top icon
Επικαιρότητα

VW AG: 800.000 κινητήρες με χαμηλότερα CO2!

Μια (ακόμα) νέα εξέλιξη έρχεται στο προσκήνιο, με την ίδια τη VW να παραδέχεται με επίσημη ανακοίνωσή της σήμερα πως 800.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα της -και όχι μόνο- χαρακτηρίζονται από «αντιφάσεις» στον προσδιορισμό των επιπέδων όσον αφορά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η είδηση αυτή δεν σχετίζεται με την χτεσινή ανακοίνωση της EPA, η οποία… στοχοποιεί ευθέως τον 3λιτρο V6 TDI πετρελαιοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος εντοπίστηκε, σύμφωνα με τους αμερικανούς, να διαθέτει, όπως και ο ΕΑ189 κινητήρας ντίζελ, το παράτυπο λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) στις πιστοποιημένες μετρήσεις που πραγματοποιούνται από τις αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ.

Εν προκειμένω, η ίδια η VW, παραδέχεται σήμερα πως περίπου 800.000 πετρελαιοκινητήρες της, καθώς και ο βενζινοκινητήρας 1.4 ACT(!), εμφανίζονται με χαμηλότερες ανακοινωθείσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τις πραγματικές. Επομένως και με χαμηλότερες μέσες καταναλώσεις. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, οι τελευταίες παρουσιάζονται στα επίσημα στοιχεία που δίδονται στη δημοσιότητα μικρότερες σε σχέση με τις κανονικές κατά ένα ποσοστό που μεσοσταθμικά κυμαίνεται από 10 έως και 15%.

Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που επηρεάζονται από το νέο αυτό «συμβάν» διαθέτουν κινητήρες ντίζελ χωρητικότητας 1,4, 1,6 και 2,0 λίτρων που έχουν κατασκευαστεί από το 2012 και μετά.

Μεταξύ άλλων, οι κινητήρες αυτοί βρίσκονται εγκατεστημένοι στα μοντέλα VW Golf, Polo, και Passat, Audi A1 και A3, Seat Ibiza και Skoda Octavia.

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο κύριος όγκος των αυτοκινήτων αυτών εντοπίζονται στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στην ανακοίνωση δεν διευκρινίζεται για ποιο λόγο παρατηρείται η εν λόγω… αντίφαση στις τιμές των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με πηγές προερχόμενες από την ίδια την VW, το κόστος από πιθανά αιτήματα αποζημιώσεων από τους κατόχους των εν λόγω οχημάτων, υπολογίζεται πως θα ανέλθει στα 2 δις ευρώ. Η VW διευκρίνησε πως δεν συντρέχει λόγος ανάκλησης, καθώς δεν πρόκειται για «τεχνικό θέμα».

Σε σχετικό ενημερωτικό της δελτίο, η εταιρεία επισημαίνει:

«H VW θα ξεκινήσει άμεσα διάλογο με τις αρμόδιες αρχές σχετικά με τις συνέπειες των εν λόγω ευρημάτων. Αυτός θα οδηγήσει σε μια αξιόπιστη εκτίμηση των νομικών και οικονομικών επιπτώσεων του θέματος αυτού, το οποίο ακόμα δεν έχει πλήρως αναλυθεί»._X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ