Στιλ, φινέτσα, ταμπεραμέντο: Τρία κλασικά ιταλικά χαρακτηριστικά που μας κράτησαν συντροφιά και μας έκαναν να νιώσουμε διαφορετικά, συμβιώνοντας με μια Lancia Delta...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, μια Lancia διευρύνει την γκάμα προς τα πάνω, δίπλα στα μικρότερα Ypsilon και Musa. Και αν αρκετοί μπερδεύονται με την υιοθέτηση της ονομασίας «Delta», ας προσέξουν καλύτερα το λογότυπο του αυτοκινήτου, που δεν είναι το κλασικό «δ» της δεκαετίας του ’80, αλλά ένα καλλιτεχνικής απόδοσης «D», που υποδηλώνει τη διαφοροποίηση με το παρελθόν. Όσο για το πού παραπέμπει σε σύγκριση με τα παλαιότερα μοντέλα της εταιρείας, εκεί υπάρχει απόλυτη ελευθερία: Άλλος δηλώνει Flaminia, λόγω της αίσθησης πολυτέλειας που αναδίδει, άλλος κάτι άλλο. Εμείς θα λέγαμε 5θυρη Beta, λόγω των διαστάσεων, του σχήματoς και του κυβισμού της, αναβαθμισμένη βέβαια σε όλα της τα σημεία, σε σχέση με το τότε.
Από όλα τα παραπάνω, που αφορούν την ταυτότητα του αυτοκινήτου, προκύπτει ότι η Lancia πέτυχε τον αρχικό στόχο της. Η Delta προκάλεσε συζητήσεις και απέσπασε την προσοχή, ενώ πουθενά δεν πέρασε απαρατήρητη: Τα βλέμματα γυρίζουν σε κάθε δημόσια εμφάνισή της, παρά το γεγονός ότι κοντεύει ένα χρόνο στην αγορά, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που αφήνουν το πόδι τους από το γκάζι, για να την προσέξουν λίγο καλύτερα.

Οι εντυπώσεις μας...
Ύστερα από ένα χρόνο και 20.000 χλμ. διαδρομών μαζί της, υπάρχουν αρκετά να πεις, καθώς το αυτοκίνητο οδηγήθηκε εκ περιτροπής από όλη τη συντακτική ομάδα του περιοδικού. Στα δικά μας χέρια έφθασε δύο φορές, μία στις αρχές Αυγούστου 2008 -όταν είχε πρωτοέρθει στην Ελλάδα- κι άλλη μία στα τέλη του Ιουνίου 2009. Το δεύτερο «πέρασμα» της Delta από τη ζωή μας δεν άλλαξε καθόλου τις αρχικές εντυπώσεις που είχαμε από αυτήν, στη διάρκεια της πρώτης μας επαφής, πέρυσι το καλοκαίρι.
Με την έκδοση των 150 ίππων νιώθεις πολύ καλά και ευχάριστα με το γκάζι στο πάτωμα σε ανοιχτές καμπές και S-άκια, ενώ στα κλειστά κομμάτια το αυτοκίνητο εκτελεί μεν, αλλά οι κλίσεις του αμαξώματος προδίδουν ότι δε θέλει. Οι προσανατολισμοί του είναι διαφορετικοί και ο ταξιδιωτικός χαρακτήρας υπερισχύει σαφώς του αντίστοιχου σπορ. Η Delta «μαζεύει» χιλιόμετρα και είναι ιδιαίτερα άνετη, αν εξαιρέσεις τη μέτρια στήριξη των καθισμάτων, που τελικά δε σε κουράζουν, όπως θα περίμενες. Όσο για τους πίσω επιβάτες, για τα πόδια των οποίων υπάρχει άπλετος χώρος, διαμαρτύρονται για αναπηδήσεις-μετατοπίσεις από το κάθισμά τους μόνο όταν πηγαίνεις «σχετικά» σβέλτα σε διαδρομή με στροφές. Στον τομέα «φρένα-κιβώτιο» οι Ιταλοί είναι παραδοσιακά άψογοι, και αυτό φυσικά «βγαίνει» και στην Delta.
Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι πάρα πολύ καλή, πλην όμως ακούγονται τριγμοί στο πίσω μέρος, όταν η άσφαλτος έχει εγκάρσιες ανωμαλίες. Στην εργονομία υπάρχουν κάποια κενά, καθώς λείπει η χειρολαβή πάνω από το κεφάλι του συνοδηγού, δεν έχεις πού να τοποθετήσεις ένα CD χωρίς να πηγαίνει πέρα-δώθε στο ταξίδι και ο αποθηκευτικός χώρος ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα είναι πολύ μικρός. Το αυτοκίνητο, το πρώτο καλοκαίρι, μετέφερε την οικογένεια σε διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμους, βαφτίσια κτλ.), κυρίως εντός της Πελοποννήσου. Στις αρχές του δεύτερου, έκανε μαζί της και ένα πολύωρο ταξίδι μέχρι τα Σέρβια του -αληθινά όμορφου- νομού Κοζάνης και την ευρύτερη περιοχή της Πτολεμαΐδας. Οδηγήθηκε χαλαρά, άλλοτε σε οικογενειακή σύνθεση και άλλες φορές με μοναδικό επιβάτη τον οδηγό της. Η μέση κατανάλωση σε καύσιμα ύστερα από όλα αυτά ήταν 11,1 λίτρα/100 χλμ., που κρίνεται πολύ λογική, για τη χρήση που της έγινε.

Ολοκληρώνοντας...
Η Delta δείχνει με τα χαρακτηριστικά της να απευθύνεται σε άτομα της μεσαίας οικονομικής τάξης άνω των 40 ετών, που είναι οικογενειάρχες (αλλά σαφώς όχι με την κλασική έννοια του είδους) οι οποίοι έχουν κουλτούρα Αυτοκίνησης και αναζητούν τη διαφορετικότητα. Με την Delta η Lancia επέστρεψε στις ιδιαιτερότητες που ανέκαθεν την οριοθετούσαν, έστω κι αν αυτές είναι προσαρμοσμένες στις επιταγές του 21ου αιώνα.
Στο κάτω κάτω, έτσι έπρεπε να γίνει._ Σπ. Χατ.

ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ...
Η πρόταση της Lancia για τη μικρομεσαία -ή και για την αμέσως επόμενη, λόγω των διαστάσεών της- κατηγορία, που περιλαμβάνει εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια αντισκωριακή προστασία, ξεκινά από τη βασική έκδοση των 120 ίππων στην τιμή των 18.810 ευρώ. Για να αποκτήσει κάποιος το ισχυρότερο μοντέλο των 150 ίππων, απαιτούνται 20.410 ευρώ. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν οι ντίζελ εκδόσεις των 1,6 και των 1,9 λίτρων, απόδοσης 120 και 190 ίππων, η τιμή εκκίνησης των οποίων είναι 21.750 και 26.430 ευρώ, αντίστοιχα. Πρόσφατα στην γκάμα της Delta προστέθηκαν δύο εκδόσεις 1.8 Di Turbo Sportronic των 200 ίππων, με κόστος αγοράς 26.470 και 30.580 ευρώ. Τα επίπεδα εξοπλισμού του αυτοκινήτου είναι τρία (Argento, Oro & Platino). To πρώτο από αυτά περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, έξι αερόσακους, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, air condition, ραδιοCD με MP3 και υπολογιστή ταξιδίου.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Για όλες τις εκδόσεις
0% προκαταβολή, διάρκεια εξόφλησης έως και 72 μήνες με 6,1% ετήσιο επιτόκιο, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς 0,6%.
Έκπτωση 1.900 ευρώ για αγορές τοις μετρητοίς ή και με το προαναφερόμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

LANCIA DELTA 1.4 ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.368 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 20,9 χλγμ./2.250 σ.α.λ. ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Εμπρός ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 281 χλστ. ΠΙΣΩ Δίσκοι 251 χλστ. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΗΚΟΣxΠΛΑΤΟΣxΥΨΟΣ 4.520x1.797x1.499 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.700 χλστ. ΒΑΡΟΣ* 1.495 κιλά ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 380 λίτρα ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 χλμ/ώρα 9,7 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 210 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 11,1 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 165 γρ./χλμ.

*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά