Το Stout Scarab παρουσιάστηκε το 1936 αποτελώντας το πρώτο MPV μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Ένα από τα ελάχιστα διασωθέντα αντίτυπα του εντυπωσιακού Stout Scarab θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά ενώπιον του κοινού στο φετινό Concours d’Elegance που θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του επόμενου κιόλας μήνα στο Hampton Court Palace. Το art deco σε επίπεδο σχεδιαστικής σύλληψης Scarab ήταν το πνευματικό παιδί του δημοσιογράφου και μηχανικού William Bushnell Stout, ο οποίος άντλησε την έμπνευσή του προκειμένου να κατασκευάσει το πρώτο MPV μοντέλο στην ιστορία της αυτοκίνησης από το εξίσου πρωτοποριακό Dymaxion του συγγραφέα, αρχιτέκτονα και σχεδιαστή, Buckminster Fuller.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’30, τα περισσότερα αυτοκίνητα αποτελούνταν από ανεξάρτητο πλαίσιο στο οποίο εδράζονταν το αμάξωμα. Κατά τη συνήθη τακτική της επχοής, ο κινητήρας ήταν εγκατεστημένος κατά το διαμήκη άξονα του οχήματος, πίσω από τον εμπρός άξονα, μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αντίθετα, ο σχεδιασμός του Scarab «εξαφάνισε» το πλαίσιο και τον άξονα κίνησης, δημιουργώντας ένα πολύ χαμηλό και επίπεδο δάπεδο για το εσωτερικό. Συν τοις άλλοις, χρησιμοποιώντας μια ενιαία δομή αμαξώματος, έχει εγκατεστημένο έναν V8 κινητήρα κινητήρα της Ford στο πίσω μέρος του οχήματος. Το Stout, ένα όχημα με βάρος κάτω των 1.400 κιλών, δεν ήταν παρά ένα κινητό γραφείο πάνω σε τέσσερις τροχούς, διαθέτοντας ένα μετακινούμενο τραπέζι στο εσωτερικό του και μια δεύτερη σειρά καθισμάτων που μπορούσε να περιστραφεί κατά 180 μοίρες ώστε να «κοιτά» την οπίσθια.

Stout Scarab

Δυστυχώς για το Stout, ο μεγάλος χρόνος που μεσολάβησε για την κατασκευή κάθε αντιτύπου, αλλά κυρίως η τσουχτερή τιμή του (5.000 δολάρια το 1936, δηλαδή σχεδόν 100.000 δολάρια με τα σημερινά δεδομένα) είχε ως αποτέλεσμα η φουτουριστική για την εποχή ιδέα του William Bushnell Stout να μην «περπατήσει» εμπορικά με συνέπεια το δρόμο της εξόδου από την υποτυπώδη γραμμή παραγωγής της Stout Motor Company να δουν μόλις 9 αντίτυπά του.

Το εικονιζόμενο, το οποίο θα δώσει βροντερό «παρών» στο φετινό Concours d’Elegance, συνοδεύεται από εντυπωσιακές ιστορίες. Σύμφωνα με επίσημες καταγραφές, στο ευρύχωρο εσωτερικό του πραγματοποιήθηκε μια από τις ελάχιστες συναντήσεις ανάμεσα στο στρατηγό Dwight Eisenhower και τον Charles de Gaulle κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Καθ 'όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50, το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε από έναν ιδιοκτήτη τσίρκου ως μεταφορέα… μαϊμούδων κατά τη διάρκεια των περιοδειών του. Στη συνέχεια, το εν λόγω Stout Scarab πωλήθηκε σ’ έναν Γάλλο σχεδιαστή, ο οποίος το είχε «εγκαταστήσει» σε κάποιο μουσείο στο Reims. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες του οχήματος προχώρησαν το 2001 στην πλήρη «αναγέννησή» του διατηρώντας μέχρι και σήμερα την σπάνια αυτή κατασκευή σε άριστη κατάσταση._Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά