top icon
Επικαιρότητα

VW: Αυτόνομη οδήγηση με χρέωση 7€/ώρα

Η VW πιστεύει ότι οι υπηρεσίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 θα επιβαρύνουν τον χρήστη του οχήματος ώστε να αντισταθμιστεί το κόστος εξέλιξης, εγκατάστασης και λειτουργίας τους σε αυτό.

Σε δηλώσεις του στην ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Top Gear,  ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της VW Klaus Zellmer περιέγραψε με τον πιο γλαφυρό ίσως τρόπο πως ο Γερμανός κατασκευαστής οραματίζεται το μέλλον των υπηρεσιών αυτόνομης οδήγησης – αλλά και ποιος είναι αυτός που τελικά θα πληρώσει το μάρμαρο τόσο για την εξέλιξη, όσο και για την εγκατάσταση και λειτουργία τους στα μελλοντικά αυτό-οδηγούμενα οχήματα.

«Οι over-the-air αναβαθμίσεις επιτρέπουν την πρόσβαση στο λειτουργικό σύστημα ενός αυτοκινήτου. Η ενδιαφέρουσα πτυχή εδώ είναι οι on-demand λειτουργίες.

«Αν κάποιος αγοράσει ένα αυτοκίνητο και δεν είναι πεπεισμένος ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή χρειάζεται τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, αλλά αποφασίσει στη συνέχεια να την έχει, εμείς μπορούμε να την ενεργοποιήσουμε, αλλά μπορούμε στη συνέχεια και να την απενεργοποιήσουμε, εάν ο επόμενος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου δεν την χρειάζεται.

«Κάνοντας προβολή στο μέλλον, προσβλέπουμε σε μια on-demand κινητικότητα, χωρίς τη δέσμευση να διαθέτει κανείς ένα αυτοκίνητο για αρκετά χρόνια».

Ο Klaus Zellmer προχωρά το σκεπτικό του ένα βήμα παρακάτω λέγοντας ότι όλα τα παραπάνω θα έχουν και το ανάλογο τίμημα για τον καταναλωτή/χρήστη των υπηρεσιών:

«Όλα αυτά βασίζονται σε ένα μοντέλο κέρδους και κόστους. Στην περίπτωση της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4, το κόστος της εγκατάστασής της σε ένα αυτοκίνητο είναι τεράστιο. Πρόκειται για πενταψήφιο ποσό σε ευρώ».

Και προσέθεσε:

«Ποιος θα το πληρώσει; Δεν πρόκειται για κάτι που αφορά μαζικά την αγορά. Ας πάρουμε την περίπτωση που εγκαθιστούμε [την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε ένα  αυτοκίνητο] και την ενεργοποιούμε και απενεργοποιούμε από απόσταση. Το μοντέλο κόστους [που έχουμε αναπτύξει] μας λέει ότι αν χρεώνουμε 7 € την ώρα για την αυτόνομη λειτουργία Επιπέδου 4, το επιχειρηματικό μοντέλο είναι κερδοφόρο».

Ολοκληρώνοντας το σκεπτικό του, ο Klaus Zellmer περιέγραψε μία ακόμα ενδιαφέρουσα πτυχή του όλου θέματος, λέγοντας:

«Αν μπορείς να επωφεληθείς από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που θα σχετίζεται με την πληρωμή ανά χρήση, τότε είναι πιο οικονομικό να εξοπλίσεις πλήρως το αυτοκίνητο και στη συνέχεια να ενεργοποιείς ή να απενεργοποιείς λειτουργίες ανά περίπτωση.

«Αυτό έχει επίσης ενδιαφέρον στην αγορά του μεταχειρισμένου αγορά, καθώς έτσι μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αλλαγές στην υπολειμματική αξία ενεργοποιώντας λειτουργίες ώστε να αυξήσουμε τη τιμή».

Φωτογραφία: Γιάννης Κουσκούτης

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ