top icon
Blog

Mε Abarth 595 Competizione & Mini Cooper JCW στη Στενή Ευβοίας

Ένα κλειδί, μία φιδωτή διαδρομή και μία κατασκευή με «ψυχή» μπορούν να αποτελέσουν αγχολυτικό στους… παρανοϊκούς καιρούς που ζούμε.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 3 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: ABARTH 595 COMPETIZIONE, MINI COOPER JCW

ΟΔΗΓΟΙ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΠΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ΑΘΗΝΑ – ΧΑΛΚΙΔΑ – ΕΥΒΟΙΑ

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 280

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΟΙ ιστορικές στιγμές που διανύουμε ως χώρα είναι αδύνατο να σε αφήσουν ανεπηρέαστο. Ακόμα και αν έχεις επιλέξει να μείνεις εκτός… συστήματος, όσα διαδραματίστηκαν τους τελευταίους μήνες και εξακολουθούν να εκτυλίσσονται γύρω μας έχουν κυριεύσει την καθημερινότητά μας. Διαδίκτυο, τηλεόραση, ραδιόφωνο αποτυπώνουν απόψεις και μεταφέρουν νέα ανάλογα με τα πιστεύω, τις πεποιθήσεις και -ας μην κρυβόμαστε- τα συμφέροντά τους. Παιχνίδι που είτε θέλεις είτε όχι είσαι αναγκασμένος να παίξεις, προσπαθώντας απλώς με κάποιον (άγνωστο κατά τη γνώμη μας) τρόπο να ενημερωθείς. Κάθε άνθρωπος, όμως, έχει τις αντοχές του. Και είναι στιγμές που επιλέγει συνειδητά να ξεφύγει από όλους και από όλα! Άλλοι θα προτιμήσουν τη μουσική, άλλοι μία βόλτα, έναν καφέ ή ένα ποτό.

Η δική μας… συνομοταξία θα επιλέξει κάτι διαφορετικό. Να «βουτήξει» το κλειδί του αυτοκίνητου και, παρέα με καλή μουσική, να ξεφύγει από το κλεινόν άστυ, να οδηγήσει και να γίνει ένα με το δρόμο. Όταν μέσα σε όλο αυτό το κλίμα βρέθηκε στα χέρια μας η τελευταία γενιά του Mini Cooper JCW, η παρουσία του έμοιαζε με μάννα εξ ουρανού. Σαν να μην έφτανε αυτό, η τύχη μάς χαμογέλασε ακόμα πιο πλατιά, αφού τις ίδιες μέρες η Fiat μας παραχώρησε την τελευταία εκδοχή του Abarth στο αμάξωμα του «500», με την ονομασία «595 Competizione». Χαράς ευαγγέλια και, αφού… διαπληκτιστήκαμε μεταξύ μας για το ποιοι θα βρεθούν στο βουνό, ξεκινήσαμε με τον Γ.Χ. για την Εύβοια, και συγκεκριμένα στην περιοχή της Στενής.

Άλλαξε θέμα!

«Και τώρα που έκλεισε η συμφωνία; Είναι καλό αυτό;» «Θα κάνει ανασχηματισμό, αλλά βλέπω και εκλογές!» Τα νεύρα στο κόκκινο, και χωρίς πολλά λόγια αλλάζουμε θέμα συζήτησης με μάλλον απότομο τρόπο. Κινδυνεύοντας να χαρακτηριστούμε γραφικοί, αναφέρουμε ότι η τελευταία γενιά του Works είναι η ισχυρότερη που έχει παραχθεί ποτέ! Κεντρίζουμε το ενδιαφέρον των συναδέλφων και η κουβέντα αρχίζει να περιστρέφεται γύρω από τα δύο GΤi που έχουμε απέναντί μας. Αμφότερα αποτελούν ειδικές εκδόσεις, κουβαλώντας μια επωνυμία άμεσα συνυφασμένη με τα σπορ χαρακτηριστικά και τις υψηλές επιδόσεις. Φυσικά, μόνο αμελητέα δεν είναι η ιστορία που έχουν στους αγώνες τόσο το Mini όσο και το Abarth.

Το Works αποτελούσε παραδοσιακά την κορυφαία έκδοση της βρετανικής παλιότερα και γερμανικής πλέον εταιρείας. Δεν ήταν μόνο η αυξημένη ισχύς που έκανε τη διαφορά, αλλά και το στήσιμο της ανάρτησης, που προσέφερε έναν πιο ακραίο χαρακτήρα στα διάφορα μοντέλα της Mini. Φυσικά, στο αμάξωμα του Cooper είχε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και, λογικά, μετά την εμπειρία της τελευταίας -ίσως υπερβολικά πολιτισμένης- γενιάς του Cooper S, περιμέναμε με αγωνία να βρεθούμε στο τιμόνι του πιο hardcore Works. Ακόμα και αισθητικά υπάρχουν διαφορές, αλλά όχι τόσο «ακραίες» όσο στο παρελθόν. Το αεροδυναμικό πακέτο είναι διαφορετικό και οι αλλαγές εντοπίζονται στον εμπρός προφυλακτήρα με τις επιπλέον εισαγωγές αέρα, στα πλαϊνά μαρσπιέ, στους ελαφρώς τονισμένους θόλους αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα με το διαχύτη, που φιλοξενεί τη διπλή απόληξη της εξάτμισης -φυσικά- τοποθετημένη στο κέντρο. Τέλος, ειδικά σχεδιασμένες για το Works είναι οι μαύρες ζάντες των 17 ιντσών, ενώ λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά αποτελεί και η κόκκινη γραμμή στην εμπρός μάσκα και στο καπό. Μάλιστα, ιδιαίτερος ήταν ο χρωματισμός του Mini που είχαμε στη διάθεσή μας, με το πράσινο σκούρο χρώμα σε συνδυασμό με την κόκκινη οροφή να του προσφέρει σπορ εικόνα.

Ευδιάκριτες είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα των επιβατών, με το μάτι να πέφτει στα σπορ καθίσματα, τα οποία και έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά για το Works. Παράλληλα, μία σειρά από λεπτομέρειες, όπως η σκούρα επένδυση στο ταμπλό και οι καρό πινελιές στην κεντρική κονσόλα αλλά και στον πίνακα οργάνων, μαρτυρούν τη διαφορά, την ώρα που η ποιότητα της κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, αντίστοιχη με αυτήν που έχουμε συνηθίσει και στις πιο ταπεινές εκδόσεις.

Όσο πολιτισμένο και ουσιαστικά… μυώδες μοιάζει το Mini Works, άλλο τόσο επιθετικό και ακραίο δείχνει το άγριο «500αράκι». Το 595 Competizione είναι ακόμα μία παραλλαγή στο ίδιο θέμα, αποτελώντας όμως, με 180 ίππους, την ισχυρότερη έκδοση του Abarth, μετά φυσικά το street-legal Biposto. Από μακριά φωνάζει για τη διαφορετικότητα του χαρακτήρα του, με το νέο κόκκινο Rosso Competizione χρώμα, σε συνδυασμό με το γκρι, να του χαρίζει πιο αγωνιστικό χαρακτήρα. Οι διαφορές στο αεροδυναμικό πακέτο αναφορικά με τις υπόλοιπες γνωστές εκδοχές του 500 Abarth εντοπίζονται στις ανθρακί ζάντες των 17 ιντσών, που φέρουν την υπογραφή της Speedline, στη νέα μεταλλική τάπα της βενζίνης και στο νέο σύστημα εξαγωγής της Record Monza με τις τέσσερις εξατμίσεις! Αντίστοιχα, στο εσωτερικό συναντάμε τα νέα, μονοκόμματα καθίσματα της Sabelt με την ονομασία «Abarth Corsa», το νέο πίνακα οργάνων με οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT και το μεταλλικό επιλογέα του κιβωτίου, που είχαμε βάλει στο χέρι πρώτη φορά στην έκδοση esseesse.

Βέβαια, όλα αυτά είναι λεπτομέρειες. Οι βασικές διαφορές είναι καλά κρυμμένες κάτω από το αμάξωμα και, ουσιαστικά, αυτές είναι που διαφοροποιούν και κάνουν τις συγκεκριμένες κατασκευές να ξεχωρίζουν. Το Mini Works, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, είναι το ισχυρότερο που βγήκε από το εργοστάσιο της εταιρείας. Ο 2λιτρος άμεσου ψεκασμού Twin Turbo, που διαθέτει σύστημα Valvetronic και διπλό Vanos, αποδίδει στη συγκεκριμένη περίσταση 231 ίππους! Η αύξηση της ισχύος είναι αποτέλεσμα σημαντικών αλλαγών που υπέστη, οι οποίες εντοπίζονται στα διαφοροποιημένα πιστόνια, στο νέο τούρμπο, στο αναβαθμισμένο intercooler, στη νέα εξάτμιση και, φυσικά, στη χαρτογράφηση του κινητήρα. Η ροπή του 4κύλινδρου συνόλου έχει σκαρφαλώσει στα 320 Nm, με εντυπωσιακή λειτουργία, αφού είναι διαθέσιμη από τις 1.250 έως και τις 4.800 σ.α.λ.!

Συγκεκριμένες παρεμβάσεις υπήρξαν και στον τομέα της σπορ ανάρτησης, που στο Works αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, καθώς η εμπρός διαθέτει πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, ενισχυμένα και πιο ελαφριά ψαλίδια και νέες αντιστρεπτικές, ενώ η πίσω των πολλαπλών συνδέσμων είναι επίσης ενισχυμένη και πιο ελαφριά. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί και η παρουσία του EDLC (Electronic Differential Lock Control), το οποίο ουσιαστικά προσομοιώνει τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού, παρεμβαίνοντας στα φρένα. Τέλος, μόνο αμελητέα δεν είναι η αναβάθμιση που δέχθηκε το σύστημα πέδησης, το οποίο φέρει την υπογραφή της Brembo, με τα δισκόφρενα μπροστά να έχουν διάσταση 330 χλστ.(!) και τετραπίστονες δαγκάνες.

Μη νομίζετε, ωστόσο, ότι το Abarth έχει υποστεί λιγότερες αλλαγές. Στο 595 Competizione, για να κερδίσει το χαρακτηρισμό του ισχυρότερου εκτός Biposto, ο 1.400άρης T-Jet υποβλήθηκε σε συγκεκριμένες και στοχευμένες παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα, διαθέτει νέα τουρμπίνα της Garrett, που συνδυάζεται με νέα σχέση συμπίεσης, ενώ καινούργιο είναι και το σύστημα εξαγωγής, και ανήκει στη Record Monza. Οι 180 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. έχουν ως αποτέλεσμα η σχέση ίππων ανά λίτρο να αγγίζει τους 132, τιμή άκρως εντυπωσιακή. Το «595», όμως, διαθέτει και πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, αμορτισέρ της Koni και παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους, με το αμάξωμα να έχει βρεθεί ακόμα πιο κοντά στο έδαφος. Τέλος, και στην περίπτωση του Competizione τα φρένα φέρουν την υπογραφή της Brembo, με τετραπίστονες και τρυπητούς δίσκους! Επιλογή με χρώμα… αγωνιστικό.

Ας οδηγήσουμε…

Αυτό είναι που θέλεις να κάνεις από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό τόσο του Mini όσο και του Abarth. Η εικόνα σε προκαλεί, οι προδιαγραφές το ίδιο, και αυτό που απομένει είναι να διαπιστώσεις του λόγου το αληθές, έχοντας κλείσει το ραδιόφωνο, έχοντας αποκλείσει οποιαδήποτε πολιτική συζήτηση και ουσιαστικά απολαμβάνοντας τη χαρά της οδήγησης. Ενώ βρισκόμαστε αρχικά στο εσωτερικό του Abarth, δεν κρύβουμε ότι μετανιώσαμε για την επιλογή μας. Τουλάχιστον για τη διαδρομή στη ΝΕΟ μέχρι τη Χαλκίδα και πριν αρχίσει ο δρόμος να στενεύει προς τη Στενή Ευβοίας. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το κάθισμα με τη σκληρή πλάτη δεν προδιαθέτουν και, εντέλει, δεν προσφέρουν άνετο ταξίδι. Μπορεί τα αμορτισέρ να λειτουργούν σωστά και να μην αισθάνεσαι ότι «κοπανάει», αλλά είναι τόσο σκληρό, που γίνεται αντιληπτό καθετί που περνάει κάτω από τις ρόδες. Το κάθισμα μπορεί να διαθέτει καλή πλευρική στήριξη, αλλά η πλάτη μοιάζει «ξύλινη», ταλαιπωρώντας σε όταν ακουμπάς επάνω της και δε βρίσκεσαι σε θέση… επίθεσης επάνω από το τιμόνι.

Την ίδια ώρα, στο εσωτερικό του Mini δε συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω. Με την επιλογή Normal από το προφίλ οδήγησης (Drive Select), ταξιδεύεις άνετα όσο και με ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σύμφωνοι, δεν είναι τόσο άνετο όσο το Cooper S, αλλά δεν μπορεί να θεωρηθεί σκληρό όσο οι προηγούμενες γενιές και το Abarth, με την ανάρτηση να έχει σφιχτή ρύθμιση, αλλά να αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Το επίπεδο θορύβου είναι αρκετά χαμηλό, και ουσιαστικά μπορείς να απολαύσεις τη διαδρομή απερίσπαστος και ξεκούραστα, την ώρα που μέσα στο «595» αισθάνεσαι ότι πας στη μάχη, με μουσική υπόκρουση τον μπάσο και έντονο θόρυβο από τις δύο διπλές εξατμίσεις.

Όταν, όμως, αφήνουμε τη Χαλκίδα πίσω μας και πατάμε το πρόγραμμα Sport στην κεντρική κονσόλα του Competizione, η διάθεσή μας αλλάζει άρδην. Ο πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT αποκτά διαφορετική εικόνα, απεικονίζοντας τις δυνάμεις g που ασκούνται ανά πάσα στιγμή στο αυτοκίνητο, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πιο βαρύ, ενώ η απόκριση στο γκάζι θυμίζει ξυράφι. Ο ήχος της εξάτμισης, που στο ρελαντί είναι ίδιος με αυτόν του αγωνιστικού 500 R3T, μοιάζει με τη μελωδία της ευτυχίας, και σε προδιαθέτει να οδηγείς με ανοιχτό παράθυρο, για να τον ακούς όσο το δυνατόν πιο αφιλτράριστο γίνεται. Ο επιλογέας με την ασημένια λαβή αποτελεί προέκταση του χεριού σου, με μικρές διαδρομές, όντας ευχάριστος κατά τη διάρκεια των αλλαγών και πάνω από όλα ακριβής. Το σύστημα διεύθυνσης, αν και ηλεκτρικό, μπορεί να έχει μια μικρή ασάφεια γύρω από την ευθεία, αλλά είναι πολύ γρήγορο, λόγω της κοντής κρεμαγιέρας, και με καλή αίσθηση.

Αυτός που δεν εντυπωσιάζει αρχικά είναι ο κινητήρας, ο οποίος διαθέτει στοιχεία και φιλοσοφία παλαιότερων εποχών. Ουσιαστικά το τούρμπο αρχίζει και κάνει την εμφάνισή του από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ περίπου στις 3.000 ακολουθεί ένα ξέσπασμα, μια έκρηξη θα μπορούσαμε να πούμε, που ουσιαστικά απογειώνει το αμάξωμα των περίπου 1.000 κιλών. Σε αυτό το φάσμα μέχρι και τις 5.500 σ.α.λ., οπότε οι τιμές ισχύος αρχίζουν και φθίνουν, η επιτάχυνση είναι καταιγιστική. Βέβαια, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερος ο τρόπος οδήγησης του «595», αφού σε πολύ κλειστή διαδρομή πρέπει να έχεις την προσοχή σου στραμμένη στην επιλεγμένη σχέση και στις στροφές του κινητήρα, έτσι ώστε να μη βρεθείς στην έξοδο της στροφής χωρίς δύναμη.

Παρ' όλα αυτά, το Competizione αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστο. Το πλαίσιο δείχνει και είναι «ένα κομμάτι», και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε εντολή του χειριστή, ακόμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και μεταφοράς βάρους. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, και κάπου εδώ εκτιμάς τη σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης. Το εμπρός μέρος είναι εξαιρετικά ακριβές, και ουσιαστικά το οδηγείς ως μικρό αγωνιστικό, καθαρά με γραμμές. Σε αυτό συνεισφέρει και το γνωστό μας ΤΤC (Torque Transfer Control), του οποίου τη λειτουργία αισθάνεσαι πίσω από το τιμόνι, κόβοντας το σπινάρισμα του τροχού που εμφανίζει τη συγκεκριμένη τάση. Παρά το κοντό μεταξόνιο, το πίσω μέρος μένει βιδωμένο στην άσφαλτο και, αν υπερβάλεις, το ESP, που δεν απενεργοποιείται, φροντίζει να κόψει τις όποιες υπερστροφικές τάσεις κάνουν την εμφάνισή τους.

Μπορεί να μην έχει το διασκεδαστικό χαρακτήρα του Fiesta ST με το ρυθμίσιμο πίσω μέρος, που βοηθάει στην τοποθέτηση πριν από τη στροφή και στο «παιχνίδι» γενικότερα, αλλά είναι ιδιαίτερα συμμετοχικό και προσφέρει άφθονη οδηγική ευχαρίστηση. Και αν το παρακάνεις, τα εξαιρετικά φρένα της Brembo, που με τους τρυπητούς δίσκους έδειξαν εξαιρετικά στοιχεία αντοχής, φροντίζουν να επιβραδύνουν το αμάξωμα χωρίς κανένα πρόβλημα, την ώρα που εξαιρετική είναι και η αίσθηση του πεντάλ, που ανταποκρίνεται στο παραμικρό πάτημα.

Με αυτήν τη διάθεση και περνώντας στο εσωτερικό του Mini, αισθάνεσαι πιο άνετα στο κάθισμα με την καλή πλευρική στήριξη. Κάθεσαι σαφώς καλύτερα, πιο χαμηλά, με τα πάντα τοποθετημένα ιδανικά γύρω σου. Καμία σχέση με το «500», που στο τιμόνι του αισθάνεσαι σαν να οδηγείς Delta πρώτης γενιάς… Και εδώ ο ήχος σε κερδίζει από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, αλλά δεν είναι τόσο αυτός του κινητήρα, όσο της εξάτμισης, με τα χαρακτηριστικά σκασίματα να συνοδεύουν κάθε αλλαγή σχέσης. Από την πρώτη στιγμή, το 2λιτρο σύνολο είναι και δείχνει καλύτερο από το αντίστοιχο του Cooper S. Οι μεγάλες τιμές ροπής από πολύ χαμηλά σε συνδυασμό με τις πυκνές σχέσεις του κιβωτίου έχουν ως αποτέλεσμα το Works να αποδίδει γραμμικά και εντυπωσιακά με το πόδι στο πάτωμα. Όπως και το «S», έτσι και εδώ δε θα ξαφνιαστείς από την επιτάχυνση, η οποία είναι σχεδόν γραμμική, και αρκεί μία ματιά στο κοντέρ, αλλά και στις επιδόσεις του γενικότερα, για να συνειδητοποιήσεις ότι πρόκειται για πύραυλο εδάφους αέρος!

Μάλιστα, σε μια διαδρομή όπως την κατηφορική μετά τη Στενή Ευβοίας, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν επικίνδυνα χωρίς να το καταλάβεις, και χρειάζεται να είσαι σε συνεχή εγρήγορση, εκμεταλλευόμενος και τα φρένα της Brembo. Και σε αυτήν την περίπτωση αποδείχθηκαν αντάξια των περιστάσεων, χωρίς να δείξουν σημάδια κόπωσης, αν και θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση του πεντάλ, αφού υπάρχει ένα κενό μέχρι να μεταφέρουν τη σχετική εντολή… Στη δική μας περίπτωση, βέβαια, δε βοηθάει και το Steptronic των 6 σχέσεων, που στην περίπτωση του JCW διαθέτει διαφορετική χαρτογράφηση, αφού, όσο άμεσο και γρήγορο είναι στα ανεβάσματα, άλλο τόσο καθυστερεί και μπερδεύεται στα κατεβάσματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στην περίπτωση του Works ταιριάζει σαφώς καλύτερα το χειροκίνητο των 6 σχέσεων.

Έχοντας μαζέψει εύκολα και άκοπα αρκετά χιλιόμετρα, πλησιάζοντας στην πρώτη στροφή, σημαδεύεις το εσωτερικό της και αμέσως παρατηρείς ότι για ακόμα μία φορά το σύστημα διεύθυνσης είναι αυτό που έχεις συνηθίσεις από το Mini. Άμεσο, γρήγορο και με καλή αίσθηση. Αυτό που δεν περιμένεις, βέβαια, είναι η υποστροφή! Κι όμως, με τα ηλεκτρονικά εκτός λειτουργίας, η πρώτη τάση που θα εμφανίσει το Works είναι να ανοίξει την τροχιά του. Το EDLC θα προσπαθήσει να τραβήξει το εμπρός μέρος προς το εσωτερικό της στροφής, αλλά όχι με τόσο μεγάλη επιτυχία. Η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι το μη συμμετοχικό πίσω μέρος. Μέχρι πρότινος, το γεγονός ότι αυτό μπορούσε και ελάφρωνε δε συνέβαλε μόνο στο διασκεδαστικό χαρακτήρα του Mini, αλλά και στην τοποθέτηση πριν από τη στροφή. Σήμερα αισθάνεσαι ότι το πίσω μέρος θα χάσει μέρος της πρόσφυσης, αλλά αυτό δε συμβαίνει. Έτσι, ουσιαστικά βασίζεσαι στο καλό πλαίσιο, στη δύναμη του κινητήρα και, σημαδεύοντας με σύνεση στο εσωτερικό της στροφής, έχεις την ικανότητα να κινηθείς πολύ γρήγορα. Αλλά έως εκεί. Καμία σχέση με το εκρηκτικό και απόλυτο Works παλαιότερων γενεών, όντας μια σαφώς πιο πολιτισμένη και σύγχρονη κατασκευή.

Ουδεμία σχέση…

Δεν είναι μυστικό, και το ξέραμε εξαρχής. Το Mini JCW και το 500 Abarth δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα μεταξύ τους, με το πρώτο να στοχεύει σε αντιπάλους όπως το τετρακίνητο Audi S1 με την ίδια ονομαστική ισχύ. Αμφότερα, όμως, διαθέτουν ένα βαρύ όνομα να τα συνοδεύει και προδιαγραφές ικανές να εξιτάρουν τους απανταχού petrolheads. Δεν το κρύβουμε, μας άρεσε το Abarth με τον κωδικό «Competizione». Μετά το Biposto, που οδηγήσαμε πριν από μερικούς μήνες στην Ιταλία, είναι το κορυφαίο «500» που φέρει το Σκορπιό στο αμάξωμά του. Είναι ευχάριστο, σε κάνει να χαμογελάς και, εντέλει, σε διαδρομές με χαμηλή κυκλοφορία, μπορεί να σου φέρει το χαμόγελο στα χείλη με ευκολία, προσφέροντας αίσθηση πολύ κοντά σε αυτήν που προσφέρουν προσθιοκίνητες αγωνιστικές κατασκευές. Βέβαια, περί χρηστικότητας ούτε λόγος… Η σκληρή ανάρτηση, η «ξύλινη» πλάτη του καθίσματος, ο θόρυβος του «νεκρού» κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. κινητήρα αλλά και το μόλις 35 λίτρων ρεζερβουάρ με την εξαιρετικά μικρή αυτονομία το καθιστούν ένα ακριβό «παιχνίδι» αξίας περίπου 26.000 ευρώ(!), ασυμβίβαστο με την καθημερινότητα και τις απαιτήσεις της.

Κάτι που καταφέρνει με ευκολία το λίγο ακριβότερο Mini JCW. Ακόμα και στην πλέον hardcore εκδοχή του, το ισχυρότερο Cooper που κατασκευάστηκε ποτέ είναι τόσο φιλικό και πολιτισμένο, όσο το One με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ. Επιλέγοντας το Green Mode, οδηγείς στην πόλη έχοντας χαμηλή κατανάλωση και χωρίς να ταλαιπωρείσαι στην κίνηση αλλάζοντας σχέσεις, απολαμβάνοντας παράλληλα το ήσυχο και εξαιρετικό περιβάλλον στο εσωτερικό. Και αν η διάθεσή σου αλλάξει, περνάς στο Sport Mode και μπορείς να «διασύρεις» σαφώς ισχυρότερες κατασκευές που βρίσκονται δίπλα σου, χωρίς συμβιβασμούς. Εναρμονισμένο πλήρως με τις προσταγές της σύγχρονης εποχής, η τελευταία γενιά του Works δεν είναι το ίδιο απόλυτη σε σχέση με το παρελθόν, όντας σαφώς πιο πολιτισμένη. Όμως, στο υποθετικό σενάριο που μας θέλει, έπειτα από δύο ώρες ζαλάδας-υστερίας μπροστά από τον τηλεοπτικό δέκτη, να «βουτάμε» ένα κλειδί και να παίρνουμε τα βουνά με όσα ακούσαμε, η απάντηση θα ήταν σαφής. Θα επιλέγαμε αυτό με το Σκορπιό…_ Π. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

ΜΙΝΙ COOPER JCW

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 231 ίπποι/5.200 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 32,6 χλγμ./1.250 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 3.874×1.727×1.414 χλστ.

METAΞONIΟ 2.495 χλστ. 

BAPOΣ 1.220 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 6,3 δλ.

0-1.000 Μ. 26,4 δλ. / 200,3 χλμ./ώρα

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3η) 2,7 δλ.

80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4η) 4,0 δλ.

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5η): 3,9 δλ.

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ 54,8 μ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 246 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 11,0 λίτρα/100 χλμ.

ΤΙΜΗ 28.150 ευρώ (βασική με απόσυρση)

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

ABARTH 595 COMPETIZIONE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.368 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 25,5 χλγμ./3.000 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 3.546×1.627×1.480 χλστ.

METAΞONIΟ 2.300 χλστ. 

BAPOΣ 1.070 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,2 δλ.

0-1.000 Μ. 28,0 δλ. / 185,9 χλμ./ώρα

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3η): 3,2 δλ.

80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4η): 4,1 δλ.

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5η): 4,5 δλ.

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 56,8 μ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 225 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,8 λίτρα/100 χλμ.

ΤΙΜΗ 25.590 (με απόσυρση)

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ