όμως να αλλοιώσει το… θηριώδες προφίλ του, το Dodge Viper, δια χειρός του παραρτήματος SRT (Street & Racing Technology) της Chrysler, ανανεώνεται σε πολλά σημεία. Αρχικά, οι ιθύνοντες της Chrysler μελέτησαν το ενδεχόμενο υιοθέτησης ενός «ευρωπαϊκού» πατώματος που θα φέρει τη σφραγίδα της μητρικής Ferrari, ωστόσο πολύ σύντομα οι απαιτήσεις για την κατασκευή του νέου Viper, κυρίως σε ότι αφορά το θέμα των διαστάσεών του, επέβαλαν τη χρήση μιας εξελιγμένης εκδοχής του υπάρχοντος. Σύμφωνα με τους ίδιους του δημιουργούς του, λοιπόν, το νέο Viper είναι κατά 50% πιο άκαμπτο σε σχέση με τον προκάτοχό του, χάρη στην υιοθέτηση ενός πλαισίου από ελαφριά υλικά, όπως είναι για παράδειγμα το αλουμίνιο και το μανγήσιο. Έχοντας μάλιστα ως πρωταρχικό τους στόχο τη δραστική μείωση του βάρους του αμαξώματος, οι σχεδιαστές προχώρησαν στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων σε σχέση με τις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου, κίνηση η οποία επέφερε μια μείωση της τάξης του 32%.
Σχεδιαστικά, το νέο κουπέ της Dodge εντυπωσιάζει με το σχήμα των εμπρός φωτιστικών σωμάτων αλλά και με τις απολήξεις της εξάτμισης του κινητήρα, οι οποίες «βγαίνουν» στο πλάι. Σε ότι αφορά στο εσωτερικό, οι επικρίσεις του κοινού σε σχέση με την εικόνα του είχαν ως αποτέλεσμα τον επαναπροσδιορισμό της αισθητικής του, η οποία δανείζεται πολλά στοιχεία από τα «συγγενικά» μοντέλα της εταιρείας, όπως είναι η οθόνη TFT του Dart. Από εκεί και πέρα, η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί «κατεβαίνοντας» κατά 20 χλστ., χάρη στην… εγκατάσταση καθισμάτων με σκελετό από ανθρακονήματα, που προέρχονται από την εξειδικευμένη στο είδος εταιρεία Sabelt.
Σημείο αναφοράς του αυτοκινήτου, αποτελεί ασφαλώς ο θηριώδης V10 κινητήρας των 8,4 λίτρων, ο οποίος είναι εγκατεστημένος στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος. Το θηριώδες αυτό σύνολο αποδίδει 640 ίππους και ροπή 812 Nm, τιμή που τον καθιστά ως τον πλέον «ροπάτο» ατμοσφαιρικό κινητήρα στον κόσμο. Όπως είναι αναμενόμενο, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ για πρώτη φορά το αμερικάνικο super car είναι εφοδιασμένο με τα… αυτονόητα σήμερα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το ESP (ESC –Electronic Stability Control, όπως ονομάζεται για την περίσταση) και το Traction Control.