28 Φεβ 2019

BMW 330i: Την οδηγούμε στην Αττική

Η BMW σειράς 3 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας και ήδη στη χώρα μας βρίσκεται η νεότερη, 7η γενιά, την οποία και οδηγήσαμε στην Αττική.

Η σειρά 3 αποτελεί παραδοσιακά ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της BMW. Δεν είναι μόνο ο αριθμός των πωλήσεων, ξεπερνώντας τα 15 εκατομμύρια από την πρώτη γενιά μέχρι σήμερα, αλλά και το γεγονός ότι αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρίας. Όπως στην περίπτωση της Ζ4 (η παρουσίαση των δύο μοντέλων έγινε παράλληλα στους εκπροσώπους του ελληνικού Τύπου), έτσι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και για τη σειρά 3, αφού πλέον είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά η 7η γενιά του διάσημου σεντάν. Βασισμένη στην πλατφόρμα CLAR, διαθέτει αρκετά διαφοροποιημένες διαστάσεις, όντας κατά 76 χλστ. μακρύτερη. Παράλληλα, το φάρδος της έχει αυξηθεί κατά 16 χλστ., ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω, κατά 21 και 43 χλστ. αντίστοιχα. Οι νέες διαστάσεις έχουν σαν αποτέλεσμα η εικόνα της να είναι πιο επιβλητική σε σχέση με το παρελθόν, ενώ δεν λείπουν τα κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας. Δεν πρόκειται να μπερδευτείς, αφού καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για μοντέλο της BMW, ενώ οι σχεδιαστικές πινελιές έχουν προσθέσει αρκετές δόσεις φρεσκάδας. Βελτιωμένοι είναι και οι χώροι του εσωτερικού, οι όποιοι βρίσκονται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, την ώρα που ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 480 λίτρα.

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, η εικόνα μπορεί να είναι γνώριμη διατηρώντας όλα εκείνα τα στοιχεία που διακρίνουν τα μοντέλα της BMW, κάτι που μεταφράζεται σε αέρα πολυτέλειας. Η ποιότητας κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, με κορυφαία υλικά και εξαιρετική συναρμογή στην κεντρική κονσόλα, και όχι μόνο. Σύμφωνη με τις τάσεις της εποχής, η 330i που οδηγήσαμε στο δρόμο προς Σούνιο, ήταν εφοδιασμένη με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων BMW Live Cockpit με οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο δέσποζε η οθόνη του συστήματος πολυμέσων διάστασης 10,2 ιντσών. Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, η νέα σειρά 3 εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια, όπως και το σύστημα του “Προσωπικού Βοηθού”, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χειριστεί μία σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου, αλλά και υπηρεσίες, με φωνητικές εντολές!

Έχοντας περάσει στο εσωτερικό, όπως σε κάθε BMW, είναι εξαιρετικά εύκολο να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Η εργονομία είναι εξαιρετική, ενώ το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, αλλά και το κεντρικό ταμπλό που είναι ελαφρώς στραμμένο προς την πλευρά του οδηγού, αναδεικνύουν τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά της. Αυτά τα διαπιστώνεις, όμως, στο δρόμο. Το κατά 20% πιο άκαμπτο αμάξωμα προσφέρει καταρχήν πιο στιβαρή αίσθηση. Την ίδια ώρα, το φαρδύ αμάξωμα, αλλά και το γεγονός πως το κέντρο βάρους βρίσκεται 10 χλστ. χαμηλότερα, συμβάλλουν στο καλύτερο πάτημα στο δρόμο. Σημειώστε, πως ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά της σειράς 3, είναι η τεχνολογία που υιοθετείται στην ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και συγκεκριμένα στα κινούμενη μέρη της. Πρόκειται για μία προηγμένη διάταξη με παθητικού τύπου αμορτισέρ που ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων. Ειδικότερα στην 330i που οδηγήσαμε, η οποία και ήταν εφοδιασμένη με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Adaptive M Suspension της γερμανικής εταιρίας, η λειτουργία της στους ελληνικούς δρόμους ήταν εξαιρετική. Σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, διαπιστώσαμε κάποιες ξερές αντιδράσεις, πιθανότατα λόγω και των ελαστικών με το πολύ χαμηλό προφίλ, οι οποίες όμως δεν πρόκειται να ενοχλήσουν τους επιβάτες, με την 330i να προσφέρεται για άνετα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, και όχι μόνο. Πάντως, η γενικότερη αίσθηση είναι πως πρόκειται για μία σφικτή ρύθμιση, η οποία μάλιστα σε προδιαθέτει ευχάριστα.

Η δίλιτρη υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή της 330i, έχει απόδοση 258 ίππων, που συνδυάζεται με 400 Nm ροπής και φυσικά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic οκτώ σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι να χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.500 κιλών, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται μόλις σε 5,8 δευτερόλεπτα. Τα εντυπωσιακά νούμερα μπορείς να τα επιβεβαιώσεις με την αίσθηση που αποκομίζεις, μόλις από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της. Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Sport, ο κινητήρας είναι γεμάτος από χαμηλά, επιταχύνει με χαρακτηριστική άνεση μέχρι το όριο περιστροφής του, αναδεικνύοντας τις αρετές του σε όλο το εύρος στροφών. Οι ευθείες γίνονται πιο μικρές και ευτυχώς για την επιβράδυνση φροντίζουν τα πολύ καλά σε απόδοση και αίσθηση φρένα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αυτό που έχουμε συνηθίσει από την BMW, με πολύ καλή πληροφόρηση, αμεσότητα και το επιθυμητό βάρος. Παράλληλα, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, επιλέγει με άνεση και ταχύτητα μεγαλύτερη σχέση, ενώ σε κάποια απότομα κατεβάσματα θα προτιμήσει να μην ακούσει τις εντολές του οδηγού, κάτι που δεν αναιρεί το γεγονός ότι παραμένει ένα από τα κορυφαία στην κατηγορία. Όμως, αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι και η οδική της συμπεριφορά, στοιχείο που παραδοσιακά διακρίνει τη BMW της σειράς 3. Ειδικότερα στη περίπτωση της 330i, που το εξαιρετικό πλαίσιο συνδυάζεται με ισχυρό κινητήρα, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι άκρως διασκεδαστικό. Στα γρήγορα κομμάτια εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι αρκετά υψηλά. Αν κάτι θα προβληματίσει είναι το γλιστερό οδόστρωμα, αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση οι υπερστροφικές τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες με το γρήγορο τιμόνι, αλλά και την άφθονη ισχύ κάτω από το δεξί πεντάλ της βενζίνης. Πολύ δύσκολα θα υποστρέψει, και μόνο αν το παρακάνει ο χειριστής στην είσοδο. Αλλά και αν συμβεί αυτό, η ροπή στους πίσω τροχούς θα εξαφανίσει εύκολα τις όποιες τάσεις... Σίγουρα, η δυνατή 330i δεν είναι μόνο άνετη και πολυτελής, αλλά και σπορτίφ. Όπως αρμόζει σε μία ισχυρή πισωκίνητη BMW.

Στη χώρα μας, η νέα σειρά 3 ξεκινάει από τα 42.400 ευρώ για την έκδοση 318d, ενώ η 330i που οδηγήσαμε στους ελληνικούς δρόμους έχει τιμή εκκίνησης τα 49.550 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, η BMW δεν προχώρησε απλά στο ραφινάρισμα του πλέον διάσημου μοντέλου της, αλλά στην καθολική βελτίωση του. Σύγχρονη, πολυτελής και με σαφώς πιο ευδιάκριτα σπορτίφ χαρακτηριστικά από την προηγούμενη γενιά, η νέα σειρά 3 θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία.

Τέλος, κάτι που αξίζει να σημειώσουμε και μάλιστα μας γνωστοποιήθηκε μετά την παρουσίαση της νέας σειράς 3, είναι η επιστροφή του Μιχάλη Ζαμπίδη στους αγώνες και η συνεργασία του με την BMW. Ο Έλληνας πολυπρωταθλητής, θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση αγωνιζόμενος στο επαγγελματικό μποξ. Ο Ζαμπίδης, που μετράει 179 αγώνες, με 157 νίκες και 87 νοκ-άουτ στο ενεργητικό του, θα κάνει το ντεμπούτο του στη Στουτγκάρδη στις 23 Μαρτίου, αντιμετωπίζοντας τον Ισπανό Αντόνιο Γκόμεζ στο πλαίσιο της διοργάνωσης Breakout. Η BMW θα βρίσκεται στο πλευρό του μεγάλου αθλητή, παρέχοντας μία ευρεία γκάμα μοντέλων που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις και την όλη προετοιμασία του._Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Περισσότερες φωτογραφίες:

Σχόλια

Άοσμο, άχρωμο, άγευστο άρθρο

Άοσμο, άχρωμο, άγευστο άρθρο για την παρουσίαση ενός τόσο εμβληματικού μοντέλου. Αγαπητοί συντάκτες ανατρέξτε σε παλαιότερα άρθρα αυτού του περιοδικού για να δείτε πως έγραφαν παλαιότερα σε αυτό το περιοδικό...Ειδικά όταν δοκίμαζαν BMW...