top icon
Blog

Mercedes GLE & GLE Coupe

Ο αντικαταστάτης της ML δε διαθέτει μόνο καινούργιο όνομα, αλλά και μία νέα έκδοση αμαξώματος με κουπέ χαρακτηριστικά, καθώς και υβριδική παραλλαγή.

ΜΠΟΡΕΙ στο κινέζικο ημερολόγιο το 2015 να είναι η χρονιά του προβάτου, για τη Mercedes όμως είναι η χρονιά του SUV. Και αυτό γιατί μετά την GLE ακολουθεί η GLC, ενώ προς τα τέλη της χρονιάς θα δούμε και την GLS. Οι προαναφερθείσες θα τοποθετηθούν μεταξύ της μικρής GLA και της θηριώδους G 65AMG. Και να σκεφτεί κανείς ότι μέχρι το 1997 ο όρος «SUV» δεν υπήρχε ούτε ως ιδέα στο λεξιλόγιο της Mercedes. Tότε ήταν που η εταιρεία αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της με την Μ-Class, που αργότερα έγινε ML και σήμερα GLE. Ύστερα από δεκαοκτώ χρόνια και 1,6 εκατ. αντίτυπα, η δοκιμασία έχει στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Εμφανισιακά το ρύγχος πλέον έχει προσαρμοστεί στα πρότυπα της νέας εταιρικής ταυτότητας, με τα μακρόστενα φώτα να ακολουθούν την καμπύλη της μάσκας, ενώ, ανάλογα με την έκδοση, οι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα είναι από απλώς εντυπωσιακοί έως και… ψαρωτικοί. Στο πίσω μέρος της GLE οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης, με τα φώτα και τις κεκλιμένες κολόνες να οριοθετούν το περιμετρικό παρμπρίζ, που αποτελούσε πάντα χαρακτηριστικό στοιχείο της «M». Στο εσωτερικό η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στην κεντρική οθόνη της κονσόλας, η οποία δεν είναι πια ενσωματωμένη στο ταμπλό, ενώ λίγο χαμηλότερα, μεταξύ των καθισμάτων, βρίσκονται το ντιζαϊνάτο χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων και ο νέος περιστροφικός διακόπτης του Dynamic Select, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα οδήγησης που παραμετροποιούν την ανάρτηση, τον κινητήρα και το τιμόνι.

Μεγαλύτερες, αλλά και μικρότερες προσθήκες

Η BMW X6 δε θα νιώθει πια μοναξιά, μιας και απέναντί της θα βρίσκεται πλέον η GLE Coupe με τη χυτή ουρά της και τα φουσκωμένα φτερά με τους μεγάλους τροχούς. Κάπως έτσι οι της Στουτγάρδης θέλουν να τονιστεί ο δυναμισμός της σε επίπεδο οδικών χαρακτηριστικών και εμφάνισης έναντι της απλής GLE, που θα δίνει προτεραιότητα στην άνεση και στις εκτός δρόμου δυνατότητες (όπως διαπιστώσαμε, είναι πραγματικά εντυπωσιακό το τι μπορεί να κάνει με το πακέτο off road και μία τετράδα χωμάτινων ελαστικών). Η κουπέ GLE δε θέλει να χάσει ούτε στιγμή (τα επτά χρόνια προπορείας της Χ6 δεν είναι λίγα), και για αυτό, με το καλημέρα, προσφέρει τις εκδόσεις AMG 450 (3λιτρη με 367 ίππους) και 63 (5.5 V8 με 557 ή 585 ίππους, που θα είναι διαθέσιμη και στα δύο αμαξώματα).

Επιπλέον, σημεία διαφοροποίησης των δύο εκδόσεων της GLE εντοπίζονται στην κατανομή της ροπής από τη στάνταρντ τετρακίνηση (ισόποση στην GLE, ενώ στην κουπέ είναι 40/60 εμπρός/πίσω, για μεγαλύτερη ευελιξία) και στους κινητήρες, με την κουπέ να έχει κυρίως δυνατούς βενζίνης και την GLE να βασίζεται στους οικονομικότερους πετρελαιοκινητήρες, καθώς και στην plug-in υβριδική 500 e (η συνδυασμένη απόδοση του συστήματος φθάνει στους 442 ίππους και τα 650 Nm, με μέση κατανάλωση 3,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή CO2 78 γρ./χλμ. και μία «ηλεκτρική» αυτονομία 30 χλμ.).

Θα ξεχωρίσουμε το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που φορούν τα ντίζελ μοντέλα και σταδιακά θα επεκταθεί σε ολόκληρη την γκάμα, αλλά και το πλήρες πακέτο αναρτήσεων, που είναι στάνταρντ στις κορυφαίες εκδόσεις και περιλαμβάνει αερόσουστες, ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς. Το αποτέλεσμα είναι -αν μη τι άλλο- χορταστικό στο δρόμο, τηρουμένων πάντοτε των αναλογιών για ένα τόσο βαρύ και ογκώδες όχημα. Η υπερβολή έχει την τιμητική της σε ένα αυτοκίνητο όπως είναι η 63S AMG, η οποία κυριολεκτικά βρυχάται στις διπλογκαζιές στα κατεβάσματα (ανέμελοι Αυστριακοί περιπατητές που απολάμβαναν το αλπικό τοπίο κοίταζαν γεμάτοι απορία), ενώ η «απλή» GLE με τον 2.1 ντίζελ τα καταφέρνει μια χαρά, αρκεί το ζητούμενο να μην είναι τα αστραπιαία προσπεράσματα._ Σ. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ GLE Coupe 350d GLE 250d GLE 500e PHEV

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.987κ.εκ. 2.143 2.996

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 258 ίπποι/3.400 σ.α.λ. 204/3.800 442*

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 620 Νm/1.600 σ.α.λ. 500/1.600 650*

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 9 σχέσεων Αυτόματο 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.900×2.003×1.731 χλστ. 4.819×1.935×1.796

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.915 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 2.260 κιλά 2.150 (2.075) 2.465

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7 δλ. 8,6 (8,6) 5,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 226 χλμ./ώρα 210 (210) 245

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,9 λίτρα/100 χλμ. 5,7 (5,4) 3,3

ΕΚΠΟΜΠH CO2 180 γρ./χλμ. 149 (140) 78

ΤΙΜΗ 93.900 ευρώ 80.500 (76.700) 92.600

*ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ

(ΔΙΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ