Μπροστά σε χιλιάδες συμπατριώτες του ο Ott Tanak επικράτησε στο Ράλλυ Εσθονίας, το οποίο έδωσε δείγματα γραφής βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα για μελλοντική παρουσία του στο WRC.

Η φετινή εκδοχή του Ράλλυ Εσθονίας αποτέλεσε επίσημο promotion αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με όλους τους κατασκευαστές που ακολουθούν το θεσμό να δίνουν το «παρών». Η οργανωτική επιτροπή του έχει σχεδιάσει ένα τριετές πλάνο, μέσω του οποίου θα διεκδικήσουν μία θέση στο πρόγραμμα του θεσμού. Τα πρώτα δείγματα γραφής άφησαν τους οδηγούς, αλλά ακόμα περισσότερο τις ομάδες, απόλυτα ικανοποιημένους. Χιλιάδες θεατές κατέκλυσαν την εκκίνηση, τον τερματισμό και τις ειδικές διαδρομές, με τους Εσθονούς φίλους των αγώνων ράλλυ να δίνουν βροντερό «παρών» και να κλέβουν τις εντυπώσεις. Σε οργανωτικό επίπεδο, οι Εσθονοί δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τους υπόλοιπους αγώνες του WRC, ενώ το μάρκετινγκ και οι παράλληλες εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του διημέρου άγγιξαν, σύμφωνα με τον promoter του θεσμού, το τέλειο!

Σε αγωνιστικό επίπεδο, ο Ott Tanak ήταν σε δικό του αγώνα, κερδίζοντας τις δεκατρείς από τις δεκαπέντε ειδικές του Εσθονικού Ράλλυ και τερματίζοντας με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο Andreas Mikkelsen. Ο Εσθονός οδηγός της Toyota ήταν άπιαστος με το Yaris WRC, έχοντας παράλληλα την ευκαιρία να πραγματοποιήσει μία σειρά δοκιμών ενόψει του Ράλλυ Φινλανδίας, σε δύο εβδομάδες από σήμερα. Το ίδιο βέβαια ισχύει και στην περίπτωση των υπόλοιπων αστέρων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ που εκκίνησαν στο Ράλλυ Εσθονίας. Ο Andreas Mikkelsen κατάφερε να τερματίσει 2ος με το Hyundai i20 WRC, κερδίζοντας μάλιστα και μία ειδική διαδρομή. Ο Νορβηγός είχε στη διάθεσή του το αυτοκίνητο με στοιχεία από το νέο αεροδυναμικό πακέτο που θα παρουσιαστεί στη Φινλανδία, και στο τέλος δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος από τις αλλαγές που πραγματοποίησε.

Εξίσου ικανοποιημένος εμφανίστηκε και ο Esapekka Lappi με το Citroen C3 WRC, ο οποίος ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου. Ο Φινλανδός οδηγός, ο οποίος έχει ανάγκη τα αγωνιστικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, προχώρησε σε μία σειρά από σημαντικές αλλαγές στο στήσιμο του C3, προσπαθώντας να βρει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα. Στο τέλος δεν έκρυψε ότι έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου, βρίσκοντας στοιχεία που αποτελούν εξαιρετική βάση για τον αγώνα της πατρίδας του. Πίσω του, στην 4η θέση της Γενικής, ακολούθησε ο Elfyn Evans με το Ford Fiesta WRC της M-Sport. Ο Βρετανός ξεκίνησε εντυπωσιακά, αλλά ένα πρόβλημα με το γκάζι στην 2η ε.δ. τον έριξε στην 8η θέση. Σε κάθε περίπτωση, οι χρόνοι του ήταν ανταγωνιστικοί (όπως εξάλλου μας έχει συνηθίσει), ενώ δεν έκρυψε ότι δοκίμασε πολλές και διαφορετικές ρυθμίσεις. Μία θέση πίσω του βρέθηκε ο Craig Breen, στην πρώτη του εμφάνιση με το Hyundai i20 WRC. Ο Ιρλανδός οδηγός, που έχει συμφωνήσει με την κορεατική ομάδα μόνο για το Ράλλυ Φινλανδίας, συμμετείχε με το αυτοκίνητο που θα έχει στη διάθεσή του στον 9o γύρο του θεσμού. Ο Breen αρχικά δυσκολεύτηκε, αφού είχε περισσότερους από επτά μήνες να βρεθεί στο τιμόνι ενός WRCar, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε τις επιδόσεις του. Ο ίδιος δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι ανυπομονεί να βρεθεί και πάλι στο τιμόνι του i20 WRC το συντομότερο.

Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσε ο Markko Martin, ο οποίος και επέστρεψε στη δράση για τον αγώνα της πατρίδας του οδηγώντας ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC! Ο Εσθονός πρώην εργοστασιακός οδηγός των Subaru, Ford και Peugeot, είχε στη διάθεσή του ένα Fiesta WRC '19, και συγκεκριμένα το ίδιο με το οποίο συμμετείχε ο Gus Greensmith στο Ράλλυ Πορτογαλίας. Ο Martin δεν έκρυψε ότι το ευχαριστήθηκε, ενώ δεν έλειψαν οι στιγμές όπου δυσκολεύτηκε. Η μεγάλη έκπληξη του αγώνα, όμως, και αναμφίβολα από τους πρωταγωνιστές, ήταν ο Oliver Solberg, που κέρδισε στην κατηγορία R5, όντας και 7ος Γενικής! Ο 17χρονος νεαρός οδηγός, γιος του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή Petter, τέθηκε επικεφαλής από την πρώτη ειδική και παρέμεινε εκεί ως το τέλος, κάνοντας για ακόμα μία φορά επίδειξη του πλούσιου ταλέντου του. Μάλιστα, η επιτυχία του είναι ιδιαίτερα σημαντικά αν αναλογιστούμε το υψηλό επίπεδο του συναγωνισμού, με οδηγούς όπως τον Teemu Sunninen απέναντί του! Ο Φινλανδός οδηγός της M-Sport συμμετείχε με το νέο Ford Fiesta R5 (MK8) στο επίσημο ντεμπούτο του αυτοκινήτου στους αγώνες, αντιμετωπίζοντας όμως αρκετά μηχανικά προβλήματα._ Π. Τ.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά