Η Mercedes αποκαλύπτει σήμερα δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις για λογαριασμό των GLE και GLC, με την πρώτη να χρησιμοποίει έναν συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα.

Με τη νέα Mercedes GLE 350 de 4Matic το γερμανικό εργοστάσιο έρχεται σήμερα να πλαισιώσει τις αντίστοιχες plug-in υβριδικές εκδόσεις «300 de» των C-Class και E-Class. Εντούτοις, παρά το γεγονός ότι οι 4θυρες C300 de και E300 de χρησιμοποιούν μια σχετικά μικρή μπαταρία (13,5 kWh), η άρτι παρουσιασθείσα GLE 300 de 4Matic υιοθετεί έναν συσσωρευτή ενέργειας με υπερδιπλάσια αποθηκευτική ικανότητα – και συγκεκριμένα, 31,2 kWh. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, χάρη στην επιλογή αυτή, η ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 90 με 99 χλμ. σύμφωνα με τους προκαταρτικούς υπολογισμούς τους σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Η νέα GLE 350 de 4Matic χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο εν σειρά θερμικό κινητήρα που καταναλώνει πετρέλαιο, αποδίδοντας 194 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. Ο δε ηλεκτροκινητήρας που συνοδεύει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος «μέσα» στο 9τάχυτο κιβώτιο, αποδίδει 136 ίππους – συνδυαστικά, η ισχύς της όλης διάταξης ανέρχεται στους 320 ίππους και η ροπή στα 700 Nm.

Οι επίσημες εργοστασιακές τιμές επιδόσεων κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,8 δλ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, τιμή που αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση πετρελαίου ανέρχεται στην ομολογουμένως εξαιρετικά αισιόδοξη τιμή των 1,1 λιτ./100 χλμ., εκείνη της ηλεκτρικής ενέργειας στις 25,4 kWh για την ίδια διανυθείσα απόσταση, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 29 gr/χλμ.

Mercedes GLE 350 de 4Matic

Η νέα Mercedes GLC 300 e 4Matic χρησιμοποιεί το πιο… παραδοσιακό μίγμα ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα. Ο τελευταίος είναι και εδώ 4κύλινδρος, με χωρητικότητα 2,0 λίτρων και ονομαστική απόδοση 211 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. – η δε ροπή του φτάνει στα 350 Nm από τις μόλις 1.200 σ.α.λ. Εδώ, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 122 ίππους, ενώ συνδυαστικά η απόδοση του «πακέτου» φτάνει τους 320 ίππους και τα 700 Nm – όπως και στην GLE 350 de 4Matic.

Οι επίσημες εργοστασιακές τιμές επιδόσεων κάνουν λόγο  για επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,7 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, τιμή που με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα υπερβαίνει κατά τι τα 130 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 2,5-2,2 λιτ./100 χλμ., εκείνη της ηλεκτρικής ενέργειας στις 17,8-16,5 kWh κάθε 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 57-51 gr/χλμ.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως σε αντίθεση με την μπαταρία των 8,2 kWh του παρελθόντος, η νέα GLC 300 e 4Matic εφοδιάζεται με μία μεγαλύτερη με χωρητικότητα 13,5 kWh, η οποία εξασφαλίζει μία αυτονομία της τάξης των 39 με 43 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση ρεύματος._Χ.Α.

Mercedes GLC 300 e 4Matic