top icon
Επικαιρότητα

Ανανέωση για τη Mercedes-AMG GT και πρεμιέρα για την έκδοση GT R Pro

Η Mercedes-AMG παρουσίασε την ανανεωμένη οικογένεια του ήδη καταξιωμένου κουπέ μοντέλου της και παράλληλα μία έκδοση… βόλτας περιορισμένης παραγωγής, με αγωνιστικά όμως γονίδια και σαφείς βλέψεις για χρήση εντός πίστας.

Η γερμανική εταιρεία, ανταποκρινόμενη στην πρόκληση του ανανεωμένου Audi R8 και φυσικά στην πρεμιέρα της νέας Porsche 911, παρουσίασε στην Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λ. Άντζελες τη ρετουσαρισμένη MercedesAΜG GT σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις της, τις GT, GT S, GT R, GT C, καθώς και την πολιτική επίσης έκδοση περιορισμένης παραγωγής GT R Pro, η οποία αντλεί λύσεις από τις καθαρόαιμες GT3 και GT4 με τις οποίες το γερμανικό εργοστάσιο μετέχει σε αγώνες σε διοργανώσεις ανά τον κόσμο. Οπτικά, οι GT, GT S, GT R και GT C διαθέτουν στο εμπρός μέρος φωτιστικά σώματα με σαφείς επιρροές από την 4-door GT, ενώ πίσω χαρακτηριστικός είναι ο νέος, μαύρου χρώματος διαχύτης και η διαφορετική αισθητική προσέγγιση των απολήξεων της εξάτμισης – οβάλ ή τετράγωνοι. Πλέον, διαθέσιμοι είναι επιπλέον εξωτερικοί χρωματισμοί, καθώς και τροχοί με διαφορετική αισθητική και αποχρώσεις.

Στην καμπίνα, οι επιρροές από την 4θυρη GT είναι ακόμα πιο διακριτές. Το τιμόνι διαθέτει νέα σχεδίαση, ενώ ακόμα πιο χαρακτηριστικές είναι οι οθόνες των 12,3 και 10,25 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και στην κεντρική κονσόλα, αντίστοιχα (σ.σ.: η πρώτη διαθέτει τις διαμορφώσεις Classic, Sporty και Supersport), εκεί όπου έχουν γίνει αισθητές αλλαγές και στη διάταξη των επιμέρους διακοπτών και χειριστηρίων. Νέο στοιχείο στην οικογένεια του γερμανικού κουπέ είναι το AMG Track Pace, ένα «καλούδι» που η ίδια η Mercedes-AMG ως «virtual race engineer». Επί της ουσίας, αξιοποιώντας όλα τα στοιχεία που καταγράφουν οι αναρίθμητοι αισθητήρες του αυτοκινήτου, το AMG Track Pace καταγράφει πάνω από 80 παραμέτρους (ταχύτητα, πλευρική και διαμήκη επιτάχυνση κοκ) με συχνότητα 10 φορές το δευτερόλεπτο.

Μηχανικά, η γερμανική εταιρεία δεν αναφέρει αλλαγές για την ανανεωμένη οικογένεια GT. Θυμίζουμε πως όλα τα μέλη της τροφοδοτούνται από τον ίδιο twin-turbo κινητήρα, τον γνωστό και μη εξαιρετέο πλέον V8 των 4,0 λίτρων, ο οποίος όμως αποδίδει ισχύ 476, 522, 577  και 585 ίππων στις εκδόσεις GT, GT S, GT C και GT R – οι τις τιμές της μέγιστης ροπής διαμορφώνονται στα 630, 670, 680 και 700 Nm, αντίστοιχα. Σε όλες τις περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα ξεπερνά το άτυπο φράγμα των 300 χλμ./ώρα, ενώ το τυπικό «0-100» έχει αφετηρία τα 4,0 δλ. και κατάληξη το καθ’ όλα εντυπωσιακό 3,6 δλ.

Mercedes-AMG GT R Pro: Racing breed

Πρόκειται για μία έκδοση «φτιαγμένη» για ακόμα πιο απολαυστικές και αποτελεσματικές σε επίπεδο επιδόσεων… βόλτες στην πίστα. Πιο συγκεκριμένα, και με σημείο αναφοράς ασφαλώς την GT R, η coil-over ανάρτηση της έκδοσης Pro διαθέτει ακόμα περισσότερες δυνατότητες «προσωποποίησης» καθώς εδώ υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης των ελατηρίων με μηχανικό τρόπο και επιπρόσθετα της συμπίεσης και του βαθμού επαναφοράς των αμορτισέρ. Η τελευταία διαδικασία γίνεται εύκολο, χωρίς χρήση εργαλείων, μέσω ενός συστήματος με διαδοχικά «κλικ» πάνω στα αμορτισέρ του αυτοκινήτου. Συν τοις άλλοις, στον εμπρός άξονα προστέθηκε μία ρυθμιζόμενη ράβδος στρέψης από carbon για ακόμα καλύτερη ακαμψία, με τα άνω ψαλίδια να διαθέτουν πλέον, όπως και τα κάτω, σφαιρικά Uniball ρουλεμάν.

Από εκεί και πέρα, επεμβάσεις με γνώμονα τη χρήση σε πίστα έγιναν στην περιορισμένης παραγωγής GT R Pro και στις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βάσεις του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης, ενώ προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης συστήματος πυρόσβεσης και roll cage. Τα φρένα του αυτοκινήτου δε αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους συνδυαζόμενες για την περίσταση με μαύρου χρώματος δαγκάνες, ενώ στην καμπίνα μάτι… βγάζουν τα νέα μπάκετ καθίσματα (AMG Performance Seats), μεγάλο μέρος των οποίων είναι κατασκευασμένο από carbon ούτως ώστε να εξοικονομηθούν, σε συνδυασμό με το εξωτερικό πακέτο Carbon Package I, μερικά ακόμα πολύτιμα κιλά. Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως η Mercedes-AMG GT R Pro κατάφερε να γράψει στην πίστα του Nurburgring χρόνο 7 λεπτών και ο4.632 δλ._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ