top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Mercedes S-Class

Βρεθήκαμε στο Τορόντο για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο, που σύμφωνα με τον τη Mercedes, κατασκευάστηκε με τη φιλοδοξία να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου.

Βρεθήκαμε στο Τορόντο του Καναδά προκειμένου να πάρουμε μια πρώτη γεύση, από το αυτοκίνητο, που σύμφωνα με τον Ντίτερ Τσέτσε, επικεφαλής της MercedesBenz, κατασκευάστηκε με τη φιλοδοξία να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου σε κάθε τομέα.

Όσο υπερβολικό κι αν ακούγεται, γεγονός είναι ότι η παρουσίαση κάθε SClass στο παρελθόν συνοδεύτηκε από ένα πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών. Η νεότερη γενιά του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα αυτό. Πράγματι ένα πλήθος επί μέρους συστημάτων που έρχονται να κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες και το απόλυτο επίπεδο ασφάλειας, κλέβουν σε μεγάλο μέρος την παράσταση, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τους υπόλοιπους τομείς.


Ας τα πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, δηλαδή από το σχεδιασμό του αμαξώματος, που δε διαθέτει τις έντονες και δυναμικές γραμμές του απελθόντος μοντέλου. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο από αισθητική, αλλά και λειτουργική σημασία έχει να κάνει με την ολοκληρωτική κατάργηση των συμβατικών λαμπτήρων από τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου, που έδωσαν τη θέση τους σε στοιχεία LED, που ζουν σε αφθονία στη νέα SClass.

Το σαλόνι μιας SClass εξάπτει ίσως περισσότερο την περιέργεια του επίδοξου αγοραστή της, σε σχέση με την εξωτερική της εμφάνιση. Αυτό που θα εντυπωσιάσει και θα ξενίσει συνάμα είναι ο πίνακας οργάνων, όπου αναμενόμενα τα αναλογικά όργανα έχουν δώσει τη θέση τους σε μια οθόνη TFT. Η δεύτερη οθόνη του συστήματος infotainment, που συνήθως συναντάμε σε τέτοια αυτοκίνητα στην κεντρική κονσόλα, έχει μετατοπιστεί δίπλα στον πίνακα οργάνων δημιουργώντας ένα μακρόσθενο σύνολο, το οποίο προβάλει συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες. Το αυτοκίνητο σε μεγάλο βαθμό είναι σχεδιασμένο για τον επιβάτη της πίσω θέσης και αυτό επιβεβαιώνεται στη νέα έκδοση που για πρώτη φορά η εξέλιξη έγινε αρχικά για τη μακριά έκδοση, με τη μικρότερη να αποτελεί παραλλαγή της.


Κυρίαρχο χαρακτηριστικό στη νέα SClass αποτελεί η μακροσκελής λίστα των συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Σ’ αυτό έχει συμβάλει η αυξημένη περιφερειακή “όραση” του αυτοκινήτου, που σε συνδυασμό με το ανάλογο λογισμικό έχουν εκτοξεύσει τις δυνατότητες του PreSafe. Για παράδειγμα, το PreSafe Brake σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν εντοπίσει πεζούς στην πορεία του αυτοκινήτου, οι εμπρός επιβάτες τραβιούνται αντίθετα από την διεύθυνση μιας πιθανής σύγκρουσης, το βράδυ υπέρυθρη κάμερα αναγνωρίζει ανθρώπους και ζώα παρακείμενους στο δρόμο του αυτοκινήτου, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν ακόμα και πίσω ζώνες που φουσκώνουν, καθώς και ειδοποίηση της πίσω κυκλοφορίας όταν αυτή πλησιάζει πολύ γρήγορα με κίνδυνο εμβολισμού.

Αναμφίβολα, όμως, τα δυο πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της νέας SClass αφορούν στο εξελιγμένο Ενεργό Cruise Control του αυτοκινήτου (Distronic Plus) το οποίο όχι μόνο μπορεί να επιταχύνει και επιβραδύνει το αυτοκίνητο, ανάλογα με την εμπρός κυκλοφορία, αλλά ακόμα και να στρίβει μόνο του το τιμόνι, διατηρώντας τη σωστή πορεία. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια οποιαδήποτε ταχύτητα κίνησης ανάμεσα στα 30 και τα 200 χλμ./ώρα και να βλέπει το αυτοκίνητο να διατηρείται μαγικά στη λωρίδα του, με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις. Το άλλο στοιχείο της νέας SClass που εντυπωσιάζει ακούει στο καθόλου τυχαίο όνομα ” Magic Ride Control” που, με τη βοήθεια μιας κάμερας η οποία σκανάρει το δρόμο εμπρός, πρακτικά εξαφανίζει τα εξογκώματα του δρόμου. Το σύστημα λειτουργεί μέχρι ταχύτητες 130 χλμ./ώρα και απ’ ότι μας έλεγε ο υπεύθυνος για την εξέλιξή του, προς το παρόν δεν μπορεί να δράσει αποτελεσματικά το βράδυ, ή κάτω από δυνατή βροχή.


Από εκεί και πέρα η στάνταρ αερανάρτηση της SClassδιατηρεί καλό έλεγχο του αμαξώματος, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε comfort και sport λειτουργία. Στην τελευταία, ένεκα του βάρους του αμαξώματος (2015 κιλά η δική μας μακριά S500) και της μεγάλης διάστασης των τροχών, γίνεται πιο αισθητό το ανάγλυφο του δρόμου, περισσότερο για τους εμπρός επιβάτες.


Αφήσαμε για το τέλος τους κινητήρες του αυτοκινήτου, χωρίς απαραίτητα να παρουσιάζουν μικρότερο ενδιαφέρον, καθώς έχει επιτευχθεί μια εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 20%. Οι αρχικά διαθέσιμες εκδόσεις είναι εκείνες της πλήρως υβριδικής S 300, που συνδυάζει ένα 4κύλινδρο ντίζελ 2,2 λίτρων 204ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 20 kW, η οποία έχει κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ., η S 400 Hybrid των 3,5 λίτρων (306 PS) διαθέτει τώρα 20 χαμηλότερη κατανάλωση, η 3λιτρη πετρελαιοκίνητη S 350 BlueTEC (258 PS) και η S 500 με κινητήρα 4663κ.εκ. V8 biturbo, απόδοση 455 PS (20 ίπποι περισσότεροι από τον προκάτοχό του), μέγιστη ροπή 71,4 χλγμ. μέση κατανάλωση 8,6 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 199 γρ./χλμ. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αναμενόμενη για το Σεπτέμβριο plug in υβριδική παραλλαγή της S 500 με εκπομπές χαμηλότερες από 75 γρ./χλμ.!


 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ