07 Ιουν 2019

Οδηγούμε το DS3 Crossback

Σε ανεξάρτητη πορεία, η DS μετά το «7» παρουσιάζει το νέο «3», που οδηγήσαμε στο Μόντε Κάρλο και εντυπωσιαστήκαμε...

Με τα νέα δεδομένα και μέσα από την εμπειρία των σαράντα ετών, θέλεις κάτι δυνατό για να ικανοποιηθείς, και είναι το προϊόν που ξεπερνάει το περιβάλλον. Αυτό το DS3, άλλωστε, το είδαμε τρεις φόρες. Σε ειδική περί DS εκδήλωση στο Παρίσι, στα απόρρητα διαμερίσματα του γαλλικού γκρουπ, στη διεθνή έκθεση στην ίδια πόλη, πάντα φωτισμένη, και στην Αθήνα, στην έκθεση του κ. Άρη Γαλανόπουλου. Σε σχέση με τη σχεδίαση δεν τίθεται θέμα. Θέλεις να το αποκτήσεις, και «δεν μπορεί, κάτι θετικό θα έχει και οδηγώντας». SUV στη φιλοσοφία, Stonic με στοιχεία DS φερμένα από το πετυχημένο πρώτης γενιάς που φεύγει, και είναι σίγουρο πως θα μας αρέσει το νέο. Ψήλωσε, απέκτησε άλλες δύο πόρτες, αλλά, έξυπνα δουλεμένο και με στυλ, σφραγίζει την ευρύτερη φιλοσοφία του μοναδικού τυπικά premium Γάλλου κατασκευαστή. Ένα μοντέρνο, λιγότερο κλασικό Mini, που ξεπερνάει με γαλλικό, πολύ κομψό τρόπο τη σχεδιαστικά συντηρητική φιλοσοφία της Audi, και μέχρις εκεί οι συγκρίσεις. Άλλωστε, τυπικά και σε αριθμούς δε συγκρίνονται μεταξύ τους το Countryman με το Q2, που βρήκαν στο δρόμο τους το μοναδικό καθαρόαιμο premium B-SUV της αγοράς. Απλώς, όταν πρόκειται για εξαιρετικές κατασκευές, οι τιμές και τα μεγέθη ξεπερνιούνται από το αλάθητο κριτήριο του καταναλωτή, που επί του προκειμένου έχει λόγους να ονειρεύεται, και στις τρεις περιπτώσεις.

Αθήνα-Παρίσι-Νίκαια-Αθήνα

Μακρύ ταξίδι, αλλά χαλάλι. Από τις περιπτώσεις που ό,τι βλέπεις ταιριάζει με ό,τι ζεις οδηγώντας. Για να είμαστε ακριβείς, ξεπέρασε τις προσδοκίες μας αυτό το σύγχρονο σύνολο με το νέο 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 155 ίππων σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γαλλικού γκρουπ. Από τα καλύτερα της αγοράς. Το νέο DS3 Crossback βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP) του γαλλικού ομίλου, που θα δούμε λίαν συντόμως να υιοθετείται από ένα πλήθος καινούργιων μοντέλων του, αρχής γενομένης από τα νέα «208» και Corsa. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του αυτοκινήτου είναι μόλις 4,118 μ., το πλάτος του οριακά κάτω από τα 1,8 μ., ενώ το μεταξόνιό του ορίζεται στα 2,558 μ. Ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 350 λίτρα (1.050 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), τιμή αρκούντως ανταγωνιστική για τα δεδομένα του μεγέθους και -φυσικά- της κατηγορίας των B-SUV. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ασφαλώς και οι κινητήριες μονάδες του νέου DS3 Crossback, που ουσιαστικά αποτελεί τον «έμμεσο» αντικαταστάτη του 3θυρου DS3. Το τελευταίο, από το 2019 και μετά, θα πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια. Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το καπό θα υπάρχει ο γνωστός 3κύλινδρος 1.2 PureTech βενζινοκινητήρας σε εκδόσεις με 100, 130 και πλέον και με 155 ίππους (σ.σ.: όλοι πληρούν την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6.3), ενώ η επιλογή σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες Euro 6.2 θα είναι ο 4κύλινδρος BlueHDi 1.500άρης του PSA Group, απόδοσης 100 και 130 ίππων. Το «παρών» φυσικά θα δίνει και το νέο, ιαπωνικής προέλευσης (βλ. Aisin) αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά το γνωστό EAT6 και είναι στάνταρντ στη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 και των 155 ίππων, καθώς και στην πετρελαιοκίνητη των 130 ίππων (οι υπόλοιπες συνδυάζονται με χειροκίνητο 6άρι). Το νέο DS3 Crossback, κατά την πάγια τακτική της DS, θα είναι διαθέσιμο με μια ποικιλία προγραμμάτων και στοιχείων εξατομίκευσης. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το γαλλικό εργοστάσιο στην επίσημη ενημέρωσή του, οι συνδυασμοί τροχών (10 στο σύνολο), εξωτερικών χρωμάτων (επίσης 10), αποχρώσεων σε οροφή-καθρέφτες κτλ., αλλά και επενδύσεων στο εσωτερικό φτάνουν τους 2.000. Από εκεί και πέρα, το γαλλικό SUV είναι εφοδιασμένο με full LED φώτα με τεχνολογία Matrix Beam και Matrix Led Vision, καθώς και με μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το DS Park Pilot (αυτόματο παρκάρισμα) και DS Drive Assist, το οποίο λειτουργεί έως και τα 180 χλμ./ώρα επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης χωρίς παρέμβαση του οδηγού.

Μόντε Κάρλο in-out

Κάπως κουραστικό το πήγαινε-έλα εκεί, αλλά χαλάλι, τόσο για το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, όσο και για τη διαδρομή που είχαν επιλέξει οι άνθρωποι της εταιρείας. Τη γνωρίσαμε με το «508» σε περιορισμένη εκδοχή, τη ζήσαμε με το Focus, και ξανά εδώ και ακόμα καλύτερα, χάρη σε έξυπνες παραλλαγές. Ατού το αυτοκίνητο, και απολαμβάνεις οδήγηση καλού, συμβατικού Β-C σε συσκευασία SUV! Είναι το εξαιρετικό πλαίσιο που κάνει τη διαφορά, έτσι ώστε να αξιοποιείς υποδειγματικά τον 1.2-155 PS με το 8άρι. Το μισο-οβάλ τιμόνι έχει το σωστό, το μεσαίο μέγεθος, και βέβαια την άψογη, την ακριβέστατη αντίδραση, όποιο πρόγραμμα και αν επιλέξεις. Δε θα το κρύψουμε, δουλέψαμε μόνο Sport, για να ταιριάζουν τα πάντα μεταξύ τους στη συγκεκριμένη διαδικασία - η μηχανή, το περιβάλλον και οι άνθρωποι. Δεν είδαμε ποτέ πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ., παρά τις υπερβολές μας και την ανηφόρα, ενώ είχαμε σύμμαχό μας τα φρένα, που αποδείχθηκαν ανθεκτικά ακόμα και στα κατηφορικά κομμάτια. Ο κινητήρας, που ενίοτε ακούγεται ενοχλητικά, αποδίδει ως καλός 4κύλινδρος 1.6, και θα τον τοποθετούσαμε δίπλα μόνο στον 1.3 της Renault, τον οποίο χρησιμοποιεί και η Mercedes. Αναρωτιέσαι πού είναι οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες σε αυτήν την άτυπη μάχη με Γάλλους πρωταθλητές, ενώ δεν ενθουσιάζεσαι με την απόκριση των διακοπτών, όπως συμβαίνει και με το DS7, και πας για την αλλαγή φορτωμένος με σκέψεις. Μεγαλώσαμε, κολλάμε με συνήθειες, και μας λείπει το iCockpit της Peugeot στα καλά Citroen και DS. Ίσως για τον ίδιο λόγο οδηγώντας με τον 1.2 των 130 ίππων (πάντα με αυτόματη μετάδοση) αναζητούσαμε τον αγαπημένο μας 1.500άρη ντίζελ με την ίδια απόδοση. Τον εκτιμήσαμε στο «3008», και λάμπει όπου κι αν έχει τοποθετηθεί. Αυτό το σασί τη θέλει τη ροπή του ντίζελ και τη δύναμη του μεγαλύτερου σε ισχύ από τους βενζινοκινητήρες - γνωστού και ως «PureTech», σύμφωνα με τις υποδείξεις του κ. Καραβά. Περί νέας γενιάς στελεχών και χρηστών ο λόγος, και θα το απολαύσουν όλοι, και η κ. Ξενάκη, και η σύντροφος, που κρίνει τα οχήματα μέσω infotainment, για την πολύ υψηλού επίπεδου συνδεσιμότητα που προσφέρει σε κάθε περίπτωση.

Στην πρίζα

Με την παραπάνω θεωρία, ίσως τα πιο σημαντικά νέα αφορούν το λανσάρισμα μέσα στο 2019 μιας 100% ηλεκτρικής έκδοσης, η οποία φέρει το όνομα «E-Tense» και συνδυάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου των 50 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm, με το «0-100» να ολοκληρώνεται σε μόλις 8,7 δλ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της PSA, η αυτονομία που θα εξασφαλίζει το παραπάνω «πακέτο» θα ανέρχεται στα 320 χλμ. κατά το πρωτόκολλο WLTP, ή στα 430 χλμ. με τη νόρμα του απελθόντος NEDC. Οι συσσωρευτές θα μπορούν να πληρωθούν έως και στο 80% της μέγιστης χωρητικότητάς τους σε περίπου 30 λεπτά μέσω ταχυφορτιστών 100 kW, ενώ με τη χρήση wallbox 11 kW η πλήρης φόρτιση θα διαρκεί σχεδόν 5 ώρες. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μπαταρίες του νέου DS3 Crossback βρίσκονται εγκατεστημένες στη θέση του παραδοσιακού ρεζερβουάρ καυσίμου, στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, καθώς και κάτω από τα καθίσματα, χωρίς να «κλέβουν» ωφέλιμο χώρο. Τρομαγμένοι με τις περί ηλεκτρικών θεωρίες μετά την εμπειρία μας με την Jaguar σε επίπεδο αυτονομίας και επαναφόρτισης, χαμογελάσαμε αναμένοντας την πραγματικότητα μέσα από δοκιμή σε Γαλλία ή Ελλάδα. Σε αίσθηση δεν έχει το γκάζι του Niro της Κia, αλλά θα παίξει το ρόλο του με την καθιέρωση των ηλεκτρικών, με το γαλλικό γκρουπ να επιβεβαιώνει τη στρατηγική του: ρεύμα, πετρέλαιο, βενζίνη και Hybrid-plug in σε παράλληλη πορεία.

Τον Ιούνιο στην Αθήνα

Δεν πρόκειται για τυχαίο αυτοκίνητο, και, οδηγώντας, μόνο το Q2 μπορεί να συγκριθεί μαζί του, με το DS να υπερέχει σε άνεση, αλλά να υστερεί οριακά σε χώρους, οι οποίοι συνειδητά δεν είναι το πλεονέκτημά του. Πρόκειται για ένα «γνήσιο Peugeot» σε πάτημα, με ραφινάρισμα DS, και μετά το C5 Aircross το γκρουπ δείχνει τη στρατηγική του, που μπορεί να προσφερθεί και για σεμινάριο, ακόμα και στα γερμανικά σχολεία. Έπεται συνέχεια - άλλωστε πρόκειται για πλατφόρμα και κινητήρα (1.2-155 PS) που θα μας απασχολήσουν._ Σ. Χ.


DS3 CROSSBACK E-TENSE ΙΣΧΥΣ ηλεκτροκινητήρα 136 ίπποι ΡΟΠΗ 260 Nm ΜΠΑΤΑΡΙΑ Ιόντων λιθίου 50 kWh ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ 7,4 kW/32A 8 ώρες ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ 100 kW 30 λεπτά ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (WLTP/NEDC σε χλμ.) 320/430 ΒΑΡΟΣ αμαξώματος 1.525 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,7 δλ. 0-1.000 Μ.:31,4 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 150 χλμ./ώρα


DS3 CROSSBACK 1.2 PureΤech 130 PS ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.199 κ.εκ. ΙΣΧΥΣ 130/5.500 ΡΟΠΗ 230/1.750 ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας ΒΑΡΟΣ 1.205 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxY) 4.118x1.791x1.534 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.558 χλστ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,2 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 208 χλμ./ώρα


ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ DS


Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: