top icon
Δοκιμές

Volvo V90 D5 Cross Country: Εναλλακτική στην πεπατημένη

Όταν η πρακτικότητα του στέισον V90 συνδυάζεται με τον πολυχρηστικό χαρακτήρα μιας εκτός δρόμου έκδοσης Cross Country και τη γνωστή κομψότητα που διακρίνει τη νέα γενιά μοντέλων της Volvο, τότε αρχίζει να αναρωτιέται κανείς γιατί τελικά τα παραδοσιακά SUV έχουν τόσο μεγάλη απήχηση.

MΕ τη φρενίτιδα των SUV να ξεπερνά κάθε όριο εντός των ευρωπαϊκών τειχών, τα υπερυψωμένα στέισον μπορεί πλέον να μοιάζουν παράταιρα, σε μια αγορά που δείχνει να έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η υποκατηγορία αυτή συνεχίζει να υφίσταται, αποδεικνύοντας πως πάντα θα βρεθούν αγοραστές οι οποίοι ζητούν το διαφορετικό, μακριά από τη μόδα και το mainstream. H Volvo, λοιπόν, ως πρωτεργάτης των παντός εδάφους στέισον, έχει κάθε λόγο να συνεχίζει την παράδοση που η ίδια δημιούργησε το 1997 με το V70 XC.

Σήμερα, το V90 Cross Country ακολουθεί την ίδια λογική και, με μερικές απλές παρεμβάσεις, επεκτείνει ακόμα περισσότερο τη δεδομένη πρακτικότητα του V90, στο οποίο και βασίζεται. Πρώτα απ' όλα, διαθέτει κατά 65 χλστ. αυξημένη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ. συνολικά), που σε συνδυασμό με τη στάνταρντ τετρακίνηση εξασφαλίζει αξιοπρεπείς γωνίες προσέγγισης (18,9°), ράμπας (17,7°) και διαφυγής (20,7°). Ελαφρώς μεγαλύτερα είναι τα μετατρόχια, αφού με τις στάνταρντ 18άρες ζάντες αυξάνονται πλέον στα 1.652 χλστ. (από τα 1.628) εμπρός και στα 1.643 πίσω (από τα 1.629). Αντίθετα, όμοιες παραμένουν και οι 8 σχέσεις μετάδοσης του αυτόματου κιβωτίου, με κοντύτερη ωστόσο τελική σχέση μετάδοσης: 3,2:1 αντί 3,075:1. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ελαφρώς χειρότερη αεροδυναμική (που προκύπτει από την αύξηση του συνολικού ύψους του αυτοκινήτου), περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 230 χλμ./ώρα -κατά 10 χλμ./ώρα δηλαδή-, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα αυξάνεται κατά 0,3 δλ. (στα 7,5 δλ.).

Προφανώς επηρεάζεται και η ονομαστική κατανάλωση, η οποία πλέον φτάνει τα 5,3 λίτρα/100 χλμ., αντί των 4,9 της συμβατικής στέισον έκδοσης. Νέα είναι και τα ελαστικά παντός εδάφους, με μαλακότερη σύνθεση στη γόμα του πέλματος, ενώ για την εκτός δρόμου κίνηση υπάρχουν λειτουργία off-road της τετρακίνησης (με αυτόματα ενεργοποιούμενο Hill Descent Control) και προστατευτικές ποδιές στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Αισθητικά η Cross Country έκδοση ξεχωρίζει χάρη στα πλαστικά φρύδια στους θόλους των τροχών και στους προφυλακτήρες.

Σε πόλεις και βουνά

Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο βρίσκεσαι σε ένα απόλυτα γνώριμο περιβάλλον, που με την πρώτη ματιά και από το πρώτο άγγιγμα δείχνει να ξεχειλίζει από ποιότητα. Το V90 ανήκει κατ' ουσίαν -και όχι μόνο τύποις- στην premium κατηγορία. Άμεμπτες η θέση οδήγησης και η εργονομία, και καλοδεχούμενες οι ανέσεις, που ξεκινούν από τα πολύ καλά καθίσματα, το Adaptive Cruise Control και την κάθετα τοποθετημένη 9άρα οθόνη αφής, και καταλήγουν σε μικρές λεπτομέρειες, όπως το αμορτισέρ ανύψωσης για τον επιπλέον χώρο στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Οι χώροι είναι άφθονοι για τους επιβαίνοντες και τα 560 λίτρα αποσκευών είναι υπεραρκετά και χρηστικά – αν και σε απόλυτο νούμερο λιγότερα σε σχέση με του ανταγωνισμού. Σχετικά μικρά -εκτός από πολύ… απομακρυσμένα από τον οδηγό- είναι τα πίσω παράθυρα, γεγονός που μετριάζει κάπως την ορατότητα προς τα πίσω. Ας είναι, βέβαια, καλά η πρακτικότατη κάμερα οπισθοπορείας.

Ο 2λιτρος ντίζελ των 235 ίππων και των 480 Nm είναι πολιτισμένος και έχει ιδιαίτερα ευρύ φάσμα λειτουργίας, για κινητήρας του είδους. Επιδεικνύει, μάλιστα, άμεση απόκριση στο γκάζι, όπου κι αν βρίσκεται η βελόνα του στροφομέτρου, και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο σύστημα PowerPulse της Volvo, το οποίο αποθηκεύει αέρα υπό πίεση και τροφοδοτεί με αυτόν το τούρμπο όποτε χρειαστεί, μειώνοντας αισθητά την υστέρηση απόκρισης. Θα περιμέναμε ένα λίγο βαρύτερο τιμόνι, ακόμα κι αν δεν υστερεί σε ακρίβεια, ενώ δύσκολα θα βρεις διαφορές στη συμπεριφορά της ανάρτησης σε σχέση με της απλής έκδοσης, εκτός ίσως από τις λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές.

Πέρα, όμως, από την άνεση με την οποία μεταφέρει τους επιβάτες (μόνο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες θα αντιδράσει με θόρυβο), η ανάρτηση καταφέρνει με τη συμπεριφορά της στις στροφές να κρύψει τον όγκο του αυτοκινήτου – που, ας μην ξεχνάμε, φτάνει τα 5 μ. σε μήκος. Το V90 Cross Country θα κινηθεί εξίσου άνετα και στον πατημένο χωματόδρομο, αλλά θα τα βγάλει πέρα και με αρκετές κακοτοπιές, οπωσδήποτε περισσότερες από όσες θα επιχειρήσει να διαβεί ο μέσος χρήστης. Μάλιστα, μπορεί να διατηρήσει αρκετά υψηλές ταχύτητες, χάρη στην ανάρτηση και πάλι, η οποία λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Στο τέλος της ημέρας το μόνο αρνητικό που θα καταγράψεις στο μπλοκάκι… παραπόνων είναι η σχετικά ψηλή κατανάλωση, που φτάνει κατά μέσον όρο τα 9,4 λίτρα/100 χλμ.

Eτυμηγορία

Μπορεί το V90 Cross Country D5 να μη διαθέτει την ψηλή θέση οδήγησης των δημοφιλών SUV και ίσως να μην είναι τόσο μέσα στη «μόδα» των καιρών, όμως αυτό ποσώς θα πρέπει να επηρεάζει την κρίση μας: πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα καλύψει απόλυτα τις ανάγκες των χρηστών της κατηγορίας, τόσο σε επίπεδο εκτός δρόμου κίνησης όσο και σε πρακτικότητα και χώρους. Παράλληλα, έχει το αβαντάζ του χαμηλότερου κέντρου βάρους, άρα και της πιο ενδιαφέρουσας οδικής συμπεριφοράς, σε σχέση με των κλασικών SUV, είναι διαφορετικό, κομψό, αλλά και με ποιότητα που συνάδει με τον premium χαρακτήρα του. Με λίγα λόγια, τύφλα να 'χουν τα SUV…_ 4T


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Το V90 Cross Country D5 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με τη βασική να ξεκινά από τα 62.168 ευρώ. Σε αυτήν περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας Intellisafe Assist, έγχρωμη οθόνη αφής 9 ιντσών, Hill Start Assist, εκκίνηση χωρίς κλειδί, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και διζωνικός κλιματισμός. Η υπερπλήρης έκδοση Pro, η οποία τιμάται 67.421 ευρώ, διαθέτει επιπλέον δυνατότητα επιλογής πέντε προγραμμάτων οδήγησης, ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός με μνήμη, δερμάτινες επενδύσεις και φώτα στροφής.


ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ/KINHTHΡΑΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ/ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΜΕΤΡΙΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

VOLVO V90 D5 CROSS COUNTRY

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0 D5

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 1.969 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 235 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 480 Nm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

ΔIAΣTAΣEIΣ

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.939×1.879×1.543 χλστ.

METAΞONIΟ 2.941 χλστ.

BAPOΣ 1.920-1.966 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,5 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 230 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ** 9,4 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 139 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ 62.168 ευρώ


*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

**ΤΙΜΕΣ 4Τ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ