Είναι στιγμές που η τέχνη μπορεί να ομορφύνει ακόμη και τις πιο άσχημες ιστορίες. Αυτό πέτυχε ο Βέλγος Quentin Baillieux, δημιουργώντας μια μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων για το πλέον πολύνεκρο ατύχημα στην ιστορία του motorsport, το 1955, στις 24 Ώρες του Le Mans.

24 Ώρες του Le Mans, 1955. 300.000 θεατές παρακολουθούν από τις κερκίδες. Η ώρα είναι 18:00, όταν το αυτοκίνητο του Pierre Levegh τινάζεται προς τις εξέδρες, χτυπώντας το πλήθος με τα ζεστά συντρίμμια του κινητήρα. Πρόκειται για μια τραγωδία που θα στοιχίσει περισσότερες από 80 ζωές. Και όμως, ο αγώνας συνεχίζεται. Στη Mercedes, ο φίλος και συν-οδηγός του Pierre Levegh είναι έτοιμος να οδηγήσει. Το όνομά του είναι John Fitch.

Αυτή είναι η σύνοψη του μικρού μήκους animation που δημιούργησε ο Quentin Baillieux και τιτλοφορείται "Le Mans 1955". Σε μια χρονιά που φαίνεται πως ο θρυλικός αγώνας έχει την τιμητική του, μετά το "Κόντρα σε όλα", μια ταινία κινουμένων σχεδίων έρχεται να κλέψει την παράσταση, λαμβάνοντας πολλές διακρίσεις σε διεθνή Φεστιβάλ, ενώ προτάθηκε και για Όσκαρ.

O τραγικός αγώνας

Στο εν λόγω animation, ο Baillieux παρουσιάζει με διαφορετικό, και συνάμα συγκινητικό τρόπο, την αθέατη πλευρά του αγώνα που έμεινε στην ιστορία ως ο πλέον θανατηφόρος στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Οι 24 Ώρες του Le Mans εκείνης της χρονιάς είχαν ιδιαίτερη σημασία για τον αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes-Benz, Alfred Neubauer, καθώς θα αποτελούσαν το κύκνειο άσμα της τεράστιας καριέρας του, η οποία ξεκίνησε το 1926. Για αυτό, άπαντες στη γερμανική ομάδα ήθελαν τη νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα, που διεξήχθη στις 11 Ιουνίου 1955.

Την πρώτη εκ των τριών Mercedes-Benz 300 SLR μοιράζονταν οι Juan Manuel Fangio, τότε 2 και συνολικά 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1, και Stirling Moss, που κατά γενική ομολογία θεωρείται ο κορυφαίος οδηγός στην ιστορία της F1, που δεν κατέκτησε ποτέ το πρωτάθλημα. Το δεύτερο "ασημένιο βέλος", οδηγούσαν οι Karl Kling και Andre Simon, ενώ ακόμη ένα αυτοκίνητο μοιράζονταν οι Pierre Levegh και John Fitch. Κύρια αντίπαλος της Mercedes-Benz ήταν η Jaguar, με τους Βρετανούς Mike Hawthorn (παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 1958) και Ivor Bueb να φαντάζουν ως το αντίπαλο δέος.

Στις 18:00 και ενώ ο Hawthorn βρισκόταν επικεφαλής, ήρθε η καταστροφή. Ο Βρετανός έλαβε εντολή να μπει στα πιτς και φρέναρε απότομα εμπρός από το Austin-Healey του Lance Macklin, ο οποίος έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του. Έτσι, βρέθηκε στη γραμμή του Levegh, που δεν κατάφερε να τον αποφύγει με αποτέλεσμα μια σφοδρή σύγκρουση. Η Mercedes του Γάλλου τινάχτηκε προς τις κερκίδες, οι οποίες βρίσκονται υπερβολικά κοντά στη διαδρομή. Στη συνέχεια, βαριά μηχανικά μέρη του αγωνιστικού όπως κινητήρας, ψυγείο και εμπρός ανάρτηση, εκσφενδονίστηκαν σε απόσταση 100 μέτρων.

Απολογισμός; 83 νεκροί και 180 τραυματίες θεατές, ενώ ο  Levegh έχασε τη ζωή του αμέσως εξαιτίας της σύγκρουσης. Αν και ο Fitch ζήτησε αμέσως απόσυρση από τον αγώνα, ο Neubauer δε μπορούσε να πάρει τέτοια απόφαση μόνος του. Η απόφαση πάρθηκε αρκετά αργότερα, σε συνεννόηση με τα κεντρικά της Mercedes-Benz, στη Στουγκάρδη, την ώρα που οι Fangio και Moss βρίσκονταν επικεφαλής. Μετά τον αγώνα, ο Neubauer σταμάτησε, ενώ η Mercedes-Benz αποσύρθηκε από τους αγώνες έως το 1989...

Δείτε το υπέροχο animation.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά