09 Ιουν 2019

Peugeot 508 GT 1.6 225 PS EAT8

Με το «508» η Peugeot δημιουργεί γιατί «έτσι πρέπει», και επαναφέρει στο προσκήνιο την κατηγορία που χαρακτηρίζει την αυτοκίνηση.

Όταν θεωρείς τους Ιταλούς «για δέσιμο» και τους τρεις Γερμανούς κύρους υπερβολικά κλασικούς, έρχεται η Peugeot και με τη δική της φιλοσοφία επαναφέρει την ιστορία στο σωστό δρόμο με το σύγχρονο τρόπο. Το «508» δεν είναι απλώς ένα εναλλακτικό σεντάν για όσους αρνούνται να δεχτούν τη γερμανική κυριαρχία στην κατηγορία - η οποία περιορίζεται μεν, αλλά διατηρεί το κύρος της. Άλλωστε, οι πιστοί των κλασικών 4θυρων αμαξωμάτων έχουν στην γκάμα των επιλογών τους και τις εξαιρετικές Jaguar, ενώ ο φανατικός έχει στη λίστα του μόνο την Giulia της Alfa Romeo. Τον τρομάζει, αλλά την ονειρεύεται. Στην Peugeot, με την αύρα του «3008», που αξιοποιεί περίφημα και το «5008» ως την περίπου πολυμορφική εκδοχή του, αλλά και έχοντας άμυνα-μπετόν με τη διαχρονική αξία των «2008» και «208», ήθελαν κάτι δυνατό ώστε να εκφραστούν με το δικό τους τρόπο. Όλο αυτό αποτυπώνεται σήμερα σε ένα 4θυρο κουπέ, για το οποίο δύσκολα θα βρεις ανταγωνιστή. Δεν έφτιαξαν «κούρσα», ενώ μόνο τυχαία η λέξη «αμάξι» δεν περιλαμβάνεται στο λεξιλόγιο των ανθρώπων που έχουν την ευθύνη της προώθησης του «λιονταριού» στην ελληνική αγορά. Σε πείθουν, και δικαιώνονται πως το «3008» και το «5008» έχουν το βλέμμα τους μόνο στα premium της κατηγορίας, ενώ, αν τα Volvo περιλαμβάνονται στη λίστα τους, δε συμβαίνει το ίδιο με πιο ιδιαίτερες κατασκευές, όπως για παράδειγμα τα Lexus. Δεν επικοινωνούν την καλή εναλλακτική πρόταση, αλλά την απευθείας ανταγωνιστική σε σχέση με το γερμανικό κατεστημένο της κατηγορίας.

Με δεδομένη την ποιότητα, το ατού έχει να κάνει με το χαρακτήρα. Οδηγήστε ένα φτωχό «208» με κινητήρα βενζίνης χωρίς τούρμπο, και θα αντιληφθείτε πως το «δεν πάει» δέχεται καθαρή ήττα από το «περίφημα πατάει». Εκεί ακριβώς εργάστηκαν σε σχέση με το «508» και, αν στα μάτια μας θυμίζει πολλά και τίποτα έχοντας τις δικές του γραμμές εκτός και εντός, η συνέχεια επιβεβαιώνει το DNA του συγκεκριμένου Γάλλου κατασκευαστή, όπου συνδυάζεται η ιταλική φινέτσα με τη γερμανική ποιότητα, με παρονομαστή το γαλλικό τρόπο στη σύγχρονη εκδοχή. Στόχος ο Πραγματικός Oδηγός στη διαδικασία της Τέλειας Διαδρομής, αλλά και ό,τι το καλύτερο, το πλέον εξελιγμένο και φιλικό σε σχέση με ηλεκτρονικά συστήματα για τον έλεγχο και την προστασία-υποστήριξη του οδηγού. Οδηγώντας, αλλά και όχι μόνο, αφού αντίστοιχη είναι και η εξέλιξη σε επίπεδο συνδεσιμότητας, που δείχνει και το μέλλον.

Savoir faire* (*Τεχνογνωσία)

Δημιουργικοί χωρίς να το κρύβουν, μπαίνουν σε βάθος χωρίς... αναπνευστήρα, και, απολύτως αναμενόμενα, τα μελλοντικά σεντάν DS των επόμενων πέντε ετών δε θα είναι τίποτε άλλο από ένα «508» με διαφορετικά logo. Είναι σαφές πως αυτή η πρόταση δύσκολα θα ξεπεραστεί σχεδιαστικά. Πρόκειται για την ορθή υπέρβαση του συντηρητικού, που πολλοί διεκδίκησαν, αλλά ελάχιστοι πέτυχαν. Αντλώντας έμπνευση από το πρωτότυπο Instinct, κάτι που αποτυπώνεται στα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, η σχεδίαση του «508» χαρακτηρίζεται για το δυναμισμό της. Σε αυτό συμβάλλει και η μείωση του ύψους, που δεν ξεπερνά το 1,4 μ., τη στιγμή μάλιστα που το συνολικό μήκος περιορίζεται στα 4,75 μ. Αναμφίβολα όμως το πιο ασυνήθιστο χαρακτηριστικό είναι η απουσία πλαισίων από τα παράθυρα, κάτι που σφραγίζει την κουπέ διάθεση.

Στο εσωτερικό δεσπόζει φυσικά το i-Cockpit. Η πρωτοποριακή φιλοσοφία στη δημιουργία της καμπίνας έχει ως χαρακτηριστικά γνωρίσματα το μικρής διαμέτρου τιμόνι, τη μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων με έναν πλήρη εξοπλισμό συνδεσιμότητας, καθώς και το νέο Head-Up Display (HUD), μέσω μιας υψηλής ανάλυσης ψηφιακής οθόνης 12,3 ιντσών(!). Προσφέροντας έξι δυνατότητες διαμόρφωσης της απεικόνισης, η μονάδα HUD τοποθετείται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο. Στα χαρακτηριστικά του, μάλιστα, περιλαμβάνεται και η νέα λειτουργία νυχτερινής όρασης, Night Vision (βασίζεται σε μία κάμερα υπερύθρων και αναγνωρίζει ό,τι κινείται εμπρός από το αυτοκίνητο σε απόσταση έως και 250 μέτρων, προειδοποιώντας τον οδηγό). Το σύστημα Night Vision αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία, και δεν είναι παρά η κορωνίδα μιας πλήρους γκάμας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως του Active Safety Brake, που αναγνωρίζει την ύπαρξη πεζών και ποδηλατών μέρα και νύχτα. Επίσης, προσφέρονται η υποβοήθηση διατήρησης και η αποτροπή ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, η αυτόματη εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας φώτων, η αναγνώριση ορίων ταχύτητας και οδικής σήμανσης, το ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go (με το αυτόματο κιβώτιο EAT8) και φυσικά ο έλεγχος τυφλών σημείων. Για τη διευκόλυνση του οδηγού μέσα στην πόλη προσφέρονται κάμερα με εικόνα 360 μοιρών και πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα παρκαρίσματος.

Καταλυτική συνεισφορά στη δημιουργία μιας ιδανικής θέσης οδήγησης παρέχουν τα καθίσματα, τα οποία, εκτός από τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και την τέλεια στήριξη, διαθέτουν δυνατότητα μασάζ με πέντε διαφορετικά προγράμματα. Το εσωτερικό διαθέτει επίσης πληθώρα αποθηκευτικών χώρων συνολικής χωρητικότητας έως 32 λίτρων, ενώ στην πλούσια λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνονται η τεράστια ηλιοροφή αλλά και το προηγμένο ηχοσύστημα της Focal. Το νέο «508» βασίζεται στην πλατφόρμα ΕΜΡ2, κάτι που σε πρώτη φάση προσφέρει σημαντικά οφέλη σε ό,τι αφορά το βάρος, το οποίο, παρά τα επιπλέον εξοπλιστικά στοιχεία, είναι μειωμένο κατά 70 κιλά σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου. Μια νέα τεχνική συγκόλλησης, μαζί με την υιοθέτηση ενός ειδικού συγκολλητικού υλικού, εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή. Στον τομέα των αναρτήσεων, η νέα πλατφόρμα διαθέτει ένα υποπλαίσιο στήριξης των εμπρός γονάτων, ενώ η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και ενεργά αμορτισέρ με ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενο βαθμό απόσβεσης.

Από το 405 Mi16 στο 508 GT

Από το όνειρο του τότε, σήμερα σε ένα προσγειωμένο σύγχρονο σύνολο. Στοιχεία από το χθες στο αύριο με τη σφραγίδα Peugeot, και συνειδητά για τη δοκιμή στην Ελλάδα επιλέξαμε το καλό, το κορυφαίο, με το βενζινοκινητήρα PureTech 1.6 των 225 ίππων και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Εκτίμησή μας ότι ένα αμάξωμα-ζωγραφιά με τέλειο πλαίσιο, παρά το μέγεθός του, πρέπει να συνδυάζεται και με τα αντίστοιχα μηχανικά μέρη, ώστε να προκύπτει το σύνολο που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη δημιουργία, όπου συναντάς πλουραλισμό και στις απαιτήσεις του χρήστη. Το βλέπεις σταθμευμένο, η μάσκα, που αποτελεί το σημείο αναφοράς στο αμάξωμα, σε προκαλεί, και θέλεις να προσαρμοστείς και να οδηγήσεις είτε με αθλητικό παπούτσι οδήγησης είτε με βαρύτερο υλικό, για την επαγγελματική ή την κοινωνική σου υποχρέωση.

Ο καλός, ο δικός μας κινητήρας συνδυάζεται με αντίστοιχη ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, ενώ έχεις τη δυνατότητα και των πιο προσωπικών επιλογών, ανάλογα με τη διάθεση και τις απαιτήσεις. Ένα σεντάν που σε προκαλεί να το οδηγείς, και μέσα από αυτήν τη διαδικασία ταξιδεύεις στο προχθές και διαπιστώνεις και το χάσμα των γενεών. Για την ιστορία, ο καλός, 2λιτρος ατμοσφαιρικός με τις 16 βαλβίδες κατατροπώνεται από τον 1.6 με τούρμπο, που αποδεικνύεται 1 δλ. ταχύτερος στο «0-100», με μόλις 7,7 δλ., αλλά το χάσμα σημειώνεται στις ρεπρίζ. Επιπλέον, αποδεικνύεται λιγότερο λαίμαργος αλλά και τα μέγιστα προστατευτικός σε σχέση με το περιβάλλον.

Για το κιβώτιο σύγκριση δεν τίθεται, και αυτό το 8άρι αποδεικνύει γιατί πλέον πέθανε και το παιχνίδι με τον επιλογέα. Για τη χρήση που συνδέεται με την καθημερινότητά μας είναι νεκρό από καιρό, αλλά πλέον δέχτηκε τη χαριστική βολή και από εκεί και πέρα, στο παιχνίδι της οδήγησης που μας κρατάει ζωντανούς. Αυτό λοιπόν το «508» δε σε κρατάει απλώς ζωντανό, αλλά, όπως και η Giulia, σε παρασύρει, σε οδηγεί σε πορεία όπου θα βρεις οξυγόνο, και συνδυάζεται με οδόστρωμα που εναλλάσσεται. Το ίδιο οι κλίσεις, και βέβαια το άνοιγμα των στροφών. Περίφημο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά, με ατού το τιμόνι και την ανάρτηση που δένουν υποδειγματικά με τον κινητήρα, μπορείς να κινηθείς σε ρυθμούς GTi με το πλέον GT της αγοράς σε επίπεδο σεντάν. Η κουπέ «εσάνς» επί του προκειμένου δεν είναι επιλογή μόνο για την αισθητική, αλλά και για να χαρακτηρίσει αυτό το εξαιρετικό σύνολο στο δρόμο. Το ζήσαμε, είχαμε πάρει γεύση από το «3008», από αυτό το GT coupe SUV, και τώρα ήρθε η επιβεβαίωση, που τοποθετεί την Peugeot εκτός των συμβατικών κατασκευαστών. Δε φτιάχνουν όπως οι Ιάπωνες, οι Κορεάτες και οι VW και Opel, αλλά δημιουργούν. Καλά φτιαγμένα όλα τα παραπάνω, αλλά λείπουν οι πινελιές για το τέλειο δέσιμο του αμαξώματος με τα μηχανικά μέρη. Καταρχήν στο μάτι, και μετά στο δρόμο. Εκεί όπου οι ξεχωριστές κατασκευές, όπως όλα τα Peugeot, βρίσκονται σε επικοινωνία διαρκείας με τον χρήστη.

Επιστροφή-επίλογος από Αράχωβα-Πολύδροσο

Δε θέλεις SUV για να κινηθείς εκεί το Φεβρουάριο. Φροντίζουν και ο δρόμος είναι καθαρός, ενώ το κόκκινο αμάξωμα δημιουργεί την τέλεια σχέση με το λευκό του χιονιού. Χρειάζεσαι όμως λάστιχα, και βέβαια τη σωστή ανάρτηση και το σωστό τιμόνι, ώστε με καθαρό μυαλό και σχετική εμπειρία να «διαβάσεις» τις κακοτοπιές. Ειδικά λάστιχα δε διαθέτουμε, και ευτυχώς, γιατί θα χαλούσε η τέλεια σχέση στη λειτουργία του συνόλου, ενώ θα είχε και αντίπαλο το εξαιρετικό ηχοσύνολο. Είναι όμως σαφές. Αν το τιμόνι είναι αναμενόμενα εξαιρετικό σε ακρίβεια και σε συνδυασμό με την εξαιρετική θέση οδήγησης αναβαθμίζει την απόλαυση, η ανάρτηση ξεπερνάει κάθε προσδοκία.

Για τους παλιούς, έγραφε τότε ο Κ.Κ. σε παρέμβασή του στη δοκιμή του Μi16 ότι, εκτός από καλύτερη και πιο ζωντανή λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, θα ήθελε και καλύτερη ανάρτηση πίσω, για να μην τερματίζει. Συμπλήρωνε πως θα προτιμούσε κάτι συνολικά πιο άνετο. Τον άκουσαν! Υπερβολή στο σχόλιό μας, απλώς γιατί αυτή η ανάρτηση στο δικό μας, το κόκκινο GT με τους 225, ξεπερνάει κάθε προσδοκία, και θα πρέπει οι Γάλλοι να την προσφέρουν σε ειδικά σεμινάρια στους Γερμανούς κολοσσούς. Να «κοπανάει» η Giulia, θα το δεχτείς χωρίς να το εξηγείς. Από εκεί και πέρα, όμως, έχεις απαιτήσεις είτε στο τέλειο οδόστρωμα, όπως στο κατέβασμα για Ιτέα, είτε στο ανέβασμα από Δελφούς-Αράχωβα, αλλά και στη συνέχεια, στα κατσαρά και ύπουλα της επαρχίας μας, όπως και στα χωράφια της Αττικής. Πρόκειται για πάτημα επιπέδου «3008», από ένα σύνολο πολύ πιο κοντά στο έδαφος, το οποίο δημιουργεί ποιότητα κύλισης που δε θα βρεις ούτε σε λίμο.

Γιατί μας αρέσει...

Γιατί είναι όλο αυτό, ο τρόπος του, η λειτουργία του, που επιβάλλουν και έναν αντίστοιχο τρόπο ζωής. Είναι η απόδειξη πως ακόμα και ένα σεντάν, μέσα από την ευφυΐα του δημιουργού του, μπορεί να σε παρασύρει. Να βγάλεις τη γραβάτα, να πετάξεις το σακάκι και να αφεθείς ελεύθερος, επιλέγοντας να ζεις κάθε στιγμή. Αυτός είναι ο λόγος που έγιναν απαραίτητα τα SUV, με το «3008» να ξεχωρίζει λόγω χαρακτήρα, και είναι το νεοφερμένο, το «508», που φέρνει και την επιστροφή του σεντάν. Το στυλ του επαναπροσδιορίζει την κατηγορία και προδίδει τη νέα τάξη, που δεν αψηφά το παρελθόν, αλλά βρίσκεται με το βλέμμα στο μέλλον. Δεν τίθεται θέμα. Μας φτιάχνει να το βλέπουμε. Μας απογειώνει να το οδηγούμε, μας πονοκεφαλιάζει σε σχέση με το COTY, και θα θέλαμε κάτι πολύ δυνατό για να το ξεπεράσουμε. Όπως το πρωτότυπο e-LEGEND που έρχεται σε συσκευασία του χθες, αλλά αντί για ηλεκτροκινητήρα να φορά τα μηχανικά μέρη του δικού μας «508». Με τον 1.6 ανεβασμένο στους 250 ίππους, το αυτόματο 8άρι και ένα σύστημα τετρακίνησης με προτεραιότητα στον πίσω άξονα, για να έχει ενδιαφέρον και το παιχνίδι με τα λάστιχα, συμβατικά ή χειμερινά. Μια λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά στη δική μας ψυχοσύνθεση._ Σ. Χ.


Η ΓΚΑΜΑ ΤΟΥ «508»

Η βενζινοκίνητη γκάμα του «508» υιοθετεί τον 1.600άρη Puretech σε εκδόσεις με 180 και 225 ίππους. Σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, το «παρών» δίνει ο 1.5 των 130 ίππων και ο 2λιτρος των 180 ίππων. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων προσφέρεται μόνο σε συνδυασμό με τον ντίζελ των 130 ίππων (που αποτελεί και τη βασική έκδοση του μοντέλου, με τιμή 29.900 ευρώ), όπου έξτρα σε αυτόν και στάνταρντ σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού είναι Active, Allure, GT Line και το κορυφαίο GT. Σε αυτήν την τελευταία είναι στάνταρντ το σύστημα Night Vision με κάμερα υπερύθρων, ενώ από την αρχική έκδοση Active είναι στάνταρντ το Safety Pack, που, ενσωματώνοντας κάμερα και ραντάρ, περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα ανάγκης, ενεργή διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας. Σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα είναι στάνταρντ το Safety Plus Pack, που επιπλέον διαθέτει ενεργό έλεγχο γωνίας χωρίς ορατότητα, ανίχνευση έλλειψης προσοχής οδηγού, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας προβολέων και πλήρη αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας. Στάνταρντ είναι οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω. Στην Active προσφέρεται σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ στις υπόλοιπες είναι στάνταρντ η οθόνη 10 ιντσών, με σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας.


PEUGEOT 508 ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ /ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ /ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΜΕΤΑΠΩΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ


KEIMENO ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες:

Σχόλια

Όμορφο, αν και στο πλάι,

Εικόνα marydaughter
Όμορφο, αν και στο πλάι, δείχνει ότι "ήθελε" λιγά εκατοστά ακόμα μεταξόνιο.. Το τιμόνι είναι άσχημο θεωρώ, και κρύβει το πάνελ ακόμα και στισ φωτογραφίες!! ΥΓ. Σε αυτά τα χρήματα,παίρνεις εναλλακτικά μια 320i με ένα ευπρεπές πακέτο έξτρα εξοπλισμού. (Το φόρο πολυτελείας μάλλον τον κερδίζεις εξολοκλήρου από τη διαφορά στα καύσιμα μέσα στον χρόνο)....Οπότε είναι περισσότερο για τους οπαδούς της φίρμας, που πάντως θα κάνουν μια καλή επιλογή...