Το DS 3 Crossback είναι μόλις το δεύτερο δείγμα γραφής της DS Automobiles και έρχεται να δώσει το δικό του ορισμό για το πλαίσιο των premium B-SUV.

Μια φράση του επικεφαλής της μάρκας στην Ελλάδα κατά την παρουσίαση του μοντέλου στην εγχώρια αγορά, που συνδυάστηκε με τα εγκαίνια του πρώτου DS Store στη χώρα (θα ακολουθήσει και δεύτερο, στη Θεσσαλονίκη), περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο τη διαφορετικότητα αυτού του SUV έναντι του κραταιού γερμανικού ανταγωνισμού, που ορίζει την έννοια «πολυτέλεια» ακόμα και στην κατηγορία Β: «Δεν υπάρχει χώρος για κανέναν να μπει στα premium κάνοντας ό,τι και οι Γερμανοί». Μεγάλη αλήθεια, που πολλάκις έχει σχολιαστεί από τους ειδικούς του χώρου, με αφορμή την παρουσίαση κάποιου μοντέλου που από τους ιθύνοντες της μάρκας του χαρακτηρίζεται «πολυτελές».

Το DS 3 Crossback, ωστόσο, είναι μια άλλη περίπτωση, και μάλιστα ακόμα πιο ιδιαίτερη από εκείνη του επίσης πολυτελούς DS 7 Crossback, με το οποίο οι Γάλλοι κατέθεσαν τα διαπιστευτήριά τους αρκετούς μήνες νωρίτερα. Εδώ, το μικρότερο γαλλικό SUV έχει πάρει πάμπολλα στοιχεία από το «7άρι», τα οποία έχουν προσαρμοστεί με τον καλύτερο τρόπο στα στάνταρντ των B-SUV, με το αποτέλεσμα να μη θυμίζει σε τίποτα κανέναν άλλον εκπρόσωπο της κατηγορίας. Το πιο δυνατό χαρτί του σίγουρα θα αποδειχθεί το εσωτερικό του, που συνολικά μπορεί να χαρακτηριστεί ό,τι πιο προχωρημένο σε αμάξωμα μικρότερο των 4,5 μέτρων. Προσθέστε την ήδη πλούσια γκάμα με τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.200 κ.εκ. από 100 έως 155 ίππους, δύο ντίζελ 1.500 κ.εκ. 100 και 130 ίππων (σ.σ.: όλες τούρμπο) και μία αμιγώς ηλεκτρική να έρχεται στα τέλη του χρόνου, και συνολικά είναι προφανές πως με αυτό το μοντέλο η DS θέλει να μπει για τα καλά στην αγορά.

DS 3 Crossback

Άλλη διάσταση

Ο τρόπος που οι Γάλλοι προσέγγισαν το DS 3 Crossback είναι τόσο διαφορετικός από ό,τι γνωρίζαμε, που δικαιωματικά τους επέτρεψε να... φυτέψουν στο καθημερινό μας λεξιλόγιο όρους όπως το «savoir-faire» για την τεχνογνωσία ή το «haute-couture» για τη χρήση κάποιων υλικών. Βασισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP), κατάλληλη για διαφορετικά συστήματα κίνησης, με την επερχόμενη ηλεκτροκίνητη έκδοση E-TENSE να φέρει τις μπαταρίες στο δάπεδό της, μπορεί να είναι συμπαγές χάρη στις διαστάσεις του (μήκος 4.118 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ.), αλλά έχει και προσωπικότητα, την οποία διαμορφώνουν οι μυώδεις γραμμές του. Μπροστά ξεχωρίζουν η μάσκα DS Wings, σχεδόν όπως τη γνωρίσαμε στο DS 7, τα φώτα LED και οι προβολείς DS Matrix LED Vision, που ρυθμίζονται αυτόματα, ανάλογα με το περιβάλλον. Οι μεγάλοι τροχοί (από 16 έως 18 ίντσες), οι κοντοί πρόβολοι και τα 17 εκατοστά που χωρίζουν το πάτωμα από το έδαφος συμβάλλουν σε μια «γεμάτη» εικόνα από το πλάι, που προφανώς χαρακτηρίζεται και από το «πτερύγιο καρχαρία» που διακρίνεται στο ξεκίνημα των πίσω θυρών από την κολόνα Β. Η συγκεκριμένη σχεδιαστική προσέγγιση ήρθε... προίκα από το συμβατικό DS 3 και, παρ’ ότι έχει δεχτεί κριτικές τόσο ως προς το σχεδιασμό αυτόν καθαυτόν, όσο και για λόγους που, σε συνδυασμό με τα σχετικά στενά πίσω παράθυρα, σχετίζονται με την ορατότητα των πίσω επιβατών, αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν για τους Γάλλους σχεδιαστές. Οι ίδιοι αντιπαρέρχονται την κριτική, κάνοντας λόγο για τις αόρατες τσιμούχες των παραθύρων, όπως και για τις αναδυόμενες χειρολαβές, που μέχρι πρότινος αποτελούσαν γνώρισμα μόνο μοντέλων της Jaguar-Land Rover. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος, όπου τουλάχιστον στην έκδοση με τους 155 ίππους -όπως η «δική μας»- περισσότερο και από τα στενά φωτιστικά σώματα την παράσταση κλέβουν οι διπλές απολήξεις χρωμίου.

Και αν πολλοί υποστηρίξουν πως ο εξωτερικός σχεδιασμός δεν αποτελεί παρθενογένεση, αλλά εν πολλοίς βασίζεται σε αυτόν του συμβατικού DS 3, που θα συνεχίσει την εμπορική του πορεία μέχρι νεωτέρας, το εσωτερικό του Crossback αποτελεί από μόνο του το καλύτερο αποδεικτικό της διαφορετικότητάς του από τον ανταγωνισμό. Στις ήδη πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις Chic, Be Chic και So Chic, η DS έρχεται να προσθέσει πέντε μοτίβα, καθένα τους... γαλλικής προέλευσης, και όλα με γνώμονα την επιπλέον άνεση μέσα από πολυτελείς λύσεις.

Πρόκειται για τα Montmartre, Bastille, Performance Line, Rivoli και Opera, με το οποίο είναι εξοπλισμένο το δικό μας So Chic, εμπνευσμένο από τη διάσημη όπερα Garnier. Περιλαμβάνει δερμάτινες επενδύσεις Nappa Black Art Basalt, με το σχεδιασμό των δερμάτινων καθισμάτων να παραπέμπει σε λουράκι ρολογιού (watchstrap). Στο φουσκωτό ταμπλό, που επίσης είναι επενδεδυμένο με δέρμα, υπάρχει μια διακοσμητική ραφή (pearlstitch) με βελονιές σε σχήμα μαργαριταριού. Επιπλέον της βασικής έκδοσης Chic, το συγκεκριμένο DS 3 Crossback είναι εξοπλισμένο με μία οθόνη πολυμέσων αφής 7 ιντσών (5΄΄ στη βασική έκδοση) που υποστηρίζει Android Auto και Apple Car Play, αυτόματο κλιματισμό αντί του air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.ά. (βλ. Το Χρώμα του Χρήματος), ενώ τα καθίσματά του διαθέτουν ενισχυμένο αφρό (65 γρ./λίτρο). Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τους εντυπωσιακούς διακόπτες για τα παράθυρα και για το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που απαιτούν μια εξοικείωση από πλευράς εργονομίας, ενώ στάνταρντ είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, που πάντως δείχνει μικρός απέναντι σε κάποιους του γερμανικού ανταγωνισμού. Συνολικά, ωστόσο, πρόκειται ξεκάθαρα για το πιο εντυπωσιακό εσωτερικό αυτοκινήτου της κατηγορίας - έστω με αυτό το επίπεδο εξοπλισμού.

Με μεταξόνιο 2.558 χλστ. και με την έμφαση να έχει δοθεί στη χρήση πολυτελών υλικών, που αυτόματα έχει αυξήσει και τον όγκο των επιφανειών, εύλογα ο χώρος πίσω απευθύνεται βασικά σε δύο επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα θα περιοριστούν αρκετά αν τα εμπρός καθίσματα είναι κατειλημμένα από ψηλούς. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως η γαλλική πρόταση βρίσκεται εκτός πλαισίου κατηγορίας, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το χώρο αποσκευών των 350 λίτρων, με το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Πέραν αυτών, ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα, πλην του κεντρικού κάτω από το υποβραχιόνιο, που έχει στενό άνοιγμα. Από πλευράς εργονομίας, δε θα είναι λίγοι αυτοί που θα διαμαρτυρηθούν ότι το έξτρα, αναδυόμενο head-up display (σ.σ.: πρακτικά δεν προσφέρει πολύ περισσότερα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων) περιορίζει την ορατότητά τους και τελικά θα το κλείσουν.

DS 3 Crossback

Στο δρόμο

Σαφώς η νέα εκδοχή του γνωστού γαλλικού υπερτροφοδοτούμενου συνόλου 1.2 με απόδοση 155 ίππους δεν πρόκειται να πάρει τη μερίδα του λέοντος από πλευράς πωλήσεων, δεν παύει όμως να αποτελεί και ένα σημείο αναφοράς σε ό,τι έχει να κάνει με τη σχέση «downsizing και απόδοση». Το σύνολο είναι εναρμονισμένο με τα πρότυπα Euro 6.3 και συνδυάζεται στάνταρντ με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Aisin. Το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι με τη σωστή διάμετρο (σ.σ.: λίγο μεγαλύτερη από της Peugeot, λίγο μικρότερη από των περισσότερων του ανταγωνισμού) έχει μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση, και μόνο η αναμενόμενη -λόγω μεγέθους- λύση του ημιάκαμπτου άξονα πίσω υπενθυμίζει τα πραγματικά στάνταρντ της κατηγορίας. Στάνταρντ είναι και τα paddles πίσω από το τιμόνι, και όλα προδιαθέτουν για κάτι σπορ, αν όχι εκρηκτικό.

Κάπου εδώ, ωστόσο, έρχεται να υπερισχύσει η εικόνα που πρεσβεύει η DS, την οποία περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο ο Αλέν Ζοζέφ, προϊστάμενος εξυπηρέτησης πελατών της μάρκας: «Έχουμε εργαστεί πολύ πάνω στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και την άνεση της ανάρτησης, στοιχεία τα οποία μπορεί μερικές φορές να έρθουν σε σύγκρουση μεταξύ τους». Αυτό ακριβώς εισπράττει ο οδηγός του DS 3 Crossback, ο οποίος σύντομα διαπιστώνει ότι έχει στη διάθεσή του ένα σύνολο ικανό να διαχειριστεί πολύ άνετα την ιπποδύναμη, χάρη τόσο στο πλαίσιο όσο και στο ακριβές, γρήγορο και ικανοποιητικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, που πρωτίστως όμως διακρίνεται για το αυξημένο επίπεδο άνεσης που προσφέρει.

Η ανάρτηση είναι ένα «κλικ» πιο μαλακή απ’ όσο ενδεχομένως «προμηνύουν» οι 155 ίπποι, χωρίς πάντως να αφήνει εκτεθειμένο το αμάξωμα. Είναι σαφώς προσανατολισμένη προς την επιπλέον άνεση, έχει ποιοτική απόσβεση και, παρ’ ό,τι το κοντό μεταξόνιο πολλές φορές δεν της επιτρέπει να «καταπιεί» τα πάντα σε ένα δρόμο με διαδοχικές κακοτεχνίες, βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Συν τοις άλλοις, περιορίζει τις κλίσεις σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ όσο θα περίμενε κανείς, αλλά και επιτρέπει στο εμπρός μέρος του αμαξώματος να βυθίζεται αρκετά σε κλειστές στροφές ή απότομα φρεναρίσματα σε κατηφορικές διαδρομές, με αποτέλεσμα και κάποιες υποστροφικές τάσεις. Όλα αυτά ελέγχονται εύκολα από το τιμόνι, που αποκτά και το σωστό βάρος στο πρόγραμμα Sport (από τα διαθέσιμα Normal, Sport και Eco), το οποίο επιπλέον επεμβαίνει στη χαρτογράφηση κινητήρα και κιβωτίου. Ένα δίπτυχο που κατά βάση διακρίνεται για την ήπια λειτουργία του, με τον κινητήρα να δουλεύει προοδευτικά σε όλο το φάσμα των στροφών του, χωρίς κάποια περιοχή που να δείχνει ως η ιδανική για επιπλέον πίεση, και το κιβώτιο να διακρίνεται για την άνετη λειτουργία του, αλλά και για μια σχετική υστέρηση στις αλλαγές στη χειροκίνητη λειτουργία.

DS 3 Crossback

One of a kind

To DS 3 Crossback μπορεί να μην έρχεται να θέσει νέα στάνταρντ στην κατηγορία των B-SUV (σ.σ.: δεν υπάρχει λόγος, άλλωστε), έρχεται όμως να ορίσει μια καθ’ όλα διαφορετική πραγματικότητα, όπως αυτή προκύπτει από το εσωτερικό του. Είναι premium χωρίς να αντιγράφει τους Γερμανούς, είτε το πιο συντηρητικό Audi είτε το εξίσου μοναδικό Mini Countryman, κάτι που σημαίνει ότι είναι σε θέση να προσεγγίσει διαφορετικά το κοινό, μέρος του οποίου ενδεχομένως να μην αποζητά την αυστηρή προσέγγιση του ανταγωνισμού στο ζητούμενο «πολυτέλεια». Οι Γάλλοι εδώ έχουν παίξει το χαρτί της φινέτσας, και μάλιστα έχουν κερδίσει, οπότε σιγά σιγά το στοίχημα είναι να κατακτήσουν και την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Σε κάθε περίπτωση, αυτήν τη στιγμή μπορούν να κάνουν λόγο για κάτι μοναδικό στο πλαίσιο της κατηγορίας, το οποίο, πέρα από τη δεδομένα ξεχωριστή εμφάνιση, δεν υπολείπεται ούτε σε τεχνολογία ούτε και ως αξία σε σχέση με καταξιωμένες προτάσεις._4T


ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ /ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΚΕΤΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ /ΑΠΟΥΣΙΑ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ INFOTAINMENT


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Το DS 3 Crossback μπαίνει στην ελληνική αγορά με 21.800 ευρώ, τιμή που αντιπροσωπεύει τη βασική έκδοση Chic, για την εκδοχή των 100 ίππων του βενζινοκινητήρα 1.2. Πέραν του κινητήρα, ως έκδοση περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα, cruise control, hill assist, ESP με λειτουργία αντιολίσθησης, αυτόματη λειτουργία προβολέων, paddles πίσω από το τιμόνι (εκδόσεις EAT8), οθόνη αφής 5 ιντσών με τέσσερα ηχεία, bluetooth και USB, φώτα ημέρας LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.ά. Ο αυτόματος κλιματισμός, όπως και η οθόνη 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, περιλαμβάνονται στην πλουσιότερη έκδοση Be Chic, όπως και οι αισθητήρες παρκαρίσματος. Στην κορυφαία έκδοση So Chic οι ανέσεις περιλαμβάνουν επιπλέον ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, LED πλαφονιέρα και πίσω φώτα ανάγνωσης LED, όπως και τον εσωτερικό διάκοσμο Bastille κ.ά.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


 

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά