01 Απρ 2019

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Η ιαπωνική εταιρεία βάλθηκε να αποδείξει πως το ντίζελ δεν είναι μονόδρομος στο segment B όταν το ζητούμενο στην αρένα του είδους είναι η οικονομία καυσίμου.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Υπάρχουν δύο δρόμοι προκειμένου ένας κατασκευαστής να «δημιουργήσει» ένα οικονομικό σε κατανάλωση σούπερ μινι. Ο πρώτος έχει να κάνει με την υιοθέτηση ενός κινητήρα ντίζελ χαμηλού-μεσαίου κυβισμού που κατά τεκμήριο θα εξασφαλίσει στο δυνητικό αγοραστή αραιές επισκέψεις στα κατά τόπους πρατήρια. Και ο δεύτερος, σαφώς πιο δύσκολος, με την εγκατάσταση κάτω από το εμπρός καπό ενός «λιτού» βενζινοκινητήρα, και μάλιστα ατμοσφαιρικού, που θα έχει στο πλευρό του ένα προηγμένο, όχι όμως και περίπλοκο, σύστημα εξοικονόμησης της ενέργειας. Στοιχείο που στην περίπτωσή μας συνοδεύεται από κάτι εξίσου σημαντικό: ένα αμάξωμα με περιορισμένο βάρος. Αυτόν τον δύσκολο, ομολογουμένως, δρόμο διάλεξαν οι άνθρωποι της Suzuki εξοπλίζοντας το γνωστό και αποκλειστικά 5θυρο Swift των μόλις 850 έως και 900 κιλών (ανάλογα με τον εξοπλισμό) μ’ έναν 1.200άρη κινητήρα με φυσική αναπνοή που συνοδεύεται από ένα μικρο-υβριδικό (ή αλλιώς, ήπια υβριδικό) σύστημα κίνησης με την ονομασία Smart Hybrid Vehicle System (SHVS).

Επί της ουσίας, ο γνωστός 1.200άρης Dualjet κινητήρας βενζίνης των 90 ίππων και 120 Nm συνοδεύεται για την περίσταση από έναν εναλλακτή, ή αλλιώς, από μια γεννήτρια/μίζα, η οποία λειτουργεί ως γεννήτρια αποθηκεύοντας τη χαμένη κατά την πέδηση ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθιού, αλλά και ως κινητήρια μονάδα, παρέχοντας με το «στιβαρό» πάτημα του δεξιού πεντάλ στο θερμικό σύνολο των Ιαπώνων επιπλέον ισχύ 2,3 kW (περίπου 3 ίππους) και ροπή της τάξης των 50 Nm. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα σύστημα που έρχεται να ενισχύσει την ήδη πολύ καλή απόκριση του «βασικού» κινητήριου συνόλου μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση, ειδικά στις εκκινήσεις. Στην πράξη, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο οδηγός πολύ δύσκολα θα καταλάβει την παρέμβαση του SHVS - εκτός κι αν κοιτάξει τη σχετική οθόνη στον πίνακα οργάνων - ενώ εξίσου διακριτική και αθόρυβη είναι η συνεισφορά του και στα αλλεπάλληλα σβήσε/άναψε του 4κύλινδρου συνόλου μέσα στην πόλη.

Πόσο «καίει»; Σε αστικό περιβάλλον, η ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου της προσθιοκίνητης έκδοσης Hybrid της δοκιμής μας (σ.σ.: διατίθεται και σε τετρακίνητη εκδοχή) βρίσκεται διαρκώς πέριξ της τιμής «6», και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία και συμβιβασμούς, ενώ τα 5,5 λίτ./100 χλμ. είναι μία απόλυτα εφικτή τιμή μέσης κατανάλωσης όταν επιχειρήσει κανείς να «ρολάρει» εκτός πόλης κινούμενος με αξιοπρεπείς, έως και σβέλτους, ρυθμούς. Εδώ, το χαμηλό βάρος της κατασκευής, και ιδιαίτερα εκείνου του νέου πλαισίου Heartect της Suzuki, αλλά και η σοφή επιλογή στην κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με την πολύ καλή αίσθηση, παίζουν τον δικό τους, καθοριστικό ρόλο ώστε οι απαιτήσεις του ήπια υβριδικού Suzuki Swift 1.2 σε καύσιμο να διατηρηθούν σε επίπεδα που συνήθως συναντά κανείς σε πετρελαιοκίνητα σούπερ μινι μοντέλα της αγοράς. Κι αυτό είναι σίγουρα μια σημαντική επιτυχία για τους Ιάπωνες και συνάμα ένας καλός λόγος για τον καταναλωτή ώστε να εντάξει στη λίστα των επιλογών του τη συγκεκριμένη έκδοση. Πολλώ δε μάλλον με δεδομένη την κριτική που ευρέως ασκείται σήμερα - δικαίως ή αδίκως - στην πετρελαιοκίνηση.

Από εκεί και πέρα, το Suzuki Swift 1.2 Hybrid παραμένει ακριβώς όπως το ξέραμε. Κατ’ αρχήν, πρόκειται για ένα ευχάριστο… και απροβλημάτιστο οδηγικά αυτοκίνητο με συμπεριφορά που δεν προβληματίζει σε καμία των περιπτώσεων. Η ανάρτησή του, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί σφικτή, κάνει καλά τη δουλειά της και σε άνεση, παρά το γεγονός ότι θα «θορυβήσει» όταν οι τροχοί του αυτοκινήτου περάσουν πάνω από τις ουκ ολίγες έντονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το τιμόνι είναι σαφές, οι κλίσεις περιορισμένες, ενώ απροβλημάτιστα αποδεικνύονται και τα φρένα. Η μοναδική μας ένσταση κατά την οδήγηση έχει να κάνει με το υπερ-ευαίσθητο σύστημα Dual Sensor Brake Support, το οποίο ενεργοποιείται αρχικά μέσω ενός έντονου ηχητικού σήματος σχεδόν κάθε φορά που ο οδηγός πλησιάσει με σχετική ταχύτητα κάποιο ακινητοποιημένο όχημα εμπρός του. Μικρό το κακό όμως, μιας και οι Ιάπωνες προσφέρουν την επιλογή ρύθμισης της ευαισθησίας του.

Το ατμοσφαιρικό Suzuki Swift 1.2 διατίθεται στη χώρα μας σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, αμφότερες μάλιστα με ή χωρίς το Smart Hybrid Vehicle System. Η έκδοση GL του «απλού» προσθιοκίνητου Swift 1.2 κοστίζει 11.830 ευρώ και η πιο πλούσια GL+ επιπλέον 1.000 ευρώ. Η δε τετρακίνητη GL+ τιμολογείται στα 14.330 ευρώ, την ώρα που οι υβριδικές με κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού της γκάμας (GLX) με κόστος 15.230 και 16.750 ευρώ, αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός σε αυτή την περίπτωση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, οθόνη αφής µε smartphone linkage και κάµερα οπισθοπορείας, φώτα ημέρας και προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, Dual Sensor Brake Support και Radar Brake Support, καθώς και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών._Χ.Α.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας > 4κύλινδρος, 16 βαλβίδες Κυβισμός > 1.242 κ.εκ. Μέγ. Ισχύς > 90 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μέγ. Ροπή > 120 Nm/4.400 σ.α.λ. Κιβώτιο > Χειροκίνητο 5 σχέσεων Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) > 3.84x1.735x1.495 χλστ. Μεταξόνιο > 2.450 χλστ. Βάρος > 850-900 κιλά 0-100 χλμ./ώρα > 11,9 δλ. Τελική ταχύτητα > 180 χλμ./ώρα Εκπομπή CO2 > 94 gr./χλμ.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid
  • Suzuki Swift 1.2 Hybrid