30 Απρ 2019

Fiat 500X 1.3 150 PS DCT: Προσθήκες ουσίας

Μπορεί η ανανέωση στην εμφάνιση του Fiat 500X να είναι επιδερμική, αλλά η ουσία κρύβεται στο νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα Firefly 1.3 των 150 ίππων, που συνδυάζεται με το DCT των 6 σχέσεων.

Έχουν περάσει ήδη πέντε χρόνια από την παρουσίασή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι το 500X εξακολουθεί να έχει ξεχωριστή εμφάνιση, χωρίς να δείχνει γερασμένο. Παρ’ όλα αυτά, πρόσφατα δέχθηκε μια μικρή αισθητική ανανέωση, προσπαθώντας και αυτό με τη σειρά του να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι στην πλέον ανερχόμενη κατηγορία των crossover, αυτήν των B-SUV, ενώ εφοδιάστηκε και με τη νέα γενιά κινητήρων Firefly, οι οποίοι δείχνουν να ταιριάζουν πολύ με το σύνολο. Δοκιμάζουμε τον «μεγάλο», 4κύλινδρο τούρμπο 1.3 των 150 ίππων, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων, συνδυασμός που αποδεικνύει ότι αλλού, σε κάτι πιο σημαντικό από την εμφάνιση, βρίσκεται η ουσία της ανανέωσης του μοντέλου.

Έμφαση στον εξοπλισμό

Μετά το τελευταίο facelift, ανασχεδιάστηκε το σχήμα των εμπρός και των πίσω προφυλακτήρων στην έκδοση Urban, ενώ σμιλεύτηκε εκείνο των φωτιστικών σωμάτων (full LED εμπρός και LED πίσω) σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων των Cross (όπως αυτή της δοκιμής μας) και City Cross. Στο εσωτερικό, προσέχεις τον ανανεωμένο σε γραφικά πίνακα οργάνων και το νέας σχεδίασης -πιο λεπτό- τιμόνι, που διαθέτει νέα δερμάτινη επένδυση και με το οποίο παρέχεται άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τη λογική των τριών κυκλικών τομέων (κύριο χαρακτηριστικό της οικογένειας των «500»), με τα δύο ακριανά τμήματα να φιλοξενούν τους αναλογικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ η κεντρική ψηφιακή οθόνη TFT των 3,5 ιντσών προσφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες με έναν απλό και ευανάγνωστο τρόπο. Μεγάλη σημασία δόθηκε και στην ενίσχυση του εξοπλισμού ασφάλειας και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Πλέον, περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων μεταξύ άλλων τα Traffic Sign Recognition, Speed Advisor, Lane Assist (λειτουργεί από 60 έως 180 χλμ./ώρα) και προαιρετικά τα Safety Distance Manager (με ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα), Autonomous Emergency Brake, Blind Spot Alert και Rear Cross Path Detection.

Το ανανεωμένο Fiat 500X υιοθετεί το νέο σύστημα διασύνδεσης Uconnect 7 HD Live Stream. Η νέα γενιά του συστήματος, με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών, διαθέτει σύστημα bluetooth, audio streaming, ανάγνωση μηνυμάτων και λειτουργία αναγνώρισης φωνής, θύρες AUX και USB, καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Διαθέσιμα είναι παράλληλα η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πλοήγησης TomTom 3D, ενώ οι χρήστες με τη δωρεάν εφαρμογή UconnectTM LIVE μπορούν να ακούν μουσική μέσω των Deezer και TuneIn, να διαβάζουν ειδήσεις μέσω του Reuters, αλλά και να είναι σε επικοινωνία με τους φίλους τους μέσω του Facebook και του Twitter. Τερτίπια της εποχής, αλλά, καλώς ή κακώς, όλα αυτά τα αναζητά μανιωδώς πλέον το αγοραστικό κοινό.

Του ταίριαξε γάντι

Όλα τα παραπάνω σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν την είδηση του ανανεωμένου μοντέλου. Αυτή κρύβεται κάτω από το καπό, όπου βρίσκεται η νέα γενιά κινητήρων βενζίνης Firefly. Ο λόγος για τον νέο 3κύλινδρο 1.000άρη, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και ροπή 190 Nm, και για τον επίσης νέο 4κύλινδρο 1.300άρη με απόδοση 150 ίππων και ροπή 270 Nm, αυτόν της δοκιμής μας. Σημειώστε εδώ ότι και τα δύο μοτέρ πληρούν το νέο περιβαλλοντικό «κανονισμό» Euro 6d-TEMP, διαθέτοντας φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Η νέα οικογένεια κινητήρων βασίζεται σε μια στρατηγική μονάδας κυλίνδρων (0,33 λίτρων) που εγγυάται συνέργειες όσον αφορά την ανάπτυξη και την επικύρωση των ρευστοδυναμικών, της καύσης και των εξαρτημάτων. Είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το μπλοκ της 3κύλινδρης έκδοσης ζυγίζει μόλις 93 κιλά.

Ιδιαίτερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης, ενώ και η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους. Ακόμα μία πρωτοπορία των νέων κινητήρων είναι η παρουσίαση της τρίτης γενιάς του συστήματος MultiAir, το οποίο βελτιστοποιεί περαιτέρω την απόδοση της καύσης μέσω του ελέγχου του χρονισμού-βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης, με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Οδηγώντας το 1.3 των 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των 6 σχέσεων, παρατηρείς αμέσως την εξαιρετική ροπή του αυτοκινήτου, κυρίως από τις 2.500 σ.α.λ. και πάνω, έως τις 5.800 σ.α.λ. Ταυτόχρονα, η λειτουργία του είναι αρκετά αθόρυβη, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνδυάζεται ιδανικά με το μοτέρ, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται ομαλά και όσο άμεσα θέλαμε, τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα.

Στην πόλη σου λύνει τα χέρια, λειτουργώντας ως αγχολυτικό σύνολο, ενώ αν προσέξεις καταφέρνεις να συγκρατήσεις σχετικά χαμηλά και την κατανάλωση, κοντά στα 8 λίτρα. Βέβαια, αν το πιέσεις, τα 10 λίτρα/100 χλμ. έρχονται και ξεπερνιούνται εύκολα, κάτι που είχαμε σημειώσει και από τη γνωριμία μας μαζί του, στο Τορίνο. Στον ίδιο, υψηλό ρυθμό εμφανίζονται και οι κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς όμως αυτές να είναι ενοχλητικές, ούτε βέβαια να δικαιολογούνται από την απόσταση των 157 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, που άλλωστε του χαρίζουν κάποιες παραπάνω off-road δυνατότητες. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτές, χωρίς όμως το 500Χ να κουράζει στις εκτός δρόμου διαδρομές ή στις κακοτεχνίες της ασφάλτου, ενώ σαφέστατα θα θέλαμε ένα λίγο πιο συμμετοχικό σύστημα διεύθυνσης, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει εξαιρετικές επιδόσεις. Σημειώστε ενδεικτικά ότι στο Ακραίφνιο, και χωρίς να απενεργοποιείται το σύστημα ευστάθειας, έκανε με άνεση το «0-100» σε 8,6 δλ., ενώ κάλυψε τα 400 μέτρα σε 16,3 και το χιλιόμετρο σε 30 δλ., με τα φρένα (αεριζομένοι δίσκοι εμπρός - δίσκοι πίσω) να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και να ακινητοποιούν το αυτοκίνητο σε 58,7 μέτρα από τα 120 χλμ./ώρα.

Κινητήρας και κιβώτιο το άλλαξαν!

Χαιρόμαστε να οδηγούμε ανανεωμένα αυτοκίνητα, όπου τα εργοστάσιά τους προχώρησαν σε κινήσεις ουσίας, οι οποίες πραγματικά βελτιώνουν αισθητά το σύνολο. Το συγκεκριμένο Fiat 500X έχει στη φαρέτρα του ένα «γεμάτο» 4κύλινδρο μοτέρ 150 ίππων και ένα εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 6 σχέσεων, ικανά να το μετατρέψουν σε έναν υπολογίσιμο αντίπαλο, στο μέτωπο των B-SUV αλλά και όλων των crossover γενικότερα. Κερασάκι στην τούρτα η καλή τιμή, σε συνάρτηση με τον πλούσιο εξοπλισμό με τον οποίο το έχει εφοδιάσει η εταιρεία._4T


FIAT 500X ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ /ΚΙΒΩΤΙΟ (DCT) ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΣΤΗ ΓΡΗΓΟΡΗ ΟΔΗΓΗΣΗ


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Το ανανεωμένο Fiat 500X βρίσκεται στις ελληνικές εκθέσεις, με την τιμή του να ξεκινά από τα 16.900 ευρώ, που αφορά την έκδοση Urban 1.6 E-Torque των 110 ίππων. Το νέο 1.000άρι των 120 ίππων κοστίζει 17.900 ευρώ, χάρη στην προωθητική ενέργεια που τρέχει αυτήν την περίοδο (19.000 η αρχική του τιμοκαταλόγου), ενώ το 1.3 των 150 ίππων με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη, και μάλιστα αποκλειστικά ως Cross, κοστίζει 22.000 ευρώ (αντίστοιχα προσφέρεται έκπτωση 100 ευρώ για τη συγκεκριμένη περίοδο). Το ντίζελ 1.6 των 120 ίππων ξεκινάει επίσης από τα 22.000 ευρώ, τιμή που υποχωρεί στα 20.900 ευρώ αυτήν την περίοδο, εξαιτίας της προωθητικής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι οι εκδόσεις που αφορούν την ελληνική αγορά είναι εφοδιασμένες με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, όπως και αυτή της δοκιμής μας.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες:

Σχόλια

Αν σας είναι εύκολο, μπορείτε

Αν σας είναι εύκολο, μπορείτε να μας ενημερώνετε για το σύστημα τροφοδοσίας του κάθε μοντέλου που δοκιμάζετε; Θεωρώ πως η πληροφορία είναι απαραίτητη, καθώς οι κατασκευαστές φαίνεται πως διαλέγουν "λάθος δρόμο" αναφορικά με την αποδοτικότητα και την παράλληλη συμμόρφωση με τις αντυριπαντικές νόρμες. Αυτό επειδή η λύση του μόνο άμεσου ψεκασμού επιφέρει σε (όχι και πολύ) βάθος χρόνου, συμπτώματα αναφορικά με τις επικαθήσεις που σχηματίζονται στις βαλβίδες εισαγωγής, οι οποίες δεν ξεπλένονται φυσικά από καύσιμο και από την άλλη επιβαρύνονται και από την ανακύκλωση μέρους των καυσαερίων, καθώς από την βαλβίδα PCValve, επιταχύνοντας τη διαδικασία επικάθισης. Αποτέλεσμα; Η αναίρεση του αρχικού σκοπού αυξημένης απόδοσης και παράλληλης μείωσης εκπομπών, λόγω κακής σφράγισης του θαλάμου καύσης, άρα πτώσης συμπίεσης, άρα πτώσης απόδοσης, άρα περισσότερης εφαρμοζόμενης πίεσης από πλευράς οδηγού στο δεξί πεντάλ. Το καλύτερο; Η συνταγή της Ford στο ST: άμεσος και έμμεσος ψεκασμός. ΜΗΝ ξεχνάτε να αναφέρετε το σύστημα ψεκασμού λοιπόν, μιας και για πολλούς που γνωρίζουν είναι θεμελιώδους σημασίας στην αγορά ενός αυτοκινήτου. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.