11 Σεπ 2018

Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.0 T-GDI

To Kona αποτελεί την πιο πρόσφατη απόπειρα της Hyundai στην κατηγορία των SUV και, μάλιστα, την πιο ολοκληρωμένη. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Ανατρέχοντας γρήγορα σε έναν κατάλογο με όλα τα εργοστάσια, φαίνεται πως πλέον όλοι οι κατασκευαστές με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εκπροσωπούνται στην κατηγορία των SUV. Οι περισσότεροι δε ειδικότερα στη μικρότερη, αυτήν των κόμπακτ. Η πιο πρόσφατη έλευση μας ήρθε εξ Ανατολών, και συγκεκριμένα από τη Hyundai, η οποία με το Kona, που έρχεται να πλαισιώσει το μεσαίο Tuscon και το μεγαλύτερο Santa Fe, ολοκληρώνει τη δράση της στο χώρο των ψηλωμένων. Τουλάχιστον προσώρας, αφού το εργοστάσιο έχει ανακοινώσει πως, με στόχο να γίνει ο μεγαλύτερος Ασιάτης κατασκευαστής στην Ευρώπη, μέχρι το 2021 θα λανσάρει τριάντα νέα μοντέλα και, προφανώς, ανάμεσά τους θα δούμε πολλά SUV ακόμα. To Kona αποτελεί το θεμέλιο λίθο αυτού του μεγαλεπήβολου σχεδίου, κάτι που σημαίνει ότι συνολικά πρόκειται για ένα εντελώς νέο concept, και όχι για κάποια παραλλαγή. Αυτό προκύπτει ήδη από την εμφάνισή του, που κατά γενική ομολογία αρέσει, και επιπλέον δεν παραπέμπει σε κάποιο από τα μικρότερα χάτσμπακ της εταιρείας, όπως συμβαίνει με αρκετά B-SUV. Προσθέστε ότι βασίζεται σε πλατφόρμα που μπορεί να «σηκώσει» τόσο προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες, αλλά και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, και ορίστε μια έκδοση που δείχνει ικανή να αποτελέσει μια ανεξάρτητη πρόταση στο χώρο, αντί μιας εναλλακτικής που ενδεχομένως να έκλεβε πωλήσεις από ένα σουπερμίνι του εργοστασίου.

Για αρχή η γκάμα περιλαμβάνει δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Από πλευράς βενζίνης, πρόκειται για τον T-GDI του 1,0 λίτρου με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 120 ίππους και αυτόν των 1,6 λίτρων με 177 ίππους, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Άμεσα θα δούμε και τον νέας γενιάς 1.600άρη ντίζελ, που θα διατίθεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (προσθιοκίνητο, 115 ίπποι) ή με το αυτόματο 7-DCT στις τετρακίνητες εκδόσεις (136 ίπποι), οι οποίες συγκριτικά με τις προσθιοκίνητες θα εξοπλίζονται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αντί του ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Η επαφή μας με το Kona ξεκινάει με τη μικρότερη βενζινοκίνητη και προσθιοκίνητη έκδοση, η οποία λογικά στην αγορά μας θα αποτελέσει και τη συνηθέστερη επιλογή.

Προοδευτικό

Λαμβάνοντας υπόψη πως τα άλλα δύο SUV της Hyundai μετρούν χρόνια στις κατά τόπους αγορές, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο σχεδιασμός του Kona δεν παραπέμπει σε εκείνα. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο σχήμα, που μάλιστα εντυπωσιάζει. Τα μεγάλα μετατρόχια ήδη βοηθούν στο να σχηματιστεί μια σπορτίφ εικόνα, η οποία ενισχύεται από τις συνολικά έντονες γραμμές. Ωστόσο, η ταυτότητά του ορίζεται από τα λεπτά LED στις άκρες του καπό, που συμπληρώνονται από τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα, σε συνδυασμό με τη μάσκα Cascading, που θα δούμε και σε άλλα μοντέλα της Hyundai. Τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά στα πλαϊνά του αμαξώματος (στην πλουσιότερη έκδοση), πέραν της χρηστικής λειτουργίας τους, ενισχύουν το χαρακτήρα του μοντέλου, που αναμφίβολα χαρακτηρίζεται SUV, και όχι... ίσως crossover, πολυχρηστικό ή κάτι παρεμφερές.

Εντός, η εικόνα είναι αισθητά πιο ήρεμη, αφού, πάντα ανάλογα με την έκδοση, κατά κύριο λόγο οι ζώνες (σ.σ.: ίδιο χρώμα με αυτό του αμαξώματος) και κάποιες ελάχιστες λεπτομέρειες, όπως οι ραφές στην επένδυση του τιμονιού και στα καθίσματα ή το πλαίσιο των αεραγωγών, «σπάνε» τη μονοχρωμία των επενδύσεων. Συνολικά το ταμπλό δε φέρνει κάτι νέο αναφορικά τόσο με τη σχεδίασή του όσο και με τα υλικά, που δεν ξεφεύγουν από τα κορεατικά πρότυπα, τα οποία θέλουν σκληρά και λεπτά πλαστικά μεν, με πολύ καλή συναρμογή δε. Τις... ανάγκες της εποχής εξυπηρετεί μία οθόνη αφής 7 ιντσών (4΄΄ στη βασική έκδοση), που ενσωματώνει τις λειτουργίες πλοήγησης, μέσων και συνδεσιμότητας, υποστηρίζοντας τα Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα διατίθεται με 7ετή δωρεάν συνδρομή LIVE Services, προσφέροντας ενημερωμένες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τον καιρό, την κίνηση, τις κάμερες ταχύτητας (όπου επιτρέπεται) και on-line αναζητήσεις για διάφορα σημεία ενδιαφέροντος.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, με μήκος 4.165 χλστ. και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.600 χλστ., το Kona αποδεικνύεται φιλόξενο για τέσσερις επιβάτες, όπως και για τις αποσκευές τους, που θα βολευτούν στο πορτ μπαγκάζ των 361 λίτρων. Ο χώρος του τελευταίου βέβαια μπορεί να φτάσει τα 1.143 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, που διαιρούνται σε αναλογία 60/40. Ανάλογα με την έκδοση, ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει ακόμα και head-up display (για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας), σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, θερμαινόμενα και εξαεριζόμενα καθίσματα, καθώς και ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας και απόδοσης της Krell, την οποία πρόσφατα εξαγόρασε ο όμιλος της Hyundai.

Το ζητούμενο

Η πλατφόρμα που επέλεξε η Hyundai για το Κona είναι αυτή του μεσαίου i40. Ως εκ τούτου, το κορεατικό B-SUV εξοπλίζεται με το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων SmartSense, το οποίο περιλαμβάνει αποφυγή πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλών σημείων και κόπωσης οδηγού, καθώς και αυτόματη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι το Kona μπορεί να εξοπλίζεται με όλα τα παραπάνω, αλλά ταυτόχρονα να κρατάει το βάρος του στα 1.233 κιλά, χάρη στην κατά 51% χρήση χάλυβα για την παραγωγή του. Ο χάλυβας... βρίσκεται και πίσω από την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος, που, σε συνδυασμό με τις διαστάσεις μεταξονίων και μετατροχίου, αμέσως δείχνει να πατά «γερά» στο δρόμο. Η ανάρτηση δεν είναι τόσο σφιχτή όσο σε προϊδεάζει η σπορτίφ εικόνα του μοντέλου -αν και εκ του αποτελέσματος δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις- και σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι, παρά και τους 120 ίππους του 1.000άρη 3κύλινδρου κινητήρα, οι προδιαγραφές συνολικά είναι πιο ήπιες. Αυτό είναι κάτι που αρχικά εισπράττεις από το ελαφρύ τιμόνι, που, ενώ στην πόλη είναι απόλυτα καλοδεχούμενο, εκτός υπολείπεται κάπως αναφορικά με το επίπεδο πληροφόρησης, αλλά και από την κλιμάκωση των σχέσεων. Πρακτικά το 6άρι κιβώτιο είναι αρκετά μακρύ, κάτι που σημαίνει ότι στις μεν χαμηλές ταχύτητες δεν είναι λίγες οι φορές που χρειάζεται να κινείσαι με «μία κάτω», ενώ στα περισσότερα χιλιόμετρα, και δη στις εξόδους των στροφών, ακόμα και έχοντας κατεβάσει, δεν μπορεί να βοηθήσει τον κινητήρα, που ξυπνάει λίγο πριν από τις 2.000 σ.α.λ., να βγάλει άμεσα τη δύναμή του στους τροχούς. Έτσι, με δεδομένη μια υποστροφική τάση, μετά το αρχικό «άσε» ο οδηγός δεν έχει στη διάθεσή του όση δύναμη απαιτείται για μια ταχύτερη έξοδο, και τελικά καλύτερα είναι να επιλέξει το ρυθμό που προκύπτει από την κεκτημένη ταχύτητα. Από την άλλη, σε ανοιχτό δρόμο (σ.σ.: όπου θα σημειώσουμε πως τα ελαστικά Naxen του αυτοκινήτου της δοκιμής μετέφεραν θόρυβο από την κύλιση), το Kona θα ταξιδέψει πολύ άνετα, με πολύ καλό επίπεδο απόσβεσης από την ανάρτησή του, και με τον 1.000άρη να μη δείχνει να ζορίζεται, παρά μόνο στην περίπτωση που χρειαστεί να προσπεράσει κανείς σε αρκετά ανηφορική διαδρομή. Εκεί ο οδηγός θα χρειαστεί να κατεβάσει ακόμα και δύο σχέσεις στο σαφές σε κούμπωμα κιβώτιο.

Εμπόλεμη ζώνη

Κάνοντας λόγο συνολικά για την ένταξη του Kona στην κατηγορία των B-SUV, το εύκολο είναι να πει κανείς πως αμέσως θα ξεχωρίσει χάρη στις τετρακίνητες εκδόσεις του. Ειδικότερα, ωστόσο, μιλώντας για την προσθιοκίνητη έκδοση αυτών των σελίδων, ο δρόμος της δε θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Άλλωστε, δεν είναι το πρώτο ούτε το τελευταίο που κάτω από το καπό του κρύβει έναν 3κύλινδρο τελευταίας τεχνολογίας με απόδοση που μέχρι πριν από λίγα χρόνια περιοριζόταν στη σφαίρα της φαντασίας, όπως δεν είναι και το μοναδικό που αντεπεξέρχεται σε κάθε επιμέρους τομέα ικανοποιητικά. Η αυξημένη ζήτηση έχει φέρει πολυκοσμία στην κατηγορία, κάτι που σημαίνει ότι η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει το ρόλο της στην τελική επιλογή. Εν προκειμένω, το Kona παίζει με ατού τον εξοπλισμό του ανάλογα με την έκδοση ή και την εμφάνισή του σε σχέση με το γούστο, χωρίς να μπορεί να προεξοφλήσει το αποτέλεσμα απέναντι σε μοντέλα που διακρίνονται ξεκάθαρα σε τομείς όπως αυτόν της ποιότητας ή της οδικής συμπεριφοράς.


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ Σε τρεις εκδόσεις διατίθεται το Hyundai Kona, με την τιμή για τη βασική Style να έχει οριστεί στα 16.590 ευρώ. Στα στάνταρντ του μοντέλου περιλαμβάνονται έξι αερόσακοι, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων SmartSense (αποφυγή πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλών σημείων και κόπωσης οδηγού, αυτόματη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων), αλλά όχι το αυτόματο φρενάρισμα, που χρεώνεται 360 ευρώ σε οποιαδήποτε έκδοση. Επιπλέον, η βασική έκδοση έρχεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ράγες οροφής κ.ά., όπως και με οθόνη 4 ιντσών. Για τη μεγαλύτερη οθόνη, όπως και για αυτόματο κλιματισμό, θα πρέπει κανείς να «ανέβει» στη μεσαία έκδοση, την Premium (17.590 ευρώ), που επιπλέον διαθέτει bluetooth με αναγνώριση φωνής, αλλά και σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay κ.ά. Η «δική μας» Dinstictive των 19.690 ευρώ μεταξύ άλλων περιλάμβανε επιπλέον σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου και διερχόμενων οχημάτων κατά την όπισθεν, ηλ. αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, πλαϊνά προστατευτικά κ.ά.


ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ /ΑΝΕΣΗ /ΤΙΜΗ ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ ΜΑΚΡΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ


ΦΩTΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Kona
Ετικέτες: