Αναμονή τέλος. Σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας από τη δοκιμή στους ελληνικούς δρόμους της πρώτης προσθιοκίνητης Σειράς 1, με το 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 140 ίππων.

Η τρίτη γενιά της Σειράς 1 έρχεται να πάρει εκ νέου τη θέση της στο χώρο των premium της κατηγορίας, λίγο καιρό μετά τη Mercedes Α-Class και λίγο νωρίτερα από το επερχόμενο Audi A3. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι πλέον όλοι θα διαγωνίζονται σε αυτή την τόσο απαιτητική εμπορική αρένα με τους ίδιους όρους, μιας και η καινούργια πλατφόρμα στην οποία βασίζεται ο νέος Άσος συνεπάγεται ότι πια ότι ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Από εκεί και πέρα, η αποκλειστικά 5θυρη πλέον Σειρά 1 είναι κατά 5 χλστ. πιο κοντή από την προκάτοχό της (4.319 χλστ.), πιο φαρδιά κατά 34 χλστ. (1.799 χλστ.), όπως και ψηλότερη κατά 13 χλστ. (1.434 χλστ.), με το μεταξόνιό της (2,67 μ.) να είναι κατά 20 χλστ. κοντύτερο. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω μεταφράζεται σε πολύ ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, όπου ένας πέμπτος έχει μεν λίγο περισσότερο χώρο στη διάθεσή του, αν και το κεντρικό τούνελ παραμένει σχετικά ογκώδες. Επιπλέον, μεγαλύτερος κατά 20 λίτρα είναι ο χώρος αποσκευών (380 λίτρα), που συνολικά μπορεί να φτάσει στα 1.200 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι αρκετά επίπεδο. Κάτω από το δάπεδό του δε βρίσκεται πλέον η μπαταρία όπως στο προηγούμενο μοντέλο, αλλά το κιτ επισκευής ελαστικού σε έναν «κρυφό» χώρο 25 λίτρων (συμπεριλαμβάνεται στην τιμή των 380 λίτρων).

side view

Σχεδιαστικά, οι διαφορές της νέας Σειράς 1 σε σχέση με το παρελθόν είναι αισθητές τόσο στη σιλουέτα (ο θάλαμος του κινητήρα φαίνεται πιο κοντός, ενώ από το πλάι δίνεται η εντύπωση μιας έντονης κλίσης προς τα εμπρός) όσο και στη μάσκα. Εκεί δεσπόζουν το ρύγχος καρχαρία, που σηματοδοτεί αυτό το σφηνοειδές προφίλ, και φυσικά τα πατροπαράδοτα νεφρά της μάσκας, που δείχνουν ακόμα μεγαλύτερα καθώς συγχωνεύονται στο κέντρο. Την εικόνα μπροστά συμπληρώνουν τα νέα φωτιστικά σώματα, που ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού μπορεί να είναι και full-LED, κάτω από τους θόλους μπορούν να φιλοξενηθούν τροχοί από 16 έως και 19 ιντσών (17΄΄ στην προκειμένη περίπτωση), ενώ νέα είναι και τα πίσω στενόμακρα φωτιστικά σώματα, που παραπέμπουν σε «3άρα». Οι μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά παράθυρα αποτελούν μέρος του εμφανισιακού πακέτου της έκδοσης Sport Line (υπάρχουν επίσης οι Advantage και Luxury Line), ενώ η πλέον δυναμική εικόνα προέρχεται από την έκδοση M Sport.

dashboard

Στο εσωτερικό, η Σειρά 1 επιβεβαιώνει το χαρακτηρισμό «premium», με κορυφαία υλικά για το ταμπλό και τις πόρτες. Η σχεδίαση παραπέμπει και πάλι σε «3άρα», όπου δύο οθόνες 10,25 ιντσών χρησιμοποιούνται για να προβάλλουν τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων. Στη βασική έκδοση ο οδηγός θα έχει μπροστά από το τιμόνι αναλογικά όργανα με μία οθόνη 5,1 ιντσών για την προβολή βασικών λειτουργιών, σε συνδυασμό με μία οθόνη 8,8 ιντσών για το σύστημα infotainment. Στην προκειμένη περίπτωση υπήρχε και το προαιρετικό Head-up Display των 9,2 ιντσών, το οποίο μας κέρδισε με τα μεγάλα και ευκρινή (έγχρωμα φυσικά) γραφικά του. Τα πολυρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα εξασφαλίζουν τις ιδανικές προϋποθέσεις για τη φιλοξενία οδηγού και συνοδηγού, ενώ τη φωτεινότητα του σκουρόχρωμου εσωτερικού βελτιώνει η μεγάλη (έξτρα) ηλιοροφή.

multimedia screen

Το σύστημα πολυμέσων με την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος της BMW είναι αρκούντως εύχρηστο, αλλά και σχετικά βαρυφορτωμένο σε ό,τι αφορά τον όγκο πληροφορίας που παρέχει, με το χειρισμό να γίνεται μέσω της οθόνης αφής ή με το περιστροφικό χειριστήριο, το οποίο μαζί με τον μίνιμαλ επιλογέα και τους διακόπτες των προγραμμάτων οδήγησης σχηματίζουν ένα ενιαίο σύνολο στην κονσόλα.

Κάτω από το καπό της μικρότερης βενζινοκίνητης έκδοσης 118i βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας των 140 ίππων, ο οποίος έχει δεχθεί μία σειρά βελτιώσεων στον περιορισμό των τριβών, στα κυκλώματα ψύξης και λίπανσης, στον ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής έχει ενσωματωθεί στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή. Στάνταρντ είναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αν και η δική μας λευκή 118i φορούσε το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο σε αυτή την έκδοση είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Σε όποια μοντέλα της BMW και της Mini το έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής, μας έχει αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις με τη λειτουργία του, που δε χαρακτηρίζεται από τα απότομα τινάγματα σε μικρές κινήσεις του γκαζιού, που συναντάμε σε αντίστοιχες εφαρμογές του ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση κολακεύει τον ελαστικό, με αποτέλεσμα να θεωρούμε ότι αποτελεί «must have» για τον υποψήφιο αγοραστή. Με το βάρος της 118i auto να βρίσκεται στα 1.320 κιλά (χωρίς οδηγό και έξτρα εξοπλισμό), θα περίμενε κανείς μια υποτονικότητα στις επιδόσεις, κάτι όμως που δεν ισχύει. Δε βάζει φωτιά στο δρόμο, η γραμμικότητα έχει εξαλείψει οποιοδήποτε ίχνος εκρηκτικότητας, εντούτοις ποτέ δεν παραπονιέσαι για το ρυθμό που μπορεί να διατηρήσει. Άλλωστε, αν και δεν είχε αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ της, αυτή η αυτόματη 118i δε δυσκολεύτηκε να πλησιάσει με την πρώτη προσπάθεια την εργοστασιακή επίδοση των 8,5 δλ., σταματώντας το χρονόμετρο στα 8,7 δλ. για τα 0-100 χλμ. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, με 7η σε ένα ήρεμο ταξίδι στο ανοιχτό δρόμο μπορεί να πλησιάσει τα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ κατά μέσο όρο οι τιμές που είδαμε ήταν πάνω από 9 λίτρα/100 χλμ.

rear

Εκεί πάντως όπου περιμέναμε με μεγαλύτερη ανυπομονησία να διαπιστώσουμε τα πεπραγμένα της νέας Σειράς 1, είναι φυσικά στο δρόμο. Τη στιγμή που οι δύο βασικοί premium ανταγωνιστές έχουν βάλει λίγο νερό στο κρασί τους (αναφορικά με την ανάρτηση των αρχικών εκδόσεων), η BMW αποφάσισε να υιοθετήσει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ανεξαρτήτως έκδοσης. Το αποτέλεσμα σε αυτή την πρώτη επαφή είναι κάτι παραπάνω από καλό. Χάρη στις σωστές ρυθμίσεις της (προαιρετικά προσφέρεται η σφιχτότερη ανάρτηση του σπορ πακέτου ή τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), ο νέος Άσος φαίνεται ότι έχει απαλλαγεί από την ενοχλητική απόσβεση παλαιότερων μοντέλων με run-flat ελαστικά, χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε κάτι ενοχλητικό από πλευράς κλίσεων στις στροφές. Την ίδια στιγμή η πρόσφυση στις στροφές είναι πολύ καλή χάρη στα Pirelli P Zero, αλλά και σε αυτή τη νέα τεχνολογία (ονομάζεται «ARB» και περισσότερα για αυτή την τεχνολογία, όπως και τη γνωριμία της νέας Σειράς 1 επί γερμανικού εδάφους μπορείτε να διαβάσετε εδώ) που έχει μεταφερθεί από τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας και αφορά την ηλεκτρονική κατανομή της ροπής στους κινητήριους τροχούς (κάτι που διαπιστώσαμε ακόμα και με απενεργοποιημένο το DSC). Με δεδομένο ότι αυτοί βρίσκονται πια εμπρός, μην περιμένετε κάποιες «ατασθαλίες» της ουράς (κάτι που έτσι και αλλιώς δεν υπήρχε σε ουσιαστικό βαθμό, ούτε στις αρχικές εκδόσεις της προηγούμενης γενιάς), ενώ πολύ καλές εντυπώσεις σε επίπεδο αίσθησης μας άφησε το τιμόνι με την ακρίβειά του. Πολύ καλά τα κατάφερε και σε ό,τι αφορά τα φρένα, καθώς ακινητοποιήθηκε από τα 120 χλμ./ώρα σε 53 μ. Προκειμένου πάντως να έχουμε μια αντιπροσωπευτικότερη εικόνα των οδηγικών δυνατοτήτων της, στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που κυκλοφορεί στα περίπτερα τη συγκρίναμε με την αντίστοιχη Mercedes A-Class.

instrument panel

Η νέα Σειρά 1 ξεκινάει την καριέρα της με το τιμολογιακό σημείο εκκίνησης να βρίσκεται στα 26.125 ευρώ, ενώ η κορυφαία τετρακίνητη M135i των 306 ίππων κοστίζει 59.300 ευρώ. Σε ό,τι αφορά την πετρελαιοκίνητη γκάμα, η 116d των 116 ίππων, η 118d των 150 ίππων και η τετρακίνητη 120d των 190 ίππων τιμώνται στα 26.300, τα 33.000 και τα 42.650 ευρώ, αντίστοιχα. Ο στάνταρντ εξοπλισμός της 118i είναι ικανοποιητικός, αλλά από εκεί και πέρα οι εξοπλιστικές δυνατότητες για τον υποψήφιο αγοραστή είναι αμέτρητες, μέσω των διαθέσιμων εκδόσεων (Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport), πακέτων, αλλά και μεμονωμένων στοιχείων.

Άσχετα από το αν οι αμετανόητοι θα συνεχίσουν να θεωρούν ιεροσυλία αυτόν το νέο προσθιοκίνητο Άσο, το σίγουρο είναι ότι η μάχη στα premium χάτσμπακ ανάβει πλέον για τα καλά._ Σ. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ 118i auto

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.499 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 140 ίπποι/4.200-6.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 220 Nm/1.480-4.600 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ 4.319x1.799x1.434 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.670 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.320 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 8,5 δλ.

0-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 16,2 δλ.

80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 3η/4η/5η* 4,9/6,0/7,6 δλ.

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 5η/6η/7η* 6,4/9,2/13,2 δλ.

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 53 μ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 213 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ* 9,1 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 114 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ Από 26.125 ευρώ

*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4 ΤΡΟΧΟΙ
 

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά