top icon
Παρουσιάσεις

Seat Ibiza FR

H Seat προχώρησε στην παρουσίαση του νέου Ibiza FR το οποίο σηματοδοτεί μία νέα γενιά μοντέλων για λογαριασμό της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

H γκάμα της Seat διευρύνεται, αφού η σειρά και τα αρχικά FR θα χαρακτηρίζουν πλέον τα σπορ μοντέλα του ισπανού κατασκευαστή. Σημειώστε, ότι η σειρά Cupra δεν καταργείται, απλά αποκτά έναν πιο σημαντικό ρόλο, όντας η κορωνίδα της Seat. Τα μοντέλα που θα έχουν τα χαρακτηριστικά FR, θα έχουν σαφώς σπορτίφ προσανατολισμούς, ενώ θα είναι πιο προσιτά, όσον αφορά το κόστος κτήσης τους και θα γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ των απλών εκδόσεων και αυτών της σειράς Cupra.

Για πρώτη φορά τα χαρακτηριστικά FR εμφανίζονται στο Ibiza. Η λύση απλή και σίγουρα ενδεδειγμένη. Η προσθήκη του γνωστού 20βάλβιδου κινητήρα του ομίλου VAG κάτω από το εμπρός μέρος του μικρού Seat, άλλαξε άμεσα τον χαρακτήρα του. Φυσικά οι Ισπανοί δεν έμειναν εκεί, αφού διαφορετική είναι η ανάρτηση με σαφώς σκληρότερη ρύθμιση, αλλά και το σύστημα πέδησης με μεγαλύτερα δισκόφρενα εμπρός και πίσω. Εξωτερικά, την αλλαγή μαρτυρούν οι ζάντες των 16 ιντσών και οι διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες στο εμπρός και πίσω μέρος. Παράλληλα, οι ασημόχρωμοι καθρέφτες, σε συνδυασμό με την διπλή απόληξη της εξάτμισης συνθέτουν την εικόνα του σπορτίφ συνόλου.

Σε γενικές γραμμές, η πρώτη εντύπωση δεν προκαλεί δέος και μόνο πίσω από το τιμόνι μπορεί κάποιος να καταλάβει την διαφορά σε σχέση με τα μικρότερα «αδερφάκια» του. Πριν ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία, το σώμα θα βολευτεί ικανοποιητικά στα τύπου μπάκετ καθίσματα, τα οποία σίγουρα θα επιθυμούσαμε να είχαν καλύτερη πλευρική στήριξη. Το αλουμίνιο στο ταμπλό, αλλά και στον πίνακα οργάνων μαρτυρούν την διαφορετικότητα της μηχανής, την ώρα που ο επιλογέας και το τιμόνι έχουν δερμάτινη υφή. Όταν ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία, τίποτα δεν μοιάζει διαφορετικό σε σχέση με το δικό σας απλό Ibiza. Αθόρυβο και φιλικό, με ελαφρύ συμπλέκτη, χαρακτηρίζεται ξεκούραστο κατά την κίνηση μέσα στην πόλη.

Όταν όμως το πόδι πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα, τότε η διαφορά είναι πλέον αισθητή. Ο κινητήρας διαμάντι των 150 ίππων, υπακούει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, ενώ τα κλασσικά ξεσπάσματα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων λάμπουν δια της απουσίας τους. Με αρκετή δύναμη από χαμηλά, αποδίδει γραμμικά, θυμίζοντας περισσότερο πολύ ισχυρό ατμοσφαιρικό σύνολο. Η ροπή των 24 χλγμ. στις 2.000 σ.α.λ., επιτρέπει την κίνηση με μία ταχύτητα πάνω, στο πολύ καλό, αλλά σκληρό σε αίσθηση κιβώτιο. Στον αυτοκινητόδρομο, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με ευκολία στον πίνακα οργάνων, την ώρα που τα επίπεδα θορύβου παραμένουν πολύ χαμηλά, ακόμα και αν το όριο ταχύτητας έχει παραβιαστεί κατά πολύ… Η οδική του συμπεριφορά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι μας θύμισε τυπικό υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο.

Με μεγάλη ισχύ μόνο στους μπροστινούς τροχούς, το Ibiza FR είναι σαφώς υποστροφικό. Αν δεν πιεστεί και οδηγηθεί με μέτρο, όσον αφορά το πάτημα του πεντάλ της βενζίνης, τότε χαράζει ουδέτερα την ιδανική πορεία που έχει επιλέξει ο οδηγός, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Σε διαφορετική περίπτωση, η υποστροφή είναι καθημερινό και μάλιστα ενοχλητικό φαινόμενο. Το Iibiza FR απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και αρκετή υπομονή με το γκάζι για να οδηγηθεί γρήγορα. Εκεί που είναι απολαυστικό, είναι οι γρήγορες καμπές των πολλών χιλιομέτρων, όντας απόλυτα σταθερό, με τον πίσω άξονα να παραμένει σε κάθε περίπτωση βιδωμένος στην άσφαλτο. Πάντως, κουραστική κρίνεται η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι πολύ σκληρή για τους επιβαίνοντες, σε υπερβολικό μάλιστα βαθμό.

Με πολύ καλές επιδόσεις (0-100 8,4 δλ.), αλλά και σπορτίφ χαρακτήρα, το νέο Ibiza FR σηματοδοτεί μία νέα γενιά μοντέλων για την Seat. Στην χώρα μας, τα πρώτα FR θα έρθουν στα μέσα Μαρτίου, ενώ η τιμή του αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ