Mitsubishi Eclipse Cross Ice Event: Χορεύοντας στον πάγο!

Ελάτε μαζί μας μέχρι την Νορβηγία για για οδηγήσουμε σε παγωμένες επιφάνειες το νέο Mitsubishi Eclipse Cross, σε μία παρουσίαση λίγο διαφορετική και πιο “γλιστερή” από τα συνηθισμένα.

Διαβάσατε στο τεύχος Νοεμβρίου την πρώτη μας γνωριμία με το Eclipse Cross της Mitsubishi, όταν και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στο Τάνις, για το COTY 2018 αλλά και πάλι στο site μας, λίγο αργότερα, όταν επιστρέψαμε από την επίσημη παρουσίασή του, που πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη. Αυτή τη φορά η συνταγή ήταν “on the rocks”, με την Mitsubishi να έχει σχεδιάσει κάτι πολύ ωραίο και εντυπωσιακό και εμάς να το απολαμβάνουμε με το παραπάνω, αφού παρουσίαση πραγματοποιήθηκε ουσιαστικά μέσα στο διάσημο “Winter Rally School” του John Haugland!

Ας πάρουμε τα πράγματα λοιπόν από την αρχή τους. Σε περίπτωση που δεν έχετε ξαναδιαβάσει τις αναφορές μας σχετικά με το Mitsubishi Eclipse Cross, ο λόγος λοιπόν για ένα παγκόσμιο μοντέλο (πρώτη φορά για την εταιρεία λανσάρισμα στην Ευρώπη και όχι στην Ιαπωνία) το οποίο χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό την επόμενη ημέρα της ιαπωνικής εταιρείας. Παρά το γεγονός ότι ξελίχθηκε πριν από την απόκτηση της Mitsubishi από το γκρουπ της Nissan-Renault, εντούτοις καταφέρνει να διεκδικεί το μερίδιό του στην κατηγορία των C-segment SUV χωρίς να κονταροχτυπιέται με τα ετεροθαλή του αδέλφια, Qashqai και Kadjar, εξαιτίας της πιο ιδιαίτερης σχεδίασής του, στα πρότυπα των SUV Coupe. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος 4.405 χλστ., τοποθετείται μεταξύ του ASX και του κατά 26 εκ. μακρύτερου Outlander, με το οποίο όμως μοιράζονται το ίδιο πάτωμα. Τα δύο αυτά μοντέλα στην επόμενη γενιά τους θα διαφοροποιηθούν, έτσι ώστε με την περαιτέρω συρρίκνωση των διαστάσεων του ASX και την αύξηση του μεγέθους του Outlander η διαστρωμάτωση των SUV της Mitsubishi να είναι ακόμα πιο ξεκάθαρη.

Ανοίγοντας τις πόρτες τους, παρατηρείς αμέσως ότι οι επενδύσεις και το φινίρισμα είναι πολύ ποιοτικά (άλλο επίπεδο σε σχέση με το ASX για παράδειγμα), με τους ανθρώπους της εταιρείας να μας λένε συνεχώς και σε κάθε παρουσίαση... ότι στόχος τους είναι να καθιερωθεί η Mitsubishi στη συνείδηση του κοινού ως ένας ποιοτικός κατασκευαστής, χωρίς απαραίτητα να τους ενδιαφέρει η ταμπέλα του “Premium”, την οποία συναντάμε όλο και πιο συχνά και πολλές φορές, χωρίς αυτή να δικαιολογείται... Στο μέσο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη του infotainment την οποία θα θέλαμε πιο χρηστική, παρά το γεγονός ότι αυτή ελέγχεται και από ένα touch pad στην κεντρική κονσόλα, το οποίο συνήθως συναντάμε σε ακριβότερα μοντέλα. Άνετο στους χώρους, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες και πολύ πρακτικό το συρόμενο κατά 20 εκ. πίσω κάθισμα, με το χώρο αποσκευών αντίστοιχα να μεταβάλλεται από τα 341 στα 448 λίτρα. Ένσταση μόνο για τον διαθέσιμο χώρο πάνω από το κεφάλι των πίσω επιβατών και την μέτρια ορατότητα προς τα πίσω, εξαιτίας της κεκλιμένης οροφής.

Mitsubishi Eclipse CrossΠερνώντας στο κυρίως μενού αυτής της παρουσίασης, πρέπει να σημειώσουμε ότι ακόμη ένα χαρακτηριστικό του Eclipse Cross είναι το γεγονός ότι στην Mitsubishi επιμένουν στην τετρακίνηση, μέσα και από αυτήν τους την πρόταση στο C-segment SUV όντας μία εταιρεία που έχει μεγάλη ιστορία σε αυτόν τον τομέα αν αναλογιστεί κάποιος ότι το πρώτο τετρακίνητο όχημά της γεννήθηκε το 1936, έχει για κληρονομιά της μοντέλα όπως το Pajero, εξελιγμένα συστήματα τετρακίνησης αλλά και μεγάλη ιστορία στους αγώνες! Στα χιόνια και στους πάγους... λοιπόν, αλλά προσοχή, πάντα με ειδικό ελαστικό και μέσα στο απόλυτα ασφαλές περιβάλλον της πίστας όπου βρίσκεται η σχολή αγωνιστικής οδήγησης στο Gelio της Νορβηγίας, εκτιμήσαμε με παραπάνω το Super-All Control. Ο λόγος για το δανεισμένο -ως ένα επίπεδο- από το Lancer EVO, σύστημα το οποίο αποτελεί εγγύηση σε κάθε τύπου ολισθηρό “οδόστρωμα”, κατανέμοντας έξυπνα τη ροπή στους τέσσερις τροχούς για τη βέλτιστη πρόσφυση. Η σωστή και έξυπνη λειτουργία του λοιπόν σε συνδυασμό με το καλό στην αίσθηση και στην πράξη σύστημα διεύθυνσης του Eclipse Cross, έκαναν την παγωμένη μέρα μας, παραπάνω από διασκεδαστική... Απόλαυση!

Στο ίδιο μοτίβο και η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία σε αυτές τις -απόλυτα λευκές- συνθήκες έκρυψε την αδυναμία φιλτραρίσματος των μικροανωμαλιών της ασφάλτου που είχαμε σημειώσει στα δύο προηγούμενα άρθρα μας, αλλά και η απόδοση του νέου 1.500άρη βενζινοκινητήρα. Ο λόγος για ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με απόδοση 163 ίππων, με την γκάμα του μοντέλου να συμπληρώνεται από τον 2.2 DiD των 150 ίππων, με τα δυο τους διατίθενται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Σημειώστε εδώ ότι η βενζινοκίνητη έκδοση συνδυάζεται τόσο με κιβώτιο CVT όσο και με χειροκίνητο 6 σχέσεων (αποκλειστικά με το δικίνητο), ενώ η ντίζελ με το αυτόματο των 8 σχέσεων. Το συγκεκριμένο κιβώτιο μάλιστα, εφοδιάζεται με το Step Shift Control, στην ουσία 8 προεπιλεγμένες από τις άπειρες σχέσεις ενός CVT, έτσι που η λειτουργία να παραπέμπει σε συμβατικό κιβώτιο και να μην εμφανίζεται ο γνωστός ενοχλητικός θόρυβος... αλλά ένα αναμφίβολα πιο πολιτισμένο αποτέλεσμα σε σχέση με άλλα αυτόματα κιβώτια.

Mitsubishi Eclipse CrossΣτην ηρεμία και την ομαλότητα που χρειάζεται η οδήγηση στους πάγους, ακόμη και όταν βρίσκεσαι στον ιδανικό χώρο, εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο την ομοιογένεια του νέου κινητήρα με την μέγιστη ροπή των 250 Nm να εμφανίζεται από 1.800 και έως τις 4.500 σ.α.λ. αλλά και την καλή απόκριση στο γκάζι η οποία μας έκανε να σκεφτόμαστε και το μέλλον, αφού σύντομα θα δούμε από τη εταιρεία και τον συνδυασμό τετρακίνησης - ηλεκτροκίνησης, με την απόκριση τότε, όπως καταλαβαίνετε, να αγγίζει το τέλειο. Είμαστε και στην Νορβηγία άλλωστε, όπου τα ηλεκτρικά αντιμετωπίζονται όπως τους αξίζει από το κράτος και φυσικά κυριαρχούν, σε μία χώρα που χωρίς υπερβολή λειτουργεί ιδανικά και σε αυτές τις συνθήκες παγωνιάς...

Mitsubishi Eclipse CrossΤο Mitsubishi Eclipse Cross το περιμένουμε στα τέλη Φεβρουαρίου στην χώρα μας ενώ τις τιμές του θα τις μάθουμε κάπου στα μέσα του μήνα, όπου και η παρουσίαση, που ετοιμάζει η ελληνική αντιπροσωπεία, για τον ελληνικό ειδικό τύπο, με την οδήγηση πλέον του μοντέλου στους δρόμους μας._Μ. Σαλ.

Mitsubishi Eclipse Cross

 

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου