08 Δεκ 2018

Seat Tarraco: Το οδηγούμε στη Βαρκελώνη

Το Seat Tarraco, με πενταθέσιες και επταθέσιες εκδόσεις, έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα SUV του ισπανικού εργοστασίου, που πλέον αποκτά εκπρόσωπο και στη μεγαλύτερη κατηγορία.

Όντας υπό τη σκέπη του γκρουπ της VW, το να εντάξει ακόμα ένα αυτοκίνητο στο στόλο της πιθανόν δεν αποτελεί παράτολμο εγχείρημα για τη Seat. Εδώ, το ζητούμενο είχε να κάνει με το είδος του αυτοκινήτου και απολύτως λογικά η πλάστιγγα έγειρε προς ακόμα ένα SUV. Έτσι, όποιος δεν καλύπτεται από το μικρότερο Arona ή μπορεί να κοιτάξει πάνω από το μεσαίο Ateca, πλέον έχει και την επιλογή του Tarraco, ενός... ισπανικού Skoda Kodiaq για να μη μακρηγορούμε ως προς τις διαστάσεις.

Βασισμένο στην πλατφόρμα ΜQB-A όπως και τα Kodiaq και Tiguan Allspace, το Tarraco έχει μήκος 4.735 χλστ., πλάτος 1.839 και ύψος 1.658 χλστ. αντίστοιχα. Κάτι που αυτόματα συνεπάγεται άνετους χώρους για πέντε επιβάτες ή και επτά στη διαθέσιμη σχετική έκδοση. Αυτό που, ωστόσο, το διαφοροποιεί από τα κάπως πιο συντηρητικά σε εμφάνιση μοντέλα της Skoda (σ.σ. κυρίως) και της VW, είναι το πιο εκλεπτυσμένο design του και η συνολικά πιο σπορτίφ εικόνα του, που συντελούν και στο να κρύβεται ο όγκος του, ο οποίος αν και μεγαλύτερος του μοντέλου της Skoda, δε φαίνεται. Η στενή -τηρουμένων των αναλογιών- μάσκα εμπρός που πλαισιώνεται από επίσης λεπτά Full LED φωτιστικά σώματα δίνει μια σπορτίφ νότα στο μεγάλο SUV, η οποία ενισχύεται περισσότερο και από το πίσω μέρος, με την κυρτή πέμπτη πόρτα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους, κάτι που τελευταία παρατηρείται όλο και συχνότερα σε νέα μοντέλα.

Στο εσωτερικό οι γραμμές είναι καθαρές και λιτές και περισσότερο θα σταθεί κανείς στα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την επένδυση του ταμπλό και των πλαϊνών των θυρών. Θα σημειώσουμε εδώ, πως τουλάχιστον κατά το λανσάρισμά του, το Seat Tarraco θα διατεθεί μόνο στις πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις Style και Xcellence, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την ανεξάρτητη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8,8 ιντσών που διαθέτει και δυνατότητα ανέπαφου χειρισμού, ο οδηγός, μεταξύ άλλων, θα έχει στη διάθεσή του και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών.

Από πλευράς χώρων, ήδη από την πενταθέσια διάταξη φαίνονται τα οφέλη της γερμανικής πλατφόρμας. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν και με το παραπάνω, την ίδια ώρα που τα 760 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικά. Στην περίπτωση έκδοσης με επταθέσια διάταξη καθισμάτων, το πορτ μπαγκάζ περιορίζεται κατά 70 λίτρα όταν τα καθίσματα (σ.σ. που πρακτικά είναι μόνο για παιδιά) είναι αποθηκευμένα στο δάπεδο. 

Αναμενόμενα, για την κίνηση του Tarraco επιστρατεύθηκαν μερικά από τα γνωστά σύνολα του γκρουπ VW. Έτσι, στη βάση της γκάμας θα βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων (150 ίπποι) ο οποίος θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και θα πλαισιώνεται από τον 2λιτρο TSI με 190 ίππους με DSG 7 σχέσεων. Στο στρατόπεδο των ντίζελ, θα διατίθεται ο δίλιτρος TDI του ομίλου, σε εκδόσεις επίσης με 150 και 190 ίππους, με το DSG των επτά σχέσεων να συνδυάζεται με την ισχυρότερη εκδοχή και προαιρετικά να τοποθετείται και σε αυτήν των 150 ίππων. Το μενού (εξαιρώντας τον 1.5 TSI) θα ολοκληρώνεται από εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive της Seat. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πέραν των οδηγικών προφίλ Eco, Normal και Sport, τα Tarraco θα διαθέτουν και προγράμματα παραμετροποίησης για εκτός δρόμου οδήγηση ή κίνηση σε χιονισμένες επιφάνειες. 

Στους δρόμους της Βαρκελώνης, αρχικά με τον δίλιτρο και στη συνέχεια με τον 1.5 TSI, αυτό που διαφοροποιεί το Tarraco κυρίως από το Skoda Kodiaq, είναι η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του. Όπως συμβαίνει και με άλλα μοντέλα της Seat έναντι ομόσταυλων με άλλο σήμα, η αίσθηση και εδώ είναι ενός πιο οδηγοκεντρικά προσανατολισμένου μοντέλου, το οποίο σε κάθε περίπτωση διακρίνεται για την καλή ποιότητα κύλισης, και την ευκολία στο χειρισμό του, παρά τις δεδομένα μεγάλες διαστάσεις. Αναφορικά με τους κινητήρες, ο μεγαλύτερος, των 190 ίππων με το DSG, δουλεύει χαρακτηριστικά προοδευτικά, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά και με μια υστέρηση όσον αφορά την απόκριση του κιβωτίου σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Ευχάριστη έκπληξη είναι ο “μικρός” των 150 ίππων, ο οποίος κινεί αρκούντως ικανοποιητικά το μεγάλο αμάξωμα, χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης – τουλάχιστον σ' συτήν τη σύντομη πρώτη επαφή μας.

Περισσότερα, τόσο για το ίδιο το μοντέλο, όσο και για το πώς θα σταθεί απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, θα έχουμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τον Μάρτιο, οπότε και αναμένεται στην ελληνική αγορά._ Ε.Ξ. 

Περισσότερες φωτογραφίες:

Σχόλια

Με αφορμή ένα ακόμα μοντέλο

Με αφορμή ένα ακόμα μοντέλο που μπαίνει στην κατηγορία των C/C plus SUV και διαβάζοντας τα σχόλια σας καθώς και τις λέξεις που χρησιμοποιείτε όταν χαρακτηρίζετε κάποιες από τις δυνατότητες του εκάστοτε μοντέλου ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η γνώμη σας για το νέο 5008 σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό. Εξαιρώ τα Q5, X3, CLS και XC60 λόγω του ότι είναι αρκετά ακριβότερα αυτοκίνητα γενικότερα. Οι ιθύνοντες στην Peugeot διατείνονται ότι το 5008 δεν μπορεί να συγκριθεί παρά μόνο με τα ακριβά μοντέλα που προανέφερα στην πραγματικότητα όντας 1 τουλάχιστον σκαλί πάνω για να μην πω 2 πάνω από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα σε θέμα ποιότητας και συνολικής κατασκευής (ποιότητα κατασκευής, συναρμογής υλικών, υλικά, πατώματος, αναρτήσεων, χώρων, κινητήρων, σχεδιασμό αμαξώματος μέσα-έξω) και δεν ξέρω αν ξεχνώ κάποια. Ούτε το group VW μπορεί να σταθεί στα ίσα απέναντι στους ΓΑΛΛΟΥΣ αυτή τη στιγμή και μιλώ από το 2016 και μετά που παρουσιάστηκε το πολυβραβευμένο είναι αλήθεια 3008 και μετέπειτα το 5008. Αυτά και συγνώμη για το μακροσκελές σχόλιό μου.

Καλησπέρα σας,

Εικόνα Ελένη Ξενάκη
Καλησπέρα σας, Εξαρτάται πώς ορίζει κανείς τον ανταγωνισμό, κάτι που σημαίνει ότι το πλαίσιο δεν μπορεί να είναι μόνο η τιμή. Άλλωστε, η Peugeot πρώτη τοποθετεί τα αυτοκίνητά της απέναντι στον premium ανταγωνισμό, οπότε δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κάποιον από τη σύγκριση. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, δε συμφωνούμε μαζί σας στη σύγκριση του 5008 με τα γερμανικά. Κανένα αυτοκίνητο του VW Group δεν υπολείπεται σε απτή ποιότητα συγκριτικά. Εκεί που υπερέχει το 5008 (απέναντί τους) είναι στο σχεδιασμό εντός, που και πάλι έχει κάποιες μικρές εργονομικές ατέλειες. Πάντως αισθητικά η διαφορά τους είναι τόσο μεγάλη που ανάλογα με το γούστο μπορεί να αποτελέσει και κριτήριο αγοράς. Από εκεί και πέρα, οδηγικά είναι πολύ καλό (παραθέτω μια δοκιμή μας https://www.4troxoi.gr/odigoyme/dokimes/peugeot-5008-gt-dokimazoyme) και αλλού υπερέχει (πχ στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης), αλλού υστερεί (πχ σε κάποιες ξερές αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης).

Σας ευχαριστώ για την άμεση

Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση στο προγούμενο σχόλιό μου. Εφόσον αναφέρατε τη συγκεκριμένη δοκιμή του 5008 GT την οποία έχω διαβάσει και άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στους δοκιμαστές σας και για να συμπεριλάβω και τα premium μοντέλα που εξαίρεσα στο προηγούμενο σχόλιό μου θα ήθελα να αναφέρω κάποιες τιμές. Το 5008 GT λοιπόν στοιχίζει περίπου 50000 ευρώ με προωθητική αν εξοπλιστεί με ότι παρέχει η γκάμα της Peugeot ( αναφέρομαι και στον πραιρετικό εξοπλισμό δηλ. Ηλιοροφή, δερμάτινα καθίσματα με μασάζ, premium ηχοσύστημα τα πάντα γενικώς). Οι αντίστοιχες εκδόσεις foul extra των premium Q5, X3, XC60, CLS κοστίζουν από 70+ έως 80000 ευρώ. Ο υπόλοιπος ανταγωνισμός πχ. Codiaq, Tiguan allspace, Honda, Tarraco κλπ σε έκδοση αντίστοιχη με το 5008 GT είναι περίπου στα ίδια χρήματα λίγο πάνω λίγο κάτω. Που λοιπόν τοποθετείται το 5008 στην λίστα αυτής της κατηγορίας? Στην θέση 5 ή 6 κάτω από τα πιο premium που είναι 40 και 50% ακριβότερα και λίγο πάνω από τα υπόλοιπα που κοστίζουν ίσως λίγο πιο κάτω? Ένα συγκριτικό τεστ αυτών των οχημάτων δεν θα ήτανε πιο κατατοπιστικό για τους επίδοξους αγοραστές ειδικά στην κατηγορία των SUV που ολοένα και πληθαίνουν?

Καλησπέρα σας. Δυστυχώς, από

Εικόνα Ελένη Ξενάκη
Καλησπέρα σας. Δυστυχώς, από τη στιγμή που δεν έχουμε κάνει κάποια σχετική σύγκριση, είναι αδύνατον να τοποθετήσουμε το 5008 σε μια θέση μέσα στην κατηγορία. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που κάνουμε συγκριτικές δοκιμές, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, βοηθούν και τον πιο έμπειρο συντάκτη να εξάγει ασφαλές συμπέρασμα ως προς τις διαφορές αυτοκινήτων με κοινά χαρακτηριστικά ή ιδιότητες. Σίγουρα με την πρώτη ευκαιρία θα το συγκρίνουμε με άλλους εκπροσώπους της κατηγορίας.