top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: Opel Mokka CDTi ecoflex FWD Auto

Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του Opel Mokka με τον νέο κινητήρα των 1.600 κ.εκ. διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Μέχρι πριν από λίγο καιρό, ένα από τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει το Mokka στην κατηγορία των πετρελαιοκινητήρων εντοπιζόταν στην κινητήρια μονάδα, η οποία και εμφάνιζε σημαντικές παθογένειες ειδικά σε άμεση σύγκριση με σαφώς πιο σύγχρονα σύνολα. Ο 1.700άρης πέρασε στην ιστορία και τη θέση του πήρε ο νέος αλουμινένιος των 1.600 κ.εκ. και απόδοσης 136 ίππων, που σε όποιο αμάξωμα και αν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δεν κρύψαμε ότι μας ικανοποίησε. Αυτή τη φορά, είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε το αλουμινένιο σύνολο στην έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Κάπου εδώ, αξίζει να σας θυμίσουμε ότι το Mokka εφοδιάζεται μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 136 ίππων, και όχι στην παραλλαγή των 110 ίππων.

Φυσικά, το Mokka μόνο άγνωστο δεν είναι σε μας, αφού κατά καιρούς έχουμε οδηγήσει διάφορες εκδόσεις του. Αναμφίβολα, η τελευταία με τον νέο πετρελαιοκινητήρα ήταν και η πιο ενδιαφέρουσα, τόσο για τις αξιοπρεπείς επιδόσεις, όσο φυσικά και για τις χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Στην περίπτωση μας, το αυτόματο κιβώτιο μοιάζει για κάποιους ως ιδανική περίπτωση για ένα αυτοκίνητο του είδους. Όμως, από την πρώτη επαφή παρατηρείς ότι υπάρχει μία γενικότερη καθυστέρηση στη λειτουργία του ακόμα και στην αυτόματη επιλογή, όταν επιθυμείς να κατεβάσεις σχέση κάνοντας χρήση του kickdown. Παράλληλα, στη χειροκίνητη επιλογή μπορεί η αίσθηση να βελτιώνεται σημαντικά, αλλά ιδιαίτερα άβολη είναι η χρήση του κιβωτίου, αφού η επιλογή των σχέσεων γίνεται μέσω ενός κουμπιού στο πάνω μέρος του επιλογέα. Λύση όχι ιδιαίτερα εργονομική. Πάντως, σε σχέση με την χειροκίνητη εκδοχή του Mokka με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει η δυνατότητα μέτρησης του συγκεκριμένου συνόλου σε Mokka με κίνηση στους εμπρός τροχούς) είναι αξιοσημείωτο ότι οι επιδόσεις είναι ελαφρώς καλύτερες, ενώ αντίστοιχες είναι οι τιμές κατανάλωσης, αφού απαιτούνται 7,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Από εκεί και πέρα, τα στοιχεία που διακρίνουν τις υπόλοιπες εκδόσεις του Mokka τα συναντάμε φυσιολογικά και εδώ, με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να παίζει το ρόλο της στην άνετη μεταφορά των επιβαίνοντων και την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, αλλά έχοντας το αντίστοιχο τίμημα στην οδική συμπεριφορά. Οι κλίσεις είναι έντονες, ενώ δεν θα λείψουν και οι τάσεις υποστροφής αν το παρακάνει ο οδηγός. Παρόλα αυτά, παραμένει το ίδιο φιλικό ενώ εύκολα ελεγχόμενες είναι οι όποιες τάσεις, αρκεί να συνηθίσεις τη λειτουργία του κιβωτίου και μη βρεθείς χωρίς ισχύ τη στιγμή που αυτή είναι απαραίτητη.

Η αυτόματη έκδοση του πετρελαιοκίνητου Mokka των 136 ίππων διατίθεται μόνο στην έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με δύο επίπεδα εξοπλισμού. Η βασική (Edition) ξεκινάει από τις 25.400 ευρώ, ενώ η πιο πλούσια (Cosmo) από τα 27.300._4Τ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/3.500-4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 32,6 χλγμ./2.000 σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δλ.*

50-80 χλμ./ώρα με 3η: 3,5 δλ.*

80-110 χλμ./ώρα με 4η: 5,7 δλ.*

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η: 6,4/7,8 δλ.*

120-0: 59,2 μ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 187 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4 λίτρα/100 χλμ.*

CO2: 134 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 25.400 ευρώ (βασική έκδοση)

*Μετρήσεις 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ