Μετά το αποτυχημένο εγχείρημα συγχώνευσης με τη Renault, η FCA επιχειρεί να προσελκύσει το Groupe PSA με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου υπερατλαντικού γίγαντα.

Ύστερα από χθεσινό δημοσίευμα της The Wall Street Journal, μη κατονομαζόμενα στελέχη των Groupe PSA και FCA έρχονται να επιβεβαιώσουν σήμερα ότι τα δύο «στρατόπεδα» βρίσκονται σε συζητήσεις διερευνώντας το ενδεχόμενο συγχώνευσής τους.

Το σενάριο που φέρονται να επεξεργάζονται αυτή τη στιγμή οι δύο πλευρές θέλει τις PSA και FCA να συστεγάζονται κάτω από την ίδια εταιρεία με ίσο ποσοστό συμμετοχής για κάθε εταίρο. Σύμφωνα με το Bloomberg ωστόσο, εφόσον οι συνομιλίες των δύο πλευρών στεφθούν με επιτυχία, στο νέο εταιρικό σχήμα η PSA θα έχει έναντι της FCA ένα σαφές πλεονέκτημα σε ότι αφορά την πλειοψηφία των μελών του νέου ΔΣ.

Σε κάθε περίπτωση, μία συγχώνευση της ιταλοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το Groupe PSA, του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη, θα δημιουργούσε μια παγκόσμια εταιρεία με τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της τάξης των 47 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Το διοικητικό συμβούλιο του Groupe PSA πραγματοποιεί έκτακτη συνεδρίαση σήμερα το απόγευμα, ανέφερε το Bloomberg, επικαλούμενο δύο πηγές. Από τη μεριά της, η Exor NV, η εταιρεία holding μέσω της οποίας η οικογένεια Agnelli κατέχει το 29% στο FCA, προγραμματίζει και αυτή για σήμερα τη σύσκεψη των μελών του δικού της ΔΣ.

Σύμφωνα με την The Wall Street Journal, «δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα επιτευχθεί τελική συμφωνία.»

Θυμίζουμε πως οι δύο όμιλοι είχαν συζητήσει ξανά φέτος το ενδεχόμενο συγχώνευσης τους, πριν η FCA προτείνει μία αντίστοιχη κίνηση στη γαλλική Renault – εγχείρημα που τελικά δεν ευοδώθηκε.

Στην περίπτωση του «γάμου» ανάμεσα στις FCA και Groupe PSA, η κοινή εταιρεία θα κατέγραφε σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα παγκόσμιες πωλήσεις της τάξης των 9 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, δίνοντάς έτσι τη δύναμη στις δύο πλευρές να κοιτούν στα ίσια το VW Group, την Toyota Motor Corp. και τη συμμαχία των Renault-Nissan Alliance

Αν μη τι άλλο, με δεδομένη τη σχεδιαζόμενη ύστερα από τρεις δεκαετίες επιστροφή του Groupe PSA στη Βόρεια Αμερική το 2023, το ενδεχόμενο συγχώνευσης του με την FCA θα έδινε στους Γάλλους μια ακόμα πιο σταθερή «βάση» για την ανάπτυξή τους στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Από τη μεριά της, η FCA θα μπορούσε να επωφεληθεί της ισχυρής έκθεσης του Groupe PSA στην Ευρώπη αναπτύσσοντας με περισσότερα όπλα στη φαρέτρα της τις δράσεις της στη γηραιά ήπειρο._Χ.Α.

Επισυνάπτονται οι επίσημες και σχεδόν ταυτόσημες ανακοινώσεις των FCA και Groupe PSA που επιβεβαιώνουν και επίσημα το ρεπορτάζ καθώς και τις συζητήσεις των δύο πλευρών

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά