Με τον 2λιτρο ντίζελ των 180 ίππων και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το C5 Aircross μετατρέπεται σε έναν ακούραστο μαραθωνοδρόμο.

Με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του C5 Aircross στη χώρα μας (δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές και τον εξοπλισμό των διάφορων εκδόσεων), είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε από την πρωτεύουσα μέχρι την ορεινή Κορινθία τη δυνατότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση της γκάμας.

Από τις πρώτες κιόλας δηλώσεις των ανθρώπων της εταιρείας, γίνεται προφανής η έμφαση που έχει δοθεί στον τομέα της συνολικής άνεσης, ο οποίος ταυτίζεται απόλυτα με τη φιλοσοφία Advanced Comfort της Citroen. Αυτό στην περίπτωση του C5 Aircross υλοποιείται κατά βάση από την ανάρτηση, που υιοθετεί αμορτισέρ με υδραυλικούς αναστολείς. Πρόκειται ουσιαστικά για υδραυλικά bumbstop, που προσπαθούν να φιλτράρουν «δύσκολες» ανωμαλίες στις οποίες τερματίζει το αμορτισέρ, κάτι που τελικά καταφέρνει σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό, αν και στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες ο ημιάκαμπτος άξονας θα κάνει αισθητή την παρουσία του. Από εκεί και πέρα, πάντως, το επίπεδο άνεσης υποστηρίζεται από τα «πολυθρονέ» καθίσματα (πολύ άνετα χάρη στην επένδυση με ειδικό αφρό, αλλά χωρίς μεγάλη πλευρική στήριξη για τον κορμό), την ηχομόνωση με επιπλέον ειδικά κρύσταλλα και, φυσικά, τις χωροταξικές δυνατότητες, που αποτελούν και την εμπορική αιχμή του δόρατος του C5 Aircross.

Εδώ λοιπόν υπάρχει ένα αρκετά μακρύ μεταξόνιο 2,73 μ., καθώς και τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα (στάνταρντ), τα οποία μπορούν να μετακινηθούν ως προς το διαμήκη άξονα και να ανακλιθούν, καθώς και να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης τους. Σε αυτά προσθέστε ένα χώρο αποσκευών ο οποίος κυμαίνεται από 580 έως 720 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των συρόμενων καθισμάτων, και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.630 λίτρα.

Καθισμένος στην ψηλή θέση οδήγησης αντικρίζεις αυτό το ταμπλό, του οποίου η σχετικά λεπτή και οριζόντια διάταξη κάνει την κεντρική κονσόλα να δείχνει ακόμα πιο πλατιά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (στάνταρντ από την έκδοση Inspire και άνω) έχει διαφοροποιημένη απεικόνιση σε σχέση με άλλες υλοποιήσεις στο γκρουπ PSA, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (με κουμπιά αφής, και όχι κλασικούς διακόπτες, όπως στο «3008»).

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας του ομίλου, που αποδίδει 178 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Η κλιμάκωση, μαζί με τη δύναμη και τη ροπή, διασφαλίζουν ότι το όχημα των 1.540 κιλών δε θα αντιμετωπίσει κανένα θέμα στη μετακίνησή του, ανεξαρτήτως ρυθμού. Η διαδρομή στην εθνική οδό μέχρι την έξοδο στο Ξυλόκαστρο είναι παιχνιδάκι, εξαιτίας της περιορισμένης κίνησης, αλλά και της δυνατότητας του C5 Aircross να διατηρεί υψηλές ταχύτητες. Ιδιαίτερα χρήσιμα αποδεικνύονται τα συστήματα υποβοήθησης, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Αργότερα, καθώς ανηφορίζουμε για τα Τρίκαλα Κορινθίας, υπάρχει άφθονη ροπή, ούτως ώστε να μην αντιμετωπίσουμε κανένα θέμα με τις συνεχόμενες κλειστές στροφές και τα όποια προσπεράσματα. Ένας τέτοιος σβέλτος ρυθμός δεν είναι μέσα στις προτεραιότητες του γαλλικού SUV, το οποίο θα ανταποκριθεί, χωρίς όμως να παρασύρει τον οδηγό. Υπάρχει το κουμπί Sport, το οποίο επεμβαίνει στη λειτουργία του κινητήρα, αλλά δεν προσθέτει κάτι ιδιαίτερο στην αίσθηση του τιμονιού.

Σκαρφαλώνοντας σε ένα μεγαλύτερο υψόμετρο, το χιόνι κάνει την εμφάνισή του. Σε τέτοιες καταστάσεις, το grip control μπορεί να βοηθήσει βελτιώνοντας την πρόσφυση σε κάποιες δύσκολες καταστάσεις (χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 23 εκ.), αλλά χρειάζεται τη συνεισφορά των ελαστικών μικτής χρήσης, που μπορούν να τοποθετηθούν εάν το επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής. Στην προκειμένη περίπτωση, τα καλοκαιρινά Michelin Primacy 3, τα οποία διακρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους στη στεγνή άσφαλτο, φτάνουν γρήγορα στο όριο της πρόσφυσής τους, ακόμα και με λίγο χιόνι, κάτι που δεν ίσχυε σε ένα άλλο αυτοκίνητο της παρουσίασης που φορούσε τα Μ+S ελαστικά Michelin Latitude Tour HP (18').

Θα επανέλθουμε με εντυπώσεις από την οδήγηση και των υπόλοιπων εκδόσεων του γαλλικού SUV. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το C5 Aircross είναι ένα μοντέλο που ενδυναμώνει την παρουσία του γκρουπ PSA στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, βασιζόμενο σε έναν οικογενειακό χαρακτήρα, απόρροια της άνεσης και των χωροταξικών δυνατοτήτων που προσφέρει.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: C5 Aircross

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά