Οδηγούμε το Kia XCeed που έρχεται να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στο Ceed και το Sportage, αλλά και να ενισχύσει την αναβαθμισμένη εικόνα της Κορεατικής εταιρείας.

Το Kia XCeed έρχεται να εκπροσωπήσει την εταιρεία σε μια σχετικά νέα υποκατηγορία των SUV, όπου ο σχεδιασμός έχει τον πρώτο λόγο και η οποία απευθύνεται σε ένα κοινό που αναζητά μια πιο ενδιαφέρουσα προσωπικότητα από εκείνη ενός οικογενειακού SUV. Ειδικά στη μικρομεσαία κατηγορία στην οποία ανήκει το Kia XCeed έχουμε ήδη μια πληθώρα ανάλογων εκπροσώπων, όπως είναι τα Audi Q2, ΒMW X2, DS4, Lexus UX, Mercedes GLA, Toyota C-HR και VW T-Roc.

Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η Kia δεν ακολούθησε τη φτηνή λύση της... ανύψωσης του μικρομεσαίου μοντέλου της, του Ceed, με το οποίο το εξαρχής σχεδιασμένο αμάξωμα του XCeed μοιράζεται μόνο τις μπροστινές πόρτες.

Kia XCeed test drive
Οι εμπρός πόρτες είναι το μόνο κοινό σημείο ανάμεσα στο αμάξωμα του XCeed και το Ceed.

Η Kia χαρακτηρίζει το XCeed σαν ένα urban crossover utility vehicle (CUV) και το προσδιορίζει ως μια πιο σπορ παραλλαγή σε σχέση με τα παραδοσιακά SUV και φυσικά αυτό είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό από τη στιγμή που θα καθήσεις στη θέση του οδηγού. Πριν περάσουμε όμως στις οδηγικές εντυπώσεις από την παρουσίαση του αυτοκινήτου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Νότια Γαλλία, με επίκεντρο τη Μασσαλία, ας σταθούμε για λίγο στο αμάξωμα του XCeed που δείχνει εντυπωσιακό και κομψό τόσο στις φωτογραφίες όσο και από κοντά. Αξίζει πραγματικά να εκθειάσουμε την elegant σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας η οποία με λιτές γραμμές, καθαρές επιφάνειες, χωρίς έντονα νεύρα και αχρείαστα φτιασιδώματα προσφέρει στα μοντέλα της έναν πιο διαχρονικό χαρακτήρα, που στην περίπτωση του XCeed ένας ακόμα λόγος που ο χρόνος δεν θα αφήσει τα σημάδια του πάνω του είναι οι ισορροπημένες του αναλογίες. Διακριτικές πινελιές όπως το χρωμιωμένο πλαίσιο που περιβάλλει το μικρό πίσω πλαϊνό παράθυρο εξασφαλίζουν μια πιο premium πινελιά σε μια κατασκευή που συνολικά χαρακτηρίζεται από τα πολύ υψηλά στάνταρ σε ποιότητα υλικών και κατασκευής, όπως και στον προσφερόμενο εξοπλισμό. Αλήθεια τι απόσταση χωρίζει το σήμερα από την Kia της δεκαετίας του '90...

Το Kia XCeed, όπως άλλωστε και το Ceed, στοχεύει αποκλειστικά στην Ευρωπαϊκή αγορά, κατασκευάζεται στη Ζίλινα της Σλοβακία μαζί με το 5θυρο, το Sportswagon και το ProCeed και σχεδιάστηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στη Γερμανία.

Όντας βασισμένο στο δάπεδο του Ceed, διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο (2.650 χλστ.), εντούτοις έχουν αυξηθεί οι πρόβολοι εμπρός και πίσω κατά 25 και 60 χλστ., (4.395 χλστ. το συνολικό μήκος) ενώ κατά 26 χλστ. αυτξημένο είναι και το πλάτος του αμαξώματος. Οι διαφοροποιήσεις αυτές ήταν επιβεβλημένες προκειμένου το κατά 42 χλστ. υψηλότερο αμάξωμα, σε σχέση με το Ceed, να δείχνει ισορροπημένο, αλλά και για να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι εσωτερικοί χώροι.

Συνάδελφός μας, με ύψος 1.88 βολεύτηκε χωρίς πρόβλημα στο πίσω κάθισμα, έχοντας προηγουμένως ρυθμίσει τη θέση του οδηγού στα μέτρα του, ενώ ο πίσω μεσαίος επιβάτης θα βολέψει με άνεση τα πόδια το στο φαρδύ, επίπεδο και χαμηλό εξόγκωμα του κεντρικού τούνελ. Όσο για το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα των 426 λίτρων (χωρίς ρεζέρβα), βρίσκεται στα επίπεδα των παραδοσιακών SUV της κατηγορίας και 31 λίτρα μεγαλύτερος σε σχέση με του Ceed. Η πρακτικότητα της κατασκευής ενισχύεται από τη διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:20:40 και το αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας με μια κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα (Smart Power Tailgate).

Αυτό σημαίνει πως ο συγκεκριμένος σχεδιασμός δεν έχει επιφέρει συμβιβασμούς στις παραδοσιακές αξίες της κατηγορίας. Ούτε καν στην απόσταση από το έδαφος που διαμορφώνεται στα 172 ή 184 χλστ. (με τροχούς 16'' ή 18'' αντίστοιχα), όταν η συγκεκριμένη διάσταση διαμορφώνεται στα 188 χλστ για το Qashqai, 161 χλστ. στο T-Roc, 155 χλστ. στο C-HR και στα 172 χλστ. στο Kia Sportage. Εντούτοις, περνώντας στη θέση οδηγού του XCeed, παρότι πιο ανυψωμένο σε σχέση με το πιο “χωμάτινο” αδελφάκι του, νιώθεις ότι κάθεσαι πιο χαμηλά, προδιαθέτοντας για οδήγηση, παρά για μια αφ' υψηλού επόπτευση της κυκλοφορίας...

Φυσικά τα απαραίτητα μαύρα πλαστικά στα μυώδη φτερά και οι ράγες της οροφής παραπέμπουν σε έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, που κάποτε ήταν συνυφασμένος μόνο με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν με τη ρεζέρβα κρεμασμένη στην πίσω τους πόρτα... Στην εποχή μας η ρεζέρβα, καταχωνιασμένη ακόμα κάτω και από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ θεωρείται παρωχημένο αξεσουάρ, εντούτοις στη χώρα μας, όπου το οδικό δίκτυο επιφυλάσσει πάντα εκπλήξεις στο XCeed θα προσφέρεται σαν στάνταρ.

Με το XCeed, αλλά και την plug-in παραλλαγή που θα ακολουθήσει το 2020 (και στην έκδοση στέισον), η Kia καταφέρνει να καλύψει τις αγοραστικές ανάγκες του 93% της κατηγορίας. Εννοείται πως το εν λόγω μοντέλο θα αντλήσει αγοραστές και από κάθε πιθανή γειτνιάζουσα κατηγορία.

Το Kia XCeed συνδυάζεται με μια πληθώρα γνώριμων κινητήρων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, θα προσφέρονται 3 υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού, ο 3κύλινδρος 1.0 T-GDi με απόδοση 120 PS και 172 Nm, ο 1.4 T-GDi (140 PS / 242 Nm) και ο 1.6 T-GDi, γνώριμος από τα Ceed GT και ProCeed GT με 204 PS και 265 Nm. Αντίστοιχα η γκάμα περιλαμβάνει τον πετρελαιοκινητήρα 1.6-litre Smartstream με 115 ή 136 ίππους.

Στον τομέα της μετάδοσης, που γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, υπάρχουν οι επιλογές ανάμεσα σε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι διπλού συμπλέκτη, το οποίο όμως δεν διατίθεται στη μικρότερη βενζινοκίνητη έκδοση.

Στη Γαλλία είχαμε στη διάθεσή μας τα δύο ισχυρότερα σύνολα βενζίνης και το ντίζελ των 136 ίππων. Ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας με το νέο μοντέλο, επιλέγοντας αρχικά την έκδοση 1.4 T-GDi, που εν προκειμένω συνδυαζόταν με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και φορούσε αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 235/45 R18.

Kia XCeed test drive

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εντυπωσιάζουν ο (έξτρα) ψηφιακός πίνακας οργάνων και η επίσης κατ' επιλογή κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 10,25''.

Φυσικά επιλογές υπάρχουν και στη διαμόρφωση των εσωτερικών επενδύσεων όπου ειδικά για το Kia XCeed προσφέρεται ένα κίτρινο χρωματικό πακέτο (που παραπέμπει στο Quantum Yellow του αμαξώματος, με το οποίο λανσάρεται το αυτοκίνητο) και περιλαμβάνει μια σειρά από φινιρίσματα σε κίτρινο χρώμα και αντίστοιχης απόχρωσης ραφές στα καθίσματα και τις πόρτες.

Στο δρόμο

Από την πρώτη κιόλας στιγμή πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου οι εντυπώσεις είναι θετικές. Σε εντυπωσιάζει ο ήσυχος τρόπος με τον οποίο ταξιδεύει, με τα επίπεδα θορύβου να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, ακόμα και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση που οδηγήσαμε εν συνεχεία. Μεγάλη σημασία έδωσε η Kia στη ρύθμιση της ανάρτησης, με δοκιμές να έχουν πραγματοποιηθεί στο στάδιο της εξέλιξης σε μια πληθώρα ευρωπαϊκών δρόμων, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο της εταιρείας. Η αρχική αίσθηση είναι αυτή μιας σχετικά σφιχτής κατασκευής, όπου μάλιστα στους φιδωτούς δρόμους της Νότιας Γαλλίας, κατάφερνε να ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης ελάχιστα αποκλίνει από εκείνη του Ceed, με τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα να προδιαθέτει για μια πιο ραφιναρισμένη ισορροπία ανάμεσα στη σπορτίφ οδική συμπεριφορά και την άνεση.

Η πιο ουσιαστική διαφοροποίηση εντοπίζεται στα υδραυλικά στοπ, έτσι που σε οριακές καταστάσεις να μην τερματίζει ενοχλητικά η ανάρτηση. Από εκεί και πέρα η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί στις ανάγκες της υψηλότερης κατασκευής, με τα ελατήρια να έχουν μαλακώσει μια ιδέα (7% και 4% για τους εμπρός και πίσω τροχούς αντίστοιχα) και ανάλογες επεμβάσεις στα αμορτισέρ, με στόχο ένα πιο άνετο ταξίδι. Παρότι δεν περνάει στην καμπίνα θόρυβος κύλισης, θα θέλαμε να δούμε πως λειτουργεί η ανάρτηση στους ελληνικούς δρόμους, ιδίως με φορτωμένο το αμάξωμα, καθώς οι συνθήκες στους γαλλικούς δρόμους δεν είναι αντιπροσωπευτικές της ελληνικής πραγματικότητας, όπου ίσως έχει περισσότερη λογική η επιλογή των μικρότερων ελαστικών με ελαστικά 205/60 R16.

Kia XCeed
Εντυπωσιακό το πίσω μέρος με το διαχύτη και τις διπλές τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης.

Από εκεί και πέρα στη δική μας περίπτωση, με τους τροχούς των 18'' και ελαστικά Continental SportContact 5, το αυτοκίνητο διέθετε πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ στη συνολική αίσθηση συνεισέφερε και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, με την υποβοήθηση να είναι λίγο πιο έντονη από του Ceed, αλλά και να προσφέρει μια αρχικά αυξημένη απόκριση.

Στον τομέα των επιδόσεων, η τυπική διαδικασία του “0-100” χρειάζεται γαι τους 3 βενζινοκινητήρες 11,3 / 9,4 / 7,7 δλ. (σε όλες τις περιπτώσεις με χειροκίνητο κιβώτιο) και στις δύο πετρελαιοκίνητες παραλλαγές, αντίστοιχα 11,4 και 10,6 δλ.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τη λειτουργία “Sport”, που επιλέγεται από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα και επεμβαίνει στην υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του δεξιού πεντάλ και στις αυτόματες εκδόσεις, στην ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων. Επισημαίνουμε πως στην ισχυρότερη έκδοση των 204 ίππων, το εν λόγω πρόγραμμα οδήγησης δεν επεμβαίνει και στον ήχο του κινητήρα, όπως στο Ceed.

To XCeed είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που διατίθεται στην Ευρώπη με το σύστημα τηλεματικής UVO που συνδυάζεται με την οθόνη των 10.25'' και χρησιμοποιώντας μια eSIM προσφέρει για 7 χρόνια δωρεάν υπηρεσίες συνδεσιμότητας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η ενημέρωση για την κυκλοφορία, τον καιρό, ή τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης κλπ, αλλά και διαγνωστικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τις διαδρομές. Ο οδηγός θα μπορεί ακόμα μέσα από το κινητό του να προγραμματίζει το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου και να ελέγχει την τοποθεσία που βρίσκεται το τελευταίο.

Τέλος, τo Kia XCeed διατίθεται με μια πληθώρα ενεργών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ενώ στον προσφερόμενο εξοπλισμό συγκαταλέγεται επίσης ηχοσύστημα της JBL

Η διάθεση του Kia XCeed στη χώρα μας θα ξεκινήσει από τα τέλη Οκτωβρίου, με τιμή όμως που δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα, ενώ το αυτοκίνητο θα συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150,000 χλμ.