top icon
Blog

Οδηγούμε: Nέα BMW Σειρά 3

Η BMW Σειρά 3 μετράει πλέον σαράντα χρόνια ζωής, και το πλέον επιτυχημένο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας δέχθηκε ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα, για να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό.

Ιδιαίτερες συστάσεις δε χρειάζονται. Η Σειρά 3 της BMW είναι η πλέον επιτυχημένη στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με περισσότερες από 14.000.000 πωλήσεις σε σαράντα χρόνια παρουσίας στην αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι το 25% από τα μοντέλα που έχει πουλήσει η βαυαρική εταιρεία ανήκουν στη Σειρά 3. Για να παραμείνει, όμως, το ίδιο επίκαιρη και φρέσκια, υπέστη ένα μικρό facelift, το οποίο δεν περιορίστηκε σε αισθητικές αλλαγές (αρκετά διακριτικές είναι η αλήθεια), αλλά προχώρησε σε μία σειρά παρεμβάσεων με έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά της. Μάλιστα, σε αυτό οφείλουμε να σημειώσουμε την προσθήκη μίας σειράς από νέους κινητήρες, με την γκάμα αυτών να δείχνει ικανή να καλύπτει κάθε επιθυμία! Στη Γερμανία (στο Μόναχο) αλλά και στην Αυστρία είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από πρώτο χέρι την τελευταία εκδοχή της Σειράς 3, και μάλιστα στην ισχυρότερη εκδοχή της (εκτός των «M», φυσικά). Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Αισθητικά, ο πλέον μυημένος δύσκολα θα εντοπίσει τις όποιες διαφορές. Αυτές εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τεχνολογίας LED αν επιθυμείτε, αλλά και στις διαφορές στους προφυλακτήρες. Αντίστοιχη είναι και η διαφοροποίηση στο εσωτερικό, όπου και έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά, για ακόμα καλύτερη ποιότητα κατασκευής και βελτιωμένη εικόνα.

Στον τομέα της ανάρτησης, οι Γερμανοί τεχνικοί προσπάθησαν να βελτιώσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά της BMW Σειράς 3, προχωρώντας σε μία σειρά από αλλαγές. Η ανάρτηση έχει βελτιωθεί, και συγκεκριμένα τα χαρακτηριστικά της απόσβεσης, ενώ είναι πιο σκληρή η ρύθμισή της, χωρίς να έχουν αλλάξει τα ελατήρια. Παράλληλα, αυξημένη είναι η ακαμψία του αμαξώματος, την ώρα που βελτιωμένη είναι και η χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού συστήματος διεύθυνσης. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, ιδιαίτερα σημαντική είναι η γκάμα κινητήρων με την οποία προσφέρεται η νέα BMW Σειρά 3, αγγίζοντας συνολικά τους έντεκα, με τους τέσσερις να είναι βενζίνης και τους υπόλοιπους επτά πετρελαίου! Όλοι οι 3κύλινδροι, 4κύλινδροι και 6κύλινδροι της σειράς, όπως και οι αντίστοιχοι πετρελαιοκινητήρες, υιοθετούν τη φιλοσοφία EfficientDynamics της βαυαρικής εταιρείας, κάνοντας φυσικά χρήση τεχνολογίας TwinPower Turbo, γεγονός που, σύμφωνα πάντα με τους Γερμανούς, συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις, με αντίστοιχες τιμές κατανάλωσης.

Στη διαδρομή από το Μόναχο μέχρι και το Άχενζι της Αυστρίας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ισχυρότερη έκδοση της σειράς, την 340i, που στην περίπτωσή μας συνδυαζόταν με το αυτόματο Steptronic των 8 σχέσεων. Οι τιμές ισχύος της συγκεκριμένης μονάδας είναι αναμφίβολα εντυπωσιακές. Οι 326 ίπποι από τις 5.500 έως και τις 6.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με τη ροπή των 450 Nm από τις 1.380 έως και τις 5.000 σ.α.λ., είναι νούμερα ικανά να εκτοξεύσουν τόσο τη σεντάν όσο και την touring εκδοχή της Σειράς 3. Και στην πράξη διαπιστώνεις ότι δεν πρόκειται απλώς για υποσχέσεις! Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική και ουσιαστικά ο 3λιτρος TwinPower Turbo καταφέρνει και απογειώνει την 340i. Η δύναμη είναι εμφανής σε όλο το εύρος στροφών και είναι χαρακτηριστικό ότι η επιτάχυνση είναι συνεχής, χωρίς κομπιάσματα ή απώλεια ισχύος, μέχρι και το όριο περιστροφής στις 7.000 σ.α.λ.! Φυσικά, στην καλή γερμανική άσφαλτο, το εξαιρετικό πλαίσιο σε συνδυασμό με την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν έχουν κανένα πρόβλημα να διαχειριστούν τη μεγάλη ισχύ στους πίσω τροχούς. Είναι ουδέτερη, με καλό turn-in, και ουσιαστικά βασίζεσαι στο στιβαρό αμάξωμα για να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης μπορεί να είναι άμεσο και ακριβές, αλλά διακρίνεται από μια μικρή ασάφεια γύρω από την ευθεία, ενώ το γεγονός ότι, όσο στρίβεις, τόσο περισσότερο «σφίγγει», χαλάει τη γενικότερη αίσθηση. Η ποιότητα κύλισης είναι αντίστοιχη με αυτήν που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, παρ' όλη την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέροντας άνεση στο ταξίδι, διατηρώντας παράλληλα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό.

Η νέα Σειρά 3 είναι διαθέσιμη για παραγγελία στη χώρα μας. Η τιμή της νέας 318i ξεκινάει από τα 29.470 ευρώ με απόσυρση, με τα πρώτα μοντέλα να αναμένονται στη χώρα μας το φθινόπωρο._ Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ