top icon
Παρουσιάσεις

Ford Mustang: Οδηγούμε τη facelift στη Νίκαια

Έφτασε η στιγμή να επιβιβαστούμε στην κομψότερη, ταχύτερη και πιο προηγμένη τεχνολογικά, ανανεωμένη Ford Mustang, να βάλουμε… 10η στο νέο αυτόματο κιβώτιο και να σας αναφέρουμε τα πρώτα οδηγικά μας συμπεράσματα από τη Νίκαια της Γαλλίας.

Να έρθετε στις εξαιρετικές ορεινές διαδρομές πάνω από τη Νίκαια για να οδηγήσετε την ανανεωμένη Ford Mustang! Πόσο πιο όμορφη και ενδιαφέρουσα μπορεί να γίνει μια πρόσκληση για παρουσίαση ενός εμβληματικού σπορ μοντέλου (από το 1964 στην παραγωγή), το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει δικαιολογημένο εμπορικό πανικό, ακόμα και σε αγορές όπως η δική μας, εξαιτίας της εξαιρετικής τιμής του, για το εντυπωσιακό πακέτο που προσφέρει. Όταν λοιπόν στην ήδη επιτυχημένη συνταγή προσθέσεις ακόμα περισσότερα σπορτίφ στοιχεία, αναβαθμισμένο κινητήρα στην κορυφαία της έκδοση, νέο 10άρι(!) αυτόματο κιβώτιο σε κάθε εκδοχή της, προηγμένη ανάρτηση, εξελιγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης για τους Ευρωπαίους πελάτες, η ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία είναι μάλλον δεδομένη…

Ford MustangΠιο Mustang γίνεται; Αμέ!

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή τους, με τη facelift Ford Mustang να διατίθεται, όπως και στο παρελθόν, σε fastback και cabrio εκδόσεις, έχοντας ακόμα πιο αεροδυναμική εμφάνιση, η οποία αναδεικνύεται με στοιχεία όπως είναι η τεχνολογία φωτισμού LED, έντεκα εντυπωσιακά χρώματα (διατίθενται τρία νέα μεταλλικά χρώματα: Kona Blue, Orange Fury και Royal Crimson) και νέες επιλογές σε σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (Nickel, Ebony Black και Polished Aluminium).

Βλέποντάς την προσεκτικά, παρατηρείς εύκολα ότι το προφίλ του καπό είναι πλέον χαμηλότερο, με ενσωματωμένους αεραγωγούς, σε συνδυασμό με μια ανανεωμένη αισθητικά κάτω γρίλια, που χαρίζει στη Mustang μια πιο δυναμική και επιθετική φυσιογνωμία, βελτιώνοντας παράλληλα το σημαντικό τομέα της αεροδυναμικής. Οι μηχανικοί της Ford έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη μείωση της άνωσης του εμπρός τμήματος, προσθέτοντας ένα μεγαλύτερο εμπρός splitter που αυξάνει την αεροδυναμική πίεση, για να κρατά το εμπρός άκρο κολλημένο στο οδόστρωμα για μεγαλύτερη ευστάθεια. Ένα σπόιλερ στο πίσω τμήμα των εμπρός θόλων των τροχών βελτιώνει τη ροή αέρα κάτω από τη Mustang, μειώνοντας την αντίσταση μέχρι 3%.

Η εντυπωσιακή σχεδίαση του πίσω μέρους της επιτείνεται με έναν ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και διαχύτη, ενώ οι στάνταρντ τέσσερις απολήξεις εξαγωγής στην 5λιτρη επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες της συγκεκριμένης εκδοχής. Σημειώστε εδώ ότι προσφέρεται πλέον και μία προαιρετική αεροτομή, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το σπορ προφίλ.

Οι προβολείς του μοντέλου, τα φώτα ημέρας, τα φλας και τα θρυλικά τρισδιάστατα πίσω φώτα υιοθετούν τεχνολογία LED -στάνταρντ για την Ευρώπη- με προαιρετικούς προβολείς ομίχλης LED, ενώ τα κάτοπτρα των προβολέων έχουν ανασχεδιαστεί, ώστε να ταιριάζουν περισσότερο με το τραπεζοειδές σχήμα της πάνω μάσκας.

Premium αίσθηση

Ας ανοίξουμε τις πόρτες της ανανεωμένης Ford Mustang. Η πρώτη εντύπωση επιβεβαιώνει τις πληροφορίες, αφού αποκαλύπτεται ένα πιο premium εσωτερικό, με μαλακά υλικά, πλέον και στις επενδύσεις των θυρών, ενώ οι λαβές στις πόρτες έχουν φινίρισμα από αλουμίνιο. Η κεντρική κονσόλα έχει επένδυση μαλακού υλικού -δουλεμένου στο χέρι- με διακοσμητική ραφή σε αντίθετη απόχρωση, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη δυναμική και ποιοτική αίσθηση, ενώ το πλαίσιο του πίνακα οργάνων διατίθεται σε τέσσερα νέα αλουμινένια φινιρίσματα. Σημειώστε ότι μιλάμε για έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων LCD 12 ιντσών με δυνατότητα εξατομίκευσης, ο οποίος προβάλλει πληροφορίες με γνώμονα το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, όπως στο Ford GT. Η διαμόρφωση του πίνακα αλλάζει αυτόματα, ανάλογα με το Drive Mode, και μπορεί να προγραμματιστεί για να προβάλλει μία σειρά ενδείξεις σε ένα από τα επτά διαθέσιμα χρώματα. Το μοντέλο διαθέτει σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας Ford SYNC 3, με το οποίο οι οδηγοί μπορούν να ελέγχουν λειτουργίες συνδεδεμένων smartphones, συστημάτων ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, με φωνητικές εντολές στην καθομιλουμένη και με χειρισμούς pinch & swipe, στην κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.

Highlight το νέο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, το οποίο αναβοσβήνει κόκκινο από τη στιγμή που ξεκλειδώνει η πόρτα και μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το μοτέρ, προσφέροντας στη Mustang το δικό της παλμό… σε ρυθμό 30 χτύπων ανά λεπτό, παραπέμποντας στην καρδιά ενός pony.

Ένα πακέτο εσωτερικής διαμόρφωσης Carbon Sport διατίθεται για όλη την γκάμα Mustang, και περιλαμβάνει ένθετα στα καθίσματα και στις πόρτες από alcantara, πλαίσιο πίνακα οργάνων και λαβή επιλογέα από ανθρακονήματα. Δερμάτινα, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα, και ένα θερμαινόμενο τιμόνι προσφέρονται επίσης σε όλη την γκάμα για πρώτη φορά, ανεβάζοντας τον πήχη στον τομέα της άνεσης. Όσοι προτιμήσουν αγωνιστικό κάθισμα Recaro, μπορούν να διαλέξουν μέσα από μία παλέτα τριών χρωμάτων, Show Stopper Red, Midnight Blue και Ebony.

Διαβάστε επίσηςΗ νέα Ford Mustang πατά Ευρώπη

Ford MustangΠροσθαφαιρέσεις ίππων και 10άρι αυτόματο παντού!

Ωραία όλα αυτά, αλλά ας περάσουμε στο ψητό… Τι γίνεται με τα μοτέρ της ανανεωμένης Ford Mustang; Ο αναθεωρημένος στα σημεία 5λιτρος V8 (βλ. νέο σύστημα ψεκασμού, υψηλότερη σχέση συμπίεσης και δυνατότητα λειτουργίας σε πιο ψηλές στροφές, έως τις 7.000 σ.α.λ.) πλέον αποδίδει 450 ίππους (αντί 421), με μέγιστη ροπή 529 Nm στις 4.600 σ.α.λ. Αντίθετα -χάρη στην προσαρμογή του στις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2-, ο «μικρός» EcoBoost των 2,3 λίτρων υποχώρησε από τους 317 στους 290 ίππους στις 5.400 σ.α.λ. με ροπή 440 Nm 3.000 σ.α.λ. Οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται είτε με το νέο 10τάχυτο αυτόματο Selectshift, το οποίο αποτελεί και την είδηση της ανανεωμένης γενιάς, ή με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που έχει όμως διαφορετική κλιμάκωση ανάμεσα στα δύο κινητήρια σύνολα, αφού στην 5.0 V8 είναι πιο κοντό (3.55 έναντι 3.31 η τελική σχέση μετάδοσης).

Δοκιμασμένο σε 6 εκατομμύρια και πλέον χιλιόμετρα (όπως χαρακτηριστικά υποστηρίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας), το προηγμένο, νέο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Mustang, με τα χειριστήρια αλλαγών σχέσεων να είναι στο τιμόνι, προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία μέσω μιας αρχιτεκτονικής χαμηλής τριβής και το συνδυασμό με λειτουργία Auto Start-Stop, αλλά και βελτιωμένη επιτάχυνση συγκριτικά με ενός 6τάχυτου αυτόματου, χάρη στη βελτιστοποιημένη και ευρεία κλιμάκωση σχέσεων, η οποία εξαλείφει ουσιαστικά το χαμένο χρόνο που συνήθως υπάρχει στις αλλαγές σε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σύμφωνα με τη Ford, η ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων είναι καλύτερη ακόμα και σε σχέση με το «διπλόδισκο» PDK κιβώτιο της Porsche, με την καμπύλη της ροπής του V8 κινητήρα να μην πέφτει κατά τη διάρκεια των αλλαγών. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του αυτόματου κιβωτίου των 10 σχέσεων επιτρέπει ρυθμίσεις που βελτιστοποιούν τις επιδόσεις για τα Drive Modes, ενώ ο προσαρμοζόμενος προγραμματισμός αλλαγών σχέσεων σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει την προσαρμογή του κιβωτίου στη μεταβολή συνθηκών και επιλογή της κατάλληλης σχέσης, από μία χαλαρή βόλτα στην παραλιακή μέχρι μία διαδρομή 400 μέτρων… σε «πίστα» αγώνων Dragster.

Ford Mustang Convertible

Στο Μονακό με την κάμπριο! Αξέχαστος ο ήχος του V8 μέσα στο διάσημο τούνελ… 

Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της Ford έχει βελτιωθεί έτσι ώστε να διαχειρίζεται ακόμα πιο σωστά την ισχύ του 5λιτρου V8 κινητήρα με διπλό συμπλέκτη και βολάν διπλής μάζας, για μεγαλύτερη αντοχή, και ταχύτερες αλλαγές σχέσεων. Επίσης, υιοθετεί τη νέα τεχνολογία της Ford, που συγχρονίζεται με τις στροφές του κινητήρα. Αυτή χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για στιγμιαία αύξηση των στροφών («ξερογκαζιά») στα κατεβάσματα, ώστε να συγχρονίζονται οι στροφές του κινητήρα με αυτές της σχέσης που επιλέγεται, για ομαλές, συνεχόμενες αλλαγές.

Οι επιδόσεις της ανανεωμένης 5λιτρης Mustang των 450 ίππων είναι πραγματικά καταιγιστικές, με το περίφημο «0-100» να έρχεται σε 4,3 δλ. όταν συνδυάζεται με το νέο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ όταν είναι εφοδιασμένη με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο να χρειάζεται 4,6 δλ. Οι αντίστοιχες επιδόσεις για την έκδοση 2.3 των 290 ίππων είναι 5,5 και 5,8 δλ., ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 233 χλμ./ώρα για κάθε «μικρή» και στα 249 χλμ./ώρα για κάθε «μεγάλη» Mustang. Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω νούμερα για επιτάχυνση από στάση παίζει και η ύπαρξη Launch Control. Με όλα αυτά, δικαιολογημένα, η σκέψη μας μεταφέρεται αυτόματα από τη Γαλλία κάπου εκεί στην ευθεία του Ακραίφνιου, όταν θα πρέπει σε λίγους μήνες να μετρήσουμε -για πρώτη φορά- και ρεπρίζ δέκατης…

Το Electronic Line Lock -το οποίο ενεργοποιεί μόνο τα εμπρός φρένα- επιτρέπει την ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών για προθέρμανση των ελαστικών όταν το όχημα είναι σταματημένο, ενώ προσφέρεται πλέον στάνταρντ και με τον κινητήρα 2.3 EcoBoost, πέρα από τον 5.0 V8, βελτιστοποιώντας τις εκκινήσεις από στάση όλων των εκδόσεων. Ενώ για την ισχυρή έκδοση το περιμέναμε, αυτή των 290 ίππων μας εντυπωσίασε για τη μεγαλύτερη απόκριση χάρη στη λειτουργία στιγμιαίας αύξησης υπερπλήρωσης (overboost) από τον υπερσυμπιεστή, που ενεργοποιείται στην έντονη επιτάχυνση, προσφέροντας έξτρα ώθηση έπειτα από κάθε ανέβασμα σχέσης.

Βρείτε το συνημμένο αρχείο με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Ford Mustang facelift στο τέλος του άρθρου.

Πιο ευρωπαϊκή, πιο ολοκληρωμένη οδηγική αίσθηση

Οδηγώντας την ανανεωμένη Ford Mustang, καταλαβαίνεις αμέσως την προσπάθεια που έχει γίνει για ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή στα οδηγικά «θέλω» των Ευρωπαίων οδηγών. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν η νέα ρυθμιζόμενη ανάρτηση MagneRide (προαιρετικός εξοπλισμός) και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης Drive Modes, μεταξύ των οποίων ένα νέο, προσαρμοζόμενο My Mode. Το νέο σετάρισμα των αμορτισέρ έχει βελτιώσει την ευστάθεια στις στροφές, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει ενισχυθεί από έναν εγκάρσιο σύνδεσμο που αυξάνει την αντιστάθμιση πλευρικών φορτίων, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την οδική συμπεριφορά στις στροφές. Σημειώστε ακόμα την ύπαρξη αντιστρεπτικών δοκών μεγαλύτερης διατομής, με αποτέλεσμα οι όποιες, ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος να ελέγχονται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια. Φυσικά, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι εκεί σε κάθε έκδοση, δίνοντας τη δυνατότητα στους μυημένους να απολαύσουν τη βόλτα με το διάσημο αμερικάνικο άλογο που συναρμολογείται στο εργοστάσιο Flat Rock, στο Michigan των ΗΠΑ. Παρ’ όλα αυτά, οφείλεις να σεβαστείς και να προβλέψεις τα 1.662 έως 1.728 κιλά της 2.3 έκδοσης και τα 1.743 έως 1.818 της V8 πριν ορμήσεις, σε ανηφόρα αλλά και σε κατηφόρα, όπου εκεί φυσικά θα εκτιμήσεις και τις 6πίστονες δαγκάνες της Brembo αλλά και τα μεγαλύτερης διάστασης δισκόφρενα εμπρός που υπάρχουν στην 5λιτρη έκδοση.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, το νέο και προαιρετικό MagneRide Damping System, που προαναφέραμε, μπορεί να αντιδρά με ταχύτητα αστραπής στις μεταβαλλόμενες οδικές συνθήκες. Ένα υγρό μέσα στον αποσβεστήρα μπορεί να ενεργοποιείται ηλεκτρονικά για να προσφέρει υψηλότερη ή χαμηλότερη αντίσταση απόσβεσης, ανάλογα με τη στιγμή ενώ αισθητήρες παρακολουθούν τις συνθήκες -χίλιες φορές το δευτερόλεπτο- έτσι ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη συμπεριφορά.

Με δύο νέα Drive Modes, οι οδηγοί μπορούν να εναρμονίζουν τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, την απόκριση του γκαζιού, τον προγραμματισμό των αυτόματων αλλαγών, το σύστημα διεύθυνσης και τις ρυθμίσεις του Active Valve Performance Exhaust σε οποιαδήποτε οδηγική συνθήκη, επιπλέον των Normal, Sport, Track και Snow/Wet Modes. Συγκεκριμένα, το Drag Strip Mode βελτιστοποιεί τις επιδόσεις στην επιτάχυνση από 0-400 μέτρα για χρήση σε ειδικές «πίστες» Dragster, ενώ το My Mode επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν τις ρυθμίσεις που επιθυμούν για επιδόσεις, δυναμική συμπεριφορά και ήχο εξάτμισης. Επίσης, η νέα τεχνολογία Active Valve Performance Exhaust προσφέρει ένα πρωτοποριακό Good Neighbour Mode για οδήγηση νωρίς το πρωί ή αργά τη νύχτα. Ο οδηγός της Mustang μπορεί για πρώτη φορά να προσαρμόζει την ένταση του ήχου της εξάτμισης ανάλογα με τη διάθεσή του αλλά και να μειώνει αυτόματα την ένταση του ήχου της εξάτμισης σε προγραμματισμένες ώρες της ημέρας, ώστε να μην ενοχλούνται οι γείτονες, όταν για παράδειγμα τίθεται σε λειτουργία νωρίς το πρωί ο θηριώδης 5λιτρος V8. Φυσικά, οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, όπως τα Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection και Lane Keeping Aid, είναι εκεί για να προσφέρουν την αντίστοιχη ηρεμία και ξεγνοιασιά. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η Mustang για πρώτη φορά διατίθεται με τεχνολογίες Adaptive Cruise Control και Distance Alert, που βοηθούν στη διατήρηση της κατάλληλης απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, Lane Departure Warning, που προειδοποιεί τους οδηγούς όταν τυχαία παρεκκλίνουν από τη λωρίδα τους, και Lane KeepingAid, που μπορεί να εφαρμόσει ροπή στο τιμόνι για να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα του. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν το ενδιαφέρον των ανθρώπων της εταιρείας για βελτιωμένη κατάταξη στις δοκιμασίες του EuroNCAP, όπου το μοντέλο (προ facelift) δεν τα είχε καταφέρει καλά, κατακτώντας μόλις 2 αστέρια αρχικά και 3 στη συνέχεια…

Διαβάστε επίσης: Η ανάρτηση MagneRide της νέας Ford Mustang

Ford Mustang Bullitt

Γιορτάζοντας την 50ή επέτειο της περίφημης κινηματογραφικής ταινίας της Warner Bros, με πρωταγωνιστή τον Steve McQueen, η νέα ειδική έκδοση Mustang Bullitt προσθέτει κάτι ακόμα πιο ξεχωριστό στην γκάμα του ανανεωμένου μοντέλου. Η Mustang Bullitt με τον 5λιτρο V8 κινητήρα, αναβαθμισμένο για να αποδίδει 464 ίππους (ίδια ροπή 529 Nm), προσφέρεται με εξωτερικές αποχρώσεις Shadow Black ή την κλασική Dark Highland Green. Η τρίτη γενιά ακολουθεί τα χνάρια των προηγούμενων ειδικών εκδόσεων Bullitt του 2001 και του 2008, που επίσης διέθεταν ισχυρότερους κινητήρες, ζάντες Torq Thrust-style, μοναδικά στυλιστικά στοιχεία και περιορισμένες επιλογές εξωτερικών αποχρώσεων, όπως η Dark Highland Green.

Τέλη Απριλίου ή αρχές Μαΐου στην Ελλάδα

Δυστυχώς, θα επιστρέψουμε στην πατρίδα χωρίς να έχουμε στις αποσκευές μας τις τιμές της ανανεωμένης Ford Mustang, αλλά μπορούμε να σας πούμε με σιγουριά ότι γίνονται προσπάθειες από την ελληνική αντιπροσωπεία να είναι στις εκθέσεις της χώρας μας στα τέλη Απρίλη, με ένα σωστό τιμοκατάλογο. Άλλωστε, αποδεδειγμένα, η ζήτηση είναι μεγάλη για το εμβληματικό μοντέλο, ακόμα και στην Ελλάδα του 2018… ενώ είμαστε σίγουροι ότι θα είναι ακόμα μεγαλύτερη πλέον, με τη facelift εκδοχή της να είναι βελτιωμένη σε κάθε τομέα._ Μ. Σαλ.

Ford Mustang

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ