top icon
Ειδικές Διαδρομές

Mε BMW i8 Roadster στην Tεργέστη

Αν η BMW μπορεί να κάνει όλα αυτά που προηγήθηκαν με ένα σεντάν, σκεφθείτε πού μπορεί να φτάσει με ένα (υπερ)προηγμένο ρόουντστερ, που ταξίδεψε από το μέλλον για να είναι σήμερα κοντά μας.

Τo ερώτημα δεν είναι γιατί οι υπεύθυνοι της BMW αποφάσισαν να «ξεσκεπάσουν» το i8, αλλά γιατί δεν το έκαναν νωρίτερα. Ίσως να περίμεναν να δουν την απήχηση που θα είχε το εγχείρημα του i8 και η αποδοχή από τους οδηγούς ενός τόσο διαφορετικού σπορ κουπέ. Αφού λοιπόν το αγοραστικό κοινό έδειξε να καταλαβαίνει αυτήν τη σύμπραξη οικολογικού και σπορ χαρακτήρα και να ανταποκρίνεται ανάλογα σε εμπορικό επίπεδο, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην αφαίρεση της οροφής.

Μπορεί παλιότερα, τότε που οι παρουσιάσεις ανοιχτών αυτοκινήτων ήταν πολύ πιο συχνές, να διαβάζαμε στο συνοδευτικό press kit ότι η εξέλιξη της ανοιχτής έκδοσης ξεκινούσε μαζί με της κλειστής. Κάτι τέτοιο δε φαίνεται να ισχύει στην προκειμένη περίπτωση, όπου χρειάστηκε να γίνουν κάποιες δύσκολες παρεμβάσεις. Όταν πάντως διαθέτεις αυτήν τη Life αρχιτεκτονική και το προηγμένο πλαίσιο από ανθρακονήματα (CFRP), τότε μπορείς να είσαι ήσυχος ότι η επίπτωση στην ακαμψία θα είναι ανεπαίσθητη. Αν είχαν γίνει οι απαραίτητες προβλέψεις εξαρχής, οι πόρτες δε θα είχαν πλαίσιο και η οροφή θα είχε διαφορετική λογική (γιατί όχι, ακόμα και targa). Η μονοκόμματη οροφή με την πίσω γυάλινη πόρτα της κουπέ έκδοσης μετουσιώθηκε εδώ σε ένα πανέμορφο κάλυμμα, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα σύγχρονο γλυπτό. Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για ένα μικρό σύνδεσμο στήριξης της οροφής. Το περίτεχνο σχήμα του δεν είναι αποτέλεσμα χύτευσης, αλλά τρισδιάστατης εκτύπωσης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε επίπεδο τόσο μαζικής παραγωγής.

Τώρα πάντως που αφαιρέθηκαν τα πλαίσια των θυρών, η υφασμάτινη οροφή διπλώνει σε τρία τμήματα (μια διαδικασία που ολοκληρώνεται σε 15 δλ. και μπορεί να γίνει ακόμα και εν κινήσει μέχρι τα 50 χλμ./ώρα) σχηματίζοντας ένα «Ζ», και αποθηκεύεται σε όρθια θέση πίσω. Με αυτές τις τροποποιήσεις δημιουργήθηκε ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 92 λίτρων πίσω από τα καθίσματα, που προστίθεται στα 88 λίτρα του υποτυπώδους πορτ μπαγκάζ πίσω από το μοτέρ.

Το εσωτερικό μπορεί να είναι εντυπωσιακό και ποιοτικό, αλλά στερείται πρακτικότητας, μιας και οι θήκες για μικροαντικείμενα σπανίζουν. Βέβαια, λίγοι θα ασχοληθούν με τέτοιες μικρολεπτομέρειες όταν βρεθούν αντιμέτωποι με τη διαδικασία εισόδου-εξόδου. Η πόρτα ανοίγει προς τα επάνω και έξω και, έχοντας το νου σου μην τρακάρεις στο πλαίσιο του παρμπρίζ, προσπαθείς να περάσεις πάνω από το μαρσπιέ «στασίδι» και να γλιστρήσεις τα πόδια σου κάτω από το ταμπλό. Έχοντας βεβαιωθεί ότι διέφυγες το λουμπάγκο και όλοι οι σπόνδυλοί σου είναι στη θέση τους, μπορείς πια ανενόχλητος να απολαύσεις τη φιλοξενία του ανοιχτού i8.

H αναβάθμιση του Drive

Υπενθυμίζουμε ότι το i8 αποτελείται από δύο βασικές οριζόντια διαιρούμενες δομές. Τον ανθρακονημάτινο κλωβό Life και το αλουμινένιο σύστημα κίνησης Drive, το οποίο πλέον έχει αναβαθμιστεί σημαντικά (κάτι που αφορά και την κουπέ έκδοση). Η χωρητικότητα των μπαταριών έχει αυξηθεί από τα 20 στα 34 Ah (κάτι που μεταφράζεται σε μια αύξηση της μικτής χωρητικότητας ενέργειας από τις 7,1 στις 11,6 kWh). Αυτό επέτρεψε την υιοθέτηση ενός ισχυρότερου ηλεκτρικού μοτέρ (143 ίππων αντί 131) που συνεχίζει να κινεί τους εμπρός τροχούς (με ένα απλοϊκό αυτόματο 2 σχέσεων), ενώ τους πίσω τροφοδοτεί ο 3κύλινδρος 1.500άρης βενζινοκινητήρας των 231 ίππων με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο υβριδικός αυτός συνδυασμός, εκτός από τα οικολογικά οφέλη (μέση κατανάλωση 2,1 λτ./100 χλμ., 46 γρ./χλμ εκπομπές CO2 και 53 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας), χαρίζει στο i8 χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Έτσι, με μια μέγιστη απόδοση 374 ίππων, το ρόουντστερ των 1.595 κιλών (60 επιπλέον σε σχέση με το κουπέ) προσφέρει επιδόσεις εφάμιλλες ενός supercar. Καθώς όμως περιδιαβαίνουμε αυτήν την παραλιακή διαδρομή της Αδριατικής μέχρι το λιμάνι της Τεργέστης, η αλήθεια είναι ότι το i8 αδικείται, μιας και πριν από λίγες ώρες βρισκόμασταν πίσω από το τιμόνι της βαλλιστικής Μ5. Δυνατά τετρακίνητα και τα δύο (σε παραπλήσια τιμή μάλιστα), αλλά το i8 έχει το δικό του, λιγότερο σκληροπυρηνικό τρόπο με ένα «προσωπείο» τεχνητής αίσθησης, για να σε παρασύρει στη φιλοσοφία του. Μπορεί να βολτάρει οικολογικά και αθόρυβα, ενώ, μετακινώντας στο πλάι τον επιλογέα του κιβωτίου, ξεδιπλώνει το σπορτίφ χαρακτήρα του. Τις πορτοκαλί ενδείξεις των ψηφιακών οργάνων πλαισιώνουν οι αλλαγές στη χαρτογράφηση του τιμονιού και των αναρτήσεων, με το ηλεκτρικό πουσάρισμα στην απόδοση.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η BMW, λίγο πριν ανατείλει η εποχή της νέας Σειράς 8, αποδεικνύει ότι με τον έναν (i8) ή με τον άλλον (Μ5) τρόπο μπορεί να προσφέρει μοναδικές συγκινήσεις, σε ένα χρονικό ορίζοντα που περιλαμβάνει το σήμερα, αλλά και το αύριο._Σ. Τ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζινοκινητήρας 1.5 και ηλεκτροκινητήρας ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 374 ίπποι KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων MHK.xΠΛ.xYΨ.: 4.689×1.942×1.241 χλστ. METAΞONIΟ: 2.800 χλστ. BAPOΣ: 1.595 κιλά ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 88 + 92 λτ. ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 195/50-20 (ε), 215/45-20 (π) 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,6 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 (120**) χλμ./ώρα ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 2,1 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 46 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ: 185.200 ευρώ *ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ