09 Ιουλ 2019

Skoda Scala: Δοκιμάζουμε το 1.0 TSI των 116 ίππων

Ξεκλειδώνουμε τη λογική ενός μεγάλου χάτσμπακ, όπως είναι το Skoda Scala, με άφθονους χώρους και μικρό 1.000άρη βενζινοκινητήρα.

Η Skoda ήταν πάντοτε οπαδός της πρακτικής να τοποθετεί τα μοντέλα στα όρια των κατηγοριών, ούτως ώστε να διευρύνει το εμπορικό πεδίο της. Η πρακτική αυτή στέφθηκε από επιτυχία στο Octavia, στο Superb, αλλά και στο Kodiaq. Κάτι παρόμοιο έκανε και με το Scala. Αξιοποιώντας την πλατφόρμα MQB A0, στην οποία βασίζονται τα Ibiza και Polo, μεγιστοποίησε τις διαστάσεις, και το μοντέλο που προέκυψε ξέφυγε από τα όρια της κατηγορίας Β και τοποθετήθηκε στο ανώτερο άκρο της C (μικρομεσαία στη δική μας ορολογία), με το μήκος αμαξώματος και μεταξονίου να φθάνει στα 4.362 και τα 2.649 χλστ., αντίστοιχα.

Το Scala είναι οριακά μεγαλύτερο από πολλά μικρομεσαία χάτσμπακ (συμπεριλαμβανομένων των συγγενών Leon και Golf), όντας σε παραπλήσιο επίπεδο με εκείνο του Focus και της Corolla, αλλά σαφώς μικρότερο από του Civic. Χάρη στην πολύ καλή εκμετάλλευση των διαστάσεων της καμπίνας, προσφέρει σαφώς καλύτερους χώρους από τα παρόμοιων διαστάσεων Astra και Corolla. Τη λογική του μεγάλου αμαξώματος με πολύ καλούς χώρους την έχουμε συναντήσει και σε άλλες περιπτώσεις, όπως στο Nissan Pulsar, που καταργήθηκε, αλλά και στο Fiat Tipo, που έχει καταφέρει να διαγράψει μια αξιοσημείωτη εμπορική σταδιοδρομία στη χώρα μας. Μπορεί να μιλάμε για χάτσμπακ, αλλά η κατηγορία δεν αυτοπεριορίζεται. Άλλωστε, και το ίδιο το Scala θα έλεγε κανείς ότι διαθέτει στοιχεία στη σιλουέτα του που παραπέμπουν σε στέισον όχημα. Έτσι, θα βρει απέναντί του στέισον αυτοκίνητα (που ποτέ δεν αντιμετωπίστηκαν εδώ όπως και στην Ευρώπη), κλασικά χάτσμπακ σχήματα, αλλά και εναλλακτικές προτάσεις, όπως το Hyundai i30 Fastback ή το Citroen C4 Cactus.

Οι γενναιόδωρες διαστάσεις έχουν άμεσο αντίκτυπο στους προσφερόμενους χώρους, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί σε ό,τι αφορά τόσο τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές, μιας και το πoρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα από 467 έως 1.410 λίτρα. Στις πίσω θέσεις οι επιβαίνοντες θα νιώσουν άνετα (με εξαίρεση τη μεσαία θέση, όπου το κεντρικό τούνελ είναι αρκετά ογκώδες). Μπορεί να μην υπάρχει συρόμενο πίσω κάθισμα, αυτό όμως δε σημαίνει ότι το Scala στερείται αρκετών simply clever λύσεων, όπως είναι η θήκη για ομπρέλα, το εργαλείο στο πορτάκι της βενζίνης (ξύστρα για τον πάγο και μετρητής φθοράς πέλματος ελαστικού), το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης του παρμπρίζ, ενώ οι άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα έχουν συνολική χωρητικότητα 26 λίτρα.

Το ταμπλό του Scala υιοθετεί μια καινοτομία για τα πρότυπα της εταιρείας, που δεν είναι άλλη από τη χαρακτηριστική εσοχή στο κέντρο, όπου φιλοξενείται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων - στη συγκεκριμένη έκδοση είναι στάνταρντ το σύστημα Bolero με οθόνη αφής 8 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, ενώ στα έξτρα συμπεριλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Κάτω από το καπό του Scala βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης TSI των 116 ίππων, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά αναμένεται και η μικρότερη παραλλαγή των 95 ίππων. Ο κινητήρας αυτός έχει αποδείξει πολλάκις την αξία του, και το Scala δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρά τον όγκο του, το αυτοκίνητο δεν είναι ιδιαίτερα βαρύ (1.165 κιλά χωρίς οδηγό), και έτσι η καλή ελαστικότητα από τις 1.600 σ.α.λ. σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων (τα χλμ./ώρα για κάθε 1.000 σ.α.λ. είναι 6,9/11,5/17,9/25,8/36,4/44,3 για τις 1η/2η/3η/4η/5η/6η σχέση, αντίστοιχα) ικανοποιούν τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού. Ο επιλογέας του κιβωτίου δεν έχει μεγάλες διαδρομές, οι σχέσεις κουμπώνουν με σιγουριά, ενώ ο μαλακός συμπλέκτης δε θα κουράσει στη συνεχόμενη χρήση μέσα στην πόλη. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρισκόταν συνήθως πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., χωρίς αυτό να σημαίνει ότι με λίγη προσοχή ο οδηγός δεν μπορεί να επιτύχει χαμηλότερες τιμές, ειδικά στον ανοιχτό δρόμο.

Ανάλογη με τον οικογενειακό προσανατολισμό είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης. Αμέσως καταλαβαίνει κανείς τις μαλακές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν είναι φυσικά τόσο soft όσο σε ένα Cactus, αλλά δε χαρίζουν και την ακρίβεια των αντιδράσεων ενός Focus. Ο ημιάκαμπτος άξονας προσφέρει σταθερότητα στις στροφές, και υπό πίεση η προοδευτική υποστροφή είναι η βασική αντίδραση. Κυρίως στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται αντιληπτές κάποιες απότομες αντιδράσεις, κάτι που αναδεικνύει για ακόμα μία φορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά απόσβεσης που διέπουν διατάξεις πολλαπλών συνδέσμων, με αποκορύφωμα αυτήν που συναντήσαμε πρόσφατα στην Corolla. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση, αλλά αρκούντως ακριβές, ενώ πολύ θετικές εντυπώσεις αφήνουν τα φρένα, χάρη και στα 17άρια ελαστικά της Bridgestone.

Το κόστος της βενζινοκίνητης έκδοσης των 116 ίππων ξεκινάει από τα 17.380 ευρώ - λίγο υψηλότερα από ό,τι θα περίμενε κανείς. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν προσφέρεται το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active, αλλά το πλουσιότερο Ambition, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται το Front Assist (αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών), η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας. Στην ακόμα πιο πλουσιοπάροχη Style συμπεριλαμβάνονται οι 17άρες ζάντες, το πακέτο Image (επιμηκυσμένο πίσω τζάμι, αεροτομή και μαύροι εξωτερικοί καθρέφτες), ο διζωνικός κλιματισμός και οι αισθητήρες βροχής και φώτων.

«Σκαλωτή» λογική

To Scala είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται κυρίως στη λογική και λιγότερο στο συναίσθημα, το οποίο προκύπτει μέσα από αισθητικά ή οδηγικά ερεθίσματα. Στους αναμφισβήτητα μεγάλους και πρακτικούς χώρους, προσθέτει μια μαλακή κύλιση και ένα μικροκαμωμένο βενζινοκινητήρα, που μπορεί να κινήσει αποτελεσματικότατα το... μεγαλοκαμωμένο αμάξωμα του Scala._ Σ. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι/5.000-5.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.362x1.793x1.471 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.649 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 467-1.410 λτ.

ΒΑΡΟΣ*: 1.240 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,8 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 201 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,2 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 113 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 17.380 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
  • Skoda Scala MY 2019
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες:

Σχόλια

Κρίμα, γιατί η τιμολογιακή

Κρίμα, γιατί η τιμολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας, αδικεί το ίδιο το αυτοκίνητο. Με το ίδιο κόστος αγοράζεις αντίπαλο από την ανατολή, με όνομα βαρύ, που προσφέρει τετρακύλινδρο κινητήρα (οχι τρικύλινδρο) ίδιας ιπποδύναμης και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αλλά όχι χώρους.