Σε μια περίοδο που κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αυτή της κατηγορίας «Β» η Opel έρχεται να λανσάρει το πιο ολοκληρωμένο Corsa έως σήμερα.

Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσει κανείς το πόσο διαφορετική είναι η νέα γενιά του Opel Corsa συγκριτικά με τον προκάτοχό του, είναι να το δει από κοντά. Χωρίς να αποποιείται τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της μάρκας, το μικρότερο πλέον μοντέλο της γκάμας του γερμανικού εργοστασίου καταφέρνει να αποκτήσει νέα υπόσταση, βασισμένο κυρίως στο αισθητά αναβαθμισμένο εσωτερικό του. Έχοντας ως βάση του την πλατφόρμα CMP του γαλλικού γκρουπ PSA στην οποία βασίζεται και το άρτι αφιχθέν Peugeot 208, το Corsa στην έκτη γενιά του διατηρεί τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, υιοθετώντας ωστόσο ένα πιο αιχμηρό σχήμα, με εμφανή νεύρα στα πλαϊνά των θυρών, στο μέσον του καπό και στην πέμπτη πόρτα, με στόχο το «χτίσιμο» ενός πιο αθλητικού προφίλ. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του είναι αυξημένο κατά 40 χλστ. (4,06 μ.), ενώ μόλις 18 χλστ. έχει κερδίσει και ως προς το πλάτος, την ώρα που η πιο επικλινής οροφή του έχει «στερήσει» 48 χλστ. από το ύψος. Παρόλ´ αυτά η νέα πλατφόρμα και η σωστή εκμετάλλευση χώρων έχουν σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερο κατά 25 λίτρα (309 λτ.) πορτ μπαγκάζ, την ώρα που και οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων βγαίνουν κερδισμένοι, με το διαθέσιμο αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους να «φέρνει» το Corsa στο μέσον της κατηγορίας. 

Opel Corsa

Από εκεί και πέρα, στο πλαίσιο που όπως φαίνεται θα εισέρχεται οποιοδήποτε νέο σουπερμίνι στο εξής, το Corsa πλέον αποκτά ψηφιακό πίνακα οργάνων, όπως φυσικά και μεγάλη οθόνη αφής (7 ή 10 ιντσών ανάλογα με την έκδοση) για το σύστημα πολυμέσων, ενσωματωμένη στο ταμπλό, το οποίο είναι επενδεδυμένο με μαλακά πλαστικά στο ανώτερο τμήμα του. 

Στη σύντομη επαφή μας κατά την παρουσίασή του στο Σπλιτ της Κροατίας δε διαπιστώσαμε κάποια αστοχία ως προς την εργονομία, πλην ίσως των κάπως ψηλά τοποθετημένων μοχλοδιακοπτών, ενώ εκτιμήσαμε την αισθητά αναβαθμισμένη θέση οδήγησης, κάτι που επετεύχθη χάρη τόσο στα νέα καθίσματα, όσο -κυρίως- και λόγω της τοποθέτησής τους χαμηλότερα - συγκριτικά με τον προκάτοχό του. 

Opel Corsa

Από πλευράς κινητήρων, από τη στιγμή που η Opel πέρασε στις τάξεις του γκρουπ PSA ήταν αναμενόμενο να δούμε κάτω από το καπό του Corsa γνωστά γαλλικά σύνολα. Έτσι, η γκάμα του αποτελείται από τρεις παραλλαγές του βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2 λίτρων, με 75 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, 100 ίππους και χειροκίνητο εξάρι ή προαιρετικά το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων των Γάλλων, και με τον κορυφαίο 130άρη κίνητρα που συνδυάζεται στάνταρντ με το αυτόματο κιβώτιο. Από πλευράς ντίζελ η επιλογή είναι μία και συγκεκριμένα ο 1.5 των 102 ίππων με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, ενώ όπως έχει γίνει εδώ και καιρό γνωστό, προς τα τέλη της άνοιξης θα ακολουθήσει και το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa-e, με ισχύ 136 ίππων και ροπή 260 Nm. 

Σε ό,τι αφορά τους συμβατικούς κινητήρες, συγκριτικά με τους τετρακύλινδρους της προηγούμενης γενιάς του Corsa, έχουν συμβάλλει στη μείωση του βάρους κατά περίπου 15 κιλά, ενώ επιπλέον 10 κιλά έχουν εξοικονομηθεί από τα νέα καθίσματα εμπρός και πίσω, 2,4 κιλά από τη χρήση αλουμινένιου καπό και 40 κιλά από το αμάξωμα, με το τελικό αποτέλεσμα προσθέτοντας κάθε επιμέρους τμήμα όπου μπορεί να έχει εξοικονομηθεί βάρος, να είναι ιδιαίτερα ελαφρά αμαξώματα, με κορυφαία τιμή τα 980 κιλά τουλάχιστον για τη βασική έκδοση του μοντέλου.

Στους δρόμους της Δαλματίας οδηγήσαμε τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 100 και των 130 ίππων. Σε κάθε περίπτωση άμεσα αισθητή γίνεται η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, ενώ ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον 100άρη κινητήρα, πουθενά δεν αισθάνεσαι να του λείπει η δύναμη. Η μόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή και γενικά δεν «αφήνει» τον ήχο από το τρικύλινδρο σύνολο να περάσει εντός, πλην ίσως εκείνων των περιπτώσεων που το Corsa θα πιεστεί. Σαφές σε κούμπωμα και με καλή αίσθηση είναι το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με τις σχετικά μακριές σχέσεις, ενώ κυρίως στην έκδοση με τους 100 ίππους και σε κατσαρό οδόστρωμα η σχετικά σφιχτή ανάρτηση έδειχνε να μην προλαβαίνει να φιλτράρει πάντα. Κατά τι στιβαρότερο το πάτημα του συνόλου με τον 130άρη κινητήρα λόγω και του αυξημένου βάρους της κατασκευής, κερδίζει τον οδηγό όχι τόσο λόγω της επιπλέον ιπποδύναμης, όσο του ταιριάσματος αυτού του κινητήρα με το 8άρι κιβώτιο, που συνολικά αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την εικόνα. 

Opel Corsa

Η διάθεση το νέου Corsa στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ημέρες, με την γκάμα του να περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις. Η πρώτη (Edition) μεταξύ άλλων διαθέτει τα συστήματα Front Collision Warning, Lane Keep Assist και Speed Sign Recognition, την οθόνη του συστήματος πολυμέσων, την πίσω αεροτομή κ.ά., ενώ «ανεβαίνοντας» στην έκδοση Elegance ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ambient φωτισμό στο εσωτερικό, ειδικές ραφές στα καθίσματα με 6 ρυθμίσεις για οδηγό/συνοδηγό, προβολείς ομίχλης LED, διακοσμητικά χρωμίου στις εξωτερικές επιφάνειες κ.ά. Η περισσότερο σπορτίφ έκδοση GS διαθέτει σπορ λειτουργία οδήγησης που επεμβαίνει σε κινητήρα/τιμόνι και κιβώτιο -στην περίπτωση του αυτόματου-, ενώ είναι εξοπλισμένη με σπορ καθίσματα, αλουμινένια πεντάλ, μαύρη επένδυση οροφής, και εξωτερικά «αναγνωρίζεται» από τους διαφορετικούς προφυλακτήρες εμπρός/πίσω, όπως και τη χρωμιωμένη απόληξη.  Τέλος, προαιρετικά το Corsa θα εξοπλίζεται με προσαρμοζόμενο σύστημα αντιθαμβωτικού φωτισμού IntelliLux LED® matrix, κάτι που μέχρι πρόσφατα βρίσκαμε μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών._ E. Ξ.

Οι τιμές του νέου Opel Corsa:

1.2 75 hp S/S MT5 Edition – 13.580 €

1.2 75 hp S/S MT5 Elegance – 14.580 €

1.2T 100 hp S/S MT6 Edition – 14.380 €ηω

1.2T 100 hp S/S MT6 Elegance – 15.380 €

1.2T 100 hp S/S MT6 GS Line – 15.780 €

1.2T 100 hp S/S AT8 Elegance – 17.080 €

1.2T 130 hp S/S AT8 GS-Line – 17.280 €

1.5D 102 hp S/S MT6 Edition – 15.980 €

1.5D 102 hp S/S MT6 Elegance – 16.980 €

1.5D 102 hp S/S MT6 GS-Line – 17.280 €

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά