Δεν πρόκειται για το σύγχρονο S1, αλλά για μία ξεχωριστή – σε κάθε της πτυχή – πρόταση στο κλαμπ των μικρών GTI που έχει τον τρόπο να συγκινεί τον οδηγό της.

Με την πιθανότητα να δούμε κάποια στιγμή στην αγορά τη σύγχρονη εκδοχή του S1 να μην αποκλείεται μεν, αλλά να απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα που περνά - όχι τόσο γιατί δεν έχει λόγο ύπαρξης, αλλά επειδή η υψηλή επένδυση μετατροπής της πλατφόρμας MQB σε τετρακίνητη θα εκτόξευε το κόστος - η έκδοση με τα σκουρόχρωμα αρχικά «40 FSI» στην πέμπτη πόρτα είναι αναγκαστικά ό,τι ταχύτερο, κομψότερο και πιο διασκεδαστικό μπορεί να «ψωνίσει» κανείς σήμερα από το διαθέσιμο και πολυσυλλεκτικό ομολογουμένως ράφι παραλλαγών της οικογένειας Α1. 

Audi A1 40 TFSI S tronic

Με το «40» και κάθε αντίστοιχο διακριτικό να συνεχίζει να μπερδεύει όλους όσοι δεν έχουν εξοικειωθεί ακόμα με τη νέα μέθοδο ονοματολογίας των σύγχρονων Audi, το γκρι/λαδί για την περίσταση αυτοκίνητό «μας» με τις 18άρες ζάντες στο χρώμα του χαλκού, που θυμίζουν στους παλιότερους εξ υμών κάτι από Subaru Impreza και Renault Clio Williams, τα «πρησμένα» φτερά και τη μαύρη οροφή, φιλοξενεί κάτω από το καπό με τις χαρακτηριστικές - αλά Audi Quattro - οπές στο εμπρός μέρος τον γνωστό και 2λιτρο ασφαλώς TFSI κινητήρα του γερμανικού ομίλου, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 200… ταπεινούς ίππους και 320 Nm. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με την αμέριστη συμπαράσταση του γνωστού και μη εξαιρετέου πλέον S tronic κιβωτίου των Γερμανών – διπλού συμπλέκτη ασφαλώς.

Audi A1 40 TFSI S tronic

Πίσω από το τιμόνι το κορυφαίο Α1, ή αλλιώς το baby- GTI μοντέλο της εταιρείας των τεμνόμενων κύκλων, εκπέμπει με το καλημέρα τις πολεμικές του ιαχές – πέραν ασφαλώς του γεμάτου και μπάσου ήχου του κινητήρα του, που διαρκώς σου χαϊδεύει τα αυτιά στην καμπίνα σε κάθε γενναίο πάτημα του γκαζιού. Παρά το γεγονός ότι ο γνωστός TFSI με το διπλό ψεκασμό καυσίμου (βλ. μπεκ τόσο στους αυλούς εισαγωγής όσο και στο θάλαμο καύσης) και το μεταβαλλόμενο βύθισμα στις βαλβίδες εισαγωγής δεν είναι πλέον ο δυνατότερος που μπορεί να βρει κανείς σήμερα στην κλάση των 2,0 λίτρων, δεν υπολείπεται σε χαρακτήρα και εκρηκτικότητα δίνοντας σου παντού και πάντα την αίσθηση ενός «μεστού» και γραμμικού, πρωτίστως, συνόλου με υπερ-αρκετά αποθέματα ισχύος και περίσσεια ροπής. Που, παρεμπίπτοντος, αποδίδονται αρκετά… απλωμένα και σταθερά σε μεγάλος εύρος περιστροφής Και συγκεκριμένα, από τις 4.400 έως τις 6.200 σ.αλ. και τις 1.500 έως και τις 4.400 σ.α.λ., αντίστοιχα.

Audi A1 40 TFSI S tronic

Και αυτό είναι ίσως το μυστικό που καθιστά το συγκεκριμενο σύνολο ως την ιδανική για τις περιστάσεις και τον χαρακτήρα της κατασκευής επιλογή. Τόσο στην καθημερινότητα, όπου καταναλώνει περί τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ./ώρα, όσο και «έξω» από αυτή, προσφέροντάς στο αμάξωμα-κόσμημα των σχεδόν 1,3 τόνων, ζωντάνια, μπρίο και άμεσες επιταχύνσεις εν κινήσει, σε συνδυασμό ασφαλώς μ’ ένα καθ’ όλα εντυπωσιακό «0-100» που φλερτάρει τα 6,5 δλ. Εδώ, βέβαια, η δίψα του για καύσιμο ανεβαίνει - όχι όμως τραγικά - μιας και η σχετική και πιο συνηθισμένη ένδειξη που μπορεί να δει κανείς στον κομψό ψηφιακό πίνακα οργάνων «παίζει» ανάμεσα στα 10 και 11 λίτρα ανά 100 χλμ. Δυστυχώς, όμως, σε αυτές τις περιπτώσεις το «40άρι» ρεζερβουάρ καυσίμου περιορίζει σημαντικά την αυτονομία.

Audi A1 40 TFSI S tronic

Οδηγώντας, το μόνο που μπορεί να σου λείψει είναι τα paddles πίσω από το τιμόνι – περιέργως, η Audi επέλεξε οι χειροκίνητες αλλαγές να πραγματοποιούνται μόνο μέσω της μετακίνησης του γνώριμου επιλογέα ανάμεσα στις θέσεις + και -. Χωρίς να κουράζει με τη ρύθμιση της ανάρτησής μέσα στην πόλη (σ.σ.: εδώ βέβαια το δικό της ρόλο παίζει και η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας), το Α1 40 TFSI S tronic αποδεικνύεται συνάμα αρκετά σπιρτόζικο και διασκεδαστικό στη σπορ οδήγηση. Η δύναμη περνά χωρίς προβλήματα στους εμπρός τροχούς, με τα επίπεδα πρόσφυσης να παραμένουν ψηλά σε όλες τις περιπτώσεις κάνοντας σε να μην αναζητάς σχεδόν πουθενά τα χαρακτηριστικά που συνήθως προσφέρει σε αντίστοιχες κατασκευές ένας πολύδισκος συμπλέκτης τύπου Haldex.

Audi A1 40 TFSI S tronic

Από εκεί και πέρα, οι κλίσεις του αμαξώματος στα «κλειστά» είναι ελάχιστες, με την ουρά, όταν το ESP βρίσκεται στη θέση «off», να συμμετέχει διακριτικά στο παιχνίδι, αλλά πάντα μέχρι ενός συγκεκριμένου σημείου, μιας και στην πραγματικότητα ο από μηχανής ηλεκτρονικός θεός δεν απενεργοποιείται στο 100%. Αρωγός σε όλα τα παραπάνω στέκονται τόσο τα δυνατά φρένα με τους δίσκους των 312 και 272 χλστ., όσο και το γνωστό σύστημα drive select, με τις ρυθμίσεις Efficiency, Individual, Dynamic και Auto, που παραμετροποιούν αναλόγως την απόκριση του TFSI, τον τρόπο διαδοχής των 6 σχέσεων του κιβωτίου, τον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης και το «βάρος» του τιμονιού που διαθέτει στιβαρή, όχι όμως και… σπαρταριστή αίσθηση.

Audi A1 40 TFSI S tronic

Από εκεί και πέρα, το «μεγάλο» Audi Α1 ακολουθεί πιστά στην εικόνα του εσωτερικού του τα γνώριμα χνάρια των μικρότερων εκδοχών της οικογένειας. Η παρουσία κάποιων επιφανειών με σκληρό πλαστικό δεν είναι ικανή να μετριάσει – πόσο μάλλον να αμαυρώσει - την premium, στο σύνολό της, εικόνα της καμπίνας, τη σωστή, αν και σχετικά ψηλή, θέση οδήγησης με τα προαιρετικά δερμάτινα καθίσματα, την πολύ καλή εργονομία και ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, τον πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, που έχει ως σημείο αναφοράς το Virtual Cockpit, αλλά και το νεανικό, εν πολλοίς, παρουσιαστικό του θαλάμου διαβίωσης για τέσσερις – και οριακά πέντε – επιβάτες.

Audi A1 40 TFSI S tronic

Εν κατακλείδι, το 2λιτρο A1 40 TFSI S tronic των 200 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο που σε κάθε περίπτωση χαίρεσαι να το οδηγείς – αλλά και να το βλέπεις σταθμευμένο. Μπορεί με αντικειμενικά κριτήρια να κοστίζει σήμερα μία μικρή περιουσία (σ.σ.: η τιμή του έχει ως αφετηρία το πόσο των 33.275 €, ενώ 774 € κοστίζει το πακέτο Technology και από 1.128 € τα Audi design selection και S line sports), εντούτοις πρόκειται για μία ξεχωριστή κατασκευή με τη σφραγίδα του ονόματος Audi και premium χαρακτήρα σε κάθε της πτυχή, που καταφέρνει να συνδυάζει με το δικό της χαρισματικό τρόπο τη χρηστικότητα στην καθημερινότητα με τις «καυτές» επιδόσεις και την οδηγική τέρψη πίσω από το πηδάλιο._Χ.Α.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά