top icon
Blog

Opel Corsa OPC

Στα χρώματα του πολέμου βάφτηκε η πέμπτη γενιά του Opel Corsa και, με την υπογραφή της OPC, ακόμα μία φορά… το αρνί μεταμορφώθηκε σε λύκο!

«ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ πονοκέφαλος»! Ένα από τα κλισέ των συναδέλφων σε διάφορα αθλήματα, που συνήθως αφορά το ρόστερ της ομάδας και την πληθώρα καλών παικτών, με αποτέλεσμα ο προπονητής να μη γνωρίζει ποιον να επιλέξει για το αρχικό σχήμα. Αν λοιπόν η κατηγορία των μικρών ισχυρών χάτσμπακ ή hot hatch αποτελούσε ομάδα, θα είχες σοβαρό πρόβλημα να συνθέσεις την αρχική πεντάδα, ελέω πληθώρας επιλογών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Σαν να μην έφτανε αυτό, η Opel επιστρέφει δυναμικά στο παιχνίδι παρουσιάζοντας τη νέα και ισχυρή έκδοση ενός παίκτη που παραδοσιακά είχε σημαντικό ρόλο στην κατηγορία. Ο λόγος για το Corsa OPC, του οποίου ο διαφορετικός, εκρηκτικός και -για κάποιους- εξεζητημένος χαρακτήρας τού είχε χαρίσει ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τις 23.000, ενώ αρκετές από αυτές συναντάμε μέχρι και σήμερα να κυκλοφορούν ανάμεσά μας στην Ελλάδα. Με τον πήχη, όμως, να έχει ανέβει αρκετά ψηλά πλέον, οι μηχανικοί της Opel είχαν δύσκολο έργο για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, δεν προχώρησαν σε μια ανανέωση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά επέλεξαν σημαντικές αλλαγές σε όλους τους τομείς, έχοντας ως ξεκάθαρο στόχο να… διεκδικήσουν θέση βασικού!

Δεν άλλαξε ο… Μανολιός

Και, φυσικά, δεν έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Όπως προαναφέραμε, στο τμήμα που φέρει την ευθύνη σχεδίασης και δημιουργίας των OPC, το Opel Performance Center, πραγματοποίησαν πληθώρα αλλαγών σε όλους τους τομείς. Αυτό εξακριβώσαμε ταξιδεύοντας στο υπέροχο Μπιλμπάο, το οποίο θα θυμόμαστε για την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά ακόμα περισσότερο για τους επαρχιακούς δρόμους, που περισσότερο θυμίζουν ειδικές διαδρομές…

Η τελευταία εκδοχή του Corsa OPC, βασισμένου πλέον στο αμάξωμα της πέμπτης γενιάς, μας περίμενε στο αεροδρόμιο της ισπανικής -συγγνώμη(!), βασκικής- πόλης. Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ακόμα ένα δημιούργημα της OPC. Καταρχήν είναι το μπλε χρώμα που σε παραπέμπει στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Από εκεί και πέρα, οι στυλιστικές επιλογές έχουν αρκετά κοινά στοιχεία με τα μεγαλύτερα Astra ή Insignia που φέρουν το ίδιο αρκτικόλεξο. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν η τραπεζοειδής μάσκα και ο διαφοροποιημένος προφυλακτήρας, με τους πλαϊνούς αεραγωγούς να αποτελούν περισσότερο γραφιστικό στοιχείο, παρά ουσιαστική παροχή αέρα στον κινητήρα. Το ίδιο ισχύει και για τη μικρή εισαγωγή αέρα στο καπό, που μοιάζει δανεισμένη από «911», αλλά είναι κλειστή! Όπως εύστοχα παρατήρησε και ένας συνάδελφος: «Και οι βελτιωτές τι θα κάνουν; Κλέφτες θα γίνουν;».

Τη μυώδη εικόνα του αμαξώματος συμπληρώνουν τα πλαϊνά μαρσπιέ και η πίσω αεροτομή στην τρίτη πόρτα, που μάλιστα βγαίνει σε δύο μεγέθη, και την ολοκληρώνει ο τελείως διαφορετικός πίσω προφυλακτήρας με το διαχύτη. Σε αυτόν δε συναντάμε τη χαρακτηριστική τριγωνική εξάτμιση στο κέντρο, αλλά δύο ξεχωριστές απολήξεις (όπως και στην έκδοση Nurburgring), που αυτήν τη φορά φέρουν την υπογραφή της Remus. Καλά όλα αυτά, αλλά εκείνο που έχει σημασία είναι τι κρύβεται κάτω από την προβιά του… αρνιού. Ο κακός ο λύκος είναι εδώ, και μάλιστα ακόμα πιο ισχυρός. Και η νέα γενιά του Corsa OPC εφοδιάζεται από το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.600 κ.εκ. που γνωρίσαμε στην παλιότερη γενιά, του οποίου το μπλοκ χρησιμοποιείται και στο αγωνιστικό -ατμοσφαιρικό βέβαια- Adam προδιαγραφών R2. Σε αντίθεση με τους 192 ίππους, πλέον αποδίδει 207 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και ροπή της τάξης των 25 χλγμ. σε ένα εύρος από τις 1.900 έως τις 5.800 σ.α.λ. Μάλιστα, με τη λειτουργία overboost η τιμή της ροπής εκτοξεύεται για περίπου 10 δευτερόλεπτα στα 28,6 χλγμ.!

Για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση των τιμών, οι Γερμανοί τεχνικοί τοποθέτησαν νέα εισαγωγή αέρα προς τον υπερσυμπιεστή, νέο intercooler και μπεκ καυσίμου. Φυσικά, νέα είναι και η χαρτογράφηση του κινητήρα, για τη σωστή διαχείριση όλων των παραπάνω. Νέο, όμως, είναι και το σύστημα εξαγωγής, το οποίο και φέρει πλέον την υπογραφή της Remus. Η επιπλέον ισχύς περνά στο δρόμο μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο διαθέτει τροποποιημένο σύστημα εμπλοκής γραναζιών και κατά 13% μικρότερες διαδρομές, για μεγαλύτερη ακρίβεια στις αλλαγές, την ώρα που νέος είναι και ο συμπλέκτης! Παράλληλα, διαφοροποιημένο είναι το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διαθέτει νέα ακραξόνια, για μεγαλύτερη αμεσότητα στις εντολές του οδηγού.

Αν νομίζετε ότι έμειναν εδώ, κάνετε λάθος! Ακόμα πιο σημαντικές ήταν οι αλλαγές στον τομέα της ανάρτησης. Καταρχήν, τοποθετήθηκαν πιο σκληρά και χαμηλότερα ελατήρια, με αποτέλεσμα το Corsa να έρθει 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Αλλά αυτό είναι μια απλή και εύκολη λύση. Οι τεχνικοί του Opel Performance Center προχώρησαν ακόμα περισσότερο, αλλάζοντας τη γεωμετρία του πίσω άξονα με πιο παχιές ράβδους στρέψεις, νέα silent block και αντιστρεπτικές. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η ανάρτηση, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Koni και διαθέτει το σύστημα απόσβεσης με τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping). Λύση που είχαμε συναντήσει στο Punto Abarth esseesse στο παρελθόν.

Αν όλα τα παραπάνω σας μοιάζουν λίγα και είστε αρκετά σκληροπυρηνικοί για να αναζητήσετε το κάτι παραπάνω, η Opel έχει τη λύση για εσάς! Και αυτή ονομάζεται «Performance Pack». Τι περιλαμβάνει αυτή; Το πολύδισκο μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Drexler, ακόμα πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, ζάντες διάστασης 18 ιντσών (αντί 17 της βασικής) και δισκόφρενα διάστασης 330 χλστ. (αντί 308) μπροστά, που φέρουν την υπογραφή της Brembo. Είπατε κάτι;

Σμυριδόπανο!

Όλα τα παραπάνω, βέβαια, αποτελούν θεωρία. Μόνο στην πράξη μπορείς να διαπιστώσεις πόσο επιτυχημένες είναι οι εν λόγω αλλαγές, και πίσω από το τιμόνι της εκάστοτε κατασκευής. Προς ικανοποίησή μας, η θέση μας πίσω από αυτό του Corsa είναι ιδανική. Φυσικά, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα της Recaro, που συνάδουν τόσο με την ιδανική θέση οδήγησης όσο και με την αντίστοιχη πλευρική στήριξη. Την ίδια ώρα, ο εσωτερικός διάκοσμος έχει σπορτίφ πινελιές, όπως τον πίνακα οργάνων, το δερμάτινο flat-bottom τιμόνι και τον αντίστοιχο επιλογέα, αλλά -κακά τα ψέμματα-, από τη στιγμή που κάθεσαι σε τόσο υψηλού επιπέδου κάθισμα, όλα τα υπόλοιπα περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Κινούμενοι πλέον στους επαρχιακούς δρόμους έξω από το Μπιλμπάο, οφείλουμε να κάνουμε μια παρένθεση, αναφορικά με την ποιότητα της ασφάλτου. Απλώς θυμίζει πίστα, και ίσως να είναι καλύτερη! Είναι χαρακτηριστικό ότι από μακριά η σκούρα άσφαλτος λαμπύριζε λες και κάποιος είχε πετάξει γυαλιά επάνω, παρέχοντας τεράστια περιθώρια πρόσφυσης. Αυτό το αναφέρουμε, διότι στην… εξαιρετική ελληνική άσφαλτο είναι σίγουρο ότι η οδική συμπεριφορά αλλά και η ποιότητα κύλισης οποιουδήποτε μοντέλου θα είναι διαφορετική.

Πίσω στις ιδανικές συνθήκες του Μπιλμπάο, αμέσως συνειδητοποιείς τη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αναφορικά με την άνεση της ανάρτησης, έχοντας μάλιστα στη διάθεσή μας την έκδοση με το Performance Pack. Φυσικά και είναι σκληρό και οι ανωμαλίες περνούν στο εσωτερικό, αλλά φιλτράρονται σωστά από τα αμορτισέρ της Koni χωρίς να καταπονούν τους επιβαίνοντες, όπως στο Fiesta ST. Ο κινητήρας χαμηλά είναι ελαστικός και όλα κυλούν ομαλά μέχρι να βυθίσεις το πόδι στο πάτωμα. Όταν συμβεί αυτό, το Corsa αλλάζει, αλλά δε μεταμορφώνεται! Ο κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα γραμμικός, χωρίς εκρήξεις. Αποδίδει καλύτερα χαμηλά σε σχέση με τον προκάτοχό του και επιταχύνει ηλεκτρικά, με τη δύναμη όχι να εκρήγνυται, αλλά να σε πλημμυρίζει. Δεν είναι απίθανο να ξεγελαστείς πίσω από το τιμόνι του, αφού μπορεί να μην αισθάνεσαι τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το Corsa δεν επιταχύνει ακαριαία, και είναι εύκολο να βρεθείς με τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων στο κοντέρ χωρίς να προλάβεις να πεις… OPC! Σημειώστε ότι τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται μόλις σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική αγγίζει τα 230 χιλιόμετρα.

Στην καλή ισπανική άσφαλτο, όμως, το Corsa OPC με το μπλοκέ διαφορικό που είχαμε στη διάθεσή μας αποδείχθηκε πως βρισκόταν στο στοιχείο του. Όπως και το Nurburgring Edition στην πίστα, έτσι και το νέο OPC διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με το μπροστινό μέρος να αποδεικνύεται εξαιρετικό, βασιζόμενο στο μηχανικό πολύδισκο μπλοκέ. Απλώς σημαδεύεις το apex και αισθάνεσαι μια μαγική δύναμη να τραβάει το εμπρός μέρος προς το εσωτερικό της στροφής, εκμηδενίζοντας τις όποιες σκέψεις υποστροφής ή σπιναρίσματος. Όταν το παρακάνεις και προσπαθήσεις να αποσταθεροποιήσεις το πίσω μέρος, θα απογοητευτείς, αφού σε αυτού του είδους τις συνθήκες δείχνει ακλόνητο. Ακόμα και με το ESP δύο σταδίων εκτός λειτουργίας (στο Competition mode απενεργοποιείται το Traction και το ESP παρεμβαίνει στο όριο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης), το μόνο που θα αισθανθείς είναι μια μικρή μετατόπιση του πίσω μέρους, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να ανοίξει η τροχιά.

Σε κάθε περίπτωση, αποδεικνύεται φιλικό και δε θα σε τρομάξει, έχοντας προβλέψιμες αντιδράσεις. Βέβαια, όλα τα παραπάνω γίνονται σύμφωνα με την αίσθηση που σου περνάει το πολύ καλό πλαίσιο και τις δυνατότητες που σου παρέχει το μπλοκέ διαφορικό, αφού και πάλι το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι αυτό που θα θέλαμε από κατασκευή του είδους, αν και άμεσο, αφού υστερεί σε πληροφόρηση. Καμία σχέση με το αντίστοιχο του Fiesta.

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι αν το νέο Corsa OPC μπαίνει στο… αρχικό σχήμα της κατηγορίας. Αναμφίβολα, ναι! Είναι σαφώς πιο σπορτίφ από το soft πλέον Clio R.S., αλλά και το every day 208 GTi. Δεν υστερεί σε εξοπλισμό, διαθέτει όλα τα τελευταία συστήματα ασφάλειας και άνεσης που παρέχει η σημερινή τεχνολογία, ενώ με 22.500 ευρώ τιμή εκκίνησης χωρίς απόσυρση είναι και σχετικά προσιτό! Την ίδια ώρα, είναι πιο φιλικό σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί πολύ γρήγορα χωρίς να ρισκάρει. Βέβαια, όλα αυτά με την έκδοση Performance που διέθετε το μπλοκέ διαφορικό… Στη χώρα μας και χωρίς την παρουσία του, δεν μπορούμε με βεβαιότητα να υποστηρίξουμε το φιλικό του χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, το Corsa OPC διατηρεί όλα τα σπορτίφ χαρακτηριστικά που διέκριναν και την προηγούμενη γενιά, αλλά σε μια βελτιωμένη και αναβαθμισμένη εκδοχή του. Είναι αρκετά για να εκθρονίσουν τον μέχρι σήμερα «βασιλιά» της κατηγορίας, Fiesta ST; Μείνετε συντονισμένοι για μια επί ελληνικού εδάφους αναμέτρηση στις αρχές του καλοκαιριού._ Π. Τ.

Η αρχή έγινε τη δεκαετία του '80, όταν το Corsa απέκτησε τον κωδικό «GSi». Έτσι ονομάζονταν τα κορυφαία και γρήγορα μοντέλα της Opel μέχρι το 1999, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη έκδοση με τον κωδικό «OPC». Τα κοινά στοιχεία του πρώτου «καυτού» Corsa με σήμερα ξεκινούν στον κινητήρα των 1.600 κ.εκ. και τελειώνουν εκεί… Τότε, το μικρό χάτσμπακ απέδιδε 100 ίππους, ενώ σήμερα από την ίδια χωρητικότητα με χρήση υπερτροφοδότη ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 207 ίππους. Στο… ενδιάμεσο δεν πρέπει να λησμονούμε την πρώτη έκδοση του Corsa OPC που παρουσιάστηκε το 2007, και για πολλούς ήταν το κορυφαίο OPC που κατασκεύασε η γερμανική εταιρεία. Εμείς, από την πλευρά μας, θα θυμίσουμε την τελευταία εκδοχή με τον κωδικό «Nurburgring Edition» των 210 ίππων με το μπλοκέ διαφορικό, που ήταν ακόμα καλύτερη…

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – ΦΟΛΚΕΡ ΣΤΡΑΪΣΕΚ

Από τους αγώνες στο δρόμο!

Ο πρώην οδηγός του DTM Φόλκερ Στράισεκ είναι ο άνθρωπος που έχει τεθεί επικεφαλής του τμήματος της OPC, αλλά και του αντίστοιχου αγωνιστικού τμήματος. Ο Γερμανός πρώην οδηγός αγώνων θεωρεί πολύ σημαντική τη σχέση ανάμεσα στα δύο τμήματα, και για αυτόν ακριβώς το λόγο η Opel δίνει μεγάλη σημασία στο πρόγραμμα του Adam R2. Στην παρουσίαση του Corsa OPC μιλήσαμε μαζί του, και από την αρχή φρόντισε να μας κόψει τους δεσμούς της νέας γενιάς με την προηγούμενη: «Καταρχήν, επειδή η προηγούμενη έκδοση ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, γνωρίζαμε ότι πρέπει να κάνουμε πολλές αλλαγές για να το βελτιώσουμε. Έτσι, βελτιώσαμε ανάρτηση, κινητήρα, κιβώτιο, τιμόνι και όλα εκείνα τα μικρά πράγματα που εξασφαλίζουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο. Στην πραγματικότητα τίποτα δεν είναι ίδιο. Ούτε με το Nurburgring Edition. Από το συγκεκριμένο μοντέλο το μόνο που έχει μείνει ίδιο είναι το μπλοκέ διαφορικό! Και τα καθίσματα. Τίποτα άλλο».

Σημαντικό για τους Γερμανούς τεχνικούς είναι το γεγονός ότι συνέλεξαν πληροφορίες σχετικά με τις αδυναμίες του προηγούμενου μοντέλου, τις οποίες και προσπάθησαν να εξαλείψουν. «Ναι, είχαμε πάρει την αίσθηση αναφορικά με τις βελτιώσεις που χρειάζονταν, και εστιάσαμε την προσοχή μας εκεί. Μία από αυτές ήταν η απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές ή το σύστημα διεύθυνσης. Για αυτό και έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές από τον κινητήρα μέχρι και το συμπλέκτη!» Όπως είναι οι λογικό, οι λάτρεις της οδήγησης αναρωτιούνται ποιος θα είναι ο χρόνος στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, αλλά ο κ. Φόλκερ δε μας αποκάλυψε: «Ξέρω ποιος είναι ο χρόνος, αλλά δεν μπορώ να σας πω… Σίγουρα, είναι καλύτερος!».

Το τμήμα της OPC, όμως, είναι υπεύθυνο και για την αγωνιστική εμπλοκή της Opel, και ο κ. Φόλκερ θεωρεί ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη γερμανική εταιρεία. «Αυτήν τη στιγμή εμπλεκόμαστε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, και θεωρώ ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα μοντέλα παραγωγής μας. Στο πρόγραμμα που ακολουθούμε τους αγώνες ράλλυ έχουμε το Opel Adam R2, που έχει μεγάλη επιτυχία σε εθνικά Πρωταθλήματα αλλά και στο ΕRC, ενώ ακολουθούμε και το γερμανικό Πρωτάθλημα Αντοχής με τα Astra OPC Αναφορικά με τις φήμες που θέλουν την Οpel να ετοιμάζεται να εμπλακεί και στη μεγαλύτερη κατηγορία των αγώνων ράλλυ; Ήταν και πάλι λακωνικός: «Γνωρίζω τις φήμες και ξέρω τι έχει ακουστεί. Αυτήν τη στιγμή δεν έχει αποφασιστεί κάτι. Γίνονται κάποιες συζητήσεις, αλλά εμείς παραμένουμε επικεντρωμένοι στο πρόγραμμα που έχουμε. Αν ληφθεί η απόφαση για κάτι διαφορετικό, εμείς είμαστε έτοιμοι να αντεπεξέλθουμε».

OPEL CORSA OPC

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ 4κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598 κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ 207 ίπποι/5.800 σ.α.λ.

ΡΟΠΗ 25 χλγμ./1.900-5.800 σ.α.λ. (Overboost 28,6 χλγμ.)

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.021×1.944 x1.479 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.510 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.230 κιλά

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,5 λίτρα/100 χλμ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 6,8 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 230 χλμ./ώρα

ΤΙΜΗ 22.500 ευρώ (λιανική με ΦΠΑ)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ