top icon
Επικαιρότητα

Οι δοκιμές εξέλιξης της νέας Σειράς 3 Sedan της BMW (+30 photos)

Η νέα BMW Σειρά 3 Sedan ετοιμάζεται για την παγκόσμια πρεμιέρα της.

Η νέα γενιά του πολυτελούς σπορ σεντάν μοντέλου της BMW εισέρχεται στην τελική φάση ενός εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών που -ούτως ή άλλως- ακολουθεί κάθε νέο μοντέλο του Βαυαρού κατασκευαστή ως μέρος της προπαρασκευαστικής του εξέλιξης. Εδώ, προσομοιώνεται σε μία συμπυκνωμένη μεν, πλην όμως πλήρη μορφή, το πλήρες φάσμα των καταστάσεων που ένα αυτοκίνητο θα συναντήσει στα ουκ ολίγα χρόνια καθημερινής οδήγησης από τον ή τους ιδιοκτήτες τους. Από παρατεταμένες περιόδους οδήγησης σε κυκλοφορία stop&go και χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, μέχρι κίνηση σε κάτω από τον καυτό ήλιο, σε χωματόδρομους, σε πάγο, αλλά και σε αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες. Εν ολίγοις, οι δοκιμαστές της BMW πρέπει να εξασφαλίζουν ότι δεν υπάρχουν περιστάσεις -όσο ασυνήθιστες κι αν είναι αυτές- που θα μπορούσαν να αλλοιώσουν την ασφάλεια, την αξιοπιστία αλλά και την οδηγική απόλαυση στο τελικό αυτοκίνητο παραγωγής.

Θερμότητα, σκόνη, ανηφόρες και ηλεκτρομαγνητισμός -ιδανικές συνθήκες για δοκιμές

Καλώς ήλθατε στην Κοιλάδα του Θανάτου, στην αμερικανική πολιτεία της Νεβάδα. Εδώ δεν είναι μόνο το αυτόματο σύστημα κλιματισμού της νέας BMW Σειράς 3 Sedan που τίθεται σε αξιολόγηση, καθώς οι δοκιμές… θερμότητας διάρκειας πολλών ημερών εκθέτουν… ολόκληρα τα πρωτότυπα της νέας «3άρας» στον ήλιο για αρκετές ώρες με όλα τα επιμέρους συστήματά της να πρέπει να δουλέψουν υποδειγματικά, ακόμα και σε θερμοκρασίες της τάξης των 50 βαθμών Κελσίου υπό σκιά.

Οι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπεται από το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στο φράγμα Hoover αποτελεί την απόλυτη δοκιμασία αντοχής για τα επιμέρους ηλεκτρονικά συστήματα της νέας Σειράς 3. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου -από το τον ψηφιακό πίνακα οργάνων έως τον δείκτη πίεσης ελαστικών- δοκιμάζονται εκτενώς στο τεράστιο δάσος πυλώνων ηλεκτρικής ενέργειας στις όχθες της λίμνης Mead. Ταυτόχρονα, μία άλλη ομάδα θέτει τους κινητήρες, τα κιβώτια ταχυτήτων και τα φρένα της νέας Σειράς 3 σε εξαντλητικές δοκιμές στις διαδρομές του Mount Whitney σε υψόμετρο έως και 4.000 μ.. Την ώρα που οι τοπικές αστυνομικές αρχές εξασφαλίζουν την ασφαλή τέλεση των δοκιμών εμποδίζοντας την πρόσβαση άλλων οχημάτων στην περιοχή, οι δοκιμαστές τα BMW πιέζουν τα πρωτότυπα ξανά και ξανά ώστε να διασφαλίσουν ότι όλα λειτουργούν υποδειγματικά κάτω από τις ακραίες αυτές συνθήκες.

Σε σχέση με τις δοκιμές αυτές, οι αντιθέσεις είναι κάτι παραπάνω από έντονες σε σύγκριση με ό, τι συμβαίνει στο χειμερινό κέντρο δοκιμών του BMW Group, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Το σίγουρο είναι πως το Arjeplog στη Σουηδία προσφέρει τις τέλειες συνθήκες για ένα πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά χαμηλές, σχεδόν πολικές, θερμοκρασίες. Ωστόσο, το Arjeplog όχι μόνο δίνει στα πρωτότυπα την ευκαιρία να αποδείξουν ότι είναι… αδιαπέραστα από το υπερβολικό κρύο, αλλά συγχρόνως παρέχει μία πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε όλα τα συστήματα ελέγχου του νέου μοντέλου να αποδείξουν το πλήρες φάσμα των δυνατοτήτων τους. Οι κλειστές εκτάσεις πάγου που προσφέρονται στη λίμνη Kakel και το Mellanström-Runde, μία από τις πιο δημοφιλείς διαδρομές δοκιμών γύρω από το Arjeplog, είναι οι πλέον κατάλληλες για τη βελτιστοποίηση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος –του γνωστού μας DSC. Πράγματι, σε αυτή την υαλώδη επιφάνεια δεν χρειάζεται να οδηγεί κανείς γρήγορα για να προκαλέσει την ενεργοποίηση των συστημάτων ελέγχου ώστε να αναλύσει τις αντιδράσεις τους. Εδώ, αξιολογείται επίσης η απόδοση του συστήματος τετρακίνησης xDrive αλλά και η αλληλεπίδρασή του με το νέο σπορ διαφορικό M Sport της BMW.

Dressed to test

Στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας, όπως και στα δυτικά των ΗΠΑ, οι δοκιμαστές σπάνια περνούν απαρατήρητοι. Αυτό σημαίνει ότι, για να εμποδίσει τους… περίεργους θεατές του αυτοκινήτου από το να δουν τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού της νέας Σειράς 3 Sedan, κάθε πρωτότυπο είναι προσεκτικά ντυμένο με μία «μεταμφίεση» πριν βγει σε δημόσιους δρόμους. Στο υπόγειο του Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) της BMW στο Μόναχο, τα οχήματα προ-παραγωγής είναι εξοπλισμένα μ’ ένα καμουφλάζ που κατασκευάστηκε για να δημιουργεί… σύγχυση. Η εφαρμογή του άσπρου-μαύρού περιτυλίγματος στο αυτοκίνητο απαιτεί έμπειρα χέρια και προπάντων μία ολόκληρη εργάσιμη ημέρα για να ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια έρχεται η πλαστική επένδυση, η οποία παραμορφώνει τις γραμμές του αυτοκινήτου. Οι φωτεινές μονάδες, τα τμήματα των επιφανειών των παραθύρων και, φυσικά, τα σήματα της μάρκας καλύπτονται επίσης από ένα στρώμα κολλώδους καμουφλάζ. Το εσωτερικό πρέπει, επίσης, να μείνει μακριά από τα αδιάκριτα μάτια και για το σκοπό αυτό η καμπίνα κρύβεται μ΄ένα μαύρο πλέγμα, το οποίο οι δοκιμαστές-μηχανικοί αφαιρούν εν μέρει κατά την έναρξη της δοκιμής και στη συνέχεια το επανατοποθετούν επιμελώς σε κάθε παύση της διαδικασίας, έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να εντοπίσει ή ακόμα και να τραβήξει μία φωτογραφία των οθονών, των χειριστηρίων κοκ.

Από ένα μοντέλο υπολογιστή, σε εσωτερικές δοκιμές και εν συνεχεία στον… έξω κόσμο

Πολύ πριν από την πρώτη δοκιμή που διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους, η διαδικασία ανάπτυξης θέλει κάθε νέο μοντέλο να δοκιμάζεται εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας. Στην αρχική φάση του προγράμματος, οι προσομοιώσεις μέσω υπολογιστών βοηθούν να τεθούν οι σημαντικές πτυχές του αυτοκινήτου στο σωστό μονοπάτι. Εδώ, το πρόγραμμα δοκιμών -το οποίο είναι ακόμα σε καθαρά ψηφιακό επίπεδο σε αυτό το στάδιο- περιλαμβάνει προσομοίωση περισσότερων από 12.000 ελιγμών οδήγησης (από αλλαγές λωρίδων σε στροφές και οδήγηση κυκλικής διαδρομής, έως δυναμική επιτάχυνση και πέδηση) χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο οχημάτων που παράγεται από υπολογιστή. Με βάση τις γνώσεις που αποκτήθηκαν εδώ, κατασκευάζονται τα αποκαλούμενα «μουλάρια», τα οποία αποτελούνται από το «σώμα» καθώς και από το πλαίσιο. Για την περίσταση, μία ποικιλία οδικών συνθηκών μπορεί να αναπαραχθεί πιστά σε αυτή τη δοκιμαστική πλατφόρμα -από λιθόστρωτους δρόμους, έως και η ίδια η χάραξη της πίστας Nordschleife του Nürburgring- έτσι ώστε να μπορεί να ελεγχθεί σωστά η ακαμψία της δομής του αμαξώματος ή η ευαισθησία του, για παράδειγμα, στους κραδασμούς. Αυτές οι δοκιμές ανάπτυξης είναι ουσιαστικές για να επιτρέψουν στα πρώτα πλήρη πρωτότυπα να εμφανίσουν με το καλημέρα τα επιθυμητά χαρακτηριστικά οδήγησης.

Στην αεροδυναμική σήραγγα

Η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής και της παθητικής ασφάλειας πραγματοποιείται σε μεγάλο βαθμό πίσω από κλειστές πόρτες. Στο αεροδυναμικό κέντρο δοκιμών της BMW Group στο Μόναχο, τα μοντέλα οχημάτων πλήρους μεγέθους, τα πρωτότυπα και τα οχήματα παραγωγής, δοκιμάζονται χρησιμοποιώντας μία ακριβή αναπαραγωγή των πραγματικών συνθηκών ροής αέρα στο δρόμο. Στο αεροδυναμικό τούνελ του κέντρου, η νέα BMW Σειρά 3 Sedan έχει ενσωματώσει όλες τις απαραίτητες πινελιές που απαιτούνται ώστε ο συντελεστής οπισθέλκουσας να αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή 0,23. Οι βασικοί παράγοντες εδώ δεν είναι μόνο ο τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο «χειρίζεται» τη ροή του αέρα αλλά και πως αυτός διοχετεύεται γύρω και κάτω από το αυτοκίνητο, αλλά και λεπτομέρειες, όπως οι συνδυασμοί τροχών και ελαστικών. Στοιχείο ιδιαίτερα κρίσιμο πλέον μετά την εισαγωγή της διαδικασίας μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και τον εκπομπών ρύπων σύμφωνα με το πρωτόκολλο του WLTP.

Σε Aschheim, Miramas και Nürburgring

Η πίστα δοκιμών στο Aschheim, λίγα μίλια βορειοανατολικά του κέντρου ανάπτυξης της εταιρείας στο Μόναχο, αποτελεί για την BMW έναν «ασφαλή» από τα αδιάκριτα μάτια χώρο δοκιμών. Ήταν εδώ, στο πρώιμο στάδιο της αναπτυξιακής διαδικασίας, όπου έγιναν τα πρώτα «βήματα» της νέας Σειράς 3 Sedan. Τα προγράμματα δοκιμών στις εγκαταστάσεις του BMW Group στο Miramas της Ν. Γαλλίας ήταν ακόμα πιο εκτεταμένα. με τη BMW να αξιοποιεί το συγκεκριμένο τερέν για την ανάπτυξη και δοκιμή νέων μοντέλων εδώ και 30 και πλέον χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως το Miramas διαθέτει μία μεγάλου μήκους οβάλ διαδρομή, μια κυκλική διαδρομή για δοκιμές υψηλής ταχύτητας, καθώς και πολλές επιφάνειες κάθε είδους. Ωστόσο, η απόλυτη δοκιμασία για κάθε αυτοκίνητο της BMW, πολλω δε μάλλον για τη νέα Σειρά 3 Sedan, είναι το Nordschleife. Εδώ, όλα τα «κομμάτια» του αυτοκινήτου πρέπει να είναι απόλυτα «συντονισμένα» και με άψογο τρόπο με το πλαίσιο, τα φρένα, το τιμόνι και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ