top icon
Επικαιρότητα

Golden Rally Show 2014: Συνοδηγήστε με τους καλύτερους!

60 θεατές θα συνοδηγήσουν μετά από κλήρωση με τους κορυφαίους oδηγούς αγώνων «Ιαβέρη», «Στρατισίνο», Παναγιώτη Φαμπιάτο, Δημήτρη Παπανδρέου, Σταμάτη Κατσίμη και Θωμά Παπαπάσχο.

Στα πλαίσια του GRS 2014, που θα διεξαχθεί στο ΟΑΚΑ στις 20 και στις 21 Δεκεμβρίου, 60 τυχεροί θεατές μετά από κλήρωση, θα συνοδηγήσουν σε προεπιλεγμένα αγωνιστικά αυτοκίνητα στη διαδρομή του αγώνα, με τους κορυφαίους «Ιαβέρη», «Στρατισίνο», Παναγιώτη Φαμπιάτο, Δημήτρη Παπανδρέου, Σταμάτη Κατσίμη και Θωμά Παπαπάσχο. Με την ευκαιρία αυτή, κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στην καριέρα των έξι κορυφαίων οδηγών αγώνων, θυμίζοντας τα πεπραγμένα τους στους παλιούς και μαθαίνοντάς τα στους νέους…

 

TΑΣΟΣ ΜΑΡΚΟΥΙΖΟΣ-«ΙΑΒΕΡΗΣ»


Ο «Ιαβέρης» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο που ακολουθεί το όνομά του μέχρι και σήμερα. Στα τέλη της δεκαετίας του 70 και στις αρχές του 80 με τις εμφανίσεις του στο Ράλλυ Ακρόπολις κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια το συναγωνισμό, επικρατώντας σε ειδικές απέναντι από τους «θεούς» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Καλύτερο αποτέλεσμά του στον Εθνικό μας Αγώνα, η 5η θέση με Ford Escort το 1979. Mε το ψευδώνυμό του επιλεγμένο από τους «Άθλιους» του Βίκτωρος Oυγκό, ο Tάσος Μαρκουίζος θυσίασε σειρά πρωταθλημάτων στο κυνήγι της απόλυτης επίδοσης και της τέλειας διαδρομής. Όμως, το «ποτάμι» των αναμνήσεων που οι περισσότεροι κουβαλάμε μέσα μας από την πληθωρική του δραστηριότητα στους αγώνες, είναι ο μεγαλύτερος τίτλος γι αυτόν. Ήταν ξεχωριστός με ό,τι κι αν αγωνίστηκε κατά καιρούς (NSU TT, πρωτότυπο Mπούμπη, Alfa
Romeo «Nτόλι», Ford Escort «Πλαπούτας», Fiat 131, Toyota Celica, Audi Quattro κλπ), καταφέρνοντας να πάρει από τα εκάστοτε «όπλα» του το απόλυτο όσων μπορούσαν να του δώσουν. Συνοδηγοί του, οι καλύτεροι. Φερτάκης, Στεφανής, «ΕΛ-ΕΜ», αλλά και ο Ανδρέας Αρκέντης σε αγώνες στην Ιταλία.


ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ-
«ΣΤΡΑΤΙΣΙΝΟ»

Ο διευθυντής του περιοδικού των 4Τροχών έγραψε τις πρώτες του επιτυχίες στους αγώνες αυτοκινήτου προς στα τέλη της δεκαετίας του 70, με Ford Escort MK2, κερδίζοντας μετέπειτα νίκες και πρωταθλήματα στις ελληνικές αναβάσεις και στα σιρκουί. Με τα χρώματα της Nissan έχει επανειλημμένα διακριθεί στο Ράλλυ Ακρόπολις, ως επίσημος οδηγός της αγωνιστικής ομάδας της ελληνικής αντιπροσωπείας «Ν.Ι. Θεοχαράκης» από το 1983 έως και το 1995. Με τα «240 RS» και «200 SX» κέρδισε τον ελληνικό ανταγωνισμό στο Ακρόπολις δύο συνεχόμενες φορές την περίοδο 1986-1987. Το 1991 επικράτησε στην κατηγορία Ν απέναντι στους διεθνείς συνδυασμούς με Nissan Sunny GΤΙ-R και συνοδηγό την Τώνια Παυλή, ενώ ο ίδιος θεωρεί κορυφαία επίδοση την πέμπτη θέση γενικής το 1986 με Nissan 240 RS. Μαζί με το Γιώργο Μοσχού έως το 1986, εκπροσώπησαν στις ειδικές διαδρομές την ιαπωνική εταιρεία, που είχε τη μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια εμπλοκή στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και στο Pάλλυ Ακρόπολις. Από το 1996 συνέχισε την εμπλοκή του στον εθνικό μας αγώνα οδηγώντας τα Seat Ibiza GTI της «Τεχνοκάρ», έχοντας δίπλα του την Τώνια Παυλή το 1987 και από το 1990 σε σταθερή βάση. Συνοδηγοί του στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις χρημάτισαν επίσης εκτός από τον αείμνηστο «δάσκαλο» Κώστα Φερτάκη και την Τώνια Παυλή, ο Ευθύμης Σάσσαλος και ο Γιώργος Πετρόπουλος.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Ο «Dobermann» των ελληνικών αγώνων μοτοσικλέτας τη δεκαετία του 70, από τους καλύτερους και πιο εμβληματικούς στη χώρα μας με δύο τροχούς, πρωταθλητής και με διεθνείς διακρίσεις. Πολύ νέος, σκαρφάλωνε στον «Λαγό» με το Honda 175, στρίβοντας πάντα με το δικό του τρόπο. Είναι ο μοναδικός Έλληνας αναβάτης που έχει συμμετάσχει, σε πολύ δύσκολες εποχές για τα εγχώρια δεδομένα, στα GP 500 της δεκαετίας του 80 και 90. Οι συνολικές του συμμετοχές ήταν εννέα, σε διάστημα πέντε αγωνιστικών περιόδων. Μόνο το γεγονός ότι κατόρθωσε μία ιδιωτική συμμετοχή να πάρει εκκίνηση στους επτά από τους εννέα αγώνες που συμμετείχε, αποτελεί ένα μικρό θαύμα και ακόμη μεγαλύτερο αποτελεί το γεγονός ότι τερμάτισε στους πέντε αγώνες. Καλύτερη κατάταξη, η δωδέκατη θέση στο Grand Prix της Νοτίου Αφρικής στην πίστα του Kyalami, στις 24 Μαρτίου 1984. Από το 1983 έως το 1986 συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των 500 κ.εκ. με την θρυλική Yamaha OW53, ενώ το 1987 έλαβε μέρος σε αυτό με τη Suzuki RG500. Συνεχίζει την αγωνιστική του εμπλοκή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων, ενώ τριάντα τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου αμιγούς περιοδικού μοτοσικλέτας στην Ελλάδα, του Motosport, επιμένει να βρίσκεται στις επάλξεις με το εξαιρετικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Classic.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΜΠΙΑΤΟΣ

Ο Παναγιώτης Φαμπιάτος ξεκίνησε την αγωνιστική του σταδιοδρομία το 1969, στηρίζοντας και οργανώνοντας όσο καλύτερα γινόταν για τα μέτρα της εποχής το άγνωστο κάποτε στη χώρα μας μηχανοκίνητο άθλημα του Κart. Κατέκτησε οκτώ Πανελλήνια Πρωταθλήματα και βρέθηκε μπροστά από οδηγούς που αργότερα εμφανίστηκαν σε ευρωπαϊκούς αγώνες Kart και στην Formula 1, παλεύοντας για την πρώτη θέση. Με αλλεπάλληλες νίκες στα Πρωταθλήματα Ενιαίου και κατηγορίας Ν στους αγώνες ταχύτητας, αποτέλεσε ένα πρότυπο οδηγού αγώνων πίστας και μία απόδειξη του ότι οι επιδόσεις είναι αποτέλεσμα μιας σωστής εξέλιξης οδηγικής τεχνικής που αποκτάται μέσα από τους αγώνες kart. Πολυπρωταθλητής καρτ και Πρωταθλητής Ενιαίου 1990, παραμένει σήμερα με το δικό του τρόπο κοντά σε αυτό που τόσο αγαπά, στον γοητευτικό κόσμο της Αυτοκίνησης.

 

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΤΣΙΜΗΣ

Γεννημένος το 1982 έχει συνδεθεί με τους αγώνες μονοθεσίων της κατηγορίας F3 στη χώρα μας, ενώ σε ηλικία 19 ετών έκανε τα πρώτα του βήματα στην Ιταλική Formula 3, συνεχίζοντας στη Formula Renault Ιταλίας και στο Πρωτάθλημα Πρωτοτύπων Αγγλίας. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία από αγώνες του εξωτερικού, έχοντας συμμετάσχει σε αυτούς με μονοθέσια τύπου Formula 3, Formula Renault, αλλά και με το πρωτότυπο Juno SS V6. Έχει οδηγήσει Honda Civic VTI, Honda Accord BTCC, Mitsubishi EVO στα Πανελλήνια πρωταθλήματα ταχύτητας–αναβάσεων–ράλλυ, στα οποία δραστηριοποιείται στις ημέρες μας. Έχει τρέξει στις πιο διάσημες πίστες της Ευρώπης, όπως στο Μουτζέλο, στη Μόντσα, στην Ίμολα, στη Βαλελούνγκα, στο Μιζάνο, στο Ματζόνε, στο Βαράνο, στο Μπάρι, στο Ντόνιγκτον Παρκ, στο Κροφτ, στο Μπαντς Χατς, στο Σπα και στο A1GP της Αυστρίας. Έχει κατακτήσει το Πρωτάθλημα Formula 3 Ιταλίας (Class B) το 2001, όπως επίσης το Πρωτάθλημα Αναβάσεων της Κατηγορίας Α το 2006 και 2007. Το 2008 έλαβε μέρος στους τέσσερις τελευταίους αγώνες του Πρωταθλήματος Superleague Formula, με το μονοθέσιο του Ολυμπιακού.

ΘΩΜΑΣ ΠΑΠΑΠΑΣΧΟΣ

Ιδρυτής και ψυχή της σχολής ασφαλούς και τεχνικής αγωνιστικής οδήγησης Driving Academy, o Θωμάς Παπαπάσχος ξεκίνησε την πλήρη εμπλοκή του στους αγώνες Drift το 2007, στο 1ο Κύπελλο HDC, έχοντας εργαστεί πρτοηγούμενα και ως συντάκτης αυτοκινήτου. Την επόμενη χρονιά ολοκλήρωσε το συγκεκριμένο αγώνα στη δεύτερη θέση, ενώ ανάλογη επιτυχία είχε και η συμμετοχή του στο King of Europe Crete. Έχει κερδίσει δύο φορές το World Drift Exhibition Match, ενώ πέρισυ έβαλε στη συλλογή του και τη νίκη στο Time Attack, που διοργανώθηκε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Έχει φοιτήσει τέσσερις φορές, τις δύο εξ αυτών στην πίστα-ναό του drift στην Ιαπωνία, την Ebisu, με τη σχολή drift των Team Orange. Πιστεύει ότι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα καλό οδηγό αγώνων drift είναι η προετοιμασία, το μυαλό, η φαντασία, ο απόλυτος έλεγχος και η προσωπικότητα που βγαίνει στη διάρκεια της οδήγησης. Πάνω από όλα, όμως, είναι το φυσικό ταλέντο…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ