16 Μάιος 2019

Ford Ranger Raptor: To οδηγούμε στο Μαρόκο

Η Ford δημιούργησε ένα ΠΟΛΥ διαφορετικό ημιφορτηγό με το οποίο κυριολεκτικά κυλιστήκαμε στην άμμο, στα βράχια και λοιπές κακοτράχαλες καταστάσεις

Ford Ranger Raptor

Τι εστί Raptor; Ότι είναι το RS για ένα Focus, είναι το Raptor για ένα ημιφορτηγό της Ford. Εμπνευσμένο από τους αμερικανικούς αγώνες αντοχής Baja (το αντίστοιχο του ράλυ Ντακάρ), πρόκειται για μία σπορ έκδοση που μέχρι σήμερα βασιζόταν στο αμερικανικό F150, ενώ πλέον υπάρχει και η ευρωπαϊκή παραλλαγή που βασίζεται στο Ranger.

Ρίχνοντας μια ματιά στις προδιαγραφές μπορεί να καταλάβει κανείς γιατί η Ford του έδωσε το όνομα ενός δεινόσαυρου. Στο ήδη μεγάλο αμάξωμα που προέρχεται από το διπλοκάμπινο Ranger, όλες οι διαστάσεις του Raptor έχουν αυξηθεί και έτσι το μήκος πλησιάζει τα 5,5 μ., το πλάτος έχει ξεπεράσει τα 2μ. , ενώ το ύψος αγγίζει τα 1,9 μ. Προκειμένου να ανταπεξέλθει στις δύσκολες εκτός δρόμου αποστολές μεγάλωσαν οι διαδρομές της ανάρτησης (32% εμπρός και 18% πίσω), η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε (κατά 51 χλστ. σε σχέση πάντα με το Ranger) στα 283 χλστ., το βάθος βύθισης σε νερό φθάνει πλέον τα 850 χλστ., ενώ οι «ξυρισμένοι» προφυλακτήρες έχουν αυξήσει τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Το ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας ενισχύθηκε σε καίρια σημεία, όπως και η ανάρτηση που αποτελείται από ανισομεγέθη αλουμινένια διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ ο άκαμπτος άξονας πίσω απέκτησε σύνδεσμο Watt και coilover ελατήρια (αντί για τα ημιελειπτικά φύλλα σούστας του Ranger).

Τα αγωνιστικού τύπου αμορτισέρ με internal bypass, προέρχονται από την Fox, ενώ στους 17ρηδες τροχούς τοποθετούνται ελαστικά παντός εδάφους της BF Goodrich. Ο οδηγός έχει τρεις επιλογές μετάδοσης: high range με κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς, καθώς και low range τετρακίνηση, ενώ υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού. Το σύστημα Terrain Management προσφέρει έξι προγράμματα οδήγησης: normal και sport για την άσφαλτο, gravel, mud και rock για εκτός δρόμου, ενώ το πλέον ενδιαφέρον είναι το πρόγραμμα Baja για γρήγορη εκτός δρόμου οδήγηση.

Η Ford όμως δεν θέλησε να δημιουργήσει απλά ένα «φτιαγμένο» φορτηγάκι, αλλά μία συνολικά αναβαθμισμένη κατασκευή. Μπορεί το αμερικανικό αδελφάκι να τροφοδοτείται από θηριώδεις V βενζινοκινητήρες (το πρώτο είχε ένα V8 6.2 416 ίππων, ενώ στο μοντέλο του 2017 τοποθετήθηκε ο V6 που υπάρχει και στο Ford GT), η ευρωπαϊκή εκδοχή όμως θα έπρεπε να είναι πιο ρεαλιστική, για αυτό και επιλέχθηκε η λύση ενός 2λιτρου τετρακύλινδρου ντίζελ, ο οποίος με την χρήση δύο τούρμπο χαμηλής και υψηλής πίεσης, αποδίδει 213 ίππους και 500 Nm ροπής.

Τουλάχιστον σε ότι αφορά το κιβώτιο διατηρήθηκε η αμερικανική λογική και έτσι το Ford Ranger Raptor είναι το μοναδικό Ranger που φοράει το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων που πρωτοείδαμε στην Mustang. Μπορεί τα 10,5 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα να μην είναι μία εντυπωσιακή τιμή για μία τέτοια performance κατασκευή, από την άλλη όμως το θηρίο των 2,5 τόνων με την κακή του αεροδυναμική, σύμφωνα με τον κατασκευαστή αρκείται στα 8,9 λτ./100 χλμ. μικτής κατανάλωσης και τα 233 γρ./χλμ. για τις εκπομπές CO2.

To αποτέλεσμα όλων αυτών των αλλαγών δεν είναι απλώς αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά ένα όχημα που μπορεί να προσφέρει νέες εμπειρίες εάν βρεθεί στο κατάλληλο περιβάλλον, κάτι που υπάρχει σε αφθονία στο Μαρόκο. Φθάνοντας στην παραθαλάσσια πόλη Εσαουίρα η ζέστη και η υγρασία είναι αρκετά μεγάλη για κάποιον που προέρχεται από τον άστατο αθηναϊκό Μάη. Τα αυτοκίνητα μας περιμένουν στο πάρκινγκ του αεροδρομίου και χωρίς καθυστέρηση ξεκινάμε για αυτή την σχεδόν ταξιδιωτική παρουσίαση. Οι πρώτες εντυπώσεις έρχονται από την κίνηση σε άσφαλτο. Θα περίμενε κανείς περισσότερη ασάφεια από ένα τέτοιο όχημα, αλλά τελικά διαπιστώνεις ότι μπορείς να κινηθείς σβέλτα χωρίς να σε αποθαρρύνει το πολύστροφο τιμόνι και οι διαδρομές της ανάρτησης. Μετά ακολουθούν μία σειρά από χωματόδρομους, οι οποίοι γίνονται ολοένα και πιο άγριοι με χωνευτές κροκάλες. Το Raptor συνεχίζει ακάθεκτο, αφού τα μικρά βράχια θα προβληματίσουν περισσότερο την μέση σου, παρά την ανάρτηση και τα λάστιχα.

Το ενδιαφέρον και η διασκέδαση όμως χτυπάνε κόκκινο καθώς φθάνουμε στους αμμόλοφους και το παραλιακό κομμάτι . Στην άμμο καλό είναι να αποφεύγεις τις ροδιές και να διατηρείς την φόρα σου. Ακόμα όμως και όταν από λάθος εκτίμηση βρεθήκαμε στο πλάι ενός αμμόλοφου βυθισμένοι μέχρι τα πλαϊνά σκαλοπάτια, δεν χρειάστηκε παρά ένα ελαφρύ τράβηγμα από το όχημα το πλοηγού μας για να ξεκολλήσουμε. Σε πιο ανοικτά αμμουδερά κομμάτια είναι που μπορεί να ανακαλύψει κανείς το λόγο ύπαρξης το προγράμματος οδήγησης Baja. Ενώ λοιπόν πάντα σε εκτός δρόμου παρουσιάσεις όλοι τονίζουν ότι η ταχύτητα πρέπει να είναι αρκετά χαμηλή, εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Το Raptor κυριολεκτικά καταπίνει τα πάντα και όσο πιο μεγάλη ταχύτητα διατηρείς τόσο καλύτερα συμπεριφέρεται, μιας και η ανάρτηση δεν τερματίζει σχεδόν ποτέ διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος.

Αν αντιμετωπίσεις το Raptor ως απλά ένα φτιαγμένο φορτηγάκι, τότε έχεις χάσει όλο το νόημα. Αν όμως αντιληφθείς το εύρος των αλλαγών που έκαναν οι μηχανικοί της Ford προκειμένου το όχημα να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες του, τότε ίσως και να αποδεχθείς το διόλου ευκαταφρόνητο κόστος που ξεπερνάει κατά 10.000 ευρώ το ακριβότερο Ranger φθάνοντας σχεδόν στα 55.800 ευρώ της τελικής του τιμής. Αν αναρωτιέστε τώρα ποιος θα βρεθεί να διαθέσει ένα τέτοιο ποσό για ένα ημιφορτηγό, σκεφθείτε ότι το Raptor δεν έχει ουσιαστικό ανταγωνισμό σε επίπεδο δυνατοτήτων, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη παραγγελίες για το ένα τρίτο των οχημάτων που έχει εξασφαλίσει για την εγχώρια αγορά.

 

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
  • Ford Ranger Raptor
Συνημμένα Αρχεία: