top icon
Ειδικές Διαδρομές

Ντίσελντορφ-Αθήνα με Nissan GT-R

Με 570 ίππους των 165.000 ευρώ από τη Γερμανία στην Ελλάδα, αγγίζοντας την Αυστρία και διασχίζοντας την Ιταλία, ξεπερνάς την Τέλεια Διαδρομή, τη ζεις ως Ειδική Διαδρομή, τη χαρακτηρίζεις «εμπειρία» και τη μοιράζεσαι…

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: NISSAN GT-R. OΔΗΓΟΙ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ. ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 1.800. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,5 λτ./100 χλμ. ΚΟΣΤΟΣ ΛΙΤΡΟΥ (Μ.Ο.): 1,65 ευρώ/λίτρο (100 RON)

Από την Έκθεση στο Παρίσι να ‘μαστε στην έδρα της Nissan Ευρώπης στο Μπρουλ, 70 χιλιόμετρα από το Ντίσελντορφ, και ακόμη να συνέλθουμε. Η ένδειξη στο ανανεωμένο Navi για τη διαδρομή μέχρι την Ανκόνα έγραψε «1.500 χιλιόμετρα». Με το νέο, το εξελιγμένο Nissan GT-R των 570 ίππων όλα αυτά – και ποιος να αρνηθεί, και ποιος να σκεφτεί τον κόπο σε συνδυασμό με την ευθύνη; Το μπλε με το περίπου μπεζ εσωτερικό που οδηγήσαμε το απολαύσατε στην «Αυτοκίνηση», στο τέλος Οκτωβρίου. Εμείς το απολαύσαμε από το πρώτο μέτρο, και ας μη μας ενθουσίασε το κακόγουστο σε χρώμα εσωτερικό. Έχουμε ζήσει με GT-R, αλλά ήταν ένα φιλμάκι της Nissan στο YouTube όπου ο Ιάπωνας «μπαμπάς του» εξηγούσε περήφανος τις διαφορές της εξελιγμένης εκδοχής, και ουσιαστικά μας προσκαλούσε να το γνωρίσουμε, και ας μη μας γνωρίζει. Ούτε εμείς τον ξέρουμε, αλλά γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι Ιάπωνες λίγα λένε και πολλά, περισσότερα έχουν φτιάξει, οπότε θεωρήσαμε την πρόσκληση πρόκληση, και δε διαψευστήκαμε.

Ντίσελντορφ-Ίνσμπρουκ

Οι γερμανικές άουτομπαν, όπως τις γνωρίζαμε, δεν υφίστανται. Τις «πληγώνουν» τα έργα, αφού οι Γερμανοί δεν έχουν τι να κάνουν τα χρήματά τους και συντηρούν τους δρόμους τους ανακατασκευάζοντας. Προσθέστε τη χαριστική βολή από την κίνηση, και έχετε την εικόνα του «πυραύλου» των 600 ίππων εγκλωβισμένου για τα 700 από τα 850 χιλιόμετρα. Η ανακούφιση στην Αυστρία εξελίχθηκε σε εκνευρισμό και αυτομαστίγωμα από το πρόστιμο των 120 ευρώ, αφού δεν προβλέψαμε και δεν πληρώσαμε τα 30 ευρώ ως πάγιο παράβολο για τη χρήση του εθνικού τους δικτύου. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι μόνο σαμπάνια δεν ανοίξαμε πατώντας Ιταλία, με τη χρυσή, τη σωστή επιλογή να διανυκτερεύσουμε στην Γκαρντένα, λίγα χιλιόμετρα από το Μπολτσάνο, αρκετά ψηλά και πολύ κοντά σε περάσματα με στοιχεία Τέλειας και Ειδικής Διαδρομής.

Passo della Sella in – Pordoi out

Η εμπειρία εκεί ξεπερνάει τον τίτλο, συνδεδεμένο με τη «μηχανή» που μας εμπιστεύτηκαν, με δεδομένη άλλωστε τη συγκεκριμένη συμπεριφορά μέσα από διαχρονική αξία 33 ετών. Δεν πήγαμε ξανά στο Χολομώντα με 240 RS, δεν είμαστε πλέον σχεδόν τριάντα, αλλά νιώσαμε όπως τότε «σήμερα», Σάββατο χαράματα, «μη βρούμε κίνηση, μην έχουμε κόντρα ήλιο, μην έχουν ξυπνήσει Ιταλοί, Γερμανοί, Αυστριακοί και Ελβετοί», και να ‘μαστε οι Έλληνες με ό,τι καλύτερο διέθεταν οι δρόμοι… Φτιαγμένο από Ιάπωνες για να δώσουν χαρά στον διεθνή petrolhead, επικεντρώνοντας την προσπάθεια στον Ευρωπαίο. Δεν αποτελεί πλέον πλειοψηφία, αλλά είναι αυτός που κάνει τη διαφορά. Είναι αυτός που περνάει το μήνυμα, και άλλωστε Ευρωπαίοι υποκλίθηκαν άλλοτε στο Skyline και χθες στο GT-R. Για αυτούς έγινε η αναβάθμιση που σήμερα αξιολογούμε, και είναι και οι ίδιοι οι Ιάπωνες, οι γείτονές τους οι Κινέζοι και άλλοι εκτός Ευρώπης που θα ανατριχιάσουν, αφού δύσκολα παρεμβαίνεις και βελτιώνεις το τέλειο, αφήνοντας μάλιστα ουσιαστικά απαράλλαχτο το περιτύλιγμα.

Αν στους εθνικούς δρόμους οι αναβαθμίσεις στα μηχανικά μέρη περνούν απαρατήρητες και στο ανέβασμα για το Passo della Sella ο στενός δρόμος δεν αφήνει περιθώρια για διαπιστώσεις, η συνέχεια είναι διαφορετική. Η αρχική διαδρομή των 900 χιλιομέτρων έχει λειτουργήσει ως γενικότερη υπενθύμιση, οπότε, σε συνδυασμό με την ειδική πλέον διαδρομή, είσαι έτοιμος για τα περαιτέρω. Αναβαθμίζεις τα πάντα-όλα σε ρυθμίσεις διαλέγοντας τη μαγική επιλογή «R», και μόνο ο κριτής και τα χρονόμετρα λείπουν για αυτό το διαφορετικό, τα μέγιστα αποκαλυπτικό κομμάτι της διαδρομής. Πρόκειται για άλλο αυτοκίνητο, με αναβαθμισμένο κινητήρα-κιβώτιο και, ακόμα περισσότερο, για δουλεμένη ανάρτηση. Αποδεικνύεται ευέλικτο και αποτελεσματικό, παρά το βάρος του και το τιμόνι του, που άλλωστε δε χρειάζεται. Δεν υπερβάλλουμε. Είναι τόσο καλά ρυθμισμένο το πλαίσιο, που στρίβεις ελάχιστα με το τιμόνι. Το «παίρνεις» στο μυαλό και στη μέση σου, συνδέεται μαζί σου και σε πηγαίνει πολύ μακριά. Σε μαγεία που συναντάς μόνο σε ειδικές εκδόσεις ρυθμισμένες για οδήγηση, όπως είναι οι Speciale εκδοχές της Ferrari, η Plus της Audi και η GT3 της Porsche. Δε συγκρίνουμε, απλώς σχολιάζουμε πού το τοποθετούμε, ενώ είναι τόσο διαφορετικό σε κατασκευή και πολύ πολιτισμένο στη διαδρομή. Περισσότερο και από μια 911 Turbo, θυμίζοντας κουπέ της Mercedes.

Είμαστε όμως στο βουνό, και οι φουρκέτες συνδυάζονται με καμπές, όπου το πλαίσιο, ακούνητο και αγέρωχο, σου επιτρέπει να πετύχεις πολύ υψηλές μ.ω.τ. και σε συγχωρεί στη λάθος επιλογή ή στην αμυντική τακτική, αφού η ώρα περνάει και η κίνηση αυξάνεται. Στην κατηφόρα είναι το σασί που κάνει τη διαφορά. Στις επίπεδες επιφάνειες έχεις σύμμαχο το κιβώτιο, που ψάξε και ψεγάδι δε θα βρεις. Τα paddles ακολουθούν το τιμόνι και λειτουργούν με άγγιγμα. Από τη στιγμή που το έχεις το 6άρι στο χέρι, σε ακολουθεί, φτάνεις κόφτη και δε σε εγκαταλείπει, ενώ μένει μαζί σου μέχρι εσύ να επιλέξεις να επιστρέψεις στην αυτόματη λειτουργία από τον επιλογέα στην κονσόλα. Στην ανηφόρα απλώς διαπιστώνεις ότι η ιπποδύναμη, όπως περνάει στο δρόμο, ξεπερνάει τη λογική και κάθε πρόβλεψη, ενώ είναι σαφές ότι η κίνηση περνάει νωρίτερα πίσω και παιδεύεσαι λιγότερο για να «σου δώσεις» χαρά και εικόνα στον φωτογράφο, που με τον ασύρματο θυμίζει και κριτή στη Ριτσώνα. Οι κάτοχοι supercar, μέλη κλαμπ όπως είναι το δικό μας Speed Sector, έχουν πλέον ξυπνήσει και ανηφορίζουν, και δεν περιγράφεται ο σεβασμός τους για το GT-R και το ενδιαφέρον τους μόλις διαπιστώνουν ότι πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση με τον κινητήρα των περίπου 600 ίππων. Κινητήρας για Όσκαρ, κ. Κουνίτη, όντας τόσο απλός και αποτελεσματικός, με καμπύλη απόδοσης που δεν τη συναντάς. Ό,τι και να περιγράψεις, όπως και να γραφεί, πρέπει να το ζήσεις ώστε να αξιολογήσεις, να εκτιμήσεις και να υποκλιθείς. Αποδεικνύεται και πολιτισμένος, και συνδυάζεται περίφημα με την αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, που λειτουργεί υποδειγματικά και σε επαρχιακό δρόμο, όπου θέλεις να κινηθείς σβέλτα.

Στοίχημα…

Μόνο έτσι μπορείς να βρεις το κίνητρο ώστε να εξελίξεις το τέλειο. Να κερδίσεις τον διστακτικό και να προβληματίσεις τον αμετανόητο. Στη Nissan επιμένουν σε αυτό το κουπέ αμάξωμα και, πετυχαίνοντας το τέλειο, καταθέτουν και τη φιλοσοφία τους, με κοινό παρονομαστή την αξιοπιστία τους. Τον τρόπο τους το χαρακτηρίζεις κυρίως έντιμο. Δε θα σε εξαπατήσουν ποτέ. Μπορούν και το ακατόρθωτο, με λύσεις που επικοινωνούν ως απλές. Δεν τους αρέσουν οι φωνές. Ζουν για το αποτέλεσμα. Οδηγώντας το πραγματικά νέο GT-R, περνάει στο μυαλό σου ο τρόπος τους όπως τον έζησες και τον ζεις, όπως άλλωστε και όλοι όσοι βρίσκονται κοντά του και αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά του Τάκη Θεοχαράκη. Του δικού τους ανθρώπου στη χώρα μας. Αυστηρός και έντιμος, εκσυγχρονίζεται κάθε μέρα, προσαρμόζοντας τη στρατηγική του στις συνθήκες και τις απαιτήσεις των καιρών. Ίδιος, αλλά και διαφορετικός, προβλέψιμος, αλλά για αυτόν που τον ξέρει ή για αυτόν που πρέπει να τον διαβάσει και να τον καταλάβει. Το GT-R, λοιπόν, είναι ένα κουπέ για να σε μετακινήσει ασφαλώς και με άνεση Infiniti, το οποίο μεταμορφώνεται για να το οδηγήσεις και να ικανοποιήσει τον πλέον απαιτητικό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Σου δίνει μάλιστα την ευκαιρία να αισθανθείς πολύ όμορφα, αφού, πέρα από την επιφανειακή ικανοποίηση, απλώς τη χαρά του λάτρη της οδήγησης, προκύπτει και η εμπιστοσύνη που απαιτείται ώστε να δεθείς μαζί του και να πας πολύ μακριά, ξεπερνώντας τα δικά σου όρια, αλλά και αυτά του δρόμου που έχεις επιλέξει. Ξέρεις όμως πως δε θα σε προδώσει, αφήνοντας σε εσένα το περιθώριο του λάθους, που, αν το επαναλάβεις, η «διαγραφή» είναι δεδομένη, αφού δεν έχεις εκφράσει το σεβασμό που απαιτείται. Έχει ανθρώπινα στοιχεία αυτή η μηχανή, φτιαγμένη από ανθρώπους με χαρακτήρα, και δίκαια έχει κερδίσει εκτίμηση και σεβασμό από τους πλέον απαιτητικούς. Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι «Respect», αλλά σε πρώτο πρόσωπο η διαπίστωση για το συγκεκριμένο κατασκευαστή μέσα από ανθρώπινες σχέσεις είναι δεδομένη, και δε στηρίζεται στην καταγεγραμμένη επαναληψιμότητα._ Σ. Χ.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ

Εξωτερικά έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στο αμάξωμα, οι οποίες δεν είναι μόνο αισθητικού χαρακτήρα, αφού έχουν άμεση επίπτωση σε λειτουργικά θέματα, όπως στην αεροδυναμική. Έτσι, η χαρακτηριστική γρίλια στη μάσκα έχει μεγαλώσει, προκειμένου να αυξηθεί η παροχή φρέσκου αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Η νέα διαμόρφωση του πιο άκαμπτου εμπρός καπό βελτιώνει σημαντικά την αεροδυναμική απόδοση στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου και σε ταχύτητες άνω των 200 χλμ./ώρα. Ουσιαστικά σχεδόν όλες οι εξωτερικές αλλαγές έχουν ως στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του αέρα σε σχέση με την παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης, τη μείωση της αντίστασης και τη βελτίωση της ψύξης καίριων υποσυστημάτων. Κάτω από το εμπρός καπό συνεχίζει να βρίσκεται ο V6 biturbo κινητήρας των 3,8 λίτρων με κωδικό «VR38DETT», η απόδοση του οποίου έχει αυξηθεί κατά 20 ίππους και φθάνει πλέον στους 570 ίππους, ενώ ωφελημένη βγήκε και η ροπή κατά 5 Nm. Οι κυριότερες αλλαγές εδώ εστιάζονται στην αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης, αλλά και στο χρονισμό της ανάφλεξης, που ελέγχεται σε κάθε κύλινδρο ξεχωριστά, μια λύση που μέχρι τώρα υπήρχε αποκλειστικά στην έκδοση NISMO, ενώ και η εξάτμιση είναι πλέον κατασκευασμένη από τιτάνιο. Στα χιτώνια των κυλίνδρων έχει υιοθετηθεί τεχνολογία ψεκασμού πλάσματος, για μειωμένες τριβές, χαμηλότερο βάρος και καλύτερη ψύξη. Κάθε πλευρά του «V» στον κινητήρα διαθέτει το δικό της αυτόνομο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ από εκεί και πέρα υπάρχουν ένα δευτερεύον σύστημα ελέγχου του αέρα, ένα θερμοστατικά ελεγχόμενο κύκλωμα για την ψύξη του λαδιού καθώς και ένα κάθετο υγρό και ξηρό κάρτερ. Κάθε κινητήρας συναρμολογείται εξ ολοκλήρου στο χέρι, και το όνομα του μηχανικού αναγράφεται σε ειδική πλακέτα.

Σε ό,τι αφορά τη μετάδοση, ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος που ελέγχει τη λειτουργία του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων φέρει νέα χαρτογράφηση. Χαρακτηριστικό της Premium Midship πλατφόρμας του GT-R είναι η τοποθέτηση στο πίσω μέρος και σε μια ενιαία μονάδα του κιβωτίου και της τετρακίνησης, για μια ιδανική κατανομή του βάρους. Η Attesa E-TS τετρακίνηση υπό κανονικές συνθήκες στέλνει ολόκληρη τη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ, λαμβάνοντας υπόψη μία σειρά από παραμέτρους, μπορεί να στείλει έως και το 50% στους εμπρός τροχούς. Μικροαλλαγές έχουν γίνει στην ανάρτηση, πολλά σημεία της οποίας έχουν στηριχθεί απευθείας στο πλαίσιο, ενώ για την απόσβεση φροντίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα DampTronic της Bilstein. Επιπλέον ενισχύσεις τοποθετήθηκαν κυρίως στο πίσω μέρος, προκειμένου τώρα πια τα επίπεδα ακαμψίας να είναι πιο ομοιόμορφα κατανεμημένα μεταξύ του εμπρός και του πίσω τμήματος. Ιδιαίτερη προσοχή, τέλος, έχει δοθεί στο θέμα του ήχου. Το σύστημα ANC (Active Noise Cancellation) αναγνωρίζει και «ακυρώνει» το χαμηλής συχνότητας θόρυβο. Κατόπιν το ASE (Active Sound Enhasement) ενισχύει τους ήχους που τονίζουν το χαρακτήρα της κατασκευής και προέρχονται ως επί το πλείστον από την εξάτμιση και τον κινητήρα.

Nissan GTR

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 3.799 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 570 ίπποι/6.800 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 637 Nm/3.300-5.800 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.710×1.895×1.370 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.780 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.752 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ – δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 315 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 12 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 275 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ