28 Σεπ 2018

Audi Q3 1.4 TFSI S tronic - BMW X1 sDrive 18i Auto7 -Peugeot 3008 1.2 Puretech EAT6 -Volvo XC40 T3

Η κατηγορία των SUV ολοένα και αυξάνεται, τόσο σε πωλήσεις όσο και στο πλήθος των ανταγωνιστών που διεκδικούν ένα μερίδιο. Τα στεγανά των υποκατηγοριών σπάνε, καθώς καταξιωμένοι premium κατασκευαστές προσπαθούν με μικρές βενζινοκίνητες εκδόσεις να αυξήσουν την εμπορικότητά τους, μπαίνοντας έτσι στα λημέρια πιο μικρών κατηγοριών. Άραγε ένας μικρός κινητήρας συνεπάγεται παραχωρήσεις, ή έχει πλέον βρεθεί το αντίδοτο;

AUDI Q3 1.4 TFSI S TRONIC Μπορεί να παρουσιάστηκε το 2011 και να υποβλήθηκε σε μια μικρή ανανέωση το 2015, αλλά το Q3 δε δείχνει την ηλικία του, χάρη σε ένα πιο κουπέ σχήμα, που χαρίζει η έντονη κλίση της πίσω κολόνας. Ίσως το μόνο σημείο όπου φαίνονται τα χρόνια του έχει να κάνει με τη σχεδίαση του εσωτερικού και το σύστημα πολυμέσων, παρά με τη συνολική ατμόσφαιρα ποιότητας και εργονομίας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, αν και το κουπέ σχήμα έχει μια επίπτωση στην πρόσβαση πίσω και στο διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 460 λίτρα, αλλά με ένα ψηλό κατώφλι.

Κινητήρας - Κιβώτιο Ο απερχόμενος 1.400άρης κινητήρας (σταδιακά αντικαθίσταται από τον νέο 1.500άρη EVO του ομίλου) προσφέρεται σε έκδοση με 125 ή με 150 ίππους, ενώ τσουχτερή είναι η οικονομική επιβάρυνση του συστήματος απενεργοποίησης των κυλίνδρων(CoD). Πάντως, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έχει οριακά τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτήν την αντιπαράθεση.

Στο δρόμο Τα σπορτίφ γονίδια δεν κρύβονται, και δεν είναι τυχαίο ότι μεταγγίστηκαν και στο Q2. Μέχρι σήμερα το Q3 καταφέρνει να προσφέρει μια σπορτίφ συμπεριφορά, με τις λιγότερες δυνατές θυσίες στην άνεση, όπου μόνο ορισμένες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα γίνουν αντιληπτές. Οι κλίσεις είναι απόλυτα ελεγχόμενες, το τιμόνι είναι όσο βαρύ χρειάζεται, ενώ για έναν εντονότερο χαρακτήρα υπάρχει και η έκδοση Competition, με τη σφιχτότερη ανάρτησή της.

Συμπέρασμα Παρά την ηλικία του, παραμένει απόλυτα ανταγωνιστικό. Δεν είναι το πιο ευρύχωρο ή το πιο φρέσκο εσωτερικά, έχει όμως ένα χαρακτήρα και μια μηχανολογική ουσία που το καθιστούν μια καλή ευκαιρία καθώς πλησιάζει στη δύση της καριέρας του.


ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.395 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 3η/4η/5η: 4,7/5,9/8,3 δλ. 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η: 7,3/9,8 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 55,9 μ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,4 λτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ βασ. έκδ: 28.200 ευρώ (32.240 auto)


BMW X1 sDrive 18i AUTO7

Μπορεί η πρώτη γενιά της Χ1 να είχε το κάτι ιδιαίτερο χάρη στη διαμήκη μηχανολογική αρχιτεκτονική της, η δεύτερη γενιά όμως έβαλε τα πράγματα σε μια απόλυτα ορθολογιστική βάση. Bασισμένη στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της εταιρείας, δανείζεται στοιχεία από την Active Tourer, για να προσφέρει πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (505-1.550 λτ.). Η εικόνα στο εσωτερικό ακολουθεί τα γνωστά γερμανικά ποιοτικά στάνταρντ, ενώ, παρά τη μικρότερη οθόνη (σε σύγκριση με το Volvo), το σύστημα πολυμέσων ξεχωρίζει για τη λειτουργία και το χειρισμό του. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, χάρη στο πολυρυθμιζόμενο κάθισμα.

Κινητήρας - Κιβώτιο Ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας αποδίδει πλέον 140 ίππους, αλλά το σημαντικότερο νέο έρχεται από την αυτόματη μετάδοση, η οποία υιοθετεί το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Χωρίς να θυσιάζει την ομαλότητα στη λειτουργία, έχει καλύτερη κλιμάκωση και γρηγορότερες αλλαγές σχέσεων.

Στο δρόμο Η Χ1 από την πρώτη κιόλας στιγμή αποπνέει έναν εντονότερο χαρακτήρα, απόρροια των σφιχτότερων ρυθμίσεων και της ωραίας αίσθησης από το τιμόνι. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δε γίνονται ποτέ ενοχλητικές, η σφιχτή απόσβεση και τα run-flat ελαστικά των 18άρηδων όμως αντιδρούν απότομα σε αρκετές ανωμαλίες, κάτι που θα μπορούσε να μετριαστεί με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Συμπέρασμα Μαζί με το Q3 η X1 δίνει το σπορτίφ τόνο σε αυτήν την παρέα, αλλά και στην κατηγορία. Έχει χώρους και πρακτικότητα οικογενειακού επιπέδου, με μικρές θυσίες στην κύλιση, ενώ το νέο κιβώτιο υποστηρίζει καλύτερα το μικρό κινητήρα, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη πρόταση με το ανάλογο οικονομικό τίμημα.


ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/4.400 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 220 Nm/1.250 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 3η/4η/5η: 5,1/6,2/8,5 δλ. 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η: 7,4/10,6 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 59,8 μ. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,7 λτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ βασ. έκδ: 31.905 ευρώ (34.342 auto)


PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH EAT6

Η γαλλική εταιρεία έχει επενδύσει τα μέγιστα στο φαίνεσθαι όχι μόνο του αμαξώματος, αλλά και της καμπίνας, όπου αμφότερα συνθέτουν μία από τις πιο ξεχωριστές προτάσεις στην κατηγορία. Ο αέρας τεχνολογίας, η προσοχή στις λεπτομέρειες και η χαρακτηριστική θέση οδήγησης δημιουργούν ένα αναπάντεχο αποτέλεσμα. Σε αυτήν την παρέα, πάντως, οι γενναιόδωρες διαστάσεις του «3008» του δίνουν το χωροταξικό προβάδισμα. Στις πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμα και τρεις ενήλικες, χάρη και στο επίπεδο πάτωμα, ενώ μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (520-1.482 λτ.) με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Κινητήρας - Κιβώτιο Ο 1.200άρης PureTech μπορεί να έχει τη μικρότερη χωρητικότητα και απόδοση από τους 3κύλινδρους αυτής της παρέας, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι υπολείπεται στις επιδόσεις, εκμεταλλευόμενος την κλιμάκωση και το βάρος του «3008». Το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για τη μεταξένια του λειτουργία, ενώ διαθέτει σταθερά paddles αλλαγής των σχέσεων, αλλά και σπορ πρόγραμμα λειτουργίας.

Στο δρόμο Το «3008» εστιάζει σε έναν ταξιδιάρικο χαρακτήρα και σε μια ωραία ποιότητα κύλισης, αν και είναι το μόνο σε αυτήν την παρέα που υιοθετεί ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Δε δίνει προτεραιότητα σε μια σπορτίφ αίσθηση, έστω και αν διαπιστώσεις ότι μπορείς να κινηθείς σβέλτα. Μπόνους το σύστημα επαυξημένης πρόσφυσης, που μαζί με τα «μικτά» ελαστικά βοηθά σε ορισμένες δύσκολες καταστάσεις.

Συμπέρασμα Δεν αποτελεί την πρώτη μας επιλογή, δύσκολα όμως μπορείς να προσπεράσεις κάποια τρανταχτά πλεονεκτήματά του. Η συνολική αισθητική του αμαξώματος αναμφισβήτητα ξεχωρίζει, ενώ διαθέτει και μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες καμπίνες, με πολύ καλούς χώρους. Επίσης, προσφέρει την ανάλογη ποιότητα κύλισης, ενώ και ο κινητήρας του είναι απόλυτα ανταγωνιστικός.


ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,2 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 3η/4η/5η*: 5,1/6,8/9 δλ. 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η*: 8,1/11,2 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 60 μ. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,8 λτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ βασ. έκδ: 26.400 ευρώ (32.500 auto) *ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ


VOLVO XC40 T3

Η Volvo χτίζει το δικό της success story στα SUV, και όχι μόνον. Μετά τις σειρές 90 και 60, έχει καταφέρει να κλέψει τις εντυπώσεις και με το 40άρι. Δε μένει στις εξαγγελίες, αλλά πραγματικά σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς ένα ακριβότερο όχημα. Αυτό επιβεβαιώνεται απόλυτα στο εσωτερικό, το οποίο υποστηρίζει τον premium χαρακτήρα με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Εργονομικά και ποιοτικά πείθει και τον πλέον απαιτητικό, παρά την έντονα μουντή ατμόσφαιρα. Προσφέρει απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους για μία τετραμελή οικογένεια, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 460-1.336 λίτρων και ένα πρακτικό διπλό δάπεδο.

Κινητήρας - Κιβώτιο Επιβλητικό στο μάτι, επιβλητικό όμως και στη ζυγαριά, μιας και το βάρος του XC40 δεν πέφτει κάτω από τα 1.568 κιλά. Παρ’ όλα αυτά, ο νέος 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας τα καταφέρνει αρκετά καλά, χάρη και στην αποτελεσματική κλιμάκωση του κιβωτίου, καταθέτοντας ελαστικότητα και ικμάδα.

Στο δρόμο Όπως και το «3008», έτσι και το XC40 δηλώνει από την πρώτη στιγμή ότι θα κάνει τα πάντα προκειμένου να εξασφαλίσει μια απολαυστική ποιότητα κύλισης. Παρά τους 18άρηδες τροχούς, μένει ανεπηρέαστο από τις άφθονες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, έστω και αν αυτό δεν είναι προτεραιότητα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, κάτι που ισχύει και για τον επιλογέα του κιβωτίου.

Συμπέρασμα Αν ήταν άμεσα διαθέσιμο το αυτόματο 8άρι κιβώτιο (αναμένεται του χρόνου), τότε αυτό το σουηδικό «παζλ» θα ήταν απόλυτα ολοκληρωμένο. Ακόμα πάντως και με τις 6 σχέσεις αυτού του πολύ καλού χειροκίνητου κιβωτίου, το XC40 T3 οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι απρόσμενα μας κέρδισε, αφού, πέρα από την άνεσή του, δε δείχνει λίγο ούτε σε αυτήν την αρχική έκδοση.


ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.477 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 265 Nm/1.850 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 3η/4η/5η: 4,9/6,8/10,5 δλ. 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η: 8,4/12,4 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 57,9 μ. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,2 λτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ βασ. έκδ: 30.712 ευρώ


Περισσότερες φωτογραφίες: