Οι μέσες εκπομπές CO2 που προέρχονται από τα αυτοκίνητα αυξήθηκαν στην Ευρώπη κατά 2,4 gr/χλμ. το 2018, αγγίζοντας τα 120,5 gr/χλμ.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στη γηραιά ήπειρο παρουσίασαν στον τομέα της αυτοκίνησης τη μεγαλύτερη εδώ και τέσσερα χρόνια τιμή τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε η Jato συνδέουν την αύξηση αυτή - τη δεύτερη συνεχόμενη μετά από εκείνη που κατεγράφη το 2017 - με τη στροφή των καταναλωτών στις εκδόσεις βενζίνης και το… γύρισμα της πλάτης στην πετρελαιοκίνηση.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μειωνόταν σταθερά από το 2007, όμως άρχισε να επιβραδύνεται πριν δύο χρόνια, καθώς η μείωση του σχετικού δείκτη από -4,1 gr/χλμ. που ήταν το 2015, έφτασε στα μόλις -1,4 gr/χλμ. το 2016. Η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε το 2017 με την πρώτη εδώ και 10 χρόνια μέση αύξηση των εκπομπών CO2 (+0,3 gr/χλμ.).

Σύμφωνα με την Jato, στις 20 από τις 23 «εξεταζόμενες» χώρες της ΕΕ οι μέσες εκπομπές CO2 κατέγραψαν άνοδο – φωτεινές εξαιρέσεις εδώ ήταν η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Φινλανδία. Διόλου τυχαία, οι υψηλότερες μέσες εκπομπές παρατηρούνται στη Γερμανία και την Ελβετία, καθώς πρόκειται για χώρες στις οποίες οι πωλήσεις ενεργοβόρων οχημάτων ανθούν.

Σε ότι αφορά στους κατασκευαστές την καλύτερη επίδοση κατέγραψε η Toyota με μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης 99,9 gr/χλμ. Ακολούθησαν οι Peugeot και Citroen, με 107,7 και 107,0 gr/χλμ. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Renault και Nissan (109,1 και 110,6 gr/χλμ.). Ουραγοί στη σχετική λίστα είναι, σύμφωνα με την Jato, οι Volvo, Mazda και Mercedes._X.A.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά